هزینه سفر به مشهد | حمل و نقل، اقامت، تفریحات، خرید

هزینه سفر به 1مشهد

هزینه سفر به مشهد

هزینه سفر به شهر توریستی مشهد ارتباط مستقیمی با انگیزه ی شما از این سفر دارد. اگر از آن دست زائرانی هستید که تنها به قصد زیارت و بازدید از خویشاوندان به مشهد می روید و بیشتر اوقات سفر خود را با دورهمی های دوستانه و خانوادگی و مشرف شدن به حرم سپری می‌کنید سفر پر هزینه‌ای در انتظار شما نیست. بخصوص آنکه مکان های دیدنی و تفریحی مشهد برای تفریحات کم هزینه آن هم به صورت دسته جمعی امکانات بسیاری در اختیار شما قرار می دهد. چنانچه اولویت شما تفریح، خرید و استفاده از خدمات پزشکی در مقصد است و یا تمایل دارید توأمان زیارت و سیاحت را تجربه کنید لازم است پیش از آغاز سفر به برآورد دقیق و همه جانبه ی هزینه ها بپردازید تا متناسب با بودجه ی مالی تان سفری مفرح و با کیفیت داشته باشید. در این مسیر ما همراه شماییم. با تور گردان همراه باشید.

 

هزینه بلیت قطار مشهد

 

هزینه تهیه بلیت سفر به مشهد

هزینه اقامت در مشهد

هزینه تفریحات در مشهد

هزینه خرید کردن در مشهد

هزینه سفر به مشهد با تور گردشگری

 

تهیه بلیط سفر به مشهد

اولین قدم برای شروع سفر تهیه بلیط است. اگر شما به هر دلیلی سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس را به ماشین شخصی خود ترجیح داده‌اید، باید برای خرید بلیط اقدام کنید. شهر مشهد از نظر حمل‌ونقل، دارای امکانات هوایی و ریلی و جاده‌های برون‌شهری است و این شما هستید که باید راه ورودی خود به این شهر را انتخاب کنید.

ترفندهای سفر هوایی ارزان به مشهد

سفر با هواپیما با توجه به زمان کمتری که از شما می‌گیرد و امنیت و رفاه بیشتری که فراهم می‌کند گران‌تر از دیگر مسیرهاست اما اگر شما به تنهایی سفر می‌کنید و چمدانتان خیلی زود آماده راهی شدن و پرواز می‌شود، تهیه بلیط لحظه آخری برگ برنده شماست. تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای که ایرلاین‌ها برای این بلیط‌ها در نظر می‌گیرند به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک شایانی می‌کند. جز بلیط‌های لحظه‌آخری دو فاکتور مهم در تهیه بلیط ارزان هواپیما وجود دارد: نوع ایرلاین و زمان سفر.

نوع ایرلاین ها در مسیر مشهد

ایرلاین‌های بسیاری آماده ارائه خدمات به شما هستند. آتا، کاسپین، تابان، کیش ایر، ماهان، ساها، سپهران، ایران ایرتور، آسمان، معراج و.... جز خطوط هوایی ایران ایر و ماهان و معراج دیگر ایرلاین‌ها قیمت‌های تقریباً مشابه و کمتری دارند.
از طرفی شما در انتخاب کلاس پروازی که با هزینه بلیط پرواز ارتباط مستقیم دارد حق انتخاب دارید. تفاوت کلاس‌های پروازی در نوع و محل استقرار صندلی‌های هواپیما و کیفیت پذیرایی و برخی جزئیات دیگری است که البته اگر قصد شما اقتصادی و آسوده سفر کردن است با توجه به زمان کوتاه سفرهای داخلی ( ۱ الی ۳ ساعت) این تفاوت‌ها قابل چشم پوشی می‌باشند.
 
 
هزینه سفر به مشهد با هواپیما
 

زمان مناسب برای سفر به مشهد

از آنجایی که سفر مذهبی به مشهد در اولویت انگیزه‌های مسافران است، در بعضی بازه‌های زمانی بازدید از این شهر از هیچ زاویه‌ای مقرون‌به‌صرفه نیست. چه خرید بلیط، چه اقامت و چه خرید.
مثلا ایام تعطیلات نوروزی، ماه محرم، ماه رمضان و ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار به دلیل ازدحام جمعیت در مکان‌های زیارتی و تفریحی و پارک‌ها و مراکز گردشگری مشهد، هزینه‌های سفر افزایش پیدا می‌کند.
نکته جالب توجه این است که با انتخاب زمان مناسب برای سفر می‌توانید سفر هوایی با ایرلاین‌های پرطرفدار و با کلاس پروازی بیشتر را با قیمتی حتی کمتر از پروازهای معمولی تجربه کنید.
 

رزرو بلیط پرواز در نوبت عصر

برای سفر هوایی مقرون به صرفه باید بدانید اغلب مسافران تمایل به رزرو بلیط‌های نوبت صبح دارند. چنانچه رزرو بلیط پرواز را در تایم عصر انجام دهید هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد چرا که معمولاً هتل‌ها پیش از ظهر مسافران تازه را پذیرش می‌کنند و استقرار در هتل در نوبت عصر کمی شما را به زحمت می‌اندازد اما از جهت اقتصادی برای شما به صرفه خواهد بود.
 

سفر با اتوبوس یا قطار؟ 

به صرفه بودن تقریباً ۴۰درصدی هزینه سفر با اتوبوس نسبت به قطار دال بر اقتصادی شدن سفر شما نخواهد بود. برای شهرهایی که فاصله زیادی با مشهد دارند، سفر با اتوبوس بسیار خسته کننده است و نیز امنیت شما در سفر با اتوبوس به حداقل می‌رسد. از طرفی سفر با این دو وسیله از نظر کاهش هزینه حمل‌ونقل درون‌شهری شما در مشهد تاثیری نخواهد داشت.
 برای مسیر بندرعباس تا مشهد در تاریخ سه شنبه ۲۹مهر حداقل بهای پرداختی برای سفر ۲۲ساعته با اتوبوس ۸۵۰۰۰ تومان و حداقل هزینه سفر ۲۰ ساعته با قطار ۱۹۹۰۰۰ تومان است. برای طی همین مسیر با هواپیما باید حداقل دو برابر قطار و چهار برابر اتوبوس هزینه ‌کرد.(حداقل۳۱۳هزارتومان).
 
 
هزینه سفر به مشهد با قطار
 

سفر با ماشین شخصی به مشهد

برای سفر با ماشین شخصی از مبدأ بندرعباس تا مشهد که  ۱۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد، حداقل مبلغی حدود ۴۵۰ هزار تومان باید برای بنزین آزاد پرداخت کنید. پس چنانچه شما یک نفر هستید سفر با هواپیما به‌صرفه‌تر و اگر خانوادگی و دوستانه قصد سفر کرده‌اید ماشین شخصی راه ارزان تری برای مسافرت شماست.
از آنجا که هزینه حمل‌ونقل درون‌شهری در کلانشهر پرتردد مشهد بالاست ،سفر با ماشین شخصی می‌تواند صرفه اقتصادی زیادی برای شما داشته باشد و از آن جهت که بسیاری از جاذبه های تور مشهد در اطراف و حومه قرار گرفته استفاده از ماشین شخصی گزینه منطقی تری است.
اگر درانتخاب همسفران سلیقه و دقت نظر به خرج دهید و با افراد خوش‌سفر و خوش‌مشرب به جاده بزنید که ترجیحاً در رانندگی تبحر داشته باشند، سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید به مقصد می‌رسید. گوش دادن به موزیک‌های کلاسیک در جاده به ویژه شب هنگام که باد خنک در موهایتان می‌پیچد بسیار دلچسب خواهد بود. 
نقطه قوت دیگر سفر با ماشین شخصی، سفرهای چندمقصدی‌ و بازدید از جاذبه‌های توریستی  استان‌هایی ست که در مسیر انتخابی شما به سمت مقصد قرار دارند.
 

این را نیز می پسندید: جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در هواپیما

 

کرونا و حمل و نقل بین شهری

 با توجه به شیوع ویروس کرونا از طریق سفر یا covid-19 تمام سازمان‌های حمل و نقل کشوری تدابیری برای حفظ سلامت و امنیت خاطر شما در سفر فراهم کرده‌اند. برای مثال کوپه‌های چهارنفره قطار برای دو نفر آماده می‌شود و بابت این جایگاه‌های خالی به مبلغ سفر شما افزوده نخواهد شد و نیز پک‌های بهداشتی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود و محیط وسایل نقلیه مرتباً ضدعفونی شده و تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. با همه این اوصاف حالا که تصمیم گرفته‌اید دل به راه بسپارید و سفر آغاز کنید از سلامتی خود و عزیزانتان مراقبت نموده و تماس فیزیکی با محیط و اشیا را به حداقل برسانید و ماسک زدن را از یاد نبرید.
 
 
 
 

هزینه اقامت در مشهد

 

شما با هر انگیزه و مقصودی که به مشهد سفر کنید نیاز به محلی برای خواب و استراحت دارید. نیازها و سلیقه‌های مختلف مسافران به مشهد تسهیلات و خدمات هتل‌ها و مهمان‌پذیرها را افزایش داده و فضای رقابتی ایجاد شده درنهایت به نفع شما تمام شده است. تنوع کمی و کیفی خدمات اقامتی در مشهد به حدی‌ست که می‌تواند پاسخگوی نیاز شما متناسب با بودجه تان باشد.
اقامت در هتل های پنج ستاره مشهد
از میان صدها هتل و مکان اقامتی در مشهد هتل های ۵ستاره کمترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند. برخی از این هتل‌ها در ارائه خدمات وی آی پی و لاکچری در کشور رقیب ندارند.
 هتل درویشی بزرگترین هتل آتریوم کشور با ۲۲۳اتاق مجلل و متنوع در بیست طبقه در خیابان امام رضا واقع شده است. هزینه  یک شب اقامت در هتل پنج ستاره درویشی ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان است.
هتل مجلل قصر و هتل الماس۲ وهتل مرتفع لوکس قصرطلایی نیز از پنج ستاره های معروف هستند و سوئیت های مدرن و بی نظیری دارند. این هتل‌ها در نزدیکی به حرم واقع شده‌اند و هزینه اقامت در آن‌ها تا سقف ۲میلیون و ۷00 هزارتومان می‌رسد.
اگر خواهان هوای پاک و دوری از شلوغی و همهمه شهر هستید می‌توانید از فضای آرام و دلنشین هتل‌هایی که دورتر از حرم و در خیابان‌های دیگر قرار دارند استفاده کنید مثل هتل پارس، هتل پردیسان و مجموعه هتل‌های هما. هزینه این هتل ها نیز تا سقف یک میلیون و ۸۷۵ هزار تومان به ازای یک شب اقامت می باشد. بعد مسافت این هتل‌ها تا مرکز شهر با ترنسفر رایگان تا حرم جبران شده و جای نگرانی باقی نمی‌گذارد.
 

 

این را نیز می پسندید: مقایسه هتل درویشی، قصر و قصر طلایی

 
 
هزینه اقامت در هتل درویشی مشهد
هتل درویشی مشهد
 

امکانات و ظرفیت‌های هتل‌های چهارستاره مشهد

اقامت در هتل های ۴ ستاره همچون ایران، الماس نوین، سلام، فردوس و جواد به ازای هر شب بین ۴۰۰ تا ۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان هزینه دارد که با توجه به امکانات و خدمات انتخابی شما متفاوت است. سالن‌های ورزش، استخر، سونا، جکوزی و اتاق بازی کودکان از جمله خدمات هتل‌هاست.  
اقامت در هتل‌های سه ستاره مشهد
هزینه اقامت در هتل‌های ۳ستاره نظیر صدر،سهند، منجی، معین‌درباری، حلما، خانه سبز، آدینا، حیات و... برای هر شب بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است و گاها تا یک میلیون تومان (هتل آدینا) می‌رسد. فاصله این هتل‌ها تا حرم رضوی بسیار کم است و در هنگام اذان تنها ۶ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی، شما را به حرم می‌رساند.
اقامت در هتل‌های دوستاره و یک‌ستاره شهر مشهد
بهای اسکان در هتل‌های دو ستاره ازقبیل هتل کوثر، هتل رازی، هتل کوروش ۱۵۰ تا ۵۲۰ هزارتومان است. اگر برای اقامتتان در این سفر، هتل‌های یک‌ستاره را انتخاب کنید ۱۵۰_۵۴۰ هزارتومان هزینه دارد. این هتل‌ها با خدمات رفاهی نسبتا خوب، مناسب سلیقه‌ها و نیازهای شما هستند. این هتل‌ها نزدیک به حرم رضوی و مراکز خرید و گردشگری مرکز شهر هستند و کار خرید سوغات را برای شما راحت می‌کنند.
 
 
هزینه استخر هتل در مشهد
استخر هتل آرمان مشهد
 

چند نکته در مورد اقامت در هتل‌های مشهد

  • به ازای حضور کودکان تا سن ۲سال و در بعضی هتل‌ها تا ۳سال در صورت عدم استفاده از سرویس هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. 
  • برای کودکان تا سن ۶ سال نیز هزینه به صورت نیمه‌بها محاسبه می‌گردد.
  •  می‌توانید با عضویت در سایت‌های مرتبط با رزرو هتل از تخفیف‌های بسیار خوب آن‌ها باخبر شده و از فرصت‌های طلایی که کم هم پیش نمی‌آید بهره‌مند شوید. 
  • هتل‌های ۵ستاره گاهی تا ۵۰% تخفیف وهتل‌های دیگر تا 70 الی ۸۰ درصد تخفیف برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.
  • وعده صبحانه در هتل‌ها رایگان سرو می‌شود اما امکان طبخ غذا و آشپزی در آن‌ها وجود ندارد.
 

سوئیت‌آپارتمان‌ها راهی ارزان‌تر برای اسکان در مشهد

اگر خانوادگی به مشهد سفر کرده‌اید استفاده از آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهایی که امکان آشپزی کردن و آماده‌سازی وعده‌های غذایی توسط خود شما در آن فراهم است می‌تواند از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشد .
 دقت داشته باشید که همیشه هم استفاده از مهمانپذیر و خانه‌های زواری به نفع شما نیست. گاهی تخفیف‌های هتل های یک ستاره و دو ستاره قیمت آنها را تا حد یک مهمانپذیر ساده پایین می‌آورد و امکان استفاده شما از این فضاها را نیز فراهم می‌کند. علاوه براین، قیمت خانه‌های زواری و فصلی همیشه از مهمان پذیرها و هتل‌ها کمتر نیست و فاصله تا حرم و امکانات رفاهی و کیفیت فضا و تجهیزاتی که دارند  بهای اسکان در آن ها را تغییر می‌دهد و گاهی هزینه آنها از هتل‌ها هم بیشتر خرج روی دست شما می‌گذارد.
 
 
هزینه اقامت در هتل آپارتمان مشهد
 
 

اقامت در زائرسرا و زائرشهر آستان قدس رضوی

در سال‌های اخیر مجموعه آستان قدس رضوی با هدف تکریم زائران و تأمین محل اسکان آنها اقدام به راه اندازی دو مجموعه اقامتی شکیل زائرشهر و زائرسرا با ظرفیت پذیرش بیش از ۶ هزار نفرکرده است. زائرسرا در بلوار چمن و زائرشهر در شهرک طرق قرار گرفته اما سرویس ایاب و ذهاب منظم و رایگان برای تشرف به حرم امام رضا خیال شما را از این نظر آسوده می‌کند.
 برای استفاده از این امکان باید به سایت اقامت رضوی مراجعه کرده و سوئیت مورد نظر خود را رزرو کنید. اتاق‌ها مبله و دارای تخت، یخچال، تلویزیون، میز و صندلی می‌باشد. البته بهای این سوئیت‌های ۲، ۴، ۶ نفره و سالن‌های هاستل (مخصوص هیئت‌ها)  کمتر از مهمان‌پذیرهای اطراف حرم نیست. اما اگر فکر می‌کنید فضای معنوی و فرهنگی این دو مجموعه برای شما مناسب است می‌توانید پیش از رسیدن به مقصد با رزرو این سوئیت‌ها دغدغه اسکان در مشهد را برای خودتان حل کنید.
این حجم بالای کمی و کیفی از مکان‌های اقامتی در شهر بزرگ مشهد قطعا نیاز شما را با هر بودجه و ایده‌آلی که دارید برآورده خواهد کرد. پس نگران مسئله اسکان خود نباشید و به اطلاعات و تجربه‌هایی که در اختیارتان قرار می دهیم اعتماد کنید. تور گردان همراه شماست.
 
 
 
 

هزینه تفریحات در مشهد

 

هر گردش و تفرجی که برایش زمان باارزشتان را خرج می‌کنید و در پایان ‌می‌گویید «چه خوب شد که به سراغ این مکان آمدیم یا چه خوب شد که دست به این تجریه زدیم. واقعا به پولش و به طی کردن راهش می ارزید.» این دقیقا مصداق یک تفریح ارزان است. چیزی که برای ما گران است عمر پربهای شماست . توصیه می‌شود در فرصت محدود سفر به مشهد بهترین جاهای دیدنی مشهد را با اقتصادی‌ترین انتخاب‌ها تجریه کنید. 
 

لاکچری‌ترین تفریح رایگان مشهد

مهم‌ترین مقصد سفرهای مذهبی به مشهد حرم مطهر امام رضا(ع) است. این ملاقات باشکوه هزینه‌ای ندارد. خود آستان مبارک امام هشتم، به خودی خود یک اثر تاریخی، فرهنگی و هنری خارق‌العاده است. می‌توانید ضریح، گنبد طلایی، مناره، رواق‌ها، صحن‌ها، بست‌ها، سقاخانه‌ها، نقاره‌ها، ساعت‌های قدیمی مسجد بالاسر، مسجد گوهرشاد و مسجد ملاهاشم را ببینید و به راستی حرف ما ایمان بیاورید.
بازدید از مجموعه حرم امام رضا (ع)
از بزرگانی که در جوار این آستان مقدس دفن شده‌اند و شما می‌توانید به زیارت مرقدشان بروید می‌توان نام برد از: شیخ بهایی، شیخ حر عاملی، شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، علامه جعفری، مقبره هارون الرشيد، الله وردی خان، عباس میرزا و ...
بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی علاوه بر جذاب و آموزنده بودن، هزینه رفت‌وآمدی هم ندارد. با پرداخت هزینه ناچیز ورودی به این موزه‌ها حتما فرزندانتان را با پیشینه و تاریخ سرزمینشان آشنا کنید.
 
 
هزینه رفتن به حرم مشهد
 

آثار تاریخی_فرهنگی در سطح شهر مشهد

به جز آثار تاریخی و فرهنگی موجود در مجموعه حرم، می‌توانید از مکان‌های تاریخی و توریستی زیادی که در داخل شهر مشهد قرار دارند به رایگان و یا در ازای پرداخت هزینه‌ای کم ، دیدن کنید. مکان‌هایی نظیر: موزه تاریخ طبیعی خراسان، موزه علوم و تاریخ طبیعی، مقبره امیرشاه ملک، آرامگاه محمدتقی پسیان، حمام رضوی، آرامگاه نادرشاه، آرامگاه خواجه‌ربیع و آرامگاه گنبدسبز ،مقبره  میرزا ابراهیم.
بازدید رایگان آثار تاریخی_فرهنگی مهم اطراف مشهد
 برخی مکان‌های تاریخی مشهد در خارج از محدوده شهری واقع شده و باید کمی دورتر بروید. اگر به تاریخ باستان و معاصر ایران اسلامی علاقمند هستید دلتان را دریا کنید و با ماشین شخصی یا کرایه کردن تاکسی و ون خودتان را به یکی از این مکان‌های تاریخی برسانید: 
1.آرامگاه محمد تقی پسیان (معاصر_ افسر میهن پرست و مبارزی ملی (شهادت در ۱۳۰۰ ش))
2.مقبره امیرشاه ملک (تیموری_ یکی از امرای شاهرخ تیموری و حاکم خراسان)
3.مقبره میلی مشهدی (صفوی _ یکی از شاعران اهل مشهد)
4.مقبره میرزا ابراهیم (صفوی _از سادات رضوی و واقفان بزرگ دوره صفوی)
5. موزه تاریخ طبیعی خراسان _(معاصر _ تأسیس توسط دانشگاه فردوسی مشهد (۱۳۷۹))
6.موزه علوم و تاریخ طبیعی مشهد _( معاصر _اداره کل آموزش و پرورش خراسان (۱۳۷۷))
والبته قریب به صد بنا و اثر تاریخی دیگر نیز در حومه مشهد وجود دارد که تنها هزینه  موردنیاز بازدید از آن‌ها، تهیه وسیله نقلیه مناسب برای رفتن به آنجاست که اگر با ماشین شخصی خود به مشهد رفته باشید این دغدغه را نخواهید داشت و تنها هزینه بنزین را باید بپردازید. 
 
 
هزینه ورود به خانه داروغه مشهد
 

پارک گردی یک تفریح رایگان و دل‌انگیز در مشهد

در شهر مشهد پارک‌های وسیع زیادی با امکانات مختلف برای استفاده شهروندان و زائران وجود دارد. از این میان پارک ملت و پارک کوهسنگی و کوهستان پارک شادی از شهرت بیشتری برخوردارند و غالب بازدیدکنندگان از مشهد حتما در سفر خود سری به این پارک‌ها می‌زنند . شهربازی پرهیجان و امن پارک ملت و چرخ‌وفلک مرتفع آن را فراموش نکنید. اگر در پاییز عازم مشهد شده‌اید فرصت دیدار این بهشت زرد و نارنجی را از دست ندهید و با عکاسی در فضای  پاییزی آنجا، لحظه‌های زیبای باهم بودن را ثبت کنید. 
چنانچه در سفر به مشهد، حال و هوای شمال به سرتان زد از روستای کنگ که به ماسوله خراسان مشهور است و معماری پلکانی‌اش شهرت دارد دیدن کنید و دلتنگی برای تله‌کابین چالوس را با یک سفر نیمروزه به دریاچه مصنوعی چالیدره در ییلاق طرقبه رفع کنید. چالیدره با داشتن اسکله تفریحی امکان قایق‌سواری و سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی همچون بانجی‌جامپینگ و زیپ‌لاین را برای شما فراهم کرده که در کمتر جایی فرصت تجربه آن را پیدا خواهید کرد. 
 
 
ورودی پارک های مشهد
پارک وکیل آباد مشهد
 
 
قایق‌سواری در بند گلستان که در ییلاقات اطراف مشهد است نیز برای شما یادآور خاطرات شمال خواهد بود. از تفریح در مجموعه‌های آبی معروف مشهد یعنی سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی ایرانیان و موج‌های خروشان فراموش نکنید چون هم هزینه بسیار مناسبی دارد و هم فضاهای بسیار متنوع و مهیجی در این مجموعه‌ها برای رضایت شما فراهم شده است. می‌توایند از چند ساعت تا یک روز کامل را در این مکان‌ها به تفریح بپردازید.
 
 
 
 

هزینه خرید در سفر به مشهد

 
بعد از مقوله اقامت، خرید پرهزینه‌ترین بخش سفر شماست. سفر بدون خرید مثل چای بدون قند است و اصلا نمی چسبد. شناخت مراکز خرید به شما کمک می‌کند بدانید چه چیزی را از کجا بخرید که با کمترین هزینه، بهترین کیفیت را تجربه کنید و حس خوب یک خرید موفق تا مدت‌ها به دهنتان مزه کند. 
خرید از مجتمع‌های تجاری لوکس مشهد
چنانچه هدف شما از رفتن به مرکز خرید تهیه اقلام مختلف، از پوشاک گرفته تا اسباب بازی و دکوریجات و... از یک بازار است و بهای پرداختی هم دغدغه شما نیست می‌توانید از مجتمع‌های لوکس آرمیتاژ، پروما، خورشید، کیان سنتر1، کیان سنتر۲، برج آلتون، الماس شب، زیست‌خاور و کاسپین مد دیدن کنید و همزمان از فضاهای تفریحی، رستوران‌ها، فست‌فودها، کافی‌شاپ‌ها و محل‌هایی که برای نگهداری و بازی کودک شما در آنجا فراهم شده است استفاده کنید.
 

خرید عالی و ارزان از مشهد

یک راه به‌صرفه برای خرید شما مراجعه به بازارهایی است که محل بورس کالای مورد نظر شما باشد. اینکه بدانید خود مردم مشهد از کجا هر کدام از اقلام مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند که برایشان ارزان‌تر تمام شود نکته حائز اهمیتی است و به شما کمک می‌کند یک بازارگردی موفق داشته باشید و پس از بازگشت به شهر خود از تجربه هایتان برای دوستانتان بگویید و آن‌ها را هم برای سفر به مشهد و یک خرید ارزان و عالی راهنمایی کنید. مجتمع‌ها و بازارهای بزرگ میدان 17شهریور در حال حاضر از پرطرفدارترین بازارها برای مشهدی ها و مسافران هستند. 
حمل و نقل درون شهری در سفر به مشهد
مشهد شهری با خیابان‌های شلوغ و تعداد کثیر ماشین‌ها و و سایر وسایل نقلیه است. اگر شما از شهری کوچک مهمان این کلانشهر می‌شوید شاید ترافیک و هوای آلوده کمی شما را کلافه کند. هزینه تردد در شهرهای بزرگ نیز با توجه به بعد مسافت و زمانی که پشت چراغ قرمزها می‌گذرد کم نیست. اگر با ماشین شخصی تان به مشهد آمده‌اید فقط هزینه بنزین و البته هزینه استهلاک ماشین در درازمدت بر دوش شماست. 
اگر با اتوبوس یا قطار یا هواپیما به مشهد سفر کرده‌اید باید برای ایاب و ذهاب بین مسیرهای دورودراز اقامتگاه تا محل‌های خرید و تفریح مناسب با بودجه‌تان چاره‌ای بیندیشید. 
سه راه پیش روی شماست: 
۱.استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس‌ها و مترو که کم‌هزینه‌ترین راه است و میزان امکان برخورداری از آن بستگی به محل اقامت شما دارد.
۲. استفاده از تاکسی‌های زرد رنگ شرکت تاکسی‌رانی در صورتی که تعداد افراد کم است. هزینه سفرهای درون‌شهری با تاکسی با توجه به محاسبه مبلغ بر اساس تاکسی‌متر مبلغ قابل توجهی می‌شود. برای صرفه‌جویی در هزینه حمل‌ونقل می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید.
۳. کرایه کردن ون برای خانواده‌هایی با جمعیت بیشتر
 
 
برج آرمیتاژ مشهد
برج آرمیتاژ مشهد

هزینه غذا خوردن در مشهد

مقوله خوب خوردن و ارزان خوردن در مورد وعده‌های غذایی به سختی کنار هم قرار می‌گیرند.
اگر شما در هتل‌های پرستاره اقامت دارید احتمالا تهیه بهترین غذاها برای شما کار سختی نیست. اما دراین شرایط سخت اقتصادی برای بسیاری از ما همین هزینه اقامت و چند تفریح ساده و یک چمدان نیمه‌پر از سوغات هم به تنهایی سنگین است چه برسد که بخواهیم ناهار شیشلیک معین درباری بخوریم و شام ماهیچه رستوران پسران کریم. اصل اول تورگردان در اطلاع‌رسانی به شما دوست عزیز، صداقت، است. در شهرهای بزرگ، بسیاری از رستوران‌ها و فست‌فودهایی که محصول خود را با قیمت نازل‌تری ارائه می‌دهند از مواد اولیه بی‌کیفیت استفاده کرده و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند. 
 به خصوص در شرایط بحرانی شیوع کرونا این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. رعایت اصول بهداشتی درباره سرو غذا بسیار حساس و دشوار است. بهتر است در این زمینه نهایت توجه و دقت را مبذول دارید. برای ما سلامتی شما در سفر، از تعداد ستاره های هتل و تفریح های هیجان انگیز و خریدهای آنچنانی بسیار مهم تر است. پس خواهشمندیم در صورتی که از تهیه غذاهایی باکیفیت مطلوب معذور هستید خودتان دست به کار شده و در واحد محل اقامت تان بنا بر بودجه تان غذای سالمی طبخ کرده و با اعضای خانواده میل کنید.
 
 
هزینه رستوران در مشهد
رستوران خورش باشی در مشهد
 
 
یک راه خوب در قسمت برنامه‌ریزی برای یک تغذیه سالم و اقتصادی در سفر به مشهد این است که به جای سفارش هرروزه غذاهایی با کیفیت کم،  وعده ناهار را کریمانه خرج کرده و معده‌تان را با غذاهای مشهور مشهد متعجب کنید و دو وعده دیگر را با غذاهای ساده‌تر به معده‌تان استراحت دهید. درواقع باور همه ما ایرانی‌ها بر اینست که در سفر و دورهمی نان و پنیر هم حکم چلوکباب را دارد.
 
 
 

هزینه سفر به مشهد با تور گردشگری

 

تورهای گردشگری به تقاضای مشتری برای فروش مجموعه خدمات مسافرتی پاسخ می‌دهند و برای گردش‌های دسته‌جمعی یا تک‌نفره  شما طرح‌ریزی می‌کنند. سپس این طرح را تبلیغ کرده و سرانجام به اجرا در می‌آورند. محصولات و خدمات تورها شامل بلیط هواپیما، هتل محل اقامت، غذا و امکانات تفریحی و حمل‌ونقل در گردش‌های شهری است. 
از قدیم بزرگترهایمان می‌گفتند هر چیزی را زیاد بخرید برکت می‌کند. این دقیقا کاری‌ست که یک تور انجام می‌دهد. تورها با بسیاری از ایرلاین‌ها و هتل‌ها و مراکز تفریحی قراردادهای کاری می‌بندند و نتیجه آن خریدهای یکجا، ارائه خدمات ارزان‌تر به مشتری‌ست. شک نکنید که سفر با یک تور حرفه‌ای،  آسایش و آرامش بیشتری برای شما به همراه دارد. تصور کنید تنها دغدغه شما پس از تصمیم گرفتن برای مسافرت به مشهد تنها این باشد که چگونه در مشهدالرضا بهترین زیارت و دلچسب‌ترین تفریحات را داشته باشید و خیالتان از بابت اقامت و حمل‌ونقل و گردش و غذا راحت باشد. تورها با در نظر گرفتن بودجه شما برایتان یک سفر اقتصادی و راحت را برنامه‌ریزی می‌کنند و از آغاز تا پایان راه قدم به قدم همراه شما هستند.
 
 
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

هزینه سفر به مشهد ارتباط مستقیمی با انگیزه ی شما از این سفر دارد. اگر از آن دست زائرانی هستید که تنها به قصد زیارت و بازدید از خویشاوندان به مشهد می روید و بیشتر اوقات سفر خود را با دورهمی های دوستانه و خانوادگی و مشرف شدن به حرم سپری میکنید سفر پر هزینه‌ای در انتظار شما نیست. بخصوص آنکه مکان های دیدنی و تفریحی مشهد برای تفریحات کم هزینه آن هم به صورت دسته جمعی امکانات بسیاری در اختیار شما قرار می دهد.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   انسیه کریمی
تصاویر مرتبط
هزینه استخر هتل در مشهد
  • هزینه استخر هتل در مشهد
  • هزینه اقامت در هتل آپارتمان مشهد
  • ورودی پارک های مشهد
  • برج آرمیتاژ مشهد
  • هزینه سفر به مشهد با هواپیما
  • هزینه ورود به خانه داروغه مشهد
  • هزینه بلیت قطار مشهد
  • هزینه رفتن به حرم مشهد
  • هزینه رستوران در مشهد
  • هزینه سفر به مشهد با قطار
  • هزینه اقامت در هتل درویشی مشهد
  • هزینه سفر به 1مشهد
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد