در سفر به کیش چی بپوشیم؟

سفر به کیش چی بپوشیم؟

جزیره کیش در جنوبی‌ترین منطقه کشور واقع شده و آب و هوای گرم و مرطوب آن، نوع پوشش خاصی را می‌طلبد. در نتیجه اگر وسایل ضروری و لباس مناسب برای سفر به کیش را نداشته باشید، به اندازه کافی از لحظاتی که در کیش می‌گذرانید، لذت نخواهید برد. پس تا انتهای این مطلب در مجله تورگردان همراه ما باشید تا به شما بگوییم لباس و استایل مناسب در سفر به کیش برای آقایان و خانم‌ها چه لباس‌هایی هستند.

 

فهرست مطالب

فصل بهار در کیش چی بپوشیم؟

 

جزیره کیش در فصل بهار، به خصوص از اوایل فرودین تا اواخر اردیبهشت، بهترین آب و هوای خود را دارد و از هر نظر سفری به یاد ماندنی و لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد. برای انتخاب لباس مناسب کیش در فصل بهار، باید لباس‌های رنگ روشن، خنک و نخی خود را در چمدان جای دهید. علاوه بر این، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی همیشه باید در لیست وسایل ضروری برای سفر به کیش به ویژه در بهار و تابستان باشد؛ وگرنه دچار آفتاب سوختگی خواهید شد!
استایل دخترانه مناسب سفر به کیش در این فصل می‌تواند استفاده از مانتوهای نخی، پیراهن ساحلی و بلند، تونیک و شلوارهای گشاد و... باشد. آقایان نیز شلوارک را فراموش نکنند؛ پوشیدن شلوارک با تیشرت‌های روشن و یک جفت صندل مردانه، تیپ بهاره شما را به بهترین شکل تمکیل می‌کند.

 

 

لباس مناسب سفر کیش در فصل تابستان

 

فصل تابستان گرم‌ترین فصل کیش است؛ به طوری که دمای هوا به حدود 50 درجه سانتیگراد هم می‌رسد و احتمال گرمازدگی و یا عرق سوز شدن کودکان و حتی بزرگسالان به شدت زیاد است. در نتیجه باید برای نوع پوشش و انتخاب لباس مناسب کیش در تابستان، فکری اساسی کرد. از طرفی این فصل، بهترین زمان برای استفاده از تفریحات آبی، شنا و غواصی در کیش است که نمی‌شود به راحتی از آن‌ها گذشت. پس اول از همه وسایل شنا مثل مایو، عینک مخصوص شنا و لباس‌های غواصی خود را در چمدان قرار دهید.
بدون شک لباس مناسب زنانه برای سفر کیش در فصل تابستان، لباس‌های گشاد، نازک و نخی از جمله دامن‌های بلند، پیراهن‌های ساحلی، مانتوهای گشاد و خنک (مثل مانتوهای عبایی و کیمونو) و کلاه‌های آفتابی و حصیری خواهد بود و از پوشیدن لباس‌های تنگ مثل سلوار جین چسبان به شدت خودداری کنید. همچنین بهترین استایل مردانه مناسب سفر به کیش در این فصل می‌‌تواند شلوارک، تیشرت‌های آستین کوتاه خنک و شلوارهای پارچه‌ای و گشاد باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پیراهن‌های آستین بلند، گشاد و خنک را امتحان کنید. اگر پوشیدن شلوارک و تیشرت آستین کوتاه را انتخاب کردید، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص آقایان روی دست‌هایتان را فراموش نکنید! هرچه SPF کرمی که استفاده می‌کنید بیشتر باشد، محافظت آن بیشتر و دست‌ها و بازوهایتان کمتر دچار آفتاب سوختگی خواهد شد.

 

استایل دخترانه مناسب سفر کیش
 


این مطلب را نیز می‌پسندید: راهنمای سفر به کیش در تابستان


بهترین لباس برای کیش در فصل پاییز

 

پس از بهار، بهترین فصل سفر به کیش پاییز است. در این فصل هوا گرمای خود را دارد و مثل نیمه اول سال، می‌توانید از تفریحات دریایی و شنا لذت ببرید. لباس مناسب سفر به کیش در فصل پاییز از جنس همان لباس‌های بهاره است و لازم نیست با لباس‌های گرم چمدان خود را سنگین کنید. در این فصل می‌توانید از لباس‌ها و پیراهن‌هایی که آزاد است استفاده کنید و از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب هم غافل نشوید. درسته پاییز است، اما باز هم آفتاب سوزان کیش ممکن است به پوستتان آسیب برساند.
در اواخر فصل پاییز، هرچه به زمستان نزدیک می‌شویم، شب‌های کیش رو به خنکی می‌رود و ممکن است به خاطر وزش بادهای ساحلی در شب احساس سرما کنید. اگر اواخر آذرماه را برای سفر انتخاب کردید، بهتر است یک سویشرت بهاری و نه چندان گرم همراه خود داشته باشید.

 

استایل مردانه مناسب سفر به کیش

چه لباسی برای سفر کیش در فصل زمستان بپوشیم؟

 

فصل زمستان، خنک‌ترین فصل سفر به کیش است و حجم گردشگران در این فصل به طور چشمگیری زیاد می‌شود. زمستان‌های جزیره به هیچ وجه سرد و طاقت‌فرسا نیست و لباس مناسب سفر به کیش در فصل زمستان به خصوص ماه‌های دی و بهمن،  لباس‌های گرم، پالتو یا کلاه و دستکش نخواهد بود. فقط ممکن است برخی روزها دریا طوفانی باشد و کنار ساحل احساس سرما کنید یا بارش‌های رگباری شما را غافلگیر کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای احتیاط سویشرت، کاپشن بهاره، پلیور، بافت نازک یا یک بارانی سبک و چتر همراه خود داشته باشید.

در فصل زمستان دمای آب تقریبا پایین است و شاید رغبت کمی برای شنا در دریا وجود داشته باشد؛ اما باز هم وسایل شنا را همراه خود داشته باشید. می‌توانید از استخر‌های سرپوشیده هتل‌ها استفاده کنید یا سری به پارک آبی اوشن کیش بزنید.
 

لباس مناسب سفر به کیش در فصل زمستان
منبع گوگل مپ

لباس مناسب کودکان در سفر به کیش

 

در سفر به کیش، نوع پوشش کودکان و نوزادان، چه بسا بیشتر از بزرگسالان، اهمیت دارد. نوزادان زیر شش ماه و به طور کلی کودکان پوست بسیار حساسی دارند و اگر لباس مناسب نداشته باشند یا اقدامات ضروری انجام نشود، ممکن است سفر به کامتان تلخ شود. لباس مناسب کودکان در سفر به کیش به سن و فصلی که قصد مسافرت دارید بستگی دارد. اگر کودک شما زیر 6 ماه سن دارد بهتر است لباس‌های پوشیده و سرهمی‌های خنک داشته باشد و از کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان برای دست‌ها و صورت او استفاده کنید. حتی بهتر است کنار ساحل، کودک را زیر چادر یا سایه‌بانی قرار دهید تا نور مستقیم خورشید به او نتابد.
برای سنین بالاتر نیز می‌توانید پیراهن‌های نخی و خنک و رنگ روشن، شلوارک، تیشرت و شلوارهای آزاد، سرهمی و... استفاده کنید و اگر کودک شما قادر به شنا و آب تنی است، ضد آفتاب او را تمدید کنید. در نیمه دوم سال نیز حتما لباس گرم برای کودکان به همراه داشته باشید. علاوه بر این به همراه داشتن وسایلی مثل کلاه و عینک آفتابی کودک، کرم مرطوب کننده و پماد سوختگی را هم به لیست وسایل کودکان در سفر اضافه کنید.
 

لباس مناسب کودکان در سفر به کیش

لباس برای عکاسی در سفر به کیش

 

بسیاری از جوانان و زوج‌هایی که به تازگی زندگش مشترک خود را آغاز کرده‌اند، سفر به کیش را به چشم مقصدی جذاب برای عکاسی می‌بینند. پس اگر شما هم قصد دارید عکس‌های زیبایی در این جزیره بگیرید، بهتر است فکری به حال لباس مناسب برای عکاسی در کیش بکنید. در ادامه لباس‌های خوبی که می‌توانید برای عکاسی در کیش در چمدان خود قرار دهید را آورده‌ایم:

 

  • پیراهن‌های ساحلی با رنگ‌های شاد
  • لباس‌های چین‌دار با رنگ سفید یا رنگ‌های پاستیلی
  • شومیز و مانتوهای کوتاه و آزاد با شلوارهای مام استایل یا سندبادی
  • استفاده از لباس‌های محلی و سنتی با نقاب‌های صورت شیک
  • مانتوهای جلو باز به همراه اورال‌ و سرهمی‌های زنانه
  • پیراهن و شلوار‌های رنگ روشن و رسمی برای استایل مردانه
  • شلوارک و پیراهن با طرح‌های هاوایی برای تیپ اسپرت آقایان
  • لباس مناسب کودکان در سفر به کیش
  • به همراه داشتن عینک و کلاه آفتابی، کفش‌های اسپرت به خصوص کفش سفید، صندل، اکسسوری و…

 

لباس‌های مناسب عکاسی در سفر به کیش

کفش برای سفر به جزیره کیش

 

برای انتخاب کفش مناسب سفر به کیش مدل‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید همراه خود ببرید. شما باید کفش‌هایی بپوشید و با خود ببرید که هم در ساحل بتوان از آن‌ها استفاده کرد و هم برای بازدید از جاهای دیدنی کیش و پیاده‌روی در مراکز خرید مناسب باشد. چند مدل از بهترین کفش‌های مناسب سفر به کیش کفش‌های آل استار، صندل‌های جلو بسته یا رو باز، کفش‌های پارچه‌ای و طبی، کالج و کفش‌های پلاستیکی مخصوص ساحل هستند.

 

کفش مناسب در سفر به کیش

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

لباس مناسب سفر به کیش از مهم‌ترین مواردی است که اگر در انتخاب آن دقت لازم را به خرج ندهید، ممکن است در طول سفر کمی اذیت شوید! برای مسافرت به جزیره کیش با شرایط آب و هوایی گرم و شرجی، بهتر است چمدان خود را با لباس‌های نخی و گشاد و رنگ‌های روشن پر کنید. به طور کلی نوع پوشش و لباس مناسب کیش نقش مهمی در کیفیت سفر شما خواهد داشت. پس اگر برای شما هم سوال است که در سفر به کیش چی بپوشیم، این مطلب را از دست ندهید.

انتشار :  18 مرداد 1402 به روزرسانی :  31 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
استایل مردانه مناسب سفر به کیش
  • استایل مردانه مناسب سفر به کیش
  • استایل دخترانه مناسب سفر کیش
  • کفش مناسب در سفر به کیش
  • لباس مناسب کودکان در سفر به کیش
  • لباس مناسب سفر به کیش در فصل زمستان
  • لباس‌های مناسب عکاسی در سفر به کیش
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد