آبنمای 1500 متری مرکز خرید آرمان در مشهد

مرکز_خرید-آرمان (41)

 

مرکز خرید آرمان در ساختمان هتلی سه ستاره و مجلل به فاصله 500 متری حرم مطهر قرار گرفته است. این مجموعه علاوه بر برخورداری از امکانات اقامتی و مراکز خرید، جاذبه های گردشگری دیگری نیز در خود جای داده است. از مهمترین جاذبه های آن آبنمایی بسیار بزرگ با تندیس ها و المان های بزرگ و متعدد و در مقابل آن رستوران صخره ای، درخت چنار مصنوعی، غار گردشگری و... است.

 

هتل آرمان مشهد

 

آبنمای مرکز خرید آرمان

آبنمای صخره ای مرکز خرید آرمان که در نزدیکی حرم امام رضا قرار گرفته، قابل مقایسه با آبنماهایی که تاکنون دیده اید  نیست چرا که مساحتی 1500 متری را در بر گرفته است و هر گوشه اش تندیس و المانی جلوه گری می کند. تندیس های آبنما دارای مفاهیم فلسفی، عرفانی و شاعرانه اند و جزو برترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می شوند. 

مهمترین و بزرگترین تندیس میان آبنما، تندیس پیر خرد است که مردی با پوشش مردم خراسان شمالی را نشان می دهد. پیر خرد دستاری بر سر بسته است و چراغی در دست گرفته که نماد روشن ساختن راه در مسیرهای عرفانی است. دست پیر حرکت می کند و به سمت قلب او حرکت می کند. این پروسه نمایانگر مفهوم عرفانیِ «مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه» می باشد. میهمانان می توانند از پشت این تندیس به تعداد 3-4 نفر سوار بر دست بزرگ شده و با آن حرکت کنند. عکاسان مجموعه، تصاویر زیبایی از این لحظات ثبت می کنند. پیر خرد 20 متر ارتفاع دارد.

 

پیر خرد در آبنما

 

در سوی دیگر آبنما، دختر بچه ای به چشم می خورد که از نظر ابعاد از پیر خرد بسیار کوچکتر است و به اندازه یک انسان واقعی است. این تندیس نماد حرکت به سوی نور و روشنایی است. این مجسمه که ریحانه نام دارد گویی نورانی در دست دارد.

تندیسی دیگر در ابعاد همین دختر بچه به عنوان مرد خندان ساخته شده است که نشسته و کتابی در دست گرفته است. این مجسمه در آبنما قرار ندارد ولی در طبقه اول قرار گرفته و به راحتی می توان اتز آن بازدید کرد. اطلاعات مربوط به آن ها که در زیرشان نوشته شده، از نزدیک راحت تر خوانده می شود.

 

غار صخره ای مرکز خرید آرمان

 

در جای جای صخره ها و تندیس ها پوشش های گیاهی متنوع و آبشارها و چشمه های مصنوعی تعبیه شده است. با ورود به مرکز خرید آرمان پیش از هر چیز، صدای آب است که توجه تان را جلب می کند. ابرهای باران زا در این آبنما ،باروری و نزول رحمت الهی را تداعی می کنند. آب از دل سنگ ها وصخره به شکلی منحصر به فرد بیرون می زند و باعث می شود هر کسی به استادکاران و مهندسانی که این پروژه را راه اندازی کرده اند، احسنت بگوید. از جاذبه های آبنما و دیگر بخش های مرکز خرید آرمان، نخل های طبیعی آن است. همانطور که پیش تر اشاره شد، پوشش های گیاهی متنوعی در این مرکز خرید به چشم می خورد که بیش از همه برای گیاه شناسان جذاب خواهد بود. گونه های گياهی متنوعی از قبیل فیکوس، پالم، برگ عبایی، بنجامین، آ‌‌گلونما، لیندا، بابا آدم و نه نه حوا، کاج مطبق، لیپتوس و... در لابلای صخره ها و بركه ها به چشم می خورد.

 

مرکز خرید آرمان

 

امکانات گردشگری مرکز خرید آرمان

درست در دل مرکز خرید یک فضای سبز زیبا و آبنمای صخره ای بسیار بزرگ قرار گرفته که در طبقات مختلف قابل مشاهده و استفاده است از طبقه زیرین گردشگران می توانند در مقابل آن با نشستن در رستوران زیبای روباز روبروی آبنما، از فضای آن لذت ببرند. عده ای از پشت سوار دست تندیس پیر شده و وارد آبنما و صخره هایش می شوند. از طبقات مختلف می توان آبنما را مشاهده کرد و با همراهان در کنار صخره ها و تندیس هایش، عکس گرفت. درست در پشت این پیرخرد یک غار گردشگری در طبقه اول قرار گرفته است که با پرداخت ورودی می توان از آن بازدید کرد.

 

هتل آرمان مشهد

 

گالری داخل غار که در پشت مجسمه پیر خرد قرار گرفته از طبقه +1 ، از درون دست پیر خرد و از طبقه همکف راه دارد. این گالری درست مثل یک غار است و در آن آثار هنری و نفیس به نمایش گذاشته شده است. تابلوفرش ها، مجسمه های سنگی، سنگ های آنتیک و عتیقه جات جذابی در این گالری به چشم می خورد. از سقف قندیل هاییی با تم پارینه سنگی آویزان شده است و در گوشه و کنار المان هایی تاریخی قرار گرفته است.

 

مرکز خرید آرمان

 

طبقه فوقانی مجتمع به فودکورت اختصاص یافته است و چند رستوران به ارائه غذاهای لبنانی و عربی و دیگر غذاهای سنتی و فست فود مشغول اند. این مرکز خرید نمادی از بازگشت طبیعت به معماری است.

در مرکز خرید آرمان، یک شهر بازی کوچک نیز برای کودکان اختصاص یافته است و علاوه بر آن بازی های متحرک نیز در سالن ها برای کودکان به چشم می خورد.

مرکز خرید آرمان از برترین و لوکس ترین تجهیزات در بنا بهره برده است. تمامی شیر آلات سرویس های بهداشتی، آسانسورها، سیستم گرمایش و سرمایش، سرامیک های کف و راهروها، هواسازها و... از جدیدترین سیستم ها و لوکس ترین تجهیزات می باشند. سیستم امنیتی مجموعه نیز مثال زدنی است.

 

پارکینگ هتل آرمان  

مرکز خرید آرمان وابسته به هتلی به همین نام است که با اینکه سه ستاره است ولی بسیار لوکس، شیک و مملو از امکانات رفاهی و تفریحی است. 

اگر در نظر دارید تور مشهد نوروز 99 را رزرو کنید، حتما روی هتل آرمان هم حساب کنید چرا که فاکتورهایی همچون نزدیکی به حرم، جاذبه های گردشگری و امکانات رفاهی هتل آن را ممتاز کرده است.

 

هتل آرمان

 

هتل آرمان

 

هتل آرمان

 

هتل آرمان

 

هتل آرمان

 

 

آدرس مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان در خیابان نواب صفوی در نزدیکی جاذبه های دیگری همچون خانه تاریخی داروغه، مدرسه عباسقلی خان، آرامگاه پیر پالان دوز و... قرار گرفته است. از این مرکز خرید و هتل آن تا حرم مطهر 5 دقیقه با پای پیاده راه است.

 

برای رزرو تور مشهد و سایر تورهای داخلی از طریق تورگردان اقدام کنید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

مرکز خرید آرمان در ساختمان هتلی سه ستاره و مجلل به فاصله 500 متری حرم مطهر قرار گرفته است. این مجموعه علاوه بر برخورداری از امکانات اقامتی و مراکز خرید، جاذبه های گردشگری دیگری نیز در خود جای داده است. از مهمترین جاذبه های آن آبنمایی بسیار بزرگ با تندیس ها و المان های بزرگ و متعدد است.

انتشار :  10 دی 1398 به روزرسانی :  12 بهمن 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
هتل آرمان
  • هتل آرمان
  • مرکز خرید آرمان
  • هتل آرمان مشهد
  • هتل آرمان
  • هتل آرمان
  • پارکینگ هتل آرمان
  • مرکز خرید آرمان
  • هتل آرمان
  • هتل آرمان مشهد
  • غار صخره ای مرکز خرید آرمان
  • هتل آرمان
  • پیر خرد در آبنما
  • مرکز_خرید-آرمان (41)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد