بهترین زمان سفر به یزد چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به یزد

بهترین زمان سفر به یزد از نظر آب و هوا، فصل‌های خنک سال یا همان زمستان، بهار و پاییز است، زیرا یزد از گرم‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود. در مورد راهنمای سفر به یزد در فصلی مثل تابستان هم باید گفت که فقط گرمای زیاد از شما پذیرایی می‌کنند که بهتر است برنامه مسافرت خود را به پاییز، زمستان یا بهار موکول کنید. با مجله تورگردان همراه باشید، زیرا در ادامه توضیحات بیشتری از بهترین زمان مسافرت به شهر یزد را می‌خوانید. 

فهرست مطالب

بهترین زمان سفر به یزد براساس آب و هوا

 

با توجه به اقلیم آب و هوایی یزد (اولین شهر خشتی جهان) می‌تواند حدس زد که بهترین زمان سفر چه فصلی است. در فصل‌های خنک سال مثل پاییز و زمستان که بهترین زمان مسافرت به یزد است، می‌توانید وسایل‌تان را جمع و سفرتان را شروع کنید. سفر به یزد در عید هم بهترین موقع سفر بوده و البته هزینه‌های هتل، اقامتگاه‌ها، بوم‌گردی‌ها و حتی پروازها به گران‌ترین نقطه ممکن می‌رسد. بعد از عید تا اوایل اردیبهشت، همچنان بهترین فرصت‌های مسافرت به این شهر پرجاذبه در اختیار شماست. اگر به دنبال ارزان‌ترین و بهترین زمان سفر به یزد با تور لحظه آخری سایت تورگردان هستید، تابستان زمان مناسبی است.

دلیل اینکه مسافرت به یزد در تابستان خیلی پیشنهاد نمی‌شود، دمای بالای هواست. متوسط دما از خرداد تا اوایل مهر در محدوده 29 تا 30 درجه سانتی گراد بوده و هوا نیز حسابی گرم و خشک است. 

 

بهترین زمان سفر به یزد به همراه عکس
منبع گوگل مپ

بهترین فصل سفر به یزد

 

اینکه فقط بهترین فصل‌های سفر یزد را بدانید، کافی نیست. علاوه بر فصل‌ها، بهترین ماه‌‌های مناسب برای مسافرت به یزد را در جدول زیر آورده ایم. اگر نیاز به توضیحات بیشتری برای رزرو بهترین تور یزد دارید، ادامه را بخوانید یا با شماره   02147627800 تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

 

فصل‌های مناسب برای یزد

بهترین ماه سفر به یزد

توضیحات

زمستان تا بهار

اسفند، فروردین، اوایل اردیبهشت

شلوغ‌ترین زمان سفر و گران‌ترین هزینه، فروردین است.

پاییز تا زمستان

اواسط مهر، آبان، آذر، تا اوایل دی

هزینه سفر به یزد در پاییز و زمستان ارزان‌تر از فصل بهار است.

بهار تا تابستان 

اواسط اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور

فصل تابستان، ارزان‌ترین زمان سفر به یزد است.

سفر به یزد در بهار


برای مسافرت در بهار، کویر داغ و سوزان یزد را فراموش کنید، چون که آب و هوای این شهر در بهار به خنکی متمایل می‌شود و گل‌های بهاری همه جای شهر را پر می‌کنند. بیشتر گردشگران از این فرصت خوب و مناظر طبیعی زیبا برای سفر به یزد استفاده می‌کنند. مهم‌ترین عاملی که برای مسافرت به یزد در بهار ممکن است محدودیت ایجاد کند، هزینه‌های بالاست. بالا رفتن هزینه‌ها بیشتر شامل قیمت رزرو اقامتگاه‌هاست. به همین نسبت، تورهای یزد هم افزایش قیمت دارند.


در فصل بهار علاوه بر هزینه‌ها، برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر یزد هم زمان تلف شده خواهید داشت، زیرا جاهای دیدنی یزد در بهار، تماشایی‌تر می‌شوند و هر مسافری دوست دارد تا جایی که می‌تواند از این زمان برای تماشای زیبایی‌های یزد استفاده کند.  

 

سفر به یزد در بهار، بهترین زمان برای مسافرت به یزد
منبع گوگب مپ

سفر به یزد در تابستان


گردشگران در فصل تابستان، کمتر به یزد سفر می‌کنند، زیرا دمای هوا به بیشترین حد خود می‌رسد. حتی با راه رفتن در کوچه‌های عادی شهر نیز باید تابش مستقیم نور خورشید را تحمل کنید. از حق نگذریم، همین تابش مستقیم نور خورشید و بالا بودن دما باعث شده تا فضاهای عمومی شهر خلوت به نظر بیایند و از نظر ارزانی، همه چیز بر وفق مرادتان باشد.


مهم‌ترین دلیل خلوت بودن شهر یزد در تابستان، پناه بردن اهالی این شهر به شهرهای خنک است؛ یعنی مردم عادی یزد هم در فصل تابستان در شهر نمی‌مانند. بنابراین، فضاهای عمومی شهر از اواسط خرداد تا اواسط شهریور، بسیار کم جمعیت است.

 

سفر به یزد در زمستان - بهترین موقع رفتن به یزد
منبع گوگل کپ

سفر به یزد در پاییز


اگر یک یا دو هفته بعد از اینکه مدرسه‌ها باز می‌شوند، به یزد سفر کنید، بهترین سفر عمرتان را تجربه خواهید کرد. محدودیت‌هایی مثل دمای بالای هوا، روزهای طولانی و گرم و حتی شلوغی شهر، کمرنگ اند. در همین زمان است که فعالیت دوباره تورهای کویرگردی را می‌بینید. اگر شما هم هوس کردید که یک شب را پیش ستاره‌های کویر سر کنید و خودتان را از شلوغی‌های روزمره نجات بدهید، مهلت مسافرت به یزد در پاییز را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

سفر به یزد در پاییز - بهترین موقع مسافرت برای یزد
منبع گوگل مپ

سفر به یزد در زمستان


آب و هوا که سرد شود، آدم با خودش فکر می‌کند که هر روز فصل زمستان برای مسافرت به یزد، بهترین زمان است. در صورتی که یزد، شهری است که چهار فصل را دارد و زمستان‌های آن هم به قدر کافی سرما و سوز دارد. سردی و خشکی یزد در زمستان از پاییز بیشتر است و شاید برای عده‌ای، چندان خوشایند نباشد. تا اواسط فصل زمستان یعنی تا 15 بهمن، سرمای زمستان در شهر یزد حاکم بوده و از این تاریخ به بعد، اگر بخواهید سفر کنید، زمان مناسبی را انتخاب کردید.


تفاوت سفر به یزد از اواسط فصل زمستان به بعد با سفر در ایام عید، در مناظر سرسبز، گل‌های بهاری و شلوغ بودن اماکن دیدنی است. در فصل زمستان، خبری از گل‌های بهار، مناظر خیره کننده و سرسبز و شلوغی آنچنانی نیست که جمعیت زیاد، آزارتان بدهد و از شروع سفر منصرف شوید.

 

سفر به یزد در بهار، بهترین زمان برای مسافرت به یزد
منبع گوگل مپ

بهترین زمان تور یزد

 

  • اگر به دنبال ارزانی و خلوتی هستید، تور یزد را در تابستان رزرو کنید. 

البته باید خودتان را هم برای گرمای طاقت فرسای آن نیز آماده کنید. برای رزرو وارد صفحه تور یزد شوید. سپس، مبدا تهران یا مشهد را انتخاب کنید تا تمامی پیشنهاد تورهای یزد از این دو مبدا را ببینید. 

 

خرید بهترین تور یزد از سایت تورگردان
صفحه رزرو تور یزد در سایت تورگردان - این قیمت‌ها در تاریخ 2 شهریور 1402 درج شده است.

 

  • در صورتی که با تور یزد می‌خواهید به همه نقاط دیدنی و گردشگری سر بزنید و آب و هوا هم پا روی دم نگذارد، پاییز و زمستان بهترین زمان است. 

از نظر قیمتی، تور یزد در این دو فصل نسبت به تابستان، بیشتر بوده و نسبت به قیمت سفر در بهار، بسیار کمتر است.

  • سفر با تور یزد در بهار هم فقط تا قبل از اوایل مرداد می‌تواند یک گزینه خوب باشد.

 در کنار این نکته، تعطیلات عید پرهزینه‌ترین موقع برای سفر به یزد است و باید پیه صف‌های بلند انتظار برای حضور در مناطق دیدنی شهر را هم به خودتان بمالید.


اگر مایل هستید تا براساس شرایط و بهترین فرصت‌هایی که دارید، به یزد سفر کنید؛ با تیم پشتیبانی سایت تورگردان به شماره 02147627800 تماس بگیرید. در تیم پشتیبانی تورگردان سعی می‌کنیم تا تمامی شرایط شما را در نظر بگیریم و مطابق با آن‌ها، بهترین تور را به شما معرفی کنیم.

برای خرید تور در بهترین موقع مسافرت یزد بهتر است به توضیحات سایت‌های ویژه تورهای داخلی توجه کنید که تجربه بیشتری دارند. سایت تورگردان، مرجع اصلی جستجوی تور، ارائه کننده تورهای داخلی و لحظه آخری است. براساس نظر کارشناسان بخش پشتیبانی تورگردان، بهترین زمان رفتن به یزد با تور را می‌توانید از دو جنبه بررسی کنید. یک اینکه ارزان‌ترین موقع سفر کی است. دو، اینکه در سفر با تور یزد، آب و هوا مانع از سر زدن به جاهای دیدنی شهر می‌شود یا خیر. 
 

خلوت‌ترین زمان سفر یزد


اگر از شلوغی و ازدحام مسافران در تورهای کویرگردی یزد خوش‌تان نمی‌آید، احتمالا به دنبال خلوت‌ترین بازه سفر هستید. اوج تابستان و اوج زمستانی یعنی اواسط تیر تا مرداد و اواسط دی تا بهمن، شهر یزد بسیار خلوت و کم جمعیت است. دلیل آن هم بالا بودن دما از حد نرمال و پایین بودن دما از حد معمول خود است.


خوبی سفر به یزد در خلوت‌ترین زمان‌ها، ارزان بودن همه چیز است؛ از پرواز بگیر تا هزینه‌های اقامتگاه‌ها.
 

سفر به یزد برای جشن‌ها و رویدادهای مختلف

 

می‌خواهید به یزد سفر کنید و به دنبال یک دلیل دیگر برای قطعی کردن برنامه‌تان هستید؟ پس رویدادهای آیینی این شهر را بشناسید. 

تاریخ رویداد

نام رویداد و توضحات آن

اول فروردین

آتش روشن کردن روی بام خانه‌ها برای اولین سپیده دم نوروز

24 تا 26 خرداد

جشن و پایکوبی برای راز و نیاز با خدا در زیارتگاه چک چک

19 تیر (مدت 4 روز)

روز گرامی‌داشت سالگرد ثبت جهانی یزد

روز تاسوعا و عاشورا

مراسم نخل گردانی اتاقکی چوبی با شال‌های سبز

9 آذر

جشن آذرگان

10 بهمن

جشن‌های سده زرتشتیان

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بهترین زمان سفر به یزد کی است؟ براساس دما، پاییز، زمستان و بهار، زمان‌های مناسبی برای مسافرت به یزد اند. چنانچه وقت کافی ندارید و می‌خواهید بهترین تور یزد را رزرو کنید، با شماره‌ پشتیبانی تورگردان 02147627800‎ تماس بگیرید. همچنین اگر بخواهید بدانید که بهترین ماه برای رفتن به یزد دقیقا شامل چه روزهایی است، از جدولی که در این مطلب از تورگردان آمده استفاده کنید.

انتشار :  2 شهریور 1402 به روزرسانی :  14 شهریور 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
بهترین زمان سفر به یزد به همراه عکس
  • بهترین زمان سفر به یزد به همراه عکس
  • خرید بهترین تور یزد از سایت تورگردان
  • سفر به یزد در زمستان - بهترین موقع رفتن به یزد
  • سفر به یزد در بهار، بهترین زمان برای مسافرت به یزد
  • سفر به یزد در بهار، بهترین زمان برای مسافرت به یزد
  • سفر به یزد در پاییز - بهترین موقع مسافرت برای یزد
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد