راهنمای سفر به اصفهان (۱۴۰۲) + درباره اصفهان بدانید

راهنمای سفر به اصفهان

اصفهان (شهر مرکزی ایران) که به دلیل معماری خاص در ایران معروف شده، با سایر شهرهای ایران متمایز است. برای مثال در راهنمای سفر به اصفهان می‌گویند نصف جهان را فقط می‌توانید در این شهر ببینید یا اصفهان را فقط با خودش مقایسه کنید، گواهی بر این مدعاست. در ادامه این مطلب از مجله تورگردان شهر زیبای اصفهان را معرفی و بررسی می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

فهرست مطالب

بهترین زمان سفر به اصفهان

 

اصفهان، شهری به وسعت نور و رنگ در ایران، مقصدی وسوسه‌انگیز برای سفر کردن است. با توجه به آب و هوای این شهر در تابستان‌ها که بسیار گرم و در زمستان‌ها بسیار سرد است، فصل بهار را برای سفر خود با تور اصفهان انتخاب کنید. چرا که در این زمان، زیبایی مکان‌های طبیعی اصفهان به اوج خود می‌رسد. این موضوع را هم در نظر بگیرید که هزینه سفر به اصفهان در ایام نوروز نسبت به هر زمان دیگری بیشتر است. همچنین به دلیل حضور بسیاری از گردشگران، با شلوغی زیادی مواجه می‌شوید. 


در صورتی که با محدودیت زمانی روبرو نیستید، آخرین ماه فصل بهار یعنی اردیبهشت را برای مسافرت به اصفهان انتخاب کنید. چون هم بهشتی‌ترین حالت شهر را می‌بینید و هم با شلوغی ایام نوروز روبرو نیستید. 
 

جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟

 

اگر به معرفی کوتاهی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری در راهنمای سفر به اصفهان بپردازیم، به لیست زیر می‌رسیم:

 

  • میدان نقش جهان برای دیدن بازی نورها
  • مسجد شیخ لطف الله از مکان‌های دیدنی اصفهان
  • پل خواجو، تاجی متقارن بر سر زاینده رود
  • سی و سه پل، نماد شهری که قصه‌ها دارد
  • کاخ چهل ستون، تصویری رقصان در آب
  • مدرسه چهار باغ، آخرین دیوار در عصر صفوی 
  • کاخ هشت بهشت اصفهان (زیباترین باغ عالم)
     

جاهای دیدنی اصفهان را در مقاله دیگری در تورگردان (سایت رزرو تور) بررسی کردیم تا به طور کامل با شهر اصفهان آشنا شوید. اگر قبلا هر کدام از این نقاط را دیدید، پیشنهاد می‌کنیم که شب‌های اصفهان را از دست ندهید. زیرا حال و هوای شب‌های این شهر براساس تجربیات سفر به اصفهان، چیز دیگری است.
 

اصلی‌ترین مراکز خرید اصفهان


 

جاذبه‌های دیدنی در راهنمای سفر به اصفهان شامل مراکز خرید این شهر هم می‌شوند. چرا که مراکز خرید این شهر با رفت و آمد گردشگران در بین جاذبه‌های توریستی، رونق گرفتند و برجسته شدند. بازارهای اصلی که ارزش دارد تا تجربه کنید، در ادامه معرفی می‌کنیم.
 

مرکز خرید سیتی سنتر

 

  ساعت بازدید:
10 صبح تا 24 برای فودکورت 
10 تا 22 برای موزه 
16 تا 23 برای شهربازی 
10 تا 24 برای سینما


  هزینه ورودی هر بخش متفاوت است.
 

 

مراکز خرید شهر اصفهان
منبع گوگل مپ

 

مجتمع سیتی سنتر بیشتر از اینکه یک مرکز خرید باشد، از بهترین مراکز تفریحی و فرهنگی است، چرا که شامل بخش‌های متعددی است مثل موزه، فودکورت و انواع اقسام رستوران‌ها، پردیس سینمایی سیتی سنتر، شهربازی و نگارخانه سیتی سنتر. 


در زمان فعلی، بخش‌های دیگر این مرکز خرید در حال توسعه هستند. در مغازه‌های سیتی سنتر، اکثر برندهای مطرح کشور در حوزه پوشاک و حتی سایر حوزه‌ها در آن شعبه دارند. در زمان حراج کالاها نیز برای خرید اجناس باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه، فرصت خوبی در اختیار دارید. 
 

بازار بزرگ از نقاط دیدنی اصفهان

 

  آدرس: اصفهان، میدان امام علی، جنب مسجد جامع
  ساعت باز شدن مغازه‌ها: هر روز از 9 صبح تا 9 شب
  اگر در ایام پیک نوروز سفر می‌کنید، تا 12 شب در حال فعالیت هستند.

 

 

بازارهای شهر اصفهان
منبع گوگل مپ


برای رفتن به این بازار سنتی اصفهان می‌بایست از ساعت کاری مغازه‌ها اطلاع داشته باشید که در ابتدای همین بخش اشاره کردیم. در این بازار بزرگ معروف به سبزه میدان، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید پیدا کنید. با توجه به وسعتی که دارد، از چند ورودی می‌توانید وارد آن شوید. در حال حاضر خیابان عبدالرزاق، اصلی‌ترین ورودی آن است.
 

ارگ جهان نما از مراکز خرید مدرن

 

  آدرس: اصفهان، میدان دروازه دولت

  ساعت کاری مغازه‌ها: 9 صبح تا 17

 

 

مراکز خرید مدرن اصفهان
منبع گوگل مپ


در کنار بازارهای سنتی، از مراکز خرید مدرن در اصفهان هم بازدید کنید. ارگ جهان نما یکی از مراکز مدرن است. این مرکز شامل مجموعه تجاری است و عمده کالاهایی که در آن عرضه می‌شود، لوازم دیجیتال و لوازم جانبی کالاهای دیجیتال است. با ورود به فضای آن، اولین آبنمای موزیکال اصفهان را می‌توانید ببینید.

 

مجتمع پارک بزرگ و جامع

 

  آدرس: اصفهان، چهار باغ بالا، بین صنیع زاده و کاخ سعادت آباد

  ساعت کاری: صبح تا شب

 

 

مجتمع پارک
منبع گوگل مپ


قدیمی‌های اصفهان و آن‌هایی که بااصالت هستند، به خوبی می‌دانند که در گذشته مجتمع پارک بزرگ و جامع از اصلی‌ترین مراکز خرید اصفهان بود. اما از زمانی که مراکز خریدی جدید و مدرن در شهر اصفهان پا به رشد و توسعه گذاشتند، حال و هوای این مجتمع چندان مشابه قبل نشد. اگر همین امروز به بازار بزرگ بروید با دست پر به خانه برمی‌گردید، اما نمی‌توانید انتظار چندانی داشته باشید. 
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

راهنمای سفر به اصفهان را حتما قبل از سفر به اصفهان نصف جهان بخوانید تا روش‌های سفر، جاهای دیدنی، هزینه‌های سفر و بهترین زمان برای مسافرت به این شهر را بدانید. سپس آستین‌های خود را بالا بزنید، چمدان را جمع و جور کنید و برنامه اساسی برای سفر به شهر اصفهان بچینید.

انتشار :  10 مرداد 1402 به روزرسانی :  14 مرداد 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
مراکز خرید مدرن اصفهان
  • مراکز خرید مدرن اصفهان
  • مجتمع پارک
  • بازارهای شهر اصفهان
  • مراکز خرید شهر اصفهان
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد