رستوران های اصفهان ( همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

رستوران های اصفهان

رستوران های اصفهان

اصفهان یکی از مهمترین شهرهای توریستی ایران می‌باشد که جاذبه‌های توریستی و مکان‌های تفریحی مختلفی را درون خود جای داده است. همین باعث شده در این شهر هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعددی آماده خدمت رسانی به مشتریان باشند. با ما همراه باشید تا تعدادی از معروف‌ترین رستوران‌های اصفهان را خدمت شما معرفی کنیم.

 

رستوران در اصفهان

 

زمانی که نوبت انتخاب رستوران می‌رسد، قطعا نمی‌توان بر اساس تعریف و تمجیدهایی که صاحبین رستوران‌ها ارائه می دهند تصمیم گرفت. در چنین شرایطی بهترین راهکاری که برای انتخاب رستوران مناسب پیش روی شما قرار می‌گیرد، تصمیم گیری بر اساس نظرات مشتریان است. چرا که به این صورت مزایا و معایب رستوران مورد نظر خود را همزمان در نظر در نظر گرفته‌اید.

 

رستوران سنتی نقش جهان

رستوران سنتی نقش جهان

رستوران سنتی نقش جهان معماری زیبایی دارد و محیط آرامش بخشی را برای پذیرایی در اختیار شما قرار می‌دهد. بیشتر منوی رستوران را خوراکی‌های سنتی ایران تشکیل می‌دهند و می‌توانید در آن خورشت ماست، چنجه، جوجه کباب و کباب تابه‌ای خوشمزه‌ای را امتحان کنید. اما نباید فراموش کرد که برخی از مشتریان از کیفیت غذاهای این رستوران و قیمت بالای آن‌ها رضایت کافی نداشتند ولی با این حال یک بار امتحان کردن آن را پیشنهاد می‌دهند.

رستوران سنتی نقش جهان

آدرس: میدان امام اصفهان
شماره تماس: 03132200729
ساعات کاری: 12 تا 15:45 و 19:30 تا 10:45

 

رستورانی بریانی اعظم

غذای بریانی در رستوران بریانی اعظم

سفر به اصفهان بدون خوردن بریانی ناقص خواهد بود و به عقیده بسیاری از مسافران و دوستداران خوراکی‌های خوشمزه؛ بریانی اعظم بهترین مکانی است که می‌توانید از آن بریانی اصیل اصفهان را تهیه کنید. حجم پایین هر پرس بریانی ممکن است به نظر کم بیاید، ولی مطمئن باشید که سیر خواهید شد. با این که رستوران بریانی اعظم بیشتر اوقات بسیار شلوغ است، اما باز هم سرعت عمل و کیفیت آماده سازی غذا توسط آنها قابل قبول می‌باشد.
آدرس: اصفهان، خیابان مسجد سید
شماره تماس: 03133383070
ساعات کاری: 10:30 تا 15:30 ناهار؛ 16:30 تا 23 شام

 

رستوران جارچی باشی

رستوران جارچی اصفهان

ساختمان این رستوران متعلق به یک حمام ساخته شده در دوره صفویه می‌باشد؛ همین باعث می‌شود مشتریان در زمان سرو غذا حس و حال جالبی را تجربه کنند. منوی این رستوران غذاهای سنتی و ایرانی با کیفیت را درون خود جای داده که در طول سالهای اخیر توانسته رضایت دسته زیادی از مشتریان را جلب کند. قیمت غذاهای این رستوران نسبتا بالاست، اما مشتریان از کیفیت آن رضایت داشته‌اند.
آدرس: اصفهان، خیابان حکیم
شماره تماس: 03132207418
ساعات کاری: 12 تا 16 و 19:30 تا 23

 

کافه رستوران هرمس

رستوران هرمس اصفهان

اگر برای سرو صبحانه، ناهار و شام به دنبال یک کافه رستوران ایتالیایی میگردید، کافه رستوران هرمس گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. کیفیت غذاهای این مجموعه از نظر کاربران نسبتا مناسب بوده اما فراموش نکنید که قیمت خوراکی‌های در این رستوران بالاست. قرار گیری این مکان در محله جلفا که تعداد زیادی از رستوران‌های اصفهان را در رون خود جای داده یکی از مواردی است که باعث افزایش اهمیت آن شده است. اگر به دنبال استیک خوشمزه هستید این رستوران گزینه خوبی برای شما خواهد بود.
آدرس: خیابان نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک، کوچه میدان جلفا
شماره تماس: 03136293349
ساعات کاری: 9:30 تا 23:30


رستوران شب نشین

رستوران شب نشین

اگر به دنبال یک باغ رستوران با صفا و زیبا در بین رستوران‌های اصفهان می‌گردید، شب نشین یکی از گزینه‌های پیش روی شماست. فضاسازی زیبا و دلنشین آن باعث شده این رستوران محبوبیت زیادی بین مسافران پیدا کند. همچنین منوی متنوع دارای انواع غذاهای سنتی و خارجی به همراه دسرها و پیش غذاهای گوناگون قدرت انتخاب زیادی به شما خواهد داد. برخی از مشتریان این رستوران از کیفیت غذاهای آن نسبت به قیمت بالایی که دارند راضی نبودند اما هنوز هم بعضی از خوراکی‌ها مانند خورشت‌ماست و کباب سلطانی این رستوران طرفداران زیادی دارد.

آدرس: بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه اصفهان، باغ رستوران شب نشین
شماره تماس: 03133393633 و 03133393634
ساعات کاری: 11:30 تا 16:30 و 19 تا 23:30

 

حاج اسماعیل چلویی

رستوران حاج اسماعیل چلویی

اگر به دنبال غذاهای سنتی در فضاسازی قدیمی هستید، این رستوران گزینه خوبی برای شما خواهد بود. در نظر داشته باشید بیشتر مشتریانی که از این رستوران دیدن کرده‌اند عقیده دارند که فقط یک بار رفتن به این رستوران کافیست؛ چراکه قطعاً در بین رستوران‌های اصفهان گزینه‌های بهتری نسبت به این مورد پیدا خواهید کرد. همچنین برخی بر این عقیده اند قیمت غذا‌ها نسبت به کیفیت آنها بالاست. اما در نهایت میزان رضایت شما از این رستوران به سلیقه و طبع‌تان بستگی دارد.
آدرس: اصفهان، خیابان شیخ بهایی
شماره تماس: 03132371818
ساعات کاری: 12 تا 23:30

 

کافه رستوران سنتی آزادگان (سرای حاج میرزا)

کافه آزادگان اصفهان

بهتر است در زمان سفر به اصفهان رفتم به کافه رستوران سنتی آزادگان را از دست ندهید. این مکان که با نام قهوه خانه حاج میرزا نیز شناخته می‌شود، یک قهوه خانه مربوط به دوران صفویه است که با ابزار آلات و وسایل تاریخی مختلف تزیین شده است. زیبایی محیط آن باعث می‌شود بتوانید زمان خوشی را در آنجا سپری کنید. در ضمن قرارگیری این کافه رستوران در میدان امام و بازار قدیم اصفهان حال و هوای جالبی به آن داده است. کیفیت خدمات این مکان نیز به عقیده مشتریان نسبتاً خوب است.
آدرس: میدان امام، سردر قیصریه، سرای حاج میرزا
شماره تماس: 03132211225
ساعات کاری: 7 تا 22

 

کافه رستوران مس و قالی

کافه رستوران مس و قالی

کافه رستوران مس و قالی که در تیمچه مثقالی قرار دارد، یکی دیگر از مکان‌هایی است که علاوه بر سرو غذا می‌توانید از محیط سنتی و قدیمی آن لذت ببرید. در منوی رستوران انواع غذاهای سنتی و فست فود را می‌توانید پیدا کنید، همچنین کیفیت خوراکی‌ها در آن به عقیده مشتریان نسبتاً مناسب است است و ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. پیشنهاد ما این است که بعد از گشت و گذار در محیط تیمچه مثقالی سری به این کافه رستوران بزنید و خستگی خود را به همراه یک وعده غذایی دلچسب در کنید.

حیاط کافه رستوران مس و قالی

آدرس: اصفهان، خیابان سپه، بین خیابان استانداری و میدان نقش جهان
شماره تماس: 03132222764
ساعات کاری: 9 تا 23:45

 

شربتخانه فیروز اصفهان

شربتخانه فیروز اصفهان

یکی دیگر از کافه رستوران‌ها که فضای قدیمی دارد، کافه رستوران فیروز شربت می‌باشد که با الهام از حال و هوای دهه ۴۰ طراحی شده است. اسم‌های خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و بستنی‌هایی که در منو رستوران قرار دارد بسیار خلاقانه انتخاب شده و کیفیت آنها نیز از نظر مشتریان قابل قبول بوده است. اما نباید فراموش کنید که قیمت آنها نیز نسبتاً بالاست. در زمان رفتن به این رستوران حتماً به شربت خانه سر بزنید و گزینه‌هایی مانند سکنجبین و خیار، شربت بهار نارنج، شربت بیدمشک و بستنی حسرت الملوک را از دست ندهید.
 

نمای بیرونی شربتخانه فیروز اصفهان

آدرس: خیابان نظر شرقی، میدان جلفا
شماره تماس: 03136295472
ساعات کاری: 9 تا 23:30

 

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های اصفهان می‌باشد که میتوانید در آن انواع غذاهای سنتی ایرانی و خارجی را پیدا کنید. تنوع بالا در منو، داشتن سالاد بار و موسیقی زنده از مزایای این رستوران هستند. مشتریان این رستوران معمولا از کیفیت غذای آن رضایت داشتند، اما نباید فراموش کرد که قیمت غذاها در رستوران شهرزاد نسبتا بالاست. غذاهای معروف این رستوران عبارتند از: "خورشت فسنجان، ته چین گوشت، شنیستل گوشت، استیک، کباب کوبیده"

منوی رستنوران شهرزاد

قیمت ها در منوی فوق قدیمی است

آدرس: اصفهان، خیابان عباس آباد
شماره تماس: 03132204490
ساعات کاری: 11:30 تا 22:30

 

رستوران مادربزرگ

 رستوران مادربزرگ اصفهان

رستوران مادربزرگ یکی دیگر از غذاخوری‌های اصفهان است که محیط سنتی و فضاسازی قدیمی دارد. قیمت غذاهای این رستوران در دسته بندی اقتصادی قرار می‌گیرند و منو آن غذاهای ایرانی مختلفی را به همراه دسر و پیش غذا در درون خود جای داده است. اما نباید فراموش کرد که برخی مشتریان از کیفیت خدمات و خوراکی‌های این رستوران رضایت کافی نداشتند. ولی همچنان به دلیل قرارگیری در محیط جغرافیایی مناسب این رستوران برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام مشتریان خود را دارد.

 رستوران مادربزرگ اصفهان

آدرس: خیابان عبدالرزاق، خیابان حکیم
شماره تماس: 03132213946
ساعات کاری: 7:30 تا 23 


مجموعه پذیرایی ترنج

مجموعه پذیرایی ترنج

یکی از رستوران‌های اصفهان که در خانه‌های مربوط به دوران قاجار ساخته شده است، مجموعه پذیرایی ترنج می‌باشد. در کنار این رستوران قسمت‌های متنوع مانند شربت خانه، کافی شاپ و عکاسخانه قرار دارد که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید. کیفیت غذاهای مجموعه پذیرایی ترنج نسبتاً مناسب است و با توجه به فضای زیبای آن ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. در ضمن طرفداران انواع غذاهای سنتی و خوراکی‌های خارجی امروزی می‌توانند غذای مورد علاقه خود را در منوی این رستوران پیدا کنند.
آدرس: اصفهان، مارنان، کوچه رامین
شماره تماس: 03136293788
ساعات کاری: 11 تا 23

 

رستوران خوان گستر

بوفه رستوران خوان گستر

یکی دیگر از رستوران‌های معروف اصفهان که از نظر مشتریان غذای با کیفیتی دارد، رستوران خوان گستر است. این رستوران که متعلق به هتل جلفا می‌باشد، فضاسازی بسیار زیبایی و منویی با تنوع بالا دارد که میتواند تمامی سلایق را پوشش دهد. ماهی شوریده، کباب بره، میگو سوخاری، استیک و کباب سلطانی خوراکی‌های پرطرفدار این رستوران هستند. در ضمن امکان رزرو قبلی و سفارش غذا نیز برای مشتریان این رستوران وجود دارد.
آدرس: اصفهان، محله جلفا، طبقه همکف هتل جلفا
شماره تماس: 03136278989
ساعات کاری: 11:30 تا 23:30

 

رستوران آرک

رستوران آرک اصفهان

این رستوران در حال حاضر بسته شده است

 

کافه رستوران قاصدک

کافه رستوران قاصدک

کافه رستوران قاصدک محیط دنج و آرامی دارد و همین باعث شده که محیطی مناسب برای سرو صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌های مختلف باشد. منوی متنوع این رستوران به گونه‌ای است که برای تمامی سلایق میتواند یک گزینه مناسب داشته باشد و از سوی دیگر افراد گیاه خوار نیز برای انتخاب خوراکی در این کافه رستوران به مشکل برنمیخورند. بررسی نظرات مشتریان کافه رستوران قاصدک نشان میدهد که کیفیت خدمات آنها نیز مناسب است.

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری
شماره تماس: 09125011674
ساعات کاری: 8:30 تا 11:30

 

کافه رستوران هوگر

کافه رستوران هوگر

یکی از رستوران‌های اصفهان که در خانه تاریخی قرار دارد، کافه رستوران هوگر می‌باشد که در خانه دهدشتی واقع شده است. این خانه متعلق به دوران قاجار می‌باشد که مورد مرمت قرار گرفته و بخشی از آن به عنوان کافه رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. فضای زیبای این رستوران همیشه برای مشتریان جذاب بوده و کیفیت غذاهای آن نیز مناسب ارزیابی شده است. کباب وزیری، جوجه ترش، شنیتسل مرغ، کباب سلطانی و کباب برگ غذایی هستند که در این رستوران نباید از دست دهید.

آدرس: دروازه دولت، خیابان باب الترجمه، کوچه 110
شماره تماس: 09134208004
ساعات کاری: 12 تا 22

 

رستوران باستانی اصفهان

رستوران باستانی اصفهان

یکی دیگر از رستوران‌های اصفهان که دارای فضاسازی سنتی است، رستوران باستانی اصفهان است. در منوی این روستوان انواع خوراکها، خورش‌ها، غذاهای دریایی و غذاهای سنتی؛ با قیمت اقتصادی پیدا می‌شود. با کمی جستجو میتوانید بفهمید که بسیاری از مشتریان از خدمات این رستوران راضی نبودند. در ضمن به عقیده آنها قیمت غذاهای این رستوران نسبت به کیفیت آن بالاست. در ضمن اگر به این رستوران رفتید در همان ابتدای کار اعلام کنید که پیش غذا و دسر نمیخواهید یا برای آوردن آنها با شما هماهنگ کنند.

آدرس: میدان امام، جنب مسجد امام، ابتدای چهارسوق مقصود
شماره تماس:0312200374
ساعات کاری: 10 تا 23


رستوران قصر منشی اصفهان

رستوران قصر منشی اصفهان

یکی دیگر از رستوران‌های اصفهان که در خانه تاریخی قرار گرفته، رستوران قصر منشی است. این خانه تاریخی که متعلق به دوره قاجار است این روزها به عنوان اقامتگاه سنتی مورد استفاده قرار میگیرد. محیط این رستوران زیبا و دلنشین است و کیفیت غذاهای آن از نظر کاربران مناسب است. در ضمن اقامت در این هتل نیز فرصتی دوست داشتنی برای مسافرانی است که به اصفهان می‌آیند.

آدرس:خیابان نشاط، کوچه قصر
شماره تماس: 03131113000
ساعات کاری: 11:30 تا 23:30

 

خانه تاریخی میناس

خانه تاریخی میناس اصفهان

خانه تاریخی میناس یکی از اقامتگاه‌های تاریخی اصفهان است که پیشینه آن به دوران صفویه باز میگردد. با اینکه خانه تاریخی میناس بیشتر به عنوان یک اقامتگاه تاریخی شناخته می‌شود، اما کیفیت مناسب غذاهای آنها باعث شده که بسیاری به استفاده از خدمات رستوران آن علاقه نشان دهند. در کافی شاپ این مجموعه صبحانه سرو می‌شود و برای میل کردن ناهار و شام باید به سالن پذیرایی خانه تاریخی میناس بروید.
آدرس: خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگتراشها، کوچه شماره 22
ساعات کاری: 8 تا 10 صبحانه، 11:30 الی 15:30 ناهار و 17 تا 23 شام

 

فست فود آرابو

فست فود آرابو اصفهان

یکی از فست فودهای معروف اصفهان که طرفداران زیادی دارد، فست فود آرابو است. قدمت این ساندویچی بیش از 40 سال است و این موضوع را در اولین نگاه از ظاهر آن می‌توانید متوجه شوید. بسیاری بر این باورند که نباید رست بیف، دبل چیز برگر، دبل برگر و برگرهای لذیذ این فست فود که قیمت نسبتا بالایی هم دارند را از دست بدهید. اما برخی میگویند که آرابو صرفا معروفیت زیادی کسب کرده و می‌توان مکان‌هایی بهتر از آن پیدا کرد. البته گفتنی است که مشتریان از برخورد پرسنل این فست فود رضایت کافی نداشته‌اند.
آدرس: خیابان نظر شرقی، محله جلفا، کوچه کلیسای وانک
شماره تماس: 03136276325
ساعات کاری: 11 تا 23:30


فرنی حافظ

فرنی های حافظ معمولا با شیره سرو می شود و برای تهیه آن مردم روبروی مغازه صف می بندند. فرنی حافظ در خیابانی به همین نام و در چند دقیقه ای میدان نقش جهان قرار گرفته است. در ایم مغازه علاوه بر فرنی، ارده، گوشفیل، دوغ و سمنو نیز به فروش می رسد. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

رستوران های اصفهان | شهر اصفهان یکی از مهمترین شهرهای توریستی ایران می‌باشد که جاذبه‌های توریستی و مکان‌های تفریحی مختلفی را درون خود جای داده است. همین باعث شده در این شهر هتل‌ها رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعددی آماده خدمت رسانی به مشتریان باشند. در ادامه به معرفی معروف ترین و پر طرفدارترین رستوران های اصفهان می پردازیم. با تورگردان همراه باشید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   بابک بیاتی
تصاویر مرتبط
رستوران جارچی اصفهان
  • رستوران جارچی اصفهان
  • رستوران شب نشین
  • رستوران سنتی نقش جهان
  • کافه آزادگان اصفهان
  • حیاط کافه رستوران مس و قالی
  • رستوران سنتی نقش جهان
  • نمای بیرونی شربتخانه فیروز اصفهان
  •  رستوران مادربزرگ اصفهان
  • کافه رستوران مس و قالی
  • بوفه رستوران خوان گستر
  • رستوران شهرزاد
  • منوی رستنوران شهرزاد
  • غذای بریانی در رستوران بریانی اعظم
  • رستوران آرک اصفهان
  • رستوران هرمس اصفهان
  • رستوران حاج اسماعیل چلویی
  • شربتخانه فیروز اصفهان
  •  رستوران مادربزرگ اصفهان
  • مجموعه پذیرایی ترنج
  • رستوران در اصفهان
  • کافه رستوران قاصدک
  • کافه رستوران هوگر
  • خانه تاریخی میناس اصفهان
  • فست فود آرابو اصفهان
  • رستوران باستانی اصفهان
  • رستوران قصر منشی اصفهان
  • رستوران های اصفهان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
خدنگیعفیفه خدنگی
زنده باشید. چه خوب که پسندیدید. سپاس از دلگرمی تون
ش. ایرانی
اولین سایتی است که دیدیم حقیقت را دقیق نوشته، مثلا رستوران باستانی دقیقا همانی است که نوشتید! بقیه هم همینطور، بسیار سپاسگذارم