بهترین زمان سفر به دبی؛ بهترین فصل برای سفر به دبی کدام است؟

بهترین زمان سفر به دبی

به نظر شما بهترین زمان سفر به دبی چه موقعی است؟ این سوال برای اکثر افرادی که قصد سفر به دبی را دارند پیش می‌آید. دبی یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار و محبوب در جهان است که هرساله به علت جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیزی که دارد، میلیون‌ها توریست را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند؛ اما چه زمانی به دبی برویم؟ در این مقاله از مجله تورگردان بهترین فصل‌ها و زمان‌های مناسب برای سفر به دبی از نظر آب و هوا، هزینه سفر، برگزاری فستیوال‌های مختلف و بهترین زمان خرید و حراجی‌ها را بررسی کرده‌ایم. پس همراه ما باشید تا با دانستن بهترین زمان برای مسافرت به دبی، تجربه‌ای فراموش نشدنی داشته باشید.

فهرست مطالب

بهترین فصل سفر به دبی از نظر آب و هوا

 

دبی مقصدی است که شرایط آب و هوایی نقش اساسی در تصمیم گردشگران برای سفر دارد؛ چراکه این شهر در منطقه‌ای بسیار گرم و خشک قرار گرفته و تابستان‌های آن به 50 درجه یا بیشتر نیز می‌رسد. علاوه‌براین در دبی از زمستان‌های سرد هم خبری نیست و هوا با دمایی بین 20 تا 27 درجه کاملا بهاری و معتدل است. پس می‌توان نتیجه گرفت که بهترین فصل برای سفر به دبی، پاییز و زمستان است. در واقع از نوامبر تا فوریه، یعنی آبان ماه تا اواخر بهمن ماه، بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا به شمار می‌رود و های سیزن (High Season) دبی است!

 

سفر به دبی در تابستان

 

با اینکه سفر به دبی در زمستان طرفدار بیشتری دارد، اما در تابستان هم برای برخی می‌تواند لذت‌بخش باشد. دمای هوا در تابستان باعث می‌شود کسانی که به آن عادت ندارند، بیشتر از چند دقیقه نتوانند در هوای آزاد طاقت بیاورند؛ اما باید بدانید که به هر مرکز خرید یا هر یک از جاهای دیدنی دبی بروید، با وجود سیستم‌های سرمایشی و خنک‌کننده، احساس گرما نخواهید کرد. حتی در طول مسیر نیز با وجود کولرهای تاکسی‌ها، متروها و اتوبوس‌ها اذیت نخواهید شد. علاوه‌براین در این فصل به دلیل کاهش حجم مسافران، با کمترین هزینه می‌توانید سفری عالی را برای خود رقم بزنید.

همچنین سفر به دبی در تابستان بهترین زمان برای رفتن پیست اسکی سرپوشیده دبی است. تصور کنید از دمای 50 درجه وارد فضایی با دمای منفی یک درجه شوید! بدون شک رفتن به این جاذبه گردشگری در تابستان با این شرایط لذت دیگری دارد. همچنین آفتاب گرفتن در سواحل و رفتن به پارک‌های آبی دبی به شدت در این فصل پیشنهاد می‌شود. پس با این تفاسیر تابستان هم به نوعی برای برخی افراد می‌تواند بهترین زمان برای سفر به دبی باشد!

 

بهترین زمان برای مسافرت به دبی - منبع گوگل مپ

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید

 

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که بیشترین زمان خود را در سفر صرف گشت و گذار در مراکز خرید می‌کنید و به دنبال فرصت‌های مناسب و آفرهای ویژه برای خرید در دبی می‌گردید، تابستان و دی ماه بهترین زمان سفر به دبی برای خرید هستند. سورپرایز تابستانی دبی یا فستیوال دی اس اس (Dubai Summer Surprises) از تیرماه تا شهریورماه آغاز می‌شود و بهترین زمان حراج در دبی است که شگفت‌زده‌تان می‌کند. علاوه‌براین در ماه ژانویه یعنی دی ماه نیز بسیاری از مراکز خرید دبی روی اجناس خود آفرهای ویژه می‌گذارند و می‌توانید باکیفیت‌ترین وسایل را با کمترین قیمت تهیه کنید.

 

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید
بهترین موقع سفر به دبی برای خرید - منبع گوگل مپ

ارزانترین زمان سفر به دبی

 

ارزان‌ترین فصل سفر به دبی تابستان است؛ چراکه به دلیل گرمای طاقت‌فرسا کمتر کسی میل سفر به این منطقه را دارد. در این فصل هزینه اقامت در هتل‌های دبی از لوکس‌ترین هتل‌ها تا هتل‌های رده پایین‌تر، بسیار کاهش پیدا می‌کند. همچنین ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما برای تور دبی ارزان را در تابستان پیدا خواهید کرد. در واقع می‌توان گفت که از خرداد ماه تا شهریورماه، دبی کمترین حجم مسافر و گردشگر را به خود می‌بیند و لو سیزن (Low Season) دبی به شمار می‌رود.

 

ارزان‌ترین زمان سفر به دبی
ارزان‌ترین زمان سفر به دبی - منبع گوگل مپ

 

البته باید در نظر داشته باشید که تفریحات دبی در این فصل به دلیل گرمای هوا محدود می‌شود. مثلا کویرگردی، قدم زدن و شب نشینی در ساحل و... در تابستان‌های دبی به دلیل شرجی بودن هوا آزاردهنده است و باید بیشتر زمان خود برای گشت و گذار را در مکان‌های سرپوشیده بگذرانید.

گران‌ترین فصل سفر به دبی

 

اگر از نظر هزینه و بودجه سفر خود محدودیتی ندارید، بدون شک با تجربه گران‌ترین سفر دبی خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود رقم خواهید زد. گران‌ترین فصل سفر به دبی، اواخر پاییز و فصل زمستان است که به دلیل آب و هوای معتدل و بهاری، گردشگران و توریست‌ها را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.

 

گران‌ترین زمان سفر به دبی
گرانترین زمان سفر به دبی - منبع گوگل مپ

 

پس اگر به سفرهای لوکس و لاکچری علاقه دارید، زمستان‌های دبی، بهترین زمان سفر است. در این شهر با آسمان‌خراش‌های بلند و زیبا، هتل‌های پنج ستاره و بی‌نظیری وجود دارد که اقامتی رویایی و منحصربه‌فرد را برای افراد به ارمغان می‌آورد. راستی می‌دانستید که تنها هتل هفت ستاره جهان، یعنی برج العرب، در دبی قرار دارد؟ پس این فرصت استثنایی را از دست ندهید! برخی دیگر از بهترین هتل‌های پنج ستاره و لوکس دبی که برای سفرهای لاکچری پیشنهاد می‌شود عبارت‌اند از:

  • هتل آتلانتیس
  • هتل کارلتون پالاس
  • هتل مدیا روتانا 
  • هتل کراون پلازا
  • هتل فیرمونت
  • هتل کمپینسکی
  • هتل شرایتون
  • هتل کنراد

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بهترین زمان سفر به دبی را می دانید؟ بی شک دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است و با جاذبه‌های گردشگری خارق‌العاده نظر افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. چیزی که در این سفر اهمیت دارد، سفر در زمان مناسب است؛ زیرا دبی آب و هوایی بسیار گرم و خشک دارد و اگر تابستان به این شهر سفر کنید، لذت چندانی نخواهید برد. این شهر در زمستان و با دمای 20 تا 27 درجه آب و هوایی معتدل و بهاری دارد و در تابستان به 50 درجه و بیشتر می‌رسد. بهترین زمان سفر به دبی اواخر پاییز، یعنی آذرماه و زمستان است که گران‌ترین فصل به دبی نیز به شمار می‌رود. اگر به دنبال سفر ارزان دبی هستید و طاقت گرمای این شهر را دارید، می‌توانید برای سفر به دبی در تابستان برنامه‌ریزی کنید.

انتشار :  23 آبان 1402 به روزرسانی :  8 اسفند 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
ارزان‌ترین زمان سفر به دبی
  • ارزان‌ترین زمان سفر به دبی
  • بهترین زمان سفر به دبی برای خرید
  • گران‌ترین زمان سفر به دبی
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد