قاب دبی، تجربه تماشای دبی در گذشته، حال و آینده

قاب دبی

قاب دبی در امارات متحده عربی واقع شده است و یکی از برج‌های بسیار بلند و مشهور در دنیا در دبی است. این برج یکی از نمادهای شهر دبی و بزرگ‌ترین قاب عکس دنیاست و به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود. برج قاب دبی ارتفاع بسیار بالایی دارد و همانند یک پنجره، دریچه‌ای است رو به دبی جدید و قدیم و از بالای آن می‌توان منظره فوق العاده‌ای از شهر دبی را مشاهده کرد و تجربه بازدید از آن بسیار جذاب و فراموش نشدنی خواهد بود. در این مطلب از مجله تورگردان به معرفی کامل قاب عکس بزرگ دبی پرداخته‌ایم و امکانات آن را با جزئیات بررسی کرده‌ایم.

فهرست مطالب

معرفی قاب دبی

 

قاب طلایی دبی، سازه ای نمادین و یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی است که مناظر چشمگیر دبی قدیم و جدید را قاب می‌کند و همچون یک پل، گذشته غنی دبی را به حال و آینده باشکوه آن متصل می‌کند. دبی فریم با ارائه مناظر پانورامای فوق‌العاده از سراسر شهر، داستان این شهر را از دوران گذشته تا برنامه‌های بلندپروازانه‌اش برای توسعه آینده به تصویر می‌کشد و حیرت افراد را برمی‌انگیزد. دبی تاکنون با ساختن جاذبه‌های بسیار زیادی، رکورددار بلندترین برج جهان (برج خلیفه)، بزرگ‌ترین باغ گل دنیا، سریع‌ترین ترن هوایی جهان، طولانی‌ترین مترو بدون راننده جهان، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا، بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان، طولانی‌ترین زیپ لاین و... بوده و بار دیگر با ساختن این سازه، عنوان بزرگ‌ترین قاب عکس دبی و جهان را نیز از آن خود کرده است.

 


تخفیف‌های ویژه تور دبی از تمام مبادی کشور را از دست ندهید!

برای مشاوره با کارشناسان تورگردان و خرید تور با شماره 02147627800 ارتباط بگیرید.


 

برج قاب دبی
قاب دبی را بشناسید! - منبع گوگل مپ

چگونه به قاب دبی برویم؟

 

برای دسترسی به قاب عکس بزرگ در دبی باید به پارک زعبیل بروید. رفتن به این جاذبه گردشگری نیز با وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی، اتوبوس و مترو به راحتی امکان‌پذیر است.

  • قاب دبی با مترو: برای رفتن به برج قاب دبی با مترو باید خود را به ایستگاه الجافلیه برسانید. این ایستگاه در نزدیکی این جاذبه قرار گرفته و 10 دقیقه به صورت پیاده با آن فاصله دارد.
  • اتوبوس: در نزدیکی پارک زعبیل یک ایستگاه اتوبوس وجود دارد و با خط‌های 10، 21، 30 و 89 می‌توانید به سازه قاب دبی بروید.
  • تاکسی: تاکسی‌های لوکس و لاکچری دبی را دیده‌اید؟ از هر نقطه شهر با این ماشین‌ها به‌راحتی می‌توانید از قاب دبی بازدید کنید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید از اوبرهای دبی یا همان تاکسی‌های اینترنتی هم استفاده کنید!
  • ماشین شخصی: اگر در دبی ماشین اجاره کرده‌اید، برای رفتن به این مکان باید از جاده شیخ زاید بروید و از تقاطع پارک زعبیل خارج شوید. پس از آن تابلوهای قاب بزرگ دبی و پارک زعبیل را دنبال کنید تا به مقصد برسید.

 

چگونه به قاب دبی برویم؟
چگونه به قاب عکس بزرگ دبی برویم؟ - منبع گوگل مپ

بلیط بازدید از قاب دبی

 

بازدید از قاب دبی در بین گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار است و اگر در ایام پیک سفر به دبی به این کشور سفر کرده باشید، باید ساعت‌ها در صف خرید بلیط منتظر بمانید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم بلیط قاب دبی را به صورت آنلاین تهیه کنید. برای خرید بلیط برج قاب دبی کافیست با کارشناسان ما در تورگردان به شماره 02147627800 تماس بگیرید و دیگر دغدغه خرید بلیط در محل و معطلی در صف را نداشته باشید.

هزینه قاب دبی برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال: 50 درهم
  • کودکان بین 3 تا 12 سال: 20 درهم
  • کودکان زیر 3 سال: رایگان
  • افراد بومی: رایگان

قاب دبی کجاست؟

 

آدرس قاب دبی: امارات، دبی، پارک زعبیل، دروازه چهارم

 

قاب دبی در ورودی چهارم پارک زعبیل قرار گرفته است. به‌طوری‌که از شمال با جاده شیخ رشید، از غرب با جاده شیخ خلیفه بن زاید و از جنوب با جاده شیخ زاید در همسایگی قرار دارد و از این مسیرها می‌توانید خود را به برج قاب عکس دبی برسانید.

 

آدرس قاب دبی
قاب دبی کجاست؟ - منبع گوگل مپ

ساعت کاری برج قاب دبی

 

ساختمان قاب دبی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب میزبان گردشگران است. علاوه‌براین در تعطیلات رسمی و تعطیلات آخر هفته نیز باز است؛ فقط ممکن است ساعت بازدید از آن تغییر کند.

امکانات و بخش‌های مختلف قاب دبی

 

ورودی قاب دبی

 

گفتیم که ورودی قاب دبی در گیت چهارم پارک زعبیل قرار گرفته است. پس باید بلیط‌های خود را از آن‌جا تهیه کنید و با پیاده‌روی کوتاهی در فضای زیبای پارک زعبیل، خود را به ورودی ساختمان برج قاب دبی برسانید. راستی فراموش نکنید که با این قاب زیبا عکس‌ها و سلفی‌های یادگاری و جذاب بگیرید!

 

گذشته دبی در طبقه اول

 

طبقه اول تاریخ شهر دبی را به نمایش می‌گذارد. این بخش شامل نمایشگاه‌هایی است که شیوه زندگی سنتی دبی از جمله ماهیگیری، غواصی مروارید و گله‌داری شتر را به تماشاگران ارائه می‌دهد. علا.ه‌براین با توجه به اینکه دبی مرکز تجارت و بازرگانی است، در این موزه مسیرهای تجاری اولیه در دبی و کالاهایی مانند مروارید، ادویه‌جات، ترشی‌جات و منسوجات نیز به چشم می‌خورد.

همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند با بازارهای سنتی در تاریخ دبی آشنا شوند و نمونه‌هایی از کالاهایی را که در این بازارها خرید و فروش می‌شده را مشاهده کنند. به جز این عکس‌هایی از رهبران و حاکمان قدیم دبی نیز در این موزه وجود دارد. قسمت هیجان‌انگیز ماجرا این است که تمام این تصاویر از تاریخ دبی متحرک و چند بعدی هستند!

 

داخل قاب دبی
عکسهای داخل قاب دبی - منبع گوگل مپ

 

موزه آینده دبی در طبقه 48 ام!

 

پس از اینکه در طبقه اول گشت زدید، سوار آسانسورهای شیشه‌ای قاب دبی شوید و از منظره پیش روی‌تان نهایت لذت را ببرید تا به طبقه آخر برسید. در پل بالایی فریم دبی، رکوردها و دستاوردهای این شهر از گذشته تا تاکنون، آینده دبی و... به تصویر کشیده شده است. قسمتی از این پل نیز به صورت شیشه‌ای طراحی شده و اگر نمی‌ترسید، می‌توانید از تماشای منظره پارک زعبیل و حوضچه آب در زیر پاهایتان لذت ببرید.

 

کافه رستوران

 

درست است که آوردن هرگونه خوراکی و نوشیدنی به داخل قاب دبی ممنوع است، اما اگر خسته شدید می‌توانید به کافه رستوران این مجموعه که در طبقه آخر قرار گرفته است بروید و نوشیدنی‌ها یا خوراکی‌های مورد نظر خود را نوش جان کنید.

 

 قاب دبی چیست؟
عکس‌های قاب دبی - منبع گوگل مپ

 

فروشگاه سوغات

 

در طبقه آخر و طبقه منفی یک قاب عکس دبی، فروشگاه‌هایی وجود دارند که برای خرید سوغات بسیار عالی هستند. فروشگاه‌های طبقه آخر اغلب اجناس برند را برای گردشگران فراهم کرده‌اند و در طبقه منفی یک وسایل تزئینی و زیبا نظیر ماگ‌ها، ماکت‌های کوچک قاب دبی به فروش می‌رسند.

 

گالری آینده در مسیر خروج

 

برای خروج از قاب دبی باید به طبقه اول بازگردید. در این مسیر از تونلی شگفت‌انگیز عبور می‌کنید که به گالری آینده یا فیوچر گالری معروف است و فیلم کوتاهی از دبی در سال 2050 را به شما نشان می‌دهد. از این جذاب‌تر هم سراغ دارید؟!

 

بزرگ‌ترین قاب عکس دبی
گالری آینده (فیوچر گالری) قاب عکس دبی - منبع گوگل مپ

بهترین زمان بازدید از بزرگ‌ترین قاب عکس دبی

 

دبی آب و هوایی بسیار گرم و خشک دارد و حقیقت این است که تابستان‌های آن بسیار سوزان و طاقت‌فرساست و در اغلب روزهای سال، حتی زمستان، هوا آفتابی است. با این حال در پاییز و زمستان از گرمای هوا کمی کاسته شده و آب و هوایی معتدل و بهاری دارد. از این رو بهترین زمان برای اینکه به دبی سفر کرده و از قاب دبی بازدید کنید، اواخر آذر تا پایان زمستان یا اواسط فروردین است. البته به این نکته هم توجه داشته باشید این ایام، پیک سفر به دبی است و با شلوغی شهر مواجه خواهید شد.

اگر از جمله افرادی هستید که می‌خواهید از شلوغی دور باشید و همچنین طاقت گرمای دبی را دارید، از اواخر فروردین تا مهرماه زمان مناسبی برای سفر و رفتن به قاب طلایی دبی است.

تاریخچه قاب دبی

 

ساخت قاب دبی تاریخچه و داستان شنیدنی و جالبی دارد. در سال 2009 مسابقه‌ای بین 926 نفر از برترین طراحان سازه‌های ساختمانی برگزار شد که در آن طرح قاب عکس دبی، اثر فرناندو دونیس، برنده این مسابقه شد و جایزه 100 هزار دلاری نیز به او تعلق گرفت. ساخت قاب شیشه‌ای دبی از سال 2013 آغاز و در سال 2018 افتتاح گردید. البته شواهد موجود حاکی از آن است که دولت دبی طرح فرناندو را با تغییراتی اجرا کرده و همین سبب شکایت وی از دولت دبی شده است!

 

قاب شیشه‌ای دبی
قاب شیشه ای دبی - منبع گوگل مپ

معماری قاب دبی امارات

 

قاب دبی به‌عنوان بزرگ‌ترین قاب عکس جهان، یک مکان منحصر به فرد و نمادین است که مناظر پانوراما خیره کننده‌ای از شهر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. ارتفاع قاب دبی 150 متر و عرض آن 95 متر است که یک راهروی شیشه‌ای در بالای قاب، این دو برج را به هم متصل می‌کند و در این مسیر شیشه‌ای، منظره‌ای از دبی قدیم و جدید پیش چشمان تماشاگران نمایان می‌شود.

در ساخت قاب دبی یا فریم دبی بیش از 9900 متر مکعب بتن، 2000 تن فولاد و 2900 متر مربع شیشه لمینت استفاده شده است. همچنین 15000 متر مربع فولاد ضد زنگ طلایی رنگ نیز قاب دبی را پوشانده است و نقش و نگارهای روی قاب بیرونی مربوط به طرح لوگوی اکسپو 2020 دبی است.

جالب است بدانید که طراحی قاب دبی به شکل مستطیل بر اساس «نسبت طلایی» 1.618 ساخته شده است؛ نسبتی که معماران و هنرمندان برای یک ساختار ایده‌آل به آن اعتقاد دارند! جذاب‌ترین بخش دبی فریم نیز آسانسورهای شیشه‌ای این مجموعه است که چشم‌اندازی از کل شهر دبی را به شما ارائه می‌دهد و تنها در 75 ثانیه گردشگران را به طبقه 48 ام می‌رساند.

 

معماری ساختمان قاب دبی
سازه قاب دبی و معماری آن - منبع گوگل مپ

قوانین و نکاتی که باید در بازدید از قاب دبی رعایت کنید!

 

  • ورود هرگونه حیوانات خانگی به این مجموعه ممنوع است.
  • سیگار کشیدن و استعمال دخانیات مجاز نیست.
  • بردن غذا و نوشیدنی به داخل قاب دبی ممنوع است.
  • بردن انواع اسباب بازی و اجسام تیز ممنوع است.
  • بانوان باید با لباس‌های پوشیده وارد شوند.
  • لمس وسایل نمایشگاه‌ها مجاز نیست.
  • ورود کودکان زیر 12 سال همراه با یک بزرگسال مجاز خواهد بود.
  • هرگونه وسیله اضافی مانند کیسه‌های خرید، کوله پشتی، چمدان و... باید هنگام ورود به گیت شماره 4 تحویل داده شود و هنگام خروج آن‌ها را تحویل بگیرید.
  • از نشاندن کودکان یا بالا رفتن آنان از نرده‌ها خودداری کنید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

قاب دبی یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی و زیباترین برج‌های این شهر است که در سال 2018 با 105 ارتفاع و 95 متر عرض در گیت چهارم پارک زعبیل به بهره‌برداری رسید. برج قاب دبی تاریخ و فرهنگ محلی دبی را با نوآوری و دستاوردهای آینده در هم آمیخته است و بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. آسانسورهای این مجموعه به صورت شیشه‌ای و با دید پانوراما طراحی شده‌اند که تنها در 75 ثانیه شما را از طبقه اول به طبقه 48‌ام بزرگ‌ترین قاب عکس دبی می‌رساند. علاوه‌بر موزه آینده و تاریخ دبی، امکاناتی همچون کافه رستوران، فروشگاه سوغات، پارکینگ و... نیز در این مجموعه فراهم شده‌اند و لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد.

انتشار :  21 آبان 1402 به روزرسانی :  21 آبان 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
بزرگ‌ترین قاب عکس دبی
  • بزرگ‌ترین قاب عکس دبی
  • چگونه به قاب دبی برویم؟
  • آدرس قاب دبی
  • برج قاب دبی
  • قاب شیشه‌ای دبی
  • معماری ساختمان قاب دبی
  • داخل قاب دبی
  •  قاب دبی چیست؟
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد