پاییز کجا سفر کنیم؟ + معرفی بهترین شهرها و مکان‌های دیدنی برای سفر در پاییز

پاییز کجا سفر کنیم؟

اگر شما هم به مسافرت در ایام خلوت و خوش آب و هوا علاقه دارید، پاییز بهترین فصل برای سفر است. حالا به نظر شما بهترین جاها برای سفر در پاییز کجاست؟ آیا باید به جستجوی مکان‌های جدید برویم یا به سفر به مقاصدی که قبلاً دیده‌ایم، اکتفا کنیم؟ بدون شک کشف جاذبه‌های نو بسیار جذاب است. پس با ما همراه شوید و به دنبال جدیدترین و بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز باشید. همچنین، ما نکاتی برای برنامه‌ریزی شما و راهنمای سفر در پاییز نیز در این مطلب از مجله تورگردان ارائه داده‌ایم. سفر در پاییز لحظاتی شگفت و خاطره‌انگیز را برایتان خلق می‌کند که تنها در این فصل می‌توانید تجربه کنید.

فهرست مطالب

جزیره‌های کیش، قشم و هرمز از بهترین مقاصد پاییزی

 

آیا می‌دانید که بهترین فصل سفر به جزیره‌های قشم، کیش و هرمز در نیمه دوم سال است؟ استان هرمزگان و طور کلی شهرهای جنوبی آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب دارند و در نیمه اول سال به خصوص در تابستان به دلیل گرمای طاقت فرسا و هوای شرجی آزاردهنده به نظر می‌رسند؛ اما بهترین مقاصد سفر در پاییز به شمار می‌روند، چرا که در این فصل آب و هوا بسیار معتدل است.

جزیره کیش مقصدی لاکچری برای کسانی است که می‌خواهند سفری لوکس را تجربه کنند. در این جزیره می‌توانید از انواع تفریحات دریایی کیش نظیر فلای بورد، غواصی، پاراسل، جت اسکی، کشتی‌های تفریحی، آکواریوم‌های شیشه‌ای و... لذت ببرید. علاوه بر این مراکز خرید کیش برای علاقه‌مندان به خرید اجناس لوکس و اورجینال تجربه‌ای منحصر به فرد است. جاهای دیدنی کیش در پاییز و تفریحی جزیره مانند شهربازی هایلند، پارک دلفین‌ها، شهر زیرزمینی کاریز، پارس سافاری، اسکله تفریحی و... نیز برای تمام سنین جذاب و سرگرم‌کننده است.

 

جزیره هرمز از بهترین مقاصد سفر پاییز
جزیره هرمز، بهترین مقصد سفر در پاییز - منبع گوگل مپ

 

سفر به قشم در پاییز و بازدید از عجایب هفتگانه جزیره مثل دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جنگل‌های حرا، غار نمکدان، لاک پشت‌های پوزه عقابی، بام قشم و جزایر ناز را نباید از دست بدهید. علاوه بر این مراکز خرید ارزان قشم برای کسانی که قصد خرید دارند بسیار مناسب است.

پس از قشم نیز رفتن به جزیره هرمز بهترین گزینه است. خاک سرخ ساحل هرمز از جذابیت‌های این منطقه است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. حتما سری به دره رنگین کمان، دره مجسمه‌ها و غار الهه نمک سری بزنید و شبی را در اقامتگاه ماجرا بگذرانید!

سفر به شهرهای کویری در پاییز

 

پاییز کجا سفر کنیم؟ بهتر از کویر جایی را سراغ دارید؟ شروع فصل پاییز آغاز تورهای کویرگردی و سفر به شهرهایی مثل یزد، طبس، کرمان و اصفهان است. در پاییز آفتاب سوزان کویر قابل تحمل‌تر است و شب‌ها نیز آنقدر سرد نمی‌شود که اذیت شوید. لیست معروف‌ترین کویرهای ایران را در ادامه آورده‌ایم که بهترین پیشنهاد سفر در پاییز هستند:

  • کویر مصر، معروف‌ترین کویر ایران
  • کویر مرنجاب محبوب‌ترین کویر کشور
  • کویر کاراکال یزد
  • کویر شهداد کرمان در قلب کویر لوت
  • کویر دروازه قرآن یزد با تالابی در دل کویر
  • کویر ورزنه تنها کویر ایران مجهز به زیپ لاین و پاراگلایدر
  • کویر ابوزیدآباد اصفهان با اقامت در کاروانسرای ابوزیدآباد

 

بهترین جاها برای سفر در پاییز
شهرهای کویری، شهرهای مناسب برای سفر در پاییز - منبع گوگل مپ

 

علاوه بر این با سفر به شهرهایی مثل یزد، اصفهان، کرمان، طبس و... می‌توانید از دیگر جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهرها دیدن کنید. بافت سنتی یزد و میدان امیر چخماق، باغ گلشن طبس، ارگ بم کرمان، سی و سه پل اصفهان، کاخ هشت بهشت و... از بهترین مکان‌هایی هستند که در این سفر می‌توانید برای آن‌ها برنامه ریزی کنید.

بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز

 

جنگل النگدره

 

یکی از بهترین مکان‌هایی که در سفر در پاییز می‌توان برای آن برنامه ریزی کرد، جنگل النگدره است. این جنگل خوش آب و هوا در نزدیکی جنوب غرب گرگان واقع شده و به دلیل زیبایی طبیعت خود و محیط آرامش بخشی که دارد، هرساله علاقه‌مندان به طبیعت پاییزی را به سوی خود فرا می‌خواند.

جنگل النگدره در فصل پاییز به رنگارنگ‌ترین حالت خود درآمده و تبدیل به یک تابلوی زنده از رنگ‌های طبیعت می‌شود. این جنگل برای کمپینگ و چادرزنی بسیار محبوب است و می‌توانید از پیک نیک در کنار رودخانه لذت ببرید.

روستا و آبشار زیارت، جنگل ناهارخوران گرگان، دریاچه توشن و... نیز از جاذبه‌های نزدیک به جنگل النگدره هستند که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها غافل نشوید.

 

بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز
جنگل النگدره از بهترین مکانها برای سفر در پاییز - منبع گوگل مپ

جنگل ابر

 

جنگل ابر شاهرود از بهترین مکان‌های دیدنی در فصل پاییز است که با پوشش گیاهی و اقلیم منحصر به فرد چشمان هر بیننده‌ای را مبهوت می‌کند. این منطقه همیشه غرق در مه و ابر بوده و جذابیت آن را دو چندان کرده است. بافت جنگلی و رنگ قرمز و نارنجی درختان در پاییز به علاوه آبشارها و جویبارهای زیبا از دیگر جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌روند.

 

جنگل ابر، مقصد سفر در پاییز
جنگل ابر، پیشنهاد سفر در پاییز - منبع گوگل مپ

زیباترین مسیرها و جاده‌های پاییزی

 

جاده چالوس

 

جاده چالوس، جاده هزار چم یا جاده 59 از پرترددترین، پرطرفدارترین و زیباترین جاده‌های شمال کشور است که از استان البرز شروع شده و شهرهای تهران و کرج را به شهر چالوس و سواحل دریای خزر وصل می‌کند. جاده چالوس بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز به شمار می‌رود و ترکیب درختان زرد و نارنجی با کوهستان‌های سبز در امتداد جاده، منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود آورده است. این منطقه در فصل پاییز آب و هوایی خنک و مطبوع دارد و در طول مسیر با وجود آبشار‌ها و رودخانه‌های متعدد جذابیت‌های این منطقه را به رخ می‌کشد.

علاوه بر این امکانات گردشگری متنوع نظیر رستوران‌ها، استراحتگاه، سرویس بهداشتی، نمازخانه و... در طول مسیر، این جاده را نزد گردشگران بسیار محبوب کرده است.

 

جاده چالوس، از دیدنی‌ترین مسیرهای پاییزی
جاده چالوس در پاییز - منبع گوگل مپ

جاده اسالم به خلخال

 

جاده اسالم به خلخال یک مسیر زیبا و جذاب برای سفر در پاییز است. درختان با برگ‌های زرد و قرمز آغشته شده و مناظری زیبا و دلنشین را برای شما به ارمغان می‌آورند. این جاده در مسیر استان‌های گیلان و اردبیل واقع شده و حدود 70 کیلومتر است. 
طبیعت بکر این منطقه، جنگل‌های سرسبز، چشمه، آبشار، رودخانه، دشت‌های پهناور و... آرامش و زیبایی را به روح آدمی تزریق می‌کند و این مکان را به بهترین مقصد برای سفر در پاییز تبدیل کرده است.

اگر قصد سفر به جاده اسالم به خلخال در پاییز را دارید، بهتر است هوا و شرایط جاده را قبل از سفر بررسی کنید. همچنین لباس‌های مناسب همراه خود داشته باشید. با سفر به جاده اسالم به خلخال در پاییز، لحظاتی شاد و آرامش بخش را تجربه خواهید کرد و با خاطراتی خوش از این سفر باز خواهید گشت.

 

پاییز کجا بریم مسافرت؟
مهرماه کجا سفر کنیم؟ جاده اسالم به خلخال - منبع گوگل مپ

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بهترین مقاصد گردشگری در پاییز کدامند؟ پاییز، یکی از فصل‌های جذاب و زیبای سال است که با رنگارنگی خاص خود، ما را به سفر و کاوش دعوت می‌کند. در این فصل، طبیعت به لباس جدیدی در می‌آید و درختان با برگ‌های زرد و قرمز خود، مناظری تازه و دلنشین را به ما هدیه می‌دهند. اما سؤال اینجاست که در پاییز به کجا سفر کنیم؟ در این مقاله، به بررسی چندین مقصد جذاب برای سفر در پاییز خواهیم پرداخت. از جمله جاده چالوس و جاده اسالم به خلخال، بهترین شهرهای کویری و بهترین مقاصد جنوبی مانند قشم و کیش برای مسافرت در پاییز.

انتشار :  27 شهریور 1402 به روزرسانی :  6 مهر 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
جنگل ابر، مقصد سفر در پاییز
  • جنگل ابر، مقصد سفر در پاییز
  • جزیره هرمز از بهترین مقاصد سفر پاییز
  • بهترین جاها برای سفر در پاییز
  • پاییز کجا بریم مسافرت؟
  • بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز
  • جاده چالوس، از دیدنی‌ترین مسیرهای پاییزی
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد