مراکز خرید یزد ( همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید )

بازار امیرچخماق

مراکز خرید یزد مثل سایر دیدنی های آن توجه گردشگران را جلب می کند. به هر شهری سفر کنید نیاز دارید کمی درباره مراکز خرید جدید یا سنتی آن اطلاعاتی داشته باشید. در سفر به شهر یزد نیز بازار‌های سنتی و تاریخی زیادی وجود دارند که هم به عنوان بناهای تاریخی و هم به عنوان مراکز خرید برای گردشگران جذاب می‌باشند. در این مطلب می‌خواهیم مراکز خرید یزد را معرفی کنیم و کمی درباره ویژگی هر کدام اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. مراکز خرید این شهر در دو دسته مدرن و سنتی قرار می‌گیرند. می‌توانید در هنگام بازدید از جاهای دیدنی یزد سری به مراکز خرید بزنید و برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی و هدایای زیبایی بخرید.

 

بازار امیرچخماق یزد

 

مراکز خرید مدرن در یزد

 

شهر یزد به بافت تاریخی و خشتی خود شهرت دارد. همچنین سوغاتی مانند انواع شیرینی سنتی (پشمک، قطاب، حاجی بادام، باقلوای یزدی، سوهان و ...)، پارچه یزدی، حنا، طلا و جواهرات یزدی در این شهر زیبا وجود دارند که بسیار محبوب هستند. با این همه بخش جدید شهر یزد دارای مراکز خرید مدرنی می‌باشد که انواع اجناس مانند پوشاک، اکسسوری، لوازم آرایش، وسایل دیجیتال و … را به فروش می‌رسانند. در ادامه تعدادی از مراکز خرید جدید یزد را به شما معرفی خواهیم کرد.

مرکز خرید آریا یزد

مرکز خرید آریا در سال ۱۳۸۷ و در ۵ طبقه احداث شده است. در این مرکز خرید مدرن بسیاری از اجناس مورد نیاز شما موجود می‌باشند. اجناسی مانند پوشاک مردانه، پوشاک زنانه، پوشاک بچگانه، کیف، کفش، اکسسوری، چرم طبیعی، جواهرات، بدلیجات، لوازم خانگی، لوازم آرایش، عِطر و ادکلن و … در مرکز خرید آریا یزد موجود هستند. این مجموعه دارای ۱۱۳ واحد تجاری است. همچنین یک رستوران و کافی شاپ در طبقه آخر مرکز خرید آریا قرار دارد. از امکانات این مرکز خرید می‌توانیم به دو آسانسور، چند پله برقی، پارکینگ، سرویس بهداشتی و … اشاره کنیم.

ساعات کاری مرکز خرید آریا

۹:۳۰  صبح تا ۱ بعد از ظهر

۷:۳۰ عصر تا ۱۲ شب

آدرس مرکز خرید آریا یزد

یزد، صفاییه، بلوار شهید قندی

تلفن

۰۳۵۱۴۳۸۲۵۶۵۱۲

 

مرکز خرید شقایق یزد

مرکز خرید شقایق در ۴ طبقه ساخته شده که دو طبقه اول تجاری و دو طبقه بالاتر اداری می‌باشند. در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را تهیه کنید. همچنین کالاهایی مانند لوازم آرایش و عِطر نیز در پاساژ شقایق موجود می‌باشند.

آدرس مرکز خرید شقایق یزد

یزد، خیابان فرخی

 

مرکز خرید الماس یزد

مرکز خرید الماس دارای ۲ طبقه و ۲۴ واحد تجاری می‌باشد. در این مجموعه می‌توانید اجناسی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را تهیه کنید. همچنین چندین فروشگاه در مرکز خرید الماس، به چرم طبیعی اختصاص دارند. فروشگاه‌های چرم طبیعی ارائه دهنده انواع کیف زنانه و مردانه، پالتو، کفش، دستکش و … می‌باشند که از چرم طبیعی و درجه ایرانی یا خارجی دوخته شده‌اند. امکانات مرکز خرید الماس یزد شامل پارکینگ، کافی شاپ، نمازخانه، سرویس بهداشتی و … می‌باشد.

ساعات کاری مرکز خرید الماس

۹ صبح تا ۱۱ شب

آدرس مرکز خرید الماس یزد

یزد، خیابان فردوسی

 

پاساژ کویتی‌ها یزد

پاساژ کویتی‌ها یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های غیر سنتی یزد است. در پاساژ کویتی‌ها می‌توانید طلا و جواهرات بخرید. شاید تا به حال درباره طلاهای زیبا و متنوعی که در شهر یزد ساخته می‌شوند شنیده باشید. فروشگاه‌های پاساژ کویتی عموما به فروش طلا و جواهرات اختصاص دارند. با این حال می‌توانید در پاساژ کویتی‌ها چند فروشگاه لوازم آرایش و عِطر هم مشاهده کنید. این پاساژ دارای ۲ طبقه می‌باشد.

ساعات کاری پاساژ کویتی‌ها

۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس پاساژ کویتی‌ها یزد

یزد، میدان شهید بهشتی

 

مجتمع تجاری علاء الدین یزد

مجتمع تجاری علاء الدین یزد در سال ۱۳۹۱ و در ۴ طبقه ساخته شده است و دارای ۳۳ واحد تجاری می‌باشد. این مجتمع یکی از مراکز خرید یزد است که به وسایل دیجیتال اختصاص دارد. در این مجموعه می‌توانید انواع گوشی موبایل، تبلت، لپتاپ، لوازم جانبی وسایل دیجیتال و … را تهیه کنید. پاساژ علاء الدین دارای امکاناتی مانند پارکینگ و آسانسور می‌باشد.

ساعات کاری مجتمع تجاری علاء الدین

۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس مجتمع تجاری علاء الدین یزد

یزد، صفاییه، خیابان تیمسار فلاحی، جنب بانک مسکن

تلفن

۰۳۵۳۸۳۶۲۴۵۷

 

مجتمع تجاری ستاره یزد

مرکز خرید ستاره یزد

مجتمع تجاری و تفریحی ستاره در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده است. این مجموعه یکی از مدرن‌ترین و بهترین مراکز خرید یزد می‌باشد که امکانات بسیاری را در خود جای داده است. در مجتمع تجاری ستاره می‌توانید کالاهایی مانند انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را تهیه کنید. همچنین فروشگاه‌های اسباب‌بازی در ستاره یزد بسیار متنوع می‌باشند. این مرکز خرید دارای ۷۰۰ واحد تجاری است. علاوه بر این در مجتمع تجاری ستاره یزد امکانات دیگری مانند سالن بیلیارد، باشگاه بدنسازی، رستوران، کافی شاپ، آسانسور، پله برقی، پارکینگ و … وجود دارد. همچنین یک شهربازی سرپوشیده برای کودکان در نظر گرفته شده است. می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان در مجتمع تجاری ستاره یزد به سینمای ۵ بعدی هم بروید.

ساعات کاری مجتمع تجاری ستاره

۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر

۵ عصر تا ۱۱ شب

آدرس مجتمع تجاری ستاره یزد

یزد، بلوار طالقانی، میدان آزادی

تلفن

۰۳۵۳۶۲۷۷۰۰۴

 

پاساژ صدف یزد از بهترین مراکز خرید یزد

پاساژ صدف در سال ۱۳۹۲ و در ۵ طبقه ساخته شده است. در این پاساژ ۱۰۰ واحد تجاری وجود دارد که کالاهایی مانند کیف، کفش، طلا، نقره، صنایع دستی و … را به فروش می‌رسانند. امکانات این پاساژ شامل کافی شاپ، فضای بازی کودک، پارکینگ، سرویس بهداشتی و … می‌باشد.

ساعات کاری پاساژ صدف

۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر

۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۱ شب

آدرس پاساژ صدف یزد

یزد، صفاییه، خیابان تیمسار فلاحی، بعد از هتل صفاییه

تلفن

۰۳۵۳۸۲۷۰۱۴۹

 

مراکز خرید سنتی در یزد

 

یکی از جاهای دیدنی یزد، بازار‌های سرپوشیده و قدیمی آن است. در این بازار‌های قدیمی می‌توانید اجناسی مانند پارچه، طلا، جواهرات، ظروف مسی، ظروف نقره، ادویه‌جات، شیرینی‌های سنتی یزد و … را تهیه کنید. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، قدم زدن در مراکز خرید یزد مخصوصا بافت تاریخی، سرگرم کننده است. در بازدید از بازار‌های قدیمی یزد حتماً دوربین عکاسی یا یک گوشی با دوربین مناسب همراه داشته باشید. سوژه‌ها و مناظر زیبایی در بازار‌های سنتی یزد می‌بینید که ارزش عکاسی دارند.

 

بازار آجیل سلطانی یزد

آیا تا به حال درباره کیفیت آجیل در شهر یزد شنیده‌اید؟ در این شهر قدیمی می‌توانید انواع آجیل را با کیفیت و قیمت مناسب بیابید. اهالی بومی یزد، بازار آجیل سلطانی را پیشنهاد می‌کنند. این بازار قدیمی، محیط کاملاً بهداشتی داشته و قیمت آجیل نیز در آن مناسب است. می‌توانید آجیل خوشمزه را به عنوان سوغات یزد تهیه کنید و به خانه ببرید.

ساعات کاری بازار آجیل سلطانی

۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر

۴ بعد از ظهر تا ۱۰ شب

آدرس بازار آجیل سلطانی یزد

یزد، بلوار جمهوری، روبروی بیمارستان افشار

تلفن

۰۳۵۳۵۲۴۲۷۰۲

 

بازار مسگرها یزد (بازار پنجه علی)

در بافت تاریخی یزد یک بازار بزرگ مسگران وجود دارد. قدمت این بازار به ۶۰۰ سال پیش باز می‌گردد. اکثر حجره‌های این بازار به مسگری اختصاص دارند. از گوشه و کنار بازار صدای چکش مسگران به گوش می‌رسد. مردم بازار مسگران را به نام بازار پنجه علی نیز می‌شناسند. علاوه بر مناظر زیبا برای عکاسی در بازار پنجه علی، می‌توانید انواع ظروف مسی را به قیمت مناسب بخرید. یک رستوران زیبا به نام کافه پناهنده هم در بازار مسگران یزد قرار دارد که می‌تواند برای رفع خستگی شما مکان مناسبی باشد.

آدرس بازار مسگرها یزد

یزد، خیابان قیام

 

بازار قیصریه یزد

شهر یزد مانند بسیاری از شهرهای تاریخی ایران، دارای بازار قیصریه است. این بازار یکی از مراکز خرید یزد در بافت تاریخی می‌باشد. قدمت بازار قیصریه به قرن ۱۲ هجری باز می‌گردد. اگر قصد خرید پارچه دارید می‌توانید در این بازار تاریخی، انواع پارچه‌های زیبا را جستجو کنید. بازار قیصریه یزد در سال ۱۳۸۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

آدرس بازار قیصریه یزد

یزد، حد فاصل میدان خان و مدرسه خان

 

بازار زرگری یزد

یکی از مراکز خرید یزد که به خرید و فروش طلا اختصاص دارد،‌ بازار زرگری می‌باشد. قدمت این بازار قدیمی به قرن ۱۲ هجری می‌رسد. ۵۳ حجره در بازار زرگری وجود دارند که طلا‌های زیبا و متنوع یزد را به فروش می‌رسانند.

آدرس بازار زرگری یزد

یزد، خیابان قیام

 

بازار خان یزد

طولانی‌ترین بازار سرپوشیده یزد، بازار خان است (به طول ۲۷۴ متر). در میان مراکز خرید یزد، این بازار اهمیت زیادی دارد. قدمت بازار خان به زمان ناصرالدین شاه باز می‌گردد. بازار خان به دستور محمد تقی بافقی ساخته شده است. این بازار دارای ۱۵۳ حجره می‌باشد و ارتفاع دالان‌ها از ۴ متر تا ۶ متر متغیر است. بازار خان دارای ساختمان‌های تاریخی مانند حمام، میدان و مدرسه می‌باشد.

آدرس بازار خان یزد

یزد، خیابان امام خمینی

 

بازار قنبر یزد

در نزدیکی میدان امیر چخماق یکی از مراکز خرید یزد وجود دارد که قدمت آن به قرن ۹ می‌رسد. بازار قنبر توسط نظام الدین خواجه قنبر جهانشاهی ساخته شده است. در جریان خیابان کشی‌های که در دوران پهلوی انجام شده بسیاری از قسمت‌های بازار قنبر از بین رفت. یک مسجد قدیمی که متعلق به دوران تیموریان می‌باشد در بازار قنبر یزد وجود دارد.

آدرس بازار قنبر یزد

یزد، میدان امیر چخماق

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

مراکز خرید یزد مثل سایر دیدنی های آن توجه گردشگران را جلب می کند. به هر شهری سفر کنید نیاز دارید کمی درباره مراکز خرید جدید یا سنتی آن اطلاعاتی داشته باشید. در سفر به شهر یزد نیز بازار‌های سنتی و تاریخی زیادی وجود دارند که هم به عنوان بناهای تاریخی و هم به عنوان مراکز خرید برای گردشگران جذاب می‌باشند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
مرکز خرید ستاره یزد
  • مرکز خرید ستاره یزد
  • بازار امیرچخماق یزد
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد
مقالات مرتبط