تونل آکواریوم اصفهان و جاهای دیدنی نزدیک به آن

تونل آکواریوم اصفهان

اگر تور اصفهان را رزرو کرده باشید، حتما تعریف آکواریوم اصفهان را بسیار شنیده اید. تونل آکواریوم اصفهان بخشی از مجموعه آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان می‌باشد. بسیاری از گردشگران شهر اصفهان را با بناهای تاریخی می‌شناسند اما این شهر جاذبه‌های گردشگری دیگری هم دارد. برای مثال آکواریوم اصفهان که در مجموعه پارک ناژوان قرار گرفته در کنار چند جاذبه دیگر مانند باغ پرندگان، باغ خزندگان و فضای سبز پارک ناژوان، مکان‌های مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت شما و خانوادتان هستند. به دلیل اینکه تونل آکواریم اصفهان محیط شگفت انگیزی دارد و در کشورمان کمتر شناخته شده است، می‌خواهیم در مطلب پیش رو درباره آن صحبت کنیم.

 

ماهی های  آکواریوم اصفهان

 

در این مطلب ویژگی‌های این آکواریوم را نام می‌بریم، درباره انواع آبزیانی که در آن زندگی می‌کنند صحبت می‌کنیم و در آخر آدرس و روش‌های دسترسی به تونل آکواریوم اصفهان را ذکر می‌نماییم. همچنین توضیح کوتاهی درباره جاهای دیدنی نزدیک تونل آکواریوم اصفهان ارائه می‌دهیم.

 

معرفی تونل آکواریوم اصفهان

 

آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان ساخته شده است. این پروژه توسط شهرداری اصفهان و شرکت اقیانوس آکواریوم ترکیه انجام شد. این مجموعه ۷ متر زیر زمین احداث شده و بخش‌های مختلفی در آن قرار دارند. مساحت آکواریوم اصفهان پیش از ۳۵۰۰ متر مربع می‌باشد. انواع آبزیان از ۵ اقیانوس دنیا، رودخانه‌ها و... در این آکواریوم گردآوری شده و در محیطی جذاب قابل مشاهده هستند. به طور کلی ۳۳ آکواریوم در مجموعه وجود دارند که اندازه آن‌ها از ۵ تا ۱۰ مترمربع متغیر است. بزرگترین آکواریوم هم بیش از ۱۰۰۰ لیتر آب داشته و در یک تونل می‌توان از آن دیدن کرد.

بنابراین اگر وارد تونل آکواریوم اصفهان شوید در دیواره‌ها و سقف می‌توانید آبزیان مختلف را مشاهده نمایید. بازدید از تونل آکواریوم اصفهان برای تمام افراد در همه سنین، تجربه‌ای جالب است. پیشنهاد می‌کنیم به همراه دوستان و یا خانواده به این مجموعه بروید و ساعات خوشی داشته باشید. این گردش برای کودکان و نوجوانان مهیج‌تر خواهد بود و می‌تواند یک گردش آموزشی محسوب گردد. لازم به ذکر است که ۶۵۰۰ گونه ماهی و آبزی در این آکواریوم زندگی می‌کنند. جالب‌ترین حانوران برای بازدیدکنندگان ۶ گونه کوسه می‌باشند که در تونل آکواریوم اصفهان مشاهده می‌شوند. این بخش از تونل جذابیت های زیادی دارد و توجه گردشگران تور اصفهان از تهران را به خود جذب می کند.

 

غذا دادان به ماهی ها  آکواریوم اصفهان

 

بخش‌های مختلف آکواریوم اصفهان

 

برای اینکه هر دسته از آبزیان نیاز به شرایط خاصی برای ادامه زندگی دارند، چندین آکواریوم مجزا در مجموعه ساخته‌اند. ماهی‌های آب شیرین، ماهی‌های اقیانوسی، ماهی‌های رودخانه و آبزیان دیگر در بهترین شرایط نگهداری می‌شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند علاوه بر مشاهده آن‌ها، با محیط طبیعی زندگی‌ هر گونه آشنا بشوند. در این قسمت می‌خواهیم بخش‌های مختلف و انواع آکواریوم‌های مجموعه را نام ببریم.

 

 آکواریوم اصفهان

 

تونل آکواریوم‌

تونل آکواریوم در تور اصفهان از تبریز بزرگترین آکواریوم این مجموعه و همچنین بزرگترین آکواریوم در کشور می‌باشد. وقتی وارد این تونل شوید یک مسیر ۳۵ متری را مشاهده خواهید کرد. آکواریوم بزرگی در سقف و دیواره‌های تونل ساخته شده است. این تجربه باعث می‌شود با دنیای زیر آب که در اقیانوس‌ها و دریا‌های عمیق وجود دارد از نزدیک آشنا گردید. برای پر کردن این آکواریوم از ۱۰۸۰ متر مکعب آب استفاده شده است و همین امر سبب شده گردشگران زیادی تور مشهد اصفهان را رزرو کنند.

 

آکواریوم‌های دیواری

۱۳ آکواریوم دیواری در مجموعه وجود دارند. این آکواریوم‌های دیواری در اندازه‌های ۴ تا ۱۰ متر مربع هستند که در آن‌ها ماهی‌های کمیاب و خاص نگهداری می‌شوند.

 

سیلندر آکواریوم

 

سیلندر آکواریوم‌

سیلندر آکواریوم یک مخزن استوانه‌ای است که حدود ۲۵۰۰ لیتر گنجایش دارد. این سیلندر‌ها به صورت موضوعی طراحی شده و در آن‌ها شرایطی مشابه اقیانوس تعبیه کرده‌اند. در سیلندر آکواریوم‌های مجموعه آکواریوم اصفهان می‌توانید دلقک ماهی (مانند کاراکتر انیمشن در جستجوی نمو)، مارماهی مورن، ماهی کپی باله بلند و... را مشاهده نمایید. بسیاری از این موجودات مانند دلقک ماهی برای زندگی وابسته به شقایق دریایی هستند به همین دلیل در سیلندر آکواریوم چنین محیطی را شبیه سازی کرده‌اند. 

 

آکواریوم‌های تماتیک

علاوه بر تونل آکواریوم اصفهان که شرایطی مانند اقیانوس دارد، تعدادی از آکواریوم‌های این مجموعه به صورت تماتیک و با موضوع‌های خاص طراحی شده‌اند. برای مثال ماهی‌های کمیابی مانند گربه ماهی دم قرمز، پاکو، اسکار، بوفالو، سفره ماهی آب‌های شیرین و... متعلق به محیط رودخانه آمازون هستند. این موجودات تنها در شرایطی مانند به رودخانه آمازون با آب و هوای استوایی می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. یکی آکواریوم تماتیک به ماهی‌های رودخانه آمازون اختصاص داده شده که موضوع جذابی دارد. از این ماهی‌ها می‌توانید در مجموعه آکواریوم اصفهان دیدن کنید.

 

آکواریوم‌های لمسی

جذاب‌ترین بخش آکواریوم بعد از تونل آکواریوم اصفهان برای کودکان، بخش آکواریوم‌های لمسی است. در این بخش کودکان می‌توانند گونه های مختلفی از ماهی‌ها را لمس کنند و یا به آن‌ها غذا بدهند. دو آکواریوم لمسی در این مجموعه وجود دارند که کودکان می‌توانند ماهی کپور ژاپنی و انواع بی‌خطر ستاره‌های دریایی را از نزدیک تماشا کرده یا لمس نمایند. حتی اگر تور کیش را رزرو کنید و به غواصی زیر آب در دریای خلیج فارس بپردازید باز هم تجربه بازدید از جاذبه های اصفهان خصوصا آکواریوم در دل کلی جای تاریخی هیجان خاص خود را دارد.

 

تونل  آکواریوم اصفهان

 

امکانات آکواریوم اصفهان

امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی در مجموعه آکواریوم اصفهان فراهم شده است. تعدادی از این امکانات را در ادامه نام می‌بریم تا با شرایط مجموعه بیشتر آشنا شوید.

 

برای بازدید از کافه های تهران کلیک کنید.

 

پارکینگ

یک پارکینگ روباز با گنجایش ۳۰۰۰ خودرو در نزدیکی مجموعه آکواریوم اصفهان قرار دارد. می‌توانید با خیال راحت خودروی شخصی را در پارکینگ قرار دهید و برای ساعت‌ها در مجموعه پارک ناژوان تفریح کنید.

 

 مجموعه آکواریوم اصفهان

 

عکاسی

یک بخش مخصوص ثبت عکس‌های یادگاری با موضوع آکواریوم در این مجموعه ساخته شده است. می‌توانید خاطره خود را از روزی که از آکواریوم دیدن کرده‌اید ثبت نمایید. معمولا این تصاویر برای کودکان بسیار جذاب هستند.

 

فروشگاه هدایا

در مجموعه آکواریوم اصفهان یک غرفه را به فروش هدایا اختصاص داده‌اند. می‌توانید در این بخش کارت پستال‌ها با موضوع اقیانوس و حیات زیر آب تهیه کنید. همچنین سوغاتی‌هایی مثل انواع صدف و... در این بخش به فروش می‌رسند.

 

کافی شاپ

یک کافی شاپ در مجموعه وجود دارد که می‌توانید پس از گردش در آکواریوم در آن استراحت کنید. انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، میان وعده و... در این کافی شاپ سرو می‌شوند.

 

جاهای دیدنی نزدیک تونل آکواریوم اصفهان

 

گفتیم که مجموعه آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان قرار گرفته است. پارک ناژوان یک پارک در حاشیه زاینده رود است که با درخت‌های نارون،‌ چنار، صنوبر، بید مجنون و... منظره زیبایی دارد. بیشتر درختان این پارک کهنسال هستند و به طور کلی فضای خاصی را تجربه خواهید کرد. اگر به مجموعه آکواریوم اصفهان آمدید می‌توانید از پارک ناژوان هم دیدن کنید. در این پارک تله سیژ هم وجود دارد که از فراز آن منظره زیبایی از پارک و بخشی از شهر اصفهان قابل مشاهده است. اگر به طبیعیت گردی در شمال علاقه دارید کافی است جاهای دیدنی شمال را مطالعه کنید.

علاوه بر آکواریوم اصفهان، سایر جاهای دیدنی اصفهان مانند باغ پرندگان و باغ خزندگان هم در پارک ناژوان ساخته شده‌اند. این دو باغ در فاصله بسیار کوتاهی از آکواریوم اصفهان قرار گرفته‌اند. در باغ پرندگان انواع پرندگان مانند جغد، کرکس،‌ طاووس، شاهین،‌ طوطی، توکان، مرغابی، پلیکان، قو، قوی سیاه و... زندگی می‌کنند. در باغ خزندگان هم می‌توانید انواع مار‌ها، تمساح‌ها، اژدهای کمودو،‌ انواع آفتاب پرست و... را تماشا نمایید. البته تمام این خزندگان در محیط مناسب و حفاظ شیشه‌ای نگهداری می‌شوند و بازدید از آن‌ها بی‌خظر است.

 

ساعات بازدید از تونل آکواریوم اصفهان

همه روزه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر

 

قیمت بلیط تونل آکواریوم اصفهان

طبق آخرین اطلاعیه ها قیمت بلیط در سال ۱۴۰۰ برای هر نفر بزرگسال 86 هزار تومان و برای کودکان 2 تا 12 سال 72 هزار تومان می‌باشد. ممکن است قیمت آن در بازه های زمانی مختلف تغییر کند.

 

آدرس تونل آکواریوم اصفهان

اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان

 

تلفن

۳۷۷۸۰۰۱۳ – ۰۳۱

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. یکی از تور های داخلی محبوب، تور کیش است که از اصفهان برگزار می شود و برای رزرو تور کیش از اصفهان و استعلام قیمت تور کیش می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

تونل آکواریوم اصفهان بخشی از مجموعه آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان می‌باشد. بسیاری از گردشگران شهر اصفهان را با بناهای تاریخی می‌شناسند اما این شهر جاذبه‌های گردشگری دیگری هم دارد. برای مثال آکواریوم اصفهان که در مجموعه پارک ناژوان قرار گرفته در کنار چند جاذبه دیگر مانند باغ پرندگان، باغ خزندگان و فضای سبز پارک ناژوان، مکان‌های مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت شما و خانوادتان هستند. به دلیل اینکه تونل آکواریم اصفهان محیط شگفت انگیزی دارد و در کشورمان کمتر شناخته شده است، می‌خواهیم در مطلب پیش رو درباره آن صحبت کنیم.

انتشار :  10 اردیبهشت 1401 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   سحر علیزاده
تصاویر مرتبط
 آکواریوم اصفهان
  •  آکواریوم اصفهان
  • ماهی های  آکواریوم اصفهان
  • سیلندر آکواریوم
  •  مجموعه آکواریوم اصفهان
  • تونل  آکواریوم اصفهان
  • غذا دادان به ماهی ها  آکواریوم اصفهان
  • no_image
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد