ساحل کایت دبی‌ همسایه ای زیبا برای خلیج فارس

ساحل کایت در دبی

ساحل کایت در شهر دبی از جمله ساحل‌های محبوب و خانوادگی است. این ساحل زیبا دارای شن‌های نرم و طلایی است که علاوه بر منظر زیبا برای شنا کردن در آب‌ها کم عمق ساحلی مناسب می‌باشند. آب خلیج فارس در نزدیکی این ساحل شفاف می‌باشد و محل مناسبی برای انواع تفریحات دریایی به وجود آورده است. اگر به شهر دبی سفر کنید و سری به ساحل کایت بزنید متوجه می‌شوید که بادبادک ها و کایت‌های رنگارنگ در آسمان ساحل همه جا دیده می‌شوند. همین موضوع باعث شده که نام کایت را برای این محل انتخاب کنند.

 

ساحل کایت در دبی

 

اجازه بدهید درباره امکانات و تفریحات ساحل کایت بیشتر صحبت کنیم تا اگر در آینده‌ای نزدیکی به دبی سفر کردید به این ساحل هم سری بزنید.

 

ساحل کایت کجاست؟

 

ساحل کایت در نزدیکی ساحل جمیرا قرار گرفته و در شهر دبی می‌باشد. امکانات و تفریحات زیادی در این ساحل فراهم شده و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی می‌باشد. این ساحل محل مناسبی برای بادبادک بازی است و در همه فصل‌های سال کودکان و بزرگسالان زیادی در این ساحل مشغول بادبادک بازی هستند. از آنجایی که ساحل کایت برای کودکان جذاب است، این نقطه به عنوان ساحلی خانوادگی شناخته می‌شود.

ساحل کایت منظره جذابی از برج العرب دارد که برای عکاسی سوژه زیبایی است. گفتیم که شن‌های این ساحل نرم و ماسه‌ای هستند پس می‌توانید بدون پوشیدن دمپایی ساحلی در آب‌های کم عمق و یا شن‌های ساحل پیاده روی کنید. امکانات و تفرحات مختلفی در ساحل کایت وجود دارند که در بخش‌های بعدی آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

امکانات و تفریحات ساحل کایت‌

 

ساحل کایت دبی بهشت کودکان برای امتحان کردن انواع تفریحات ساحلی می‌باشد. اگر با کودکان به شهر دبی سفر کرده‌اید حتما به ساحل کایت بروید و اوقات خوشی برای آن‌ها بسازید. می‌توانید یک روز کامل را به این ساحل اختصاص دهید و متوجه گذر زمان نشوید. تمام امکانات لازم در این ساحل وجود دارند و هیچ کمبودی احساس نخواهید کرد. هر سلیقه و سنی که داشته باشید می‌توانید در ساحل کایت دبی سرگرم شوید.

 

بادبادک بازی

انواع بادبادک‌های رنگارنگ در ساحل کایت به فروش می‌رسند. کودکان به این سرگرمی علاقه دارند که بزرگتر‌ها می‌توانند در این کار به آن‌ها کمک کنند البته ناگفته نماند که بادبادک‌های بزرگتری نیز برای بزرگسالان به فروش می رسند. اگر در ساعات شب به ساحل کایت بروید نیز می‌توانید بادبادک‌های دارای ال ای دی را ببینید. این بادبادک‌های زیبا شبیه رشته‌های لامپ‌های کوچک به نظر می‌رسند. حتی اگر اهل بادبادک بازی نباشید از تماشای منظره آسمان رنگارنگ لذت خواهید برد.

 

حمام آفتاب

بسیاری از گردشگران ساحل کایت دبی را برای حمام آفتاب و استراحت انتخاب می‌کنند. اگر شما هم تصمیم گرفتید حمام آفتاب بگیرید می‌توانید تجهیزات لازم مانند صندلی‌های ساحلی، تحت‌های تاشو، چتر و... را از غرفه‌های موجود در ساحل کایت استفاده کنید. البته لازم به ذکر این نکته است که ساحال کایت جای آرامی نیست و باید انتظار انواع سروصداهای کودکان، ورزشکاران و... را داشته باشید.

 

قایق سواری

قایق‌های مختلفی در ساحل کایت وجود دارند که آماده سوار کردن گردشگران می‌باشند. قایق‌هایی مانند کریزی بوت،‌ بنانا، قایق‌های تندرو و... در این ساحل دیدن می‌شوند. اگر قایق سواری را به صورت حرفه‌ای‌تر انجام می‌دهید در ساحل کایت Kite Surfing و Paddle Boarding هم انجام می‌شوند. کایت سورفینگ به این صورت است که تجهیزاتی را مانند جلیقه به تن می‌کنید که یک کایت به آن بسته شده است. بر روی یک تخته موج سواری قرار می‌گیرید و به سمت امواج می‌روید به این ترتیب وقتی باد کایت را به آسمان برد می‌توانید روی آب‌های دریا حرکت کنید. لازم به ذکر این نکته است که برای کایت سورفینگ نیاز به آموزش و تجربه خواهید داشت.

 

پدل بردینگ به نوعی از قایق سواری گفته می‌شود که نیاز به یک تخته موج سواری دارد. فرد می‌تواند روی این تخته بنشیند یا بایستد و با یک پارو روی آب‌ها حرکت نماید. بسیاری از گردشگران در ساحل کایت دبی به این تفریح دریای جذاب می‌پردازند. علاوه بر انواع قایق سواری که اشاره کردیم در برخی از فصل‌ها می‌توانید سوار بر قایق‌های ماهیگیری از ساحل کایت به سمت آب‌های خلیج فارس بروید و به ماهیگیری مشغول شوید.

 

تنیس آزاد

یک زمین تنیس استاندارد در ساحل کایت ساخته شده است. پیش از اینکه از زمین تننیس استفاده کنید باید رزرو انجام دهید. از این زمین گاهی برای انجام تورنمنت‌های تنیس دبی استفاده می‌شود.

 

والیبال، فوتبال و هندبال ساحلی

زمین‌های مناسبی برای ورزش‌های ساحلی مانند والیبال، فوتبال و هندبال در ساحل کایت ساخته اند. می‌توانید به همراه دوستانتان در این زمنی‌ها بازی کنید و یا به دیگر گردشگران بپیوندید. علاوه بر این یک زمین بسکتبال هم در ساحل کایت برای علاقه‌مندان به این ورزش وجود دارد.

 

مسیر دو و پیاده روی

دو مسیر پیاده روی و دو در ساحل کایت در خط ساحلی ایجاد شده‌اند. افرادی که به دویدن علاقه دارند می‌توانند در این مسیر‌ها ورزش کنند.

 

زمین اسکیت کودکان

یک زمین اسکیت در ساحل کایت دبی ساخته شده که با نوعی سقف استاندارد کودکان را در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. این سقف شبیه به چادری سفید رنگ است. کودکان و نوجوانان می‌توانند در زمین اسکیت اوقات خوشی را سپری کنند. همچنین چند مربی در زمین حضور دارند که مراقب کودکان می‌باشند.

 

زمین بازی Wire World

زمین بازی وایر ورد مخصوص کودکان است که در آن کابل‌ها و طناب‌های متعددی در ارتفاعات مختلف بسته شده اند. کودکان در این زمین بازی می‌توانند بر اساس آمادگی جسمانی خود به یک تفریح سرگرم شوند و از طناب‌ها برای جا به جایی د رمحوطه استفاده کنند. برخی افراد این زمین بازی را با نام دنیای تارزان می‌شناسند.

 

واگن رستوران

رستوران‌های سیاری متعددی در ساحل کایت دبی در حال ارائه غذا می‌باشند. این واگن رستوران‌ها شامل انواع ون و وانت هستند که غذاها و خوراکی هیجان انگیری به فروش می‌رسانند. رستوران سیار Poco Loco غذا‌های مکزیکی مانند ناچو، تاکو و... دارد که محبوب‌ترین واگن غذا در ساحل کایت است. علاوه بر این واگن چندین رستوران و کافه سیار دیگر در ساحل کایت فعال هستند. انواع نوشیدنی‌های خنک، بستنی و میان وعده‌ها توسط این رستوران‌ها ارائه می‌گردد.

 

امکانات دیگر در ساحل کایت‌

 

- رختکن‌های اختصاصی و مجزا برای آقایان و خانم‌ها

- دوش‌های اختصاصی و سرویس‌های بهداشتی مجزا برای آقایان و خانم‌ها

- نمازخانه

- جایگاه ویژه لباس‌های شنا و حوله

- پارکینگ با ظرفیت بسیار بالا

- و...

 

نکته: ساحل کایت متصل به دو ساحل جمیرا و ساحل ام سقیم است. بهتر است برای شنا و غواصی به ساحل ام سقیم بروید. همچنین ساحل جمیرا برای عکاسی و یا استراحت کردن مناسب‌تر می‌باشد.

 

قیمت ورودی ساحل کایت‌ دبی

برای ورود به ساحل کایت نیاز به پرداخت ورودی ندارد. استفاده از این ساحل در ۲۴ ساعت آزاد است اما برای استفاده از برخی خدمات باید مبالغی را به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

 

آدرس ساحل کایت دبی‌

دبی، رو بروی ایستگاه نور بانک

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی و همچنین تور دبی با تورگردان همراه باشید .

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

ساحل کایت در شهر دبی دارای شن‌های نرم و طلایی است که علاوه بر منظر زیبا برای شنا کردن در آب‌ها کم عمق ساحلی مناسب می‌باشند. آب خلیج فارس در نزدیکی این ساحل شفاف می‌باشد و محل مناسبی برای انواع تفریحات دریایی به وجود آورده است. اگر به شهر دبی سفر کنید و سری به ساحل کایت بزنید متوجه می‌شوید که بادبادک ها و کایت‌های رنگارنگ در آسمان ساحل همه جا دیده می‌شوند. همین موضوع باعث شده که نام کایت را برای این محل انتخاب کنند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
ساحل کایت در دبی
  • ساحل کایت در دبی
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد