برای سفر کیش چی ببرم؟ ( چک لیست سفر به کیش)

لوازم-سفر-کیش-تورکیش (1)

برای سفر به کیش چی لازمه؟ در جواب این سوال باید گفت لوازم ضروری سفر به کیش شامل مجموعه وسایلی است که بدون آن ها احتمالا سفرتان سخت می شود. تور کیش بدون همراه داشتن لوازم ضروری لذت بخش نخواهد بود. بنابراین اگر برای شما هم سوال شده که «وسایل مورد نیاز مسافرت چی هست» و مدام از خودتون می پرسین: برای سفر کیش با خودم چی ببرم؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در ادامه لیستی کامل، از تمام «لوازم سفر به کیش» را آورده ایم.

 

لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان

 

کیش از مقاصد گردشگری پر طرفدار میان گردشگران ایرانی و خارجی است. گردشگران خارجی برای سفر به این منطقه آزاد نیازی به داشتن ویزا ندارند و می توانند به بازدید از جاهای دیدنی کیش بپردازند. پیش از هر چیز یادتان باشد اگر قرار است یک سفر دو روزه یا سه روزه به کیش را تجربه کنید وسایل زیادی لازم نخواهد بود. تنها کافی است ضروریات را به همراه داشته باشید.

قبل از هر چیز یک چک لیست کلی برایتان تهیه کرده ایم ولی حتما ادامه مطلب را هم بخوانید و نکات مهم بریا لواز سفر در تابستان یا زمستان را در نظر بگیرید. 

لیست ضروری:

  • حوله

  • شانه

  • مسواک (برای هتل های زیر 3ستاره)

  • لوازم آرایشی

  • عینک آفتابی (ترجیحا شیک و مناسب عکس گرفتن)

  • کرم ضد آفتاب

  • کلاه آفتابی

  • صندل

  • شناسنامه

  • داروهای ضروری

  • شارژر

  • کیسه نایلونی

  • حوله

  • شلوارک، دامن یا مایو

  • لباس مناسب فصل (توضیحات را در ادامه بخوانید)

لیست ترجیحی: 

  • اسپری ضد گزش حشرات

  • پاوربانک

  • عینک شنا

  • آبرسان آلوئه ورا

  • کرم سوختگی

  • ساک پارچه ای

وسایل شخصی مورد نیاز در سفر به کیش

 

عینک آفتابی

کرم ضدآفتاب

لباس خنک

صندل

دفترچه بیمه

شناسنامه

قرص و دارو

 

 

برای سفر به کیش در تابستان، خنک ترین لباس هایتان را بردارید. از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب فراموش نکنید. یک نکته را در خصوص کرم ضد آفتاب به یاد داشته باشید؛ بهتر است از کرم های آبرسان در کیش استفاده نکنید چون وقتی رطوبت هوا بالا می رود تعریق‌تان را بیشتر می کند و خیلی زود از روی پوستتان ریزش می کند. حوله، شانه، مسواک و لوازم آرایشی جزو وسایل شخصی است و معمولا افراد آن ها را به همراه خود می برند:

یکی از مسافران ما که هر ساله تور کیش از اصفهان هتل داریوش را رزرو می کند کلکسیونی به اندازه یک طبقه کابینت از مسواک ها و خمیردندان هایی دارد که از هتل های کیش جمع آوری کرده است. نکته اینجاست که هتل های 5 ستاره و چهار ستاره مسواک و خمیر دندان برای مدت اقامتتان در سرویس ها قرار می دهند، پس نیازی نیست وسایل اضافه به همراه ببرید. در بیشتر هتل ها صابون و شامپوهای کوچک نیز وجود دارد و تنها در صورتی که استفاده از صابون و شامپوی شخصی تان برایتان اهمیت دارد، آن ها را در چمدانتان بگذارید.

یک نکته تکنیکی در هنگام چیدن چمدان این است که وسایل مایعی مثل شامپو و نرم کننده را حتما در کیسه های پلاستیکی قرار دهید تا در بار فرودگاه بعد از فشارهایی که به چمدانتان می آید کل وسایل و لباس های داخل چمدانتان را کثیف نکند.

 

فرقی نمی کنه چه فصلی باشه! هر زمان بخوای تور کیش از مشهد رو رزرو کنی؛ لحظه آخریش خیلی بهتره

 

 اگر داروی خاصی مصرف می کنید، آن ها را به همراه داشته باشید. نیازی نیست دفترچه بیمه را همراه ببرید چون با سیستم جدید پزشکی از طریق کد ملی به راحتی پورتال پزشکی شما بالا می آید و می توایند نسخه الکترونیک دریافت کنید. چون ممکن است گرما زده شوید و نیاز به مراجعه به پزشک پیدا کنید. یادتان باشد در کیش مطب های دکتر چندان زیاد نیست و اگر خدای ناکرده حالتان بد شود باید با تاکسی های کیش به بیمارستان مراجعه کنید. در سفر هوایی می توانید داروها، لوازم آرایشی و مورد نیاز را به همراه مدارک شناسایی در کیف و ساک دستی تان بگذارید و با خود داخل کابین ببرید.

 

لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان

 

وسایل الکترونیکی لازم در سفر کیش

 

شارژر

دوربین عکاسی

موبایل

ساعت هوشمند

هدفون

کیسه نایلونی

 

 

مهمترین وسیله ای که افراد این روزها همیشه در کیش به همراه دارند، موبایل ها هستند. در سفر به کیش هم از شارژر، ترجیحا فست شارژ یا پاور بانک را فراموش نکنید. در طول سفر دو روزه کیش فرصت زیادی برای یک جا ماندن ندارید. برای غذا خوردن هم یا به رستوران هتل می روید یا به رستوران های کیش مراجعه می کنید و اگر بخواهید گوشی را آن جا به شارژ بزنید ممکن است جا بگذارید. تنها فرصت برای شارژ کردن گوشی ها شب تا صبح است که به دلیل مضرات امواج بر بدنتان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ و تبلت را جز در مواقع ضروری به همراه نبرید ولی سعی کنید یک گوشی با امکان عکاسی خوب به همراه داشته باشید. البته از محاسن تور کیش این است که در بیشتر اماکن تفریحی و حتی هتل ها عکاسانی حضور دارند که پس از دریافت هزینه با دوربین های حرفه ای از افراد عکس می گیرند. کیفیت این عکس ها به هیچ وجه قابل مقایسه با عکس هایی که خودتان می گیرید نیست. پیشنهاد می شود در تفریحات آبی، کنار ساحل یا در شهر کیش عکس حرفه ای بگیرید و از سفرتان به یادگار بگذارید.

 

برای رزرو و مشاهده قیمت تور کیش از تهران 

کلیک کنید

لوازم ضروری سفر کیش در تفریحات ساحلی

 

ساک

عینک شنا

حوله

دمپایی

شلوارک یا دامن

مایو

 

 

بهتر است در سفر به کیش کیف یا ساک ساده ای به عنوان وسیله ضروری سفر کیش به همراه داشته باشید که از ماسه ای شدن آن نگران نشوید. در صورت تمایل به استفاده از تفریحات آبی کیش با خودتان حوله و مایو به همراه ببرید.

دمپایی را فراموش نکنید. این را بدانید که بارها و بارها پاهایتان ماسه ای می شود و مجبور می شوید آن را با آب بشویید. بنابراین پوشیدن صندل و دمپایی راحت، بهترین گزینه برای سفر به کیش و استفاده از تفریحات آبی این جزیره است. 

بهتر است چند نایلون در کیفتان داشته باشید که بعد از اتمام تفریحات، دمپایی ها و حوله های ماسه ای را در آن قرار دهید. در غیر اینصورت همه لباس هایتان ماسه ای می شود و این ماسه ها با شما تا شهرتان هم خواهند آمد.

 

لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان

 

در ساحل کیش از کلاه آفتابی به خصوص کلاه های حصیری فراموش نکنید. اگر دوست داشتید شنا کنید و به پلاژهای مخصوص رفتید حتما عینک شنا به همراه ببرید چون آب دریای جنوب، شور است و به هیچ وجه نمی توان چشم ها را در آن باز نگه داشت. در صورتی که به گزش حشرات حساسیت دارید، اسپری مخصوص و کرم ضد گزش نیز همراهتان باشد.

 

داشتن لوازمی مثل چتر کوچک ساحلی، بادگیر، وسایل بازی ساحلی و غیره به خودتان بستگی دارد. اگر دوست نداشتید از کرم های ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید، آلوئه ورا برای رفع آفتاب سوختگی بسیار موثر است. تا جایی که می توانید میوه های آب دار به همراه داشته باشد و همیشه یک بطری آب همراهتان باشد. اگر قرار باشد مدام بطری های یک بار مصرف آب معدنی را خریداری کنید، از یک سو خرجتان بالا می رود و از سوی دیگر آسیب زیادی به محیط زیست می زنید.

تا می توانید از پلاستیک کمتر استفاده کنید و طبیعت گردی در کیش را جدی بگیرید.

 

لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان

 

یک نکته را در کیش فراموش نکنید؛ موبایلتان را به هیچ وجه روی ماسه ها رها نکنید. از آنجا که موبایل ها هیچ وقت از ما جدا نمی شود، احتمالا آن را تا کنار ساحل همراه خودمان می بریم و بعید نیست روی ماسه ها جا بگذاریم. شب ها ساحل تاریک می شود و وسایل افراد به راحتی لابلای ماسه ها گم می شود. ضمن اینکه ماسه هایی که داخل موبایل ها می رود، به راحتی می تواند آن ها را خراب کند.

توصیه می شود در سفر به کیش یک کپی از مدارک شناسایی تان تهیه کنید یا اسکن آن ها را در موبایل تان ذخیره داشته باشید. در غیر اینصورت با گم شدن وسایل با مشکلات زیادی روبرو می شوید.

 

 

اگر سوالات دیگری در سفر به شهرهای ساحلی داشتید راهنمای سفر به هرمزگان را حتما مطالعه کنید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

برای سفر به کیش چی لازمه؟ موقع بستن چمدان برای سفر به کیش، چه لوازمی را باید حتما برداریم؟ سوال های خوبی است! چون کیش از نظر آب و هوا و تفریحات، شهر خاصی است، نمی توان با همان لباس ها و وسایل که در شهر خودمان می گردیم به آنجا برویم. در ادامه لیستی کامل از تمام لوازم سفر به کیش را آورده ایم. با ما همراه باشید.

انتشار :  28 آذر 1400 به روزرسانی :  8 بهمن 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان
  • لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان
  • لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان
  • لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان
  • لوازم سفر به کیش، تور کیش، تورگردان
  • لوازم-سفر-کیش-تورکیش (1)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
4 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
javad
بسیار عالی امیدوارم هر کی بره بهش خوش بگذره
فاطمه
عالی بود ممنونم
تارا
عالیه
مهدیس
عالی بود