جاهای تفریحی تبریز (بهترین تفریحات با آدرس و عکس)

جاهای تفریحی تبریز

جاهای تفریحی تبریز شامل مراکز تفریحی و گردشگری و هم مکان‌های تفریحی و فرهنگی است. حال سوال اینجاست که فعالیت‌های تفریحی تبریز چیست؟ از پیست اسکی برای ورزش‌های زمستانی تا پیک نیک زدن در تفریحگاه‌های اطراف شهر و پیاده‌روی در پارک‌های ائل گلی و موزیکال، سرگرمی‌هایی است که در تبریز منتظر شما هستند. برای آشنایی با تفریحات تبریز برای جوانان، کودکان و بزرگسالان در بهار، تابستان و زمستان، همراه مجله تورگردان باشید.

فهرست مطالب

پارک‌های تبریز برای تفریح

 

قبل از اینکه برای تفریح کردن در تبریز از شهر خارج شوید، می‌توانید جاذبه‌های تفریحی داخل شهر را برای سرگرمی و اوقات فراغت خود انتخاب کنید. پارک‌ ائل گلی (از محبوب‌ترین پارک‌ها)، استراحتگاه یادگار امام (از بزرگترین پارک‌ها)، پارک موزیکال (برای شب‌ها)، پارک مینیاتوری (برای تفریح رایگان) و چندین مورد دیگر برای تفریح گردشگران و مردم عادی این شهر پیشنهاد می‌شوند. برای آشنایی با آدرس و مسیریابی برای رفتن به آن‌جا، ادامه این مطلب تورگردان (سایت تور) برای شماست.

 

پارک ائل گلی تبریز
 

  آدرس: جنوب شرق تبریز و در ۷ کیلومتری مرکز شهر
  ساعت بازدید: 24 ساعته

 

 

پارک ائل گلی از جاهای تفریحی عمومی شهر تبریز
منبع گوگل مپ


پارک ائل گلی هم نماد تبریز است و هم از جاهای تفریحی آن محسوب می‌شود. از آنجایی که ائل گلی تفریحی است، امکانات کافی هم برای گردشگران این مرکز در نظر گرفته شده مثل غذاخوری‌ها با محیط باصفا، قایق‌سواری، مینی‌گلف، مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری، فضای مخصوص کمپ، غرفه‌های فروش خوراکی و درشکه سواری. 
 

پارک جنگلی یادگار امام


  آدرس: تبریز، جنب باشگاه یادگار امام

 

مسیریابی

 

پارک جنگلی یادگار امام
منبع گوگل مپ


از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تبریز، پارک جنگلی یادگار امام است. اگر به این پارک برسید، اسم "استراحتگاه یادگار امام" را روی سردر آن می‌بینید. دلیل اینکه از پارک یادگار امام به‌عنوان جاذبه گردشگری هم یاد می‌شود، امکانات رفاهی آن برای استراحت مسافران و پر کردن اوقات فراغت آن‌هاست.
 

پارک موزیکال شهر تبریز


  آدرس: ضلع شرقی شهر تبریز، کوی ولیعصر و کنار پارک باغلارباغی

 


 

پارک موزیکال ولیعصر تبریز
منبع گوگل مپ

 

جاذبه‌های پارک موزیکال در شب‌ها و خصوصا در شب‌های تابستان مورد توجه قرار گرفته است. چرا که رقص نور این پارک با آبنماهای هوشمند و موزیک، آن را به همان مکان تفریحی شبانه مورد علاقه خیلی‌ها تبدیل کرده است. برای تماشای زیبایی‌های شب‌های موزیکال در پارک، به سمت آب حوض اصلی بروید. آب این حوض که در وسط پارک موزیکال قرار گرفته، از حوضچه‌های کوچک و بزرگ آن تامین می‌شود.


گیم لند بوم کلاب، رستوران و کافی شاپ از سایر امکانات این جاذبه تفریحی است که برای گردش و استراحت بسیار پیشنهاد می‌شوند. 
 

پارک آبی تبریز برای تمامی افراد


  آدرس: شهر تبریز- شهرک یاغچیان- خیابان توحید- بعد از مخابرات- جنب پارک اوشاخلار باغچاسی
  شماره تماس: 04133853040
  قابل استفاده برای بانوان در روزهای زوج و آقایان در روزهای فرد

 

 

پارک آبی از مراکز تفریحی تبریز
منبع گوگل مپ


تبریز هم مثل مشهد، پارک آبی دارد که و به 15 سرسره آبی هم مجهز است. از آنجایی که تفریحات آبی در این مکان تفریحی سرپوشیده، هیجان انگیز و در 4 فصل سال قابل استفاده است؛ بیشتر جوان‌ها دوست دارند. اما تجربه نشان داده که کودکان و خانواده‌ها هم از آن استقبال می‌کنند. تمیز و آرام بودن رودخانه‌های این پارک آبی از جمله مزیت‌های آن در بین مراکز تفریحی شهر تبریز است.
 

پارک مینیاتوری تبریز


  آدرس: مجاورت بلوار استاد شهریار، در انتهای پارکی به نام آتالار و آنالار
  زمان بازدید: 24 ساعته


 

پارک مینیاتوری تبریز
منبع گوگل مپ

 

اگر تفریح کردن را تماشای جاهای دیدنی تبریز در کمتر از یک ساعت بدانید، پارک مینیاتوری در دسته پارک‌های موضوعی یکی از جاهای تفریحی و فرهنگی قرار می‌گیرد. تبریز هم مانند شهر مشهد، پارک مینیاتوری دارد، با این تفاوت که پارک مینیاتوری تبریز شامل جاهای دیدنی همین شهر است. 
 

بوستان خاقانی تبریز


  آدرس: شرقی- تبریز- خیابان امام خمینی- جنب مسجد کبود- پارک خاقانی

 


 

پارک خاقانی از جاهای تفریحی تبریز
منبع گوگل مپ

 

این بوستان جزو اماکن تفریحی عمومی تبریز است و در کنار آن، فرهنگسرای خاقانی هم قرار دارد. همچنین، با رفتن به بوستان خاقانی می‌توانید به موزه عصر آهن هم که در مجاورت مسجد کبود قرار دارد، بروید. آنچه که بیشتر باعث شده تا این بوستان به یک مکان گردشگری هم تبدیل شود، موقعیت قرار گیری خوب آن در مرکز شهر است.
 

مکان های تفریحی تبریز برای جوانان

 

دست شما برای انتخاب مراکز تفریحی تبریز و مخصوص جوانان، باز است. چرا که از سورتمه ریلی گرفته تا دهکده گردشگری سد امند برای تله کابین و آلاچیق‌های جنگلی که دارد، همگی موقعیتی برای خوشگذرانی هستند که سخت می‌شود از آن‌ها دوری کرد. در ادامه، به توضیح و معرفی بیشتری از هر کدام می‌پردازیم.

مجموعه دهکده گردشگری سد امند در غرب تبریز

 

  آدرس: شهرستان شبستر، شهر صوفیان، جاده مرند-تبریز، جاده سد امند، سد امند
  ساعت بازدید: شبانه روزی
  هزینه برای ورودی: دارد

 

 

مجموعه گردشگری و تفریحی سد امند برای جوانان
منبع گوگل مپ


از جاذبه های تفریحی تبریز برای جوانان که 23 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، تفریحات آبی در مجموعه دهکده گردشگری سد امند است. تفریحات این مجموعه شامل جت اسکی، اسکی روی آب و ماهیگیری است که اکثر جوان‌ها هم می‌پسندند. حتی اگر با تفریحات آبی موافق نیستید، می‌توانید از زمین فوتبال، قایق سواری و زمین والیبال آن استفاده کنید. 


علاوه براین‌ها، آلاچیق‌های جنگلی در فضای دهکده قرار گرفته که می‌تواند پاتوقی برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه‌ باشد. بهترین زمان رفتن به این مجموعه گردشگری برای جوانان، از اردیبهشت تا پایان شهریور است. یعنی بهار و تابستان، بهترین زمان برای تفریح کردن است.
 

سایر دیدنی‌های تبریز برای جوانان که نباید از دست داد:

گیم‌لند بوم‌کلاب


  آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، روبه‌روی دادگستری

 

 

گیم لند بوم کلاب
منبع گوگل مپ


جوان هستید و دوست دارید مکان‌های هیجان انگیز تبریز را تجربه کنید؟ گیم لند بوم‌کلاب در پارک موزیکال تبریز یکی از همین جاهای تفریحی در تبریز است که هر جوانی یکبار به آن سر می‌زند. حقیقتا بازی‌های کامپیوتری این مجموعه با امکانات باکیفیتی مثل مانیتورهای بزرگ و باکیفیت، مبلمان و صندلی‌های راحت برای لم دادن و بازی کردن، نورپردازی مناسب، سرو نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه توجه شما را هم جلب خواهد کرد.
 

پینت بال و لیزر تگ 


  آدرس باشگاه پینت بال شهید بهشتی: میدان فجر، نرسیده به چهارراه شریعتی (شهناز) مدرسه شهید بهشتی
  شماره تماس: 09378601302    

 

 

باشگاه پینت بال در تبریز
منبع گوگل مپ


از بهترین جاهای تفریح تبریز برای جوانان که همیشه هیجان انگیز بوده، پینت بال و لیزر تگ است. البته این مرکز علاوه بر اینکه به جوانان پیشنهاد می‌شود، به افرادی که بازی کردن را جزو تفریحات می‌دانند هم توصیه می‌شود. با توجه به اینکه در شهر تبریز، چندین باشگاه پینت بال وجود دارد، فقط معروف‌ترین آن را یعنی پارک ائل‌گلی‌ را معرفی می‌کنیم.
 

سورتمه برای تفریحات هیجان‌انگیز تابستانی


  آدرس: تبریز، جنوب شرق تبریز، ۷ کیلومتری مرکزشهر، پارک ائل‌گلی
  ساعت بازدید: هر روز از 17 تا 24
  شماره تماس: 09146123007

 

 

سورتمه ریلی تبریز
منبع گوگل مپ


از بین «مراکز تفریحی هیجان انگیز تبریز برای تابستان و جوانان» سورتمه ریلی این شهر را هم می‌توان انتخاب کرد. برای سورتمه سواری با کابین‌های دونفره یا تک‌نفره و تجربه کردن آن باید به تفریحگاه ائل گلی بروید. از جذابیت‌های هیجان انگیز سورتمه تبریز این است که خودتان می‌توانید سرعت آن را کنترل کنید و به آن جذابیت بدهید. 
 

مکان های تفریحی در تبریز برای کودکان

 

باغ وحش و شهربازی، اصلی‌ترین مکان های تفریحی در تبریز برای کودکان هستند که نیازمند پرداخت هزینه است. بعد از آن، تفریحات رایگانی مثل وسائل بازی که در پارک ائل گلی و یا پارک جنگلی یادگار امام در نظر گرفته شده اند، برای کودکان هم مناسب اند. در بین تفریحات زمستانه هم دو پیست اسکی که تبریز دارد، هم برای آموزش و هم برای سرگرم کردن کودکان در فصل زمستان، گزینه‌های خوبی اند.

فان تایم پارک لاله تبریز


  آدرس: تبریز، ضلع جنوب شرقی میدان فهمیده، واقع در بزرگراه پاسداران
  ساعت کاری: ٩ صبح الی 22/30


مسیریابی

 

فان تایم پارک لاله برای کودکان

 

دنبال مکان تفریحی تبریز برای کودکان هستید؟ فان تایم پارک لاله تبریز، گزینه‌ای مهیج و شاد برای کودکان است. اگر قرار است کودک خود را به این مجموعه ببرید، بد نیست خودتان هم سری به مجتمع تجاری آن بزنید و خرید کنید. چون این فان تایم شامل مجتمع تفریحی، تجاری و اقامتی در تبریز است.
 

لونا پارک تبریز برای کودکان 4 تا 12 ساله


  ساعت بازدید: 16 تا 1 بامداد
  شماره تماس:  041 3386 1756
  هزینه ورودی: دارد


مسیریابی

 

لونا پارک تبریز
گوگل مپ

 

بازی کودکان در شهربازی‌ها، یکی از علاقه‌مندی‌های آن‌هاست. لونا پارک تبریز که به شهربازی ائل گلی هم معروف است، در کنار پارک و دریاچه‌ای به همین نام قرار دارد. با رفتن به این شهربازی، خودتان هم می‌توانید در ائل گلی تفریح کنید. طبق تجربه، زمان‌هایی که هوای تبریز در زمستان بسیار سرد است، لونا پارک هم تعطیل می‌شود. بنابراین، بهترین زمان برای بازی در این پارک همان بهار، تابستان و پاییز است که تبریز، هوای مطبوعی دارد و بازدید از پارک طبق روال همیشگی است. 


وسایل سرگرم‌کننده لونا برای کودکان شامل تاب و ماشین کوبنده، چرخ و فلک، تاب گردان، کشتی صبا، بازی‌های چالشی و فکری با جایزه، غرفه‌های بازی تمرکزی با دریافت جایزه، قطار وحشت و بشقاب پرنده است.
 

باغ وحش تبریز


  آدرس: بلوار شهریار و ضلع شمالی کوی ولیعصر

 

  مسیریابی 

 

باغ وحش پرندگان در باغلارباغی
منبع گوگل مپ


باغ وحش همان مکان سرگرم کننده و تفریحی که رفتن به آنجا در روز بهتر است. حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری می‌شوند، در آلاچیق‌های سازگاری نگهداری می‌شوند تا بازدیدکنندگان با اطمینان خاطر بتوانند در میان آن‌ها راه بروند و تفریح کنند. 

 
این نقطه تفریحی در محیط باغی باغلار باغی قرار دارد و سه گونه جانوری پرندگان، حیوانات وحشی و خزندگان در محوطه آن نگهداری می‌شود. 
 

تبریز شب کجا بریم؟

 

اکنون که این بخش از تفریحات تبریز را می‌خوانید، ممکن است شب باشد و دوست داشته باشید که به بهترین جاهای تفریحی شبانه بروید. اگر مایل هستید تا جاذبه‌های تفریحی برای شب در تبریز را بدانید، ادامه این بخش را مطالعه کنید.

 

  • پارک ائل گلی
    برای تفریحات ورزشی و شکم‌گردی در رستوران و بوفه‌های متعددی.
  • مجموعه تفریحی کوه عینالی
    برای تله کابین، دیدن چشم انداز شهر از بام بلند تبریز.
  • پارک موزیکال ولیعصر 
    برای رقص نور، کافه گردی و پیاده روی در شب‌های تابستان.
  • فان تایم پارک لاله تبریز
    برای شهربازی کودکان، رستوران گردی و سر زدن به کافه‌ها. 
  • خیابان‌های تبریز
    عابرگذر ولی‌عصر برای خرید و سوغاتی و کافه گردی، پل قاری برای قدم زدن در میان نورپردازی‌های شب، خیابان تربیت برای خرید کردن از پاساژها و رستوران‌های دیزی و کباب.
  • بهترین بازارهای تبریز
    برای خرید سوغات و صنایع دستی مثل فرش تبریزی و گلیم، مجتمع خرید لاله پارک برای سینما، شهربازی، فود کورت و بیست رستوران غذاهای سنتی و مدرن.
     

بهترین تفریحات تبریز در زمستان

 


«بهترین جا برای تفریح در تبریز برای زمستان» عموما به پیست‌های اسکی این شهر ختم می‌شود. با وجود بزرگ‌ترین دهکده‌های ورزش‌های زمستانی در این شهر، محال است که زمستان‌ها به خانه بنشینید! البته یخ نوردی در آبشارهای تبریز مثل آبشار اسکندر هم یکی از تفریحات زمستانی است. کشور اگر در ماه‌های زمستانی به سر می‌برید، در شهر تبریز هم هستید و می‌خواهید از این فرصت استفاده کنید، لیست مراکز مناسب را در ادامه بخوانید.
 

پیست اسکی پیام برای ورزش‌های زمستانی


  آدرس: 15 کیلومتری شهر مرند استان آذربایجان شرقی و در دامنه ارتفاعات رشته کوه میشو
  شماره تماس: 04135530023
  ساعت بازدید: شبانه روزی

 

مسیریابی 

 

پیست اسکی بین المللی پیام
منبع گوگل مپ


از تفرجگاه‌های زمستانی تبریز که جایگاه بین المللی هم دارد، پیست اسکی پیام است. این پیست، پتانسیل‌های زیادی برای کوهنوردی، کمپ کردن، اسکی‌سواری و برف بازی دارد و برای گذراندن لحظات خوش در یک روز برفی، بهترین گزینه است. 


پیست اسکی پیام با شیب ملایمی که دارد، برای برف بازی زمستانه نوجوانان، کودکانان و هم برای خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود. بهترین زمان بازدید از پیست، همه فصل‌های سال است و ظرفیت پذیرایی از ورزش‌کاران و بازدیدکنندگان را دارد. 
 

پیست اسکی سهند (از وسیع‌ترین پیست‌های اسکی کشور)


  آدرس: استان آذربایجان شرقی، بزرگراه تبریز-تهران، بعد از پلیس راه
  ساعت بازدید: شبانه روزی

 


 

پیست اسکی سهند
منبع گوگل مپ

 

اگر مسیرتان به جنوب شرقی شهر تبریز افتاده، بد نیست برای تفریحات زمستانی به پیست اسکی سهند هم سری بزنید. این پیست با برخورداری از امکانات پیشرفته و استاندارد، برای خانم‌ها و آقایان امکانات متنوعی دارد مثل آشیانه برف کوب، ۱۲ دستگاه بالابر، هتل ویلایی، سرویس‌های بهداشتی و اجاره وسایل اسکی.


با توجه به بزرگ بودن این پیست، از آن هم می‌توان به‌عنوان مرکز استعدادیابی نوجوانان و جوانان هم یاد کرد.
 

اماکن تفریحی برای بهار و تابستان

 

ابتدا به اماکن تفریحی تبریز در بهار و تابستان که ارزش رفتن دارند، نگاهی کردیم. پس از آن، برای بهار و تابستان به تفکیک به هر کدام از تفریحگاه‌ها می‌پردازیم.
 

  • پارک ائل گلی
    فعالیت‌های سرگرمی در این پارک: قایق‌سواری، مینی‌گلف، دوچرخه‌سواری و کمپ زدن در فضای مخصوص.
  • پارک جنگلی یادگار امام
    سرگرمی‌ها: پیاده روی، دوچرخه سواری، پیک نیک خانواده‌ها و شهربازی کودکان.
  • پارک موزیکال ولیعصر
    سرگرمی‌ها: استراحت و صرف غذا در نشمین‌گاه‌ها و آلاچیق‌های آجری با سقف‌های کروی مسی در شب.
  • پارک مینیاتوری
    تماشای جاذبه‌های شهر مثل ائل‌گلی، کلیسای مریم مقدس، ساختمان بانک ملی، برج خلعت‌پوشان تبریز، ارگ علیشاه و مقبره الشعرای تبریز.
  • فان تایم لاله پارک تبریز
    برای تفریحات مدرن کودکان و خرید.
  • پارک خاقانی تبریز
    برای پیاده روی و هوایی تازه کردن.

 

جاهای تفریحی تبریز در بهار

 

«تفریحات تبریز در بهار» عمدتا به جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر ختم می‌شود. آبشار اسکندر و تله کابین عینالی از همین نقاط دیدنی و تفریحی در فصل بهار و عید نوروز هستند که بهترین زمان بازدید از آن‌هاست. 
 

آبشار اسکندر تبریز


آدرس: نزدیکی روستایی به‌نام طویقون، در مسیر جاده شهر تبریز به‌ سمت شهرستان اهر

 

مسیریابی

 

آبشار اسکندر تبریز
منبع گوگل مپ


فضایی که در اطراف آبشار اسکندر تبریز قرار دارد، در بهار و تابستان بسیار سرسبز و خوش آب و هواست. به همین خاطر، این فضای دنج، مکانی مناسب برای پیک نیک‌های خانوادگی در اطراف تبریز هم محسوب می‌شود. 
 

مجموعه تفریحی کوه عینالی


  آدرس: تبریز،بزرگراه پاسداران، مجموعه تفریحی کوه عینالی


مسیریابی

 

مجموعه تفریحی و گردشگری عینالی
منبع سایت سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت 

 

عینالی بیشتر با نام تفرجگاه عینالی در بین گردشگران شناخته می‌شود. آن چیزی که باعث شده تا عینالی به‌عنوان یکی از قطب‌های تفریحی تبریز شناخته شود، تله کابینی است که دارد. بعد از آن، فضایی که عینالی برای کوهنوردی دارد، به همراه دریاچه مصنوعی داغ گلی و از همه قابل توجه‌تر، چشم انداز فوق العاده‌ای است که از شهر تبریز پیش روی شما قرار می‌دهد. 


بهترین زمان تفریح در عینالی همان اردیبهشت ماه تا ابتدای مهر است. چرا که در نیمه دوم سال، میزان بارش برف بسیار زیاد بوده و به علت برودت هوا، رفتن به آنجا پیشنهاد نمی‌شود. 
 

اماکن تفریحی تبریز برای تابستان

 

نقاط تفریحی تبریز که برای بهار پیشنهاد کردیم، می‌توانند برای فصل تابستان هم مناسب باشند. پس به هر کدام که گذرتان افتاد و یا وقت داشتید، از آب و هوای دلپذیر این مناظر طبیعی لذت ببرید. در اینجا، ابتدا نگاهی به مناطق ییلاقی تبریز و سپس، روستای کندوان پرداختیم.


 

دره سعید آباد تبریز

 


 

دره سعید آباد در اطراف تبریز
منبع گوگل مپ

 

جای تفریحی تبریز در تابستان می‌تواند یکی از مناطق ییلاقی اطراف این شهر باشد. دره سعید با فاصله ۲ کیلومتری جاده ترانزیتی تهران- تبریز، «بهترین مکان برای تفریح در تابستان‌های تبریز» است. این دره در کنار رودخانه سیدآوا چای واقع شده و برای انتخاب مکان پیک نیک، حواس‌تان به اعلان‌های افزایش آب رودخانه باشد. 
 

روستای کندوان تبریز


  آدرس: فاصله ۶۵ کیلومتری شهر تبریز، ۱۸ کیلومتری از شهرستان اسکو، در میان دره‌ای در کنار رودخانه کندوان

 

 

روستای کندوان برای تفریح تابستانی در تبریز
منبع گوگل مپ


تابستان‌های تبریز، فصل مناسبی برای طبیعت‌گردی هستند. به همین خاطر، یکی از تفریحات، طبیعت گردی در روستاهای اطراف شهر تبریز است. این روستا به دلیل آب و هوای سردسیری که در پاییز و زمستان دارد، با بارش زیادی همراه بوده و در تابستان‌ها، مناظر سرسبزی دارد که نمی‌توان چشم از آن‌ها گرفت. اگر قصد دارید یک روز کامل را در کندوان اقامت داشته باشید، اقامتگاه‌های بوم گردی به همین منظور هستند.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

از جاهای تفریح در تبریز برای خانواده‌ها و کودکان، پارک‌ها و شهربازی‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. گیم‌لند بوم‌کلاب، سورتمه ریلی، پینت بال و لیزرتگ از بهترین مکان‌های تفریحی تبریز برای جوانان هستند. اگر می‌خواهید تفریحگاه‌های زمستانی و تابستانی تبریز را بدانید، به معرفی که در این مطلب آمده، توجه کنید.

انتشار :  12 مرداد 1402 به روزرسانی :  12 مرداد 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
فان تایم پارک لاله برای کودکان
  • فان تایم پارک لاله برای کودکان
  • پارک مینیاتوری تبریز
  • پارک موزیکال ولیعصر تبریز
  • پارک خاقانی از جاهای تفریحی تبریز
  • باشگاه پینت بال در تبریز
  • مجموعه گردشگری و تفریحی سد امند برای جوانان
  • باغ وحش پرندگان در باغلارباغی
  • پیست اسکی سهند
  • لونا پارک تبریز
  • مجموعه تفریحی و گردشگری عینالی
  • پارک جنگلی یادگار امام
  • پارک آبی از مراکز تفریحی تبریز
  • گیم لند بوم کلاب
  • پیست اسکی بین المللی پیام
  • پارک ائل گلی از جاهای تفریحی عمومی شهر تبریز
  • آبشار اسکندر تبریز
  • دره سعید آباد در اطراف تبریز
  • روستای کندوان برای تفریح تابستانی در تبریز
  • سورتمه ریلی تبریز
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد