بهشت مادران تهران (معرفی جاذبه‌ها)

بوستان بهشت مادران

بهشت مادران اولین پارک اختصاصی بانوان در پایتخت است. در این بوستان فرصتی به وجود آمده تا خانم‌ها بتوانند در فضایی آزاد به تفریح و گشت و گذار بپردازند. امکاناتی مانند مسیر پیاده‌روی، مجموعه فرهنگی، آموزشگاه موسیقی، سالن ورزشی و... در بهشت مادران مهیا شده است. همچنین بسیاری از بانوان به همراه جمع‌های دوستانه برای پیک نیک و گذراندن اوقات فراغت به این بوستان می‌آیند. فضای سبز وسیع به همراه درختان انبوه، محیط فرح بخشی را پدید آورده و بازدید از آن به بانوان پیشنهاد می‌گردد.

 

اگر مایل هستید درباره بهشت مادران تهران اطلاعات بیشتری به دست بیاورید لطفا در ادامه با ما همراه باشید. می‌خواهیم درباره امکانات، شرایط بازدید از بوستان و... صحبت کنیم. امیدواریم در سفر آینده خود به تهران سری به این پارک بزنید و یا به همراه دوستان خود اوقات خوشی در بوستان بهشت مادران داشته باشید.

 

بوستان بهشت مادران

 

معرفی بهشت مادران تهران

 

 

بوستان بهشت مادران در سال ۱۳۸۷ و در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار احداث شد. زمین متعلق به اراضی عباس آباد است و در منطقه ۳ تهران قرار دارد. این پارک مخصوص بانوان بوده و حجاب در آن اجباری نیست. دیوار‌های بلندی اطراف بهشت مادران را فرا گرفته تا امنیت فیزیکی و روانی برای خانم‌ها فراهم شود. هدف از ایجاد این بوستان برطرف کردن نیازهای زنان منطبق بر ارزش‌های دینی و اسلامی بود. با احداث بهشت مادران تهران فرصتی به وجود آمد تا بانوان پایتخت در شرایط مناسب به تفریح بپردازند. در جهت حفظ حریم خصوصی، بازدیدکنندگان اجازه عکاسی و تصویربرداری ندارند.

 

علاوه بر امنیت کافی در بهشت مادران تهران، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی گردآوری شده تا زمینه برای انجام فعالیت‌های سالم فراهم گردد. خانه سلامت مادران، خانه فرهنگ، زمین بازی کودکان، آمفی تئاتر روباز، کتابخانه، سالن ورزشی، استخر و... از جمله امکانات این بوستان هستند. در ادامه مطلب بخش‌های مختلف بهشت مادران را بررسی خواهیم کرد.

 

جاذبه‌های بهشت مادران تهران

 

بهشت مادران تهران

 

در بخش‌های قبلی گفتیم که هدف از احداث بوستان بهشت مادران، ایجاد فضایی آزاد و امن برای تفریح بانوان بود. در این مجموعه انواع امکانات و جاذبه‌ها در زمینه‌های ورزشی، هنری، فرهنگی، مذهبی و... گردآوری شده است. بانوان با سلیقه‌های مختلف می‌توانند در بهشت مادران از اوقات فراغت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. برخی از جاذبه‌های بهشت مادران در این بخش به مخاطبان محترم معرفی می‌شوند. توجه داشته باشید که این بوستان به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته شده و طرفداران زیادی دارد.

 

فضای داخلی بوستان

 

بهشت مادران تهران

 

مهم‌ترین ویژگی بوستان بهشت مادران، فضای داخلی زیبای آن است. چمن‌کاری‌های وسیع، درختان تنومند، ۳ آب نما، نیمکت‌های چوبی، ۱۰ آلاچیق و... از جمله آیتم‌های پارک بهشت مادران هستند. به طور کلی این فضا برای برگزاری پیک نیک به همراه دوستان بسیار جذاب بوده و به خانم‌ها پیشنهاد می‌گردد.

 

برای آشنایی با کافه تهران کلیک کنید.

 

امکانات آموزشی بوستان

در بهشت مادران تهران مجموعه آموزشی افتتاح شده است. بانوانی که از بوستان بازدید می‌کنند می‌توانند به مجموعه آموزشی مراجعه کرده و اوقات فراغت خود را برای آموزش مهارت‌های جدید صرف کنند. نکته مهم درباره مجموعه آموزشی بهشت مادران این است که تمام سلیقه‌ها را در بر گرفته و مهارت‌های متعددی را شامل می‌شود.

 

خانه سلامت مادران

خانه سلامت مادران در جهت افزایش آگاهی مادران فعالیت می‌کند. در این مجموعه درباره چکاپ‌ها پزشکی، سبک زندگی سالم و... اطلاعات مفیدی در اختیار مادران قرار می گیرد. اگر به تازگی صاحب فرزند شده‌اید و نیاز به توصیه‌ها و پیشنهادات مفید برای سلامت جسمی و روانی دارید، در بوستان بهشت مادران به خانه سلامت مراجعه نمایید.

 

آموزشگاه‌های هنری

در بوستان بهشت مادران یک آموزشگاه هنری دایر شده که بانوان می‌توانند در این مجموعه مهارت‌های هنری مختلفی بیاموزند. آموزش موسیقی، نقاشی، صنایع دستی و... از جمله فعالیت‌های این بخش هستند.

 

امکانات ورزشی بوستان

یکی از مهم‌ترین امکانات بوستان بهشت مادران، مجموعه‌های ورزشی آن است. تسهیلات مختلفی در بهشت مادران تهران تعبیه شده تا امکان ورزش کردن در فضایی آزاد برای بانوان فراهم گردد. برخی از امکانات ورزشی بوستان را در ادامه نام می‌بریم.

 

مسیر پیاده‌روی

مسیرپیاده روی (جاده سلامت) در بوستان بهشت مادران احداث شده است. این مسیر از میان زمین‌های چمن و درختان انبوه می‌گذرد. در اطراف جاده سلامت آیتم‌هایی مانند نیمکت و وسایل ورزشی نیز قرار دارند.

 

استخر بهشت مادران

در بوستان بهشت مادران تهران استخر روباز وجود دارد که در فصل‌های گرم سال قابل استفاده است. از آنجایی که استخرهای روباز مخصوص بانوان در کشورمان شامل موارد محدودی هستند، استفاده از این مجموعه خالی از لطف نیست. استخر بهشت مادران یکی دیگر از امکاناتی است که در این بوستان قرار دارد و توجه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این استخر همه روزه از ساعت 10 تا 11:30 و 12 تا 15:30 و 16 تا 17:30  فعالیت می کند. این استخر روباز است و به صورت چهار فصل فعالیت دارد. استخر چهار فصل به استخری می گویند که به صورت روباز و سرپوشیده در فصل های مختلف سال فعالیت می کند.

 

برای آشنایی با جاهای دیدنی مشهد کلیک کنید.

 

مجموعه ورزشی محبوبه دانش

مجموعه ورزشی محبوبه دانش دارای زمین‌های والیبال، بسکتبال و تنیس است. به این ترتیب در بوستان بهشت مادران این امکان به وجود آمده که بانوان به همراه جمع‌های دوستانه از این ورزش‌ها لذت ببرند. همچنین برنامه‌های یوگا و نرمش‌های صبحگاهی نیز در محبوبه دانش انجام می‌شوند.

 

خانه تن آرام

خانه تن آرام در‌ واقع سالن اختصاصی اسپا و ماساژ است. بانوانی که از بهشت مادران تهران بازدید می‌کنند می‌توانند به سالن تن آرام مراجعه کرده و با گرفتن ماساژ حرفه‌ای، استرس‌ها را از بین ببرند. خدمات دیگری مانند پاکسازی پوست نیز در این مجموعه انجام می‌شود.

 

کافی شاپ و رستوران

اگر به بوستان بهشت مادران تهران رفتید و می‌خواهید نوشیدنی‌های گرم یا سرد میل کنید، به کافی شاپ بوستان مراجعه کنید. همچنین یک رستوران در پارک وجود دارد که وعده ناهار سرو می‌کند. از وعده ناهار خود را در منظره زیبای بوستان لذت ببرید. اگر ساکن پایتخت نیستید می‌توانید با خرید تور تهران، از این بوستان و جاذبه‌های دیگر پایتخت دیدن کنید.

 

کلینیک گل و گیاه

از آنجایی که بسیاری از بانوان به پرورش گل و گیاه علاقه دارند، کلینیک گل و گیاه در بوستان بهشت مادران دایر شده است. در این مجموعه می‌توانید با روش‌های پرورش گیاهان دارویی، قارچ و انواع گل و گیاه آشنا شوید. همچنین یک نمایشگاه دائمی گل و گیاه در این کلینیک برپا شده که برخی گیاهان را به فروش می‌رساند.

 

بازدید از بوستان بهشت مادران

 

برای بازدید از بوستان بهشت مادران و استفاده از امکانات آن می‌توانید، همه روزه از ساعت ۵ صبح تا  ۹ شب به این محل مراجعه نمایید. متأسفانه روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، آقایان نیز اجازه ورود به این مجموعه را دارند. همین مساله باعث شده خانم‌های شاغلی که تنها در روزهای تعطیل فرصت تفریح دارند، نتوانند آزادانه از بوستان استفاده کنند. امیدواریم در آینده این مشکل حل شود و بوستان به طور کلی مختص بانوان باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به تهران و اطلاع از انواع تور داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید.

 

آیا بهشت مادران پارکینگ دارد؟

اگر قصد دارید با ماشین خود به بهشت مادران مسافرت کنید، باید بگوییم، بهتر است از اتوبان حقانی شمالی بروید و از اولین خروجی به سمت راست بروید، تا بتوانید موقعیت مناسبی برای پارک ماشین بیابید.

 

بهشت مادران تهران کجاست؟

بهشت مادران تهران یکی از جاذبه های تهران است که از محبوبیت بالایی میان گردشگران برخوردار است. کم نیستند گردشگرانی که از سایر شهر ها مانند: مشهد، اصفهان و تبریز و غیره به تهران می آیند و به دنبال آدرس بهشت مادران هستند. دسترسی به این مکان کاملا ساده و آسان است و برای کسب اطلاعات بیشتر و از طریق تماس با بوستان بهشت مادران تهران می توانید به سادگی از فعالیت و ساعت کاری آن مطلع شوید.

تهران، بزرگراه همت، خیابان جلفا، خیابان کاویانی غربی

شماره تماس: 02122881115

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بهشت مادران اولین پارک اختصاصی بانوان در پایتخت است. در این بوستان فرصتی به وجود آمده تا خانم‌ها بتوانند در فضایی آزاد به تفریح و گشت و گذار بپردازند. امکاناتی مانند مسیر پیاده‌روی، مجموعه فرهنگی، آموزشگاه موسیقی، سالن ورزشی و... در بهشت مادران مهیا شده است. همچنین بسیاری از بانوان به همراه جمع‌های دوستانه برای پیک نیک و گذراندن اوقات فراغت به این بوستان می‌آیند.

انتشار :  23 اسفند 1400 به روزرسانی :  11 مرداد 1402 نویسنده :   سحر علیزاده
تصاویر مرتبط
بوستان بهشت مادران
  • بوستان بهشت مادران
  • بهشت مادران تهران
  • بهشت مادران تهران
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد