کوه صفه اصفهان | عکس، آدرس، تصاویر، معرفی کامل

کوه-صفه-اصفهان

اصفهان جاهای دیدنی زیادی را در خود جای داده و از همین رو هر ساله تعداد زیادی مسافر از سراسر ایران و حتی خارج از کشور به این شهر می‌آیند. بسیاری تصور می‌کنند دیدنی‌های اصفهان به جاهای دیدنی تاریخی آن خلاصه می‌شوند، اما نباید فراموش کرد که بخش‌های طبیعی و مکان‌های تفریحی ساخته شده در این شهر نیز جذابیت بسیار بالایی دارد. کوه صفه اصفهان یکی از این مکان‌های طبیعی است که روی دامنه آن یک پارک بزرگ قرار گرفته و در اطراف آن به تفریحات مختلف دسترسی خواهید داشت. در ادامه بیشتر از «کوه صفه اصفهان» صحبت خواهیم کرد تا خوانندگان با آن بیشتر آشنا شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بازدید از این کوه و پارک زیبا را انجام دهند.

 

عکس تله کابین کوه صفه اصفهان

 

کوه صفه اصفهان کجاست؟

 

کوه صفه اصفهان بخشی از رشته کوه زاگرس می‌باشد که در جنوب شهر اصفهان قرار گرفته است. برای دسترسی به این کوه و پارک صفه که در دامنه آن قرار دارد باید به شهر اصفهان و بلوار شهدای صفه بروید. وقتی در حال گشت گذار در اصفهان هستید ممکن است کوه بزرگ زیبایی را ببینید که ابهت خاصی دارد و البته منظره دوست داشتنی را پیش روی شما می‌گذارد. پارک صفحه دارای بخش‌هایی مختلف است، به عنوان مثال در قسمتی از آن زیستگاهی برای حیوانات علف خوار و گوشتخوار ساخته شده که در محیطی مانند باغ وحش نگهداری می‌شوند. علاوه بر آن ممکن است بعضی حیوانات دیگر مانند خرگوش، شغال، روباه، انواع پرندگان، عقرب، مار و… را نیز ببینید.

 

کوه صفه اصفهان عکس

 

جاذبه های مجموعه کوه صفه اصفهان

 

کوه صفه اصفهان علاوه بر این که یک مکان طبیعی در شهر و جزو جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌رود، جاهای دیدنی و تفریحی مختلفی را درون خود جای داده است. یکی از کارهای مهم در زمان سفر به اصفهان، بازدید کوه صفه اصفهان در شب می‌باشد. زمانی که بعد از غروب خورشید از فاصله دور به این کوه نگاه می‌کنید، محو زیبایی آن خواهید شد. نورپردازی‌های انجام شده روی آن منظره جالبی را پدید آورده که دیدن آن بی‌شک لذت بخش خواهد بود. در ضمن وقتی شب‌ها به بالای کوه صفه می‌روید نمای بسیار زیبایی از اصفهان و ساختمان‌های این شهر خواهید داشت.

 

تله کابین صفه اصفهان

 

بخش‌های مختلف مجموعه کوه صفه اصفهان

 

قبل از بازدید کوه صفه در تور اصفهان باید به یاد داشته باشید که این کوه و پارک مکان‌های تفریحی مختلفی دارند که بازدید از آنها قطعا می‌تواند برای شما لذت بخش باشد. این موارد را در ادامه خدمت شما معرفی می‌کنیم.

  • پل رنگین کمانی: این پل سنگی در پشت کوه صفه قرار گرفته است. 
  • چشمه درویش یا خاچیک: این چشمه زیبا داخل یک حفره سنگی طبیعی به وجود آمده و از زمان‌های قدیم محل استراحت کوهنوردان بوده است.
  • چشمه پاچنار
  • چشمه زرد گل: این چشمه در نزدیکی چشمه درویش قرار گرفته و مسیر سختی دارد که دسترسی به آن فقط برای کوهنوردان امکانپذیر است.
  • چشمه نقط
  • چشمه چاه درویش در فاصله 700 متری از چشمه درویش
  • قلعه شاهدژ: این قلعه به عنوان مهمترین جاذبه تاریخی در دل کوه صفه است که حدود نیم قرن پیش پیدا شده است. این قلعه بزرگ دارای 20 برج نگهبانی و 6 دروازه می‌باشد که این روزها فقط بقایای آن به چشم میخورد.
  • غارها: بیشتر از 14 غار در این کوه وجود دارد.
  • تله کابین صفه
  • آبشار مصنوعی
  • سالن بولینگ

بولینگ در مجموعه صفه اصفهان

 

تله کابین صفه

تله کابین صفه اصفهان

 

یکی از بخش‌های جالب کوه صفه اصفهان که توانسته توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، تله کابین صفه است. احداث تله کابین در این مکان اجازه داده تا افرادی که قصد رفتن به پارک صفه را دارند، بتوانند نمایی جذاب و بی نظیر از اصفهان ببینند. به عقیده بسیاری از مسافران شهر اصفهان، بازدید از این شهر تاریخی و زیبا زمانی کامل می‌شود که نمای آن را از بالای تله کابین کوه صفه ببینید.

البته نباید فراموش کرد نمای پارک کوهستانی صفه اصفهان نیز از درون تله کابین‌ها بسیار جذاب و دیدنی است و بی‌شک برای هر بیننده‌‎ای جذابیت بالایی خواهد داشت. این تله کابین دارای دو خط جداگانه می‌باشد که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد و اطلاعات اولیه‌ای را در این زمینه با شما در میان می گذاریم.

 

 

پیاده روی کوه صفه اصفهان

 

خط یک تله کابین صفه اصفهان

تله کابین کوه صفه اصفهان دارای دو خط می‌باشد که خط اول آن 50 کابین 4 نفره دارد. مسیر این خط از روی بزرگراه صفه عبور کرده و تا بخش بالایی گردنه باد ادامه پیدا خواهد کرد. همین اجازه میدهد تا بتوانید بدون هیچ زحمتی خود را به ارتفاع 320 متری کوه صفه برسانید و از آنجا نمایی زیبا از شهر اصفهان را پیش روی خود داشته باشید. علاوه بر آن استفاده از تله کابین این امکان را به شما می‌دهد که منظره‌ای زیبا از قلعه تاریخی شاهدژ ببینید که در نوع خود تجربه بی‌نظیری خواهد بود. در ضمن ایستگاه خط یک «تله کابین صفه اصفهان» امکانات مختلف مانند سالن بولینگ را در خود جای داده است.

 

خط دوم تله کابین کوه صفه اصفهان

افرادی که می‌خواهد به ارتفاعات بالاتری از کوه صفه بروند می‌توانند از خط دوم تله کابین در این منطقه استفاده کنند. مسیر خط دوم تله کابین کوه صفه اصفهان از روی ارتفاعات گردنه بادبالا شروع شده و به سمت قلعه شاهدژ حرکت می‌کند. مدت زمان طی کردن این مسیر حدود 10 دقیقه می‌باشد و بی‌شک مناظری که از ارتفاع بالای می‌بینید بسیار جذاب هستند. به خصوص در روزهایی که هوای اصفهان صاف و بدون آلودگی است، نمایی شفاف و بی‌نظیر از این شهر تاریخی خواهید دید. در ضمن برای آنها که قصد استراحتی کوتاه در این مکان دارند، امکانات رفاهی مناسبی مانند رستوران، کافی شاپ و… در نظر گرفته شده است.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کوه صفه اصفهان از این مکان‌های طبیعی است که روی دامنه آن یک پارک بزرگ قرار گرفته و در اطراف آن به تفریحات مختلف دسترسی خواهید داشت. در ادامه بیشتر از کوه صفه اصفهان صحبت خواهیم کرد تا خوانندگان با آن بیشتر آشنا شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بازدید از این کوه و پارک زیبا را انجام دهند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   بابک بیاتی
تصاویر مرتبط
کوه صفه اصفهان عکس
  • کوه صفه اصفهان عکس
  • تله کابین صفه اصفهان
  • عکس تله کابین کوه صفه اصفهان
  • پیاده روی کوه صفه اصفهان
  • بولینگ در مجموعه صفه اصفهان
  • تله کابین صفه اصفهان
  • کوه-صفه-اصفهان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد