بهترین سواحل دبی: 11 تا از ساحل‌های تفریحی دبی برای شنا

بهترین سواحل دبی

سواحل آفتاب‌گیر دبی به دلیل چشم‌انداز دیدنی خلیج فارس، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. ساحل جمیرا یکی از معروف‌ترین و بهترین ساحل‌های دبی است. این ساحل شناخته‌شده، به‌ شن‌های سفیدش معروف است. گرانول‌های نرم و شفاف در ماسه به پاهای شما اجازه می‌دهند که از پیاده‌روی در اطراف آن احساس راحتی داشته باشید. آب‌تنی و شنا به‌همراه سایر تفریحات آبی و غیر آبی را در بهترین سواحل دبی تجربه کنید. بعد از مارینا بیچ، سواحل بسیاری در دبی وجود دارند که از حضور در پارک‌های ساحلی یا بخش‌های تفریحاتی آن‌ها می‌توانید لذت ببرید. در مجله تورگردان همراه ما باشید.

فهرست مطالب

1- ساحل جمیرا؛ طولانی‌ترین و بهترین ساحل دبی


جمیرا بیچ (Jumeirah Beach) یا ساحل جمیرا جزو بهترین سواحل عمومی و رایگان دبی است. جمیرا بیچ، علاوه‌بر رایگان بودن، تاییدیه پرچم آبی ساحل‌ها را هم دارد. این تاییدیه بین‌المللی در سواحلی به اهتزار درمی‌آید که شرایطی مانند بالا بودن کیفیت آب، مدیریت زیست محیطی، دسترسی و آموزش را داشته باشند. ساحل جمیرا هم این شرایط را به‌طور مستمر داشته است و دارد. این ساحل با فراهم کردن بخش‌های اختصاصی و جداگانه برای کودکان و بزرگسالان، تفریحات استانداردی را برای همه رده‌های سنی رقم می‌زند. با اقامت در هتل ساحلی جمیرا می‌توانید این ساحل را در نزدیک‌ترین نقطه به خودتان داشته باشید. با تور دبی هتل جمیرا بیچ می‌توانیم این لحظات خوب را برایتان رقم بزنیم.

 

ساحل جمیرا؛ بهترین ساحل دبی

 

ساحل جمیرا در میان جاهای تفریحی دبی برای خانواده‌ها و کودکان، مکان بسیار خوبی است؛ چرا که هم ایده‌آل‌ترین شرایط زیست محیطی را دارد و هم با تفریحات آبی هیجان‌انگیزش از شما پذیرایی می‌کند. قایق‌سواری، ساده‌ترین تفریحی است که اینجا می‌توانید تجربه‌اش کنید. آدرنالین بیشتری می‎‌خواهید؟ بلیط جت اسکی، موج‌سواری و پاراسل را بگیرید. در کنار این‌ها، غواصی با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات هم جزو فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای است که برای لذت بردن از ثانیه‌به‌ثانیه حضورتان در کنار ساحل جمیرا پیشنهاد می‌کنیم. برای رزرو تفریحات آبی در کنار بهترین ساحل‌های دبی می‌توانید با شماره 02147627800 تماس بگیرید و بلیط موردنظرتان را قبل از شروع سفرتان رزرو کنید. 

 

ساحل جمیرا؛ عکس طولانی‌ترین و بهترین ساحل دبی

 

پارک ساحلی جمیرا که در نزدیکی همین ساحل قرار گرفته، محیطی دلنشین برای حضور خانواده‌ها و جوانان است. با وجود کتابخانه رایگان در همین نزدیکی‌ها می‌توانید ترکیب تفریح و آموزش را در کنار شن‌های سفید ساحل جمیرا دبی تجربه کنید. 
کافه، محوطه مخصوص باربیکیو و فضای سبز از دیدنی‌های چشم‌نواز و نزدیک به ساحل جمیرا هستند. در امتداد این ساحل، معروف‌ترین هتل‌های 5 ستاره دبی قرار دارند. اگر تور دبی برای هتل‌های 5 ستاره را رزرو کرده باشید، ساحل جمیرا، نزدیک‌ترین و بهترین ساحل دبی در شب است.

2- ساحل الممزار (Al Mamzar Beach)

 

در کنار ساحل عمومی جمیرا، ساحل الممزار هم تاییدیه پرچم آبی ساحل را دارد. شاید اسم این ساحل را در میان جاهای دیدنی دبی کمتر شنیده باشید؛ زیرا هزینه ورودی دارد و رایگان نیست. هزینه ورودی در پارک ساحلی الممزار چقدر است؟ به‌تفکیک، هزینه‌های ورودی الممزار 5 درهم برای هر نفر و 30 درهم برای هر ماشین و افراد با نیازهای ویژه است. کودکان زیر 2 سال هم به‌صورت رایگان می‌توانند از امکانات این ساحل استفاده کنند. 

 

ساحل الممراز؛ بهترین ساحل‌های بانوان دبی

 

ساحل الممزار جزو بهترین ساحل‌های دبی است؛ چرا که امنیت بسیار بالایی دارد و تمامی نقاط آن را  گارد ساحلی نظارت می‌کند. به‌علاوه، این ساحل جزو بهترین ساحل‌های بانوان دبی، تنها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه است. از نظر موقعیت مکانی، الممزار در منطقه دیره و درست در منطقه شمال شرقی دبی قرار دارد. این ساحل از بخش شمالی با خلیج فارس، از جهت غربی با الوحده، از سمت جنوبی با هورالعنز (یک منطقه مسکونی در امارات متحده عربی و در شیخ نشین دبی) و از شرق با امارت شارجه همسایه است.

پارک ساحلی الممزار در سال 1994 افتتاح شده و در میان گردشگرانی که به دنبال لذت بردن از نور خورشید و اقیانوس زیبا هستند، محبوبیت زیادی دارد. در کنار آب‌تنی می‌توانید به تفریحات غیرآبی مثل دوچرخه‌سواری و آمفی تئاتر هم دسترسی داشته باشید. 

پوشش گیاهی سبز به‌همراه شن‌های سفید ریز، آب آبی کریستالی آن را پنهان کرده است. بیایید موقعیت ساحلی آن را برای شنا کردن و سایر تفریحات بررسی کنیم. ساحل الممزار دارای پنج ساحل بکر است و شرایط مناسبی برای آفتاب گرفتن یا شنا دارد. هر کدام از این سواحل، امکاناتی ویژه مثل غریق نجات، برج‌های مراقبت، رختکن و سایه‌بان دارند. الممزار با وسعتی بیش از 106 هکتار، سه استخر خیره‌کننده هم دارد که خانواده‌ها می‌توانند خنکای آب را به آفتاب و گرما ترجیح دهند. ساعت کاری این پارک ساحلی، همه‌روزه از 8 صبح الی 10 شب است.

 

ساحل الممراز؛ بهترین ساحل‌های دبی

 

ساحل الممزار، مکان‌های پیک‌نیک فراوانی دارد. فضاهای وسیع و سبز این ساحل به‌همراه فضایی اختصاصی برای پیک‌نیک، مکانی مناسب برای تفریح خانوادگی و دوستانه است. برای یک وعده غذایی لذت‌بخش هم که شده، می‌توانید در فضای باز محوطه ساحل یا در چادرهای مخصوص آن، دور هم جمع شوید. اگر انتخابتان اجاره چادرهاست، باید بدانید که این‌ها مجهز به کولر گازی‌اند و شما را از گرمای عرق‌سوز تابستان نجات می‌دهند. 

3- ساحل لامر (La Mer Dubai)؛ جدیدترین ساحل دبی


برای ورود به بهترین ساحل تفریحی دبی یعنی ساحل لامر نیازی به پرداخت هزینه نیست. در صورتی که مایل هستید تا تفریحات آبی مدرن را در کنار ساحل لامر تجربه کنید، می‌بایست هزینه بلیط آن را بپردازید. برای رزرو تفریحات آبی در این ساحل از طریق شماره 02147627800 با پشتیبان‌ها در تماس باشید. 
ساحل لامر در کنار کلاب ساحلی دریایی دبی و بین پرل جمیرا و خلیج جمیرا در زمینی به مساحت 1.24 میلیون مترمربع ساخته شده است. همچنین ساحل لامر به سه جاذبه موزه جدید اتحاد، مسجد جمیرا و کانال آب دبی هم نزدیک است.

 

ساحل لامر؛ جدیدترین ساحل دبی

 

عموما بهترین بهترين ساحل‌هاي دبي در تمام طول سال برای گردشگران باز هستند؛ اما اگر می‌خواهید بهترین لحظات را در کنار ساحل لامر تجربه کنید، ماه‌های اکتبر تا فوریه، بهترین فصل برای بازدید از این ساحل و لذت بردن از نسیم خنک دریاست.

 

در ساحل لامر چه چیزهایی را می‌توانید تجربه کنید؟ 

 

تصویر ساحل تفریحی لامر در دبی

 

  • پیاده‌روی در امتداد ساحل لامر، بهترین کاری است که برای بازگشت آرامش و انرژی می‌توانید انجامش بدهید. 
  • به پارک آبی نزدیک آن یعنی پارک لاگونا بروید و تفریحات مدرن و جدید را امتحان کنید.
  • به‎همراه کودک‌تان، پرش در مجموعه بازی ویژه کودکان Hawa Hawa را تجربه کنید. 
  • در سینما روکسی فیلم تماشا کنید.
  • در رستوران و کافه الشرفه غذا بخورید و خرید کنید.
  • هنرهای خیابانی اطراف ساحل لامر را ببینید. 
  • زیبایی‌های غروب لامر را تماشا کنید.

4- ساحل مارینا دبی یا مارینا بیچ (Marina Beach)


تمیزترین و بهترین ساحل دبی، مارینا بیچ است. ساحل مارینا از معدود مکان‌هایی است که روزانه هزاران گردشگر را به پیاده‌روی و دویدن می‌کشاند. ورود به آن رایگان است و صرفا برای نگهداری ماشین در پارکینگ یا بعضی از تفریحات آبی، هزینه آن را می‌بایست بپردازید. به‌علاوه، اینجا بهترین فرصت برای سرگرم شدن با جت اسکی، چتر بازی و موج‌سواری است. همچنین، پیاده‌روی در مسیر خوش‌منظره اطراف ساحل مارینا هم تنوع تفریحات آن را بیشتر می‌کند. 

 

عکس بهترین ساحل تفریحی دبی برای تفریح و شنای گردشگران؛ مارینا بیچ

 

دلیل اصلی که مارینا بیچ به‌عنوان بهترین ساحل دبی شناخته می‌شود، نزدیکی‌به ساحل جمیراست. همچنین، مارینا بیچ بخاطر برج‌های بلند مجلل و آسمان‌خراش‌های مرتفعش که بیشتر از 45000 نفر در آن‌ها زندگی می‌کنند، به‌خوبی شناخته شده است.
بهترین زمان برای تفریح در کنار ساحل مارینا، ماه‌های زمستانی است و معمولا از ماه نوامبر تا فوریه، مناسب‌ترین فرصت‌ها را دارید. 

5- ساحل ام سقیم یا سان‌سِت بیچ (Sunset Beach)


بهترین ساحل دبی برای شنا کجاست؟ ساحل سان‌سِت، یک منطقه ساحلی آرام از آب‌های فیروزه‌ای در بخش شمالی برج العرب است. ساحل سان‌سِت به‌دلیل قرار داشتن در محله ام سقیم به ساحلی به‌همین نام هم شناخته می‌شود و معروف است. حمام آفتاب و شنا، دو تفریح عالی در این ساحل معروف دبی‌اند. همچنین موج‌های مرتفع آن، شرایط ویژه‌ای را برای موج‌سواری و پارو زدن فراهم می‌کنند.

 

بهترین ساحل تفریحی دبی برای شنا؛ ساحل سان ست

 

برای شنا کردن و حمام آفتاب در ساحل، همه‌چیز رایگان است. این ساحل شنی وسیع، مکانی عالی برای خانواده‌هاست. جذاب‌ترین لحظه برای تماشای آن، غروب‌های زیبایی است که دارد. به‌همین دلیل، اسم سان‌سِت به این ساحل می‌رسد. وقتی‌ که نور خورشید محو شد، هم می‌توانید از شنای شبانه لذت ببرید و در نیمه‌شب، منظره نورانی آن را تا فاصله 30 متری از دریا ببینید.

6- ساحل جی‌بی‌آر (JBR Beach)


ساحل جی‌بی‌آر در چندقدمی ساحل مارینا و مارینا مال دبی قرار دارد. اگر راحتی را می‌خواهید، پس جی‌بی‌آر، بهترین ساحل دبی برای شماست. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، ایستگاه مترو DMCC تا این ساحل، فقط چند دقیقه فاصله دارید.

 

تصویر ساحل جی‌بی‌آر دبی

 

راحت بودن دسترسی به این ساحل، بزرگترین نقص آن هم محسوب می‌شود؛ زیرا در بازه‌های آخر هفته، ساحل جی‌بی‌آر به طور قابل توجهی شلوغ می‌شود. مثلا اگر صبح زود به لب ساحل نرسیده باشید، حتی برای تهیه یک صندلی آفتابگیر در یک مکان خوب به مشکل می‌خورید. با این حال، هم خانواده‌ها و هم کودکان در ساحل جی‌بی‌آر، لحظات خوبی را سپری می‌کنند که تضمین شده است. در نزدیکی ساحل، زمین‌های بازی و یک مسیر بادی با موانع شناور برای کودکان در نظر گرفته شده است که تا ساعت‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. 

7- ساحل کایت (Kite Beach)


ساحل کایت به‌عنوان بهترین ساحل برای تمرین موج‌سواری در دبی شناخته می شود. وقتی وزش باد مناسب باشد، افراد زیادی را به‌همراه تخته‌های موج‌سواری در اینجا خواهید دید. اگر به این ورزش علاقه دارید و قبلاً هرگز امتحان نکرده‌اید، یک مدرسه کایت بردینگ با کلاس‌های روزانه برای مبتدی‌ها وجود دارد و طعم آموزش و تفریح را به‌خوبی به سفرتان اضافه می‌کند. اگر کایت بردینگ را دوست ندارید، همیشه می‌توانید یک نقطه خوب را در ساحل کایت پیدا کنید و برای حمام آفتاب آماده شوید.

 

بهترین ساحل برای تمرین موج‌سواری در دبی

 

دومین دلیلی که باعث محبوبین ساحل کایت در بین تمامی سواحل دبی شده، لذت بردن از غذاهای متنوع با کیفیتی بی‌نظیر است. در اینجا چیزهای زیادی را برای شکم‌گردی پیدا خواهید کرد؛ به‌خصوص انتخاب‌های فرنچایز غربی. ایده اصلی شکل‌گیری چنین مکان‌هایی این است که خیلی سریع و آسان چیزی بردارید تا برای میان وعده در ساحل بخورید. 
 

8- ساحل قصر سیاه (Sufouh Beach)


حتی یک ساحل مخفی و خلوت هم می‌تواند بهترین ساحل دبی باشد! ساحل قصر سیاه الصفوح توسط کاخ‌های سلطنتی احاطه شده و به‌همین دلیل، نام‌های مستعار دیگری مثل ساحل مخفی و ساحل قصر به آن داده می‌شود. برای رسیدن به شن و ماسه می‌بایست به مسیری باریک بروید که که بین 2 محوطه کاخ امتداد پیدا کرده است. این ساحل عمومی است و می‌توانید به‌صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشید.

 

تصویر ساحل قصر سیاه (Sufouh Beach)؛ بهترین ساحل در شهر دبی

 

ساحل قصر سیاه دارای شن‌های نرم و طلایی‌رنگ است، اگرچه که هیچ امکاناتی در اینجا وجود ندارد. با حضورتان در ساحل قصر سیاه می‌توانید غروب فوق العاده‌ای را ببینید که با چشم اندازی از برج العرب ترکیب می‌شود.

9- ساحل مرکاتو دبی (Mercato Beach)

 

اسم ساحل مرکاتو در بین سواحل تفریحاتی دبی، کمتر شناخته می‌شود. دلیلش هم خلوت بودن همیشگی‌اش است. برای کسانی که به دنبال آرامش و آرامش هستند، ساحل مرکاتو بهترین ساحل دبی برای آنهاست. همچنین، اینجا مکان مناسبی برای افرادی است که استراحت را به‌جای انجام ورزش‌های آبی ترجیح می‌دهند و همواره دوست‌دار کتاب‌خوانی‌اند. اگر هم دوست دارید در جایی خلوت، تنی به آب بزنید، خیالتان راحت باشد. در ساحل مرکاتو، همیشه یک نجات غریق در حال انجام وظیفه است و رختکنی هم به‌صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد.

 

ساحل مرکاتو دبی (Mercato Beach)

 

در امتداد شن و ماسه این ساحل، یک مسیر برای دویدن به‌همراه چند کافه و اغذیه‌فروشی ساده را پیدا خواهید کرد. در این رستوران‌ها می‌توانید ترکیبی از غذاهای خاورمیانه و غربی را سرو کنید. برای تاکید باید بگوییم که به‌لطف حال و هوای آرامی که در نزدیکی ساحل مرکاتو وجود دارد، این ساحل در میان ساکنان اصلی دبی محبوب است و توریست‌ها، کمتر به آن سر می‌زنند. 
 

10- ساحل قنتوت بیچ (Ghantoot Beach)


یکی دیگر از بهترین سواحل دبی که باید آن را ببینید، ساحل قنتوت است. این ساحل خصوصی است و توسط هتل گلدن تولیپ اداره می‌شود. در حقیقت، با رزرو تور دبی از تهران در هتل گلدن تولیپ، با یک تیر به دو نشان می‌رسید؛ یکی هتل خوب و دیگری بهترین ساحل اختصاصی دبی برای تفریح!

برای افرادی که به ورزش والیبال علاقه دارند، اینجا چند زمین والیبال جود دارد. افرادی هم که اهل شکم‌گردی‌اند، خط طولانی ساحل، مکان دنج‌ آنهاست که برای کباب کردن غذا به همه امکانات دسترسی دارند. در کنار ساحل، سه مکان خاص دیگر هم در اینجا وجود دارد؛ از جمله استخر، بار و رستوران‌های کوچک. هزینه ورودی ساحل قنتوت هم حدود 100 درهم است.

 

عکس بهترین سواحل دبی؛ ساحل قنتوت بیچ (Ghantoot Beach)

 

مدیریت هتل گلدن تولیپ، چندین باشگاه ورزش آبی هم دارد، مانند اسکی روی آب، قایق سواری و ویک بوردینگ. از نظر موقعیت مکانی، ساحل قنتوت در جاده شیخ زاید به سمت ابوظبی قرار دارد. در نظر داشته باشید که این منطقه یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای برگزاری مهمانی‌های ساحلی بوده و از این لحاظ، معمولاً شلوغ‌تر است. بهترین زمان برای رفتن به ساحل قنتوت و فرار از شلوغی شهر، آخر هفته‌هاست؛ چرا که تنها تعداد انگشت شماری از مردم در روزهای هفته در کنار ساحل هستند. در نزدیکی ساحل قنتوت، پارک آبی یاس ابوظبی (از بهترین پارک‌های آبی دبی) هم قرار دارد و خیلی‌ها ترجیح‌شان، این پارک آبی است.
 

11- ساحل شرایتون جمیرا (Sheraton Jumeirah Beach)


هتل‌های ساحلی با فراهم کردن امکانات رفاهی فوق‌العاده هم می‌توانند در لیست بهترین ساحل‌های دبی جای بگیرند. ساحل اختصاصی شرایتون جمیرا در محوطه هتل، بهترین فرصت را برای لذت بردن از تفریحات و شروع ماجراجویی برای دیدنی‌های دبی است. نزدیک بودن امکانات رفاهی و دسترسی به ساحل را این‎طور فرض کنید که تا یک ساعت قبل از عصر در هتل هستید و از همان دقایق اولیه شروع شب می‌توانید در کنار این ساحل اختصاصی، اوقات خود را سپری کنید. هر موقع هم که دوست داشته باشید، به رستوران‎ ایتالیایی نزدیک آن یعنی کواترو پاسی می‌روید. تصمیم‌ دارید تور هتل شرایتون جمیرا رزرو کنید؟ کافی است با پشتیبان‌های تورگردان تماس بگیرید و تاریخ شروع سفرتان را اعلام کنید.
 

ساحل اختصاصی شرایتون جمیلا

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پربازدیدترین و بهترین سواحل دبی کدامند؟ ساحل سان‌سِت به‌همراه غروب‌های تماشایی، ساحل جمیرا با طولانی‌ترین فضای ساحلی، ساحل الممراز با تاییدیه بین‌المللی پرچم آبی، ساحل لامر از جدیدترین سواحل دبی برای شنا، مارینا بیچ از تمیزترین ساحل‎های دبی با 3 ساحل عمومی و 2 ساحل خصوصی دیگر جزو بهترین‌های شهر دبی‌اند.

انتشار :  27 آبان 1402 به روزرسانی :  28 آبان 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
بهترین ساحل برای تمرین موج‌سواری در دبی
  • بهترین ساحل برای تمرین موج‌سواری در دبی
  • ساحل جمیرا؛ عکس طولانی‌ترین و بهترین ساحل دبی
  • ساحل اختصاصی شرایتون جمیلا
  • عکس بهترین سواحل دبی؛ ساحل قنتوت بیچ (Ghantoot Beach)
  • ساحل جمیرا؛ بهترین ساحل دبی
  • ساحل الممراز؛ بهترین ساحل‌های بانوان دبی
  • ساحل لامر؛ جدیدترین ساحل دبی
  • ساحل الممراز؛ بهترین ساحل‌های دبی
  • عکس بهترین ساحل تفریحی دبی برای تفریح و شنای گردشگران؛ مارینا بیچ
  • تصویر ساحل جی‌بی‌آر دبی
  • تصویر ساحل قصر سیاه (Sufouh Beach)؛ بهترین ساحل در شهر دبی
  • بهترین ساحل تفریحی دبی برای شنا؛ ساحل سان ست
  • ساحل مرکاتو دبی (Mercato Beach)
  • تصویر ساحل تفریحی لامر در دبی
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد