جاهای دیدنی رشت (همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید)

جاهای دیدنی رشت

جاهای دیدنی رشت رنگ و بوی طبیعت بکر را دارد. علاقه مندان به طبیعت زیبا و بکر هیچ جایی را با کشور عوض نمی کنند. هر کجا پا بنهی بوی باران، بوی طراوت و نشاط طبیعت سرمتت می کند. تور رشت یکی از محبوب ترین تورهای گردشگری محسوب می شود و خوشبختانه از همه شهر ها اجرا می شود. جاهای دیدنی رشت از عوامل موثر در جذب گردشگر به شهر گیلان است. در گیلان شهر های زیادی برای بازدید وجود دارند که هر یک به نوبه خود جاذبه توریستی مجزا محسوب می شود. شهر هایی چون لاهیجان، رودسر، فومن و رودبار از جمله شهر های توریستی شمال کشور محسوب می شوند. شهر های شمال ایران به دلیل داشتن فاصله نزدیک با تهران و اردبیل همیشه پذیرای این گردشگران است، ولو اینکه از سایر نقاط ایران هم گردشگران زیادی برای تازه کردن حال و هوای خود به این شهر های زیبا پناه می برند. اگر شما هم می خواهید تور شمال را از شهر خود رزرو کنید، کافی است همین الان با ما تماس بگیرید.

 

جاهای دیدنی شمال رشت، دیدنی های رشت

ما در این مقاله قصد داریم تمامی جاذبه های گردشگری رشت را به شما معرفی کنیم، تا هنگام رزرو تور شمال و سفر به رشت برنامه خوبی برای سفر خود بچینید.

بکرترین جاهای دیدنی رشت

 

خوشبختانه جاهای دیدنی رشت بسیار متنوع و بکر هستند. اگر شما هم به دنبال بکر ترین مکان های دیدنی رشت هستید، تالاب ها و دریاچه ها گزینه مناسبی برای شما هستند. تالاب ها و دریاچه ها با زیبایی طبیعی و آب و هوای محسور کنندشان به شما شادابی و نشاط می بخشند. 

 

1- تالاب بندر انزلی 

 

این تالاب بین المللی (Anzali Lagoon) در 40 کیلومتری شمال شهر رشت می باشد . این تالاب منحصربه فرد از منظر اکوسیستم و طبیت خود فضای بالغ بر 100کلیومتر مربع دارد که محل مناسبی برای پرندگان بومی و مهاجر می باشد این تالاب دارای آبزیان خاص و بومی نیز می باشد .

 

2- پارک جنگلی سراوان رشت 

 

یکی از زیباترین پارک های جنگلی در استان گیلان این پارک می باشد که دارای مناظر بکر و منحصربه فردی است که زبان از بیان زیبایی های آن عاجز است و دریاچه این پارک زیبای این پارک را دوچندان کرده است . قایق سواری بر روی این دریاچه را فراموش نکنید. دریاچه سراوان رشت پوشش گیاهی و جانوری فوق العاده ای دارد که از جمله آن ها می توان به خزه ها و بلوط، ممرز، توسکا، بید، بیدمشک، سفید پت و آلوچه جنگلی اشاره نمود. همچنین وجود پرندگانی چون: قرقاول، کبک، دارکوب، جغد، راسو و خرگوش زیبایی فوق العاده ای به آن بخشیده است. 

 

جاهای دیدنی رشتف گیلان

 

این را نیز می پسندید: طبیعت سحر انگیز رنگ ها در طبیعت پاییزی گیلان

 

3- منطقه ساحلی حاجی بکنده از جاهای دیدنی رشت

 

این ساحل زیبا که فاصله کمی با شهر رشت دارد یکی از زیبانرین و پاک ترین سواحل شمالی کشور می باشد. ساحل حاجی بکنده از جاهای دیدنی رشت است که در نزدیکی روستای خشکبیجار قرار دارد. این جاذبه کم کم در حال شناخته شدن است و با وسعت 100 هکتار در شمار مناطقی است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.  

 

جاهای دیدنی رشت، منطقه ساحلی حاجی

جاهای دیدنی طبیعت رشت

 

جاهای دیدنی پارک رشت بسیار متنوع است و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. حال و هوا و نشاطی که در این باغ ها وجود دارد، آدمی را سرمست می کند و اگر در فصل های پاییز و زمستان در آن قدم بگذارید، جلوه هایی از طبیعت رنگارنگ با خش خش برگ ها شما را متحول می کند. در ادامه به معرفی باغ محتشم، پارک ملت رشت و میدان شهرداری می پردازیم.

 

4- باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی

 

عمارت کلاه فرنگی باغ محتشم یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت است که هنوز هم به همان شکل قدیمی خود باقی مانده است. آری این بنا از زمان قاجار به یادگار مانده و در اطراف خود یک پارک فوق العاده زیبا برای پیاده روی و قدم زدن دارد. این بنا تنها سه طبقه و در هر طبقه دو اتاق دارد. در نهایت روی سر خود یک هشت ضلعی دارد که مانند تاجی از دور می درخشد. این مکان امروز به موزه هنرهای دستی تبدیل شده است و بازدید از این مکان در شهر رشت می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. 

 

جاهای دیدنی رشت، باغ محتشم رشت

 

5- پارک ملت رشت

 

پارک ملت مشهد یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت است که با مساحت 120 هزار متر در بلوار شهید انصاری قرار گرفته است. از امکانات این بوستان می توان به زمین بازی کودکان، زمین های ورزشی والیبال، فوتبال، تنیس، آکواریوم، برکه مصنوعی، انجمن نجوم، نمازخانه و مبلمان پارکی، وسایل ورزشی همگانی، آبنمای موزیکال اشاره نمود.

 

جاهای دیدنی رشت،

 

6- میدان شهرداری رشت 

 

این میدان که قلب تپنده شهر رشت می باشد یکی از زیباترین میدان های ایران نیز می باشد فضای خاص میدان و معماری خاص ساختمان شهرداری فضای خاصی را به وجود آورده اند . بازارها محلی نیز فاصله کمی با میدان دارند و در روز شما می توانید از این بازارها دیدن کنید.

 

جاهای دیدنی رشت

 

 

جاهای تاریخی رشت به قدمت موزه

 

رشت نیز شهری کهن است که جاهای تاریخی فراوانی برای علاقه مندان به گردش و تفریح دارد. گردشگرانی که تور شمال رشت را رزرو می کنند، می توانند به بازدید از آن بپردازند. از جمله جاهای تاریخی رشت می توان به موزه ها، قلعه ها و مساجد قدیمی اشاره نمود که در ادامه به آن ها می پردازیم:

 

7- موزه میراث روستایی گیلان 


این مجموعه اولین اکو موزه در ایران می باشد . که فرست خوبی را برای آشنای با مردم و آداب و رسوم آنها به وجود می آورد . در نزدیکی این مجموعه پارک جنگلی سراوان حضور دارد و فضای خاص و مطبوعی را به وجود آورده است . در این مجموعه شما می توانید از صنایع دستی... مردم گیلان نیز خرید کنید.

 

جاهای دیدنی رشت، موزه میراث رشت

این را نیز می پسندید: سوباتان طبیعتی سحر انگیز و جادویی در گیلان

جاهای دیدنی مذهبی رشت

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت که توجه افراد زیادی را به سوی خود جذب می کند، جاهای مذهبی هستند. جاهای مذهبی رشت شامل: بقعه ها و مساجد است. از مهم ترین آن ها می توان به بقعه دانای علی و مسجد جامع روستای شکاراسطلخ اشاره نمود که در زیر به شرح جامع جاهای مذهبی رشت می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید:

 

8- بقعه دانای علی

 

بقعه دانای علی یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی رشت است که مردم اعتقاد خاصی به آن دارند. دانای علی در واقع یکی از اهالی روستای اسطلخ رشت است که در باور عام مردم، ایشان از قابلیتی چون حضور در 2 مکان برخوردار بوده اند و زمانی که این راز وی کشف شد، ناپدید شد. اگر شما هم تور رشت را رزرو کردید، پیشنهاد می کنیم به این بقعه سری بزنید. بقعه دانای علی با آجر، آهن و سنگ مرمر تزئین شده و از نمایی زیبا برخوردار است. 

 

جاهای دیدنی رشت، بقعه دانای علی

 

9- آرامگاه شیخ زاهد

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت، آرامگاه شیخ زاهد است که در بالای کوه قرار دارد. در گویش محلی به شیخ انور معروف است. این آرامگاه ضریحی کاملا ساده و بسیار زیبا دارد که از چوب مرغوب تهیه شده است. سقف بنا از جنس سفال است و معماری آن به شکل هرم و با رنگ فیروزه ای است. اگر به رشت سفر کنید و پا به این آرامگاه بگذارید، متوجه آرامش حاکم بر آن محیط خواهید شد که همین امر سبب جذب گردشگران بسیاری شده است. این آرامگاه به صورت 24 ساعته باز است و در نزدیکی خودش جاهای دیدنی رشت مانند باغ چای قرار دارد. اگر با ماشین شخصی به این آرامگاه بروید، کنار جاده درختان سرسبزی را می بینید که آلاچیق هایی زیر آن ها قرار دارد و م یتوانید چند ساعتی را در آن جا اتراق کنید. 

 

آارمگاه شیخ زاهد رشت

بازارچه ها و مراکز خرید رشت

 

بازارچه ها و مراکز خرید رشت همچنان بافت سنتی و محلی خود را حفظ کرده است و کم نیستند گردشگرانی که دوست دارند در سفر خود به رشت، انواع سوغاتی ها و صنایع دستی رشت را با خود به شهرشان ببرند. حتی اگر نخواهید چیزی از بازارهای رشت خریداری کنید، قدم زدن و گم شدن در میان شلوغی و آشنایی با غرفه های مختلف بازار لذتی دیگر دارد. به همین دلیل معروف ترین جاهای دیدنی رشت، یعنی بازارچه ها و مراکز خرید آن را معرفی نموده ایم: 

 

10- بازار بزرگ رشت

 

بازار بزرگ رشت از جمله بزرگ ترین بازارهای روباز رشت با میدان بزرگ، میدان کوچک و چهارسوق و کاروان سرا است. اگر در این بازار قدم بزنید متوجه فرهنگ فولکور(همان فرهنگ دلنشین مردم بومی و بازاری ها) خواهید شد. این بازار بسیار بزرگ است و در هر گوشه آن اقلام مختلفی به چشم می خورد. از ماهی ها و سبزیجات گرفته تا انواع میوه ها و صنایع دستی همه و همه در این بازار یافت می شود. 

 

جاهای دیدنی رشت، بازار بزرگ رشت

 

 

دریاچه سقالکسار 

یکی از زیبا ترین دریاچه های بیشمار استان گیلان این دریاچه می باشد . شهر رشت نگینی است بر دامن استان زیبای گیلان که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد . طبیعت غنی این استان می تواند محل مناسبیی برای تن آسای و بازگشت به طبیعت باشد و ساعاتی ار در دل طبیعت زیبای این سرزمین زیبا گذراند و از زندگی های ماشینی فاصله گرفت و دل مشغولی های زندگی شهری را به فراموشی سپارد .

 

ادامه دارد....

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی رشت و سفر به طبیعت بکر و جنگل های باستانی در کنار مناظری از دریا و زیبایی های بی پایان طبیعت را در یکی از قدیمی ترین استان های ایران و مخصوصا شهر رشت می توانید بیابید. شهر رشت و بصورت کلی استان گیلان یکی از بکر ترین استان های کشور است که طبیعت بی نظیر آن می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد اگر علاقمند هستند به طبیعت گردی به پردازید استان گیلان یکی از اصلی ترین مقاصد شماست

انتشار :  16 اسفند 1400 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
جاهای دیدنی رشتف گیلان
  • جاهای دیدنی رشتف گیلان
  • جاهای دیدنی رشت، بقعه دانای علی
  • جاهای دیدنی رشت، موزه میراث رشت
  • جاهای دیدنی رشت، باغ محتشم رشت
  • جاهای دیدنی شمال رشت، دیدنی های رشت
  • جاهای دیدنی رشت
  • جاهای دیدنی رشت، بازار بزرگ رشت
  • جاهای دیدنی رشت، منطقه ساحلی حاجی
  • جاهای دیدنی رشت،
  • آارمگاه شیخ زاهد رشت
  • Panorama_of_Rasht_municipality_1-1140x445
  • sarvan-park3
  • سقالکسار(2)(3)(4)
  • gilan-8
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد