رستوران‌های ارزان استانبول با منو، آدرس و قیمت ها

istanbul-restaurant-tourgardan-com (12)

رستوران‌های ارزان استانبول


کسی که برای اولین بار به استانبول می رود معمولا از تور استانبول برای این منظور استفاده می کند چون به راحتی می تواند با کمک تور از جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کند و نگران بلیط رفت و برگشت و محل اقامت هم نباشد، اما چند بار که به ترکیه سفر کنی دیگر گوشه و کنار این کشور را یاد می گیری و احتمال دارد بخواهی خودت برنامه سفرت را بچینی. در چنین اوضاعی باید علاوه بر هتل و جاذبه های توریستی با رستوران ها هم آشنا باشی تا بتوانی در ایام سفر غذاهای مورد علاقه ات را میل کنی. در مطلب امروز تصمیم داریم چند نمونه از ارزان ترین رستوران های استانبول را خدمتتان معرفی کنیم تا خودتان بسته به سلیقه، ذائقه غذایی و محل اقامتتان آن ها را انتخاب کرده و صبحانه و نهار و شامتان را آنجا میل کنید. با تورگردان همراه باشید تا به شما درباره نوع غذا، امکانات جانبی، آدرس و قیمت برترین رستوران های ارزان قیمت استانبول اطلاعات بدهیم.


1. رستوران بالکان استانبول

بالکان لوکانتاسی از رستوران های خوب منطقه اروپایی استانبول به شمار می رود. این رستوران علی رغم منوی پر و پیمان، قیمت هایی منصفانه و به صرفه دارد. همین موضوع باعث شده رستوران بالکان همیشه پر طرفدار باشد و آدم های گرسنه در صف انتظار غذاهایش بایستند. منوی رستوران بالکان لوکانتاسی مشتمل بر غذاهای ترکی و خوراک های خاورمیانه است. هر پرس غذا به اندازه کافی بزرگ است و دو نفر آدم را هم سیر می کند. مشتری های این رستوران به طرفداران همیشگی تبدیل شده اند و این باعث شده ترک ها و توریست ها همیشه یکی از انتخاب هایشان رستوران بالکان باشد. استقبال زیاد از رستوران، سبب شده صاحبان آن چند شعبه در شهر استانبول تاسیس کنند. مخاطبان تریپ ادوایزر * به رستوران بالکان لوکانتاسی امتیاز 4.5 داده اند. 


آدرس رستوران بالکان استانبول

استانبول. منطقه فاتح. محله هوجا پاشا. خیابان هوجاپاشا. شماره 12.

* تریپ ادوایزر سایتی درباره سفر است که درباره مقاصد مختلف جهان به گردشگران مشاوره می دهد و افراد نیز نظراتشان را در آن مطرح می کنند.


 رستوران بالکان استانبول


2. رستوران باربیکیو 

باربیکیو کوچوک گلو در منطقه ای توریستی در دل جاهای دیدنی استانبول قرار گرفته است و توریست های زیادی از آن استقبال می کنند. این مکان محیطی دنج و بی سر و صدا را به خود اختصاص داده و فضایی دلنشین را برای مشتریان خود فراهم کرده است. همین فضای صمیمی و نشاط حاکم بر رستوران، توجه بسیاری از گردشگران را جلب کرده است. رستوران باربیکیو به دیدنی های شهر مثل بازار بزرگ استانبول و موزه ایاصوفیه نزیدک است. پس پیشنهاد می شود بعد از خرید کردن در بازار و گشتن در غرفه های موزه  خودتان را به یک غذای خوب در محیطی آرام دعوت کنید. مطمئن باشید می توانید بدون دغدغه‌ی بالا رفتن هزینه سفر، در باربیکیو غذا سفارش دهید. این رستوران در سایت تریپ ادوایزر امتیاز 5 را کسب کرده است. ساعت کار باربیکیو از 11 ظهر تا 11 شب است.

 

رستوران باربیکیو استانبول
 
3. رستوران العامد استانبول

العامد رستورانی بسیار زیبا با ایوانی منحصر به فرد است که معمولا توجه گردشگران را جلب می کند. رستوران العامد هم مثل رستوران باربیکیو در نزدیکی موزه ایاصوفیه قرار گرفته و همواره میزبان گردشگرانی از سرتاسر جهان است. رستوران العامد با وجود استقبال از توریست ها قیمت های مناسبی دارد و غذاهای خوش طعمی ارائه می کند. غذای مخصوص العامد کباب های دلچسب مخصوص آن است.

شب ها رستوران العامد حال و هوای دیگری دارد. چشم انداز خیره کننده تنگه بسفر از پشت میزهای رستوران صفای دیگری دارد. نورپردازی پل بسفر از آن بالا دیدنی است. این رستوران در سایت تریپ ادوایزر امتیاز 5 کسب کرده ولی امتیاز گوگلِ آن 3.7 است. ساعت کار این رستوران از 10 صبح تا 11 و نیم شب است. 


آدرس رستوران العامد استانبول

منطقه فاتح. محمله علمدار. خیابان نور و عثمانیه. شماره 3.

رستوران‌های ارزان استانبول
 
4. رستوران خان زاده استانبول 

از دیگر رستوران های ارزان‌قیمت استانبول می توان به رستوران خان زاده با غذاهای ترکی اشاره کرد. این رستوران در منطقه سلطان احمد قرار گرفته و باز هم در نزدیکی بازار و موزه ایاصوفیه است. شاید بپرسید که چرا در این منطقه تا این حد رستوران وجود دارد. جای تعجب ندارد! منطقه ایاصوفیه جزو پرگردشگرترین مناطق توریستی استانبول به شمار می رود و نیاز زیادی به وجود رستوران در آن احساس می شود. از دیگر مناطق دیدنی نزدیک به این رستوران مسجد سلطان احمد است که به هیچ وجه نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

در رستوران خان زاده علاوه بر غذاهای ترکی غذاهای خاورمیانه هم طبخ می شود که به خوبیِ غذاهای ترکی آن است. این رستوران تنها به دلیل غذا مورد توجه قرار نگرفته است بلکه منظره زیبای آن نیز طرفداران زیادی دااد. لذت خوردنِ غذا در فضایی بی نظیر با چشم اندازهای ساحل بسفر غیر قابل وصف است. تراس این رستوران معمولا در ایام پر گردشگر از قبل رزرو شده و قیمتی بیشتر از سایر بخش های رستوران دارد. با این همه خان زاده، رستورانی ارزان به شمار می رود. البته این نکته را نباید ناگفته بگذاریم که این رستوران منویی برای وگان ها و گیاهخواران و منوی حلال ندارد. با این حال امتیاز این رستوران در گوگل و تریپ ادوایزر 5 است. ساعت کار آن هم از 12 ظهر تا 11 شب است.  


آدرس رستوران خان زاده استانبول 

استانبول، منطقه فاتح. محله امین سینان. خیابان پیر لوتی. شماره 35 اِی

 

رستوران خان زاده استانبول

 

5. رستوران ولوت

اگر خسته از گشت و گذارهای تور استانبول به دنبال فضایی دنج و آرام برای غذا خوردن و ریلکس کردن هستید پیشنهاد می شود سری به رستوران ولوت بزنید و هر چه دلتان خواست سفارش بدهید چون منوی غذایی این رستوران در عین کیفیت بالا ارزان است. تزئینات داخلی رستوران به سبک ترکی و سرشار از رنگ های مختلف و جذاب است. همه این فاکتورها و امتیازات را که به فضای کوچک رستوران اضافه کنید متوجه خواهید شد چرا آنجا همیشه شلوغ  است. فقط آن هایی که واقعا طرفدار ولوت هستند معطلی هایش را به جان می خرند. مخاطبان تریپ ادوایز به رستوران ولوت امتیاز 5 داده اند. این رستوران از 10 صبح تا 10 و نیم شب باز است. 

آدرس رستوران ولوت استانبول

استانبول. منطقه بی ‌اوغلو. محله برکت زاده. خیابان بویوک هندک.


رستوران‌ ولوت استانبول


6. رستوران برج گالاتا

برج گالاتا از دیدنی های بسیار مشهور استانبول به شمار می رود و بیشتر گردشگران ترکیه بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار می دهند. رستورانی به همین نام نیز در نزدیکی این برج قرار گرفته که به اندازه خود برج، مشهور شده است. خوشبختانه رستوران گالاتا با قیمت های مناسب غذاهایی عالی ارائه می کند. فضای آن کوچک با تزییناتی استادانه است. خوشبختانه این رستوران به شلوغی سایر رستوران هایی که معرفی کردیم نیست ولی غذاهای آن از کیفیت عالی برخوردار است. امتیاز این رستوران در تریپ ادوایزر و گوگل 4.5 است و از 12 ظهر تا 11 و نیم شب باز است. 


آدرس رستوران برج گالاتا 

استانبول. منطقه بی ‌اوغلو. محله موید زاده. خیابان تاتار بی. پلاک 9 بی.


رستوران‌ برج گالاتا استانبول


7. رستوران ارتاکلار

بنای ساختمان رستوران ارتاکلار کباب لحم‌ شبیه به قسمت جلوی یک کشتی است. این رستوران باریک از دو سوی دو خیابانِ همجوار و از سر نبش، ورودی هایی دارد و در 4 طبقه آماده پذیرایی از مهمان هاست. این نمای خارجی توجه بسیاری از گردشگران را جلب می کند. مشتریان بعد از ورود به رستوران متوجه می شوند که غذاها نیز به اندازه فضای خارجی جذاب و دلچسب است. در فضای داخلی علاوه بر غذا، تزئیناتی خاص در زیر میز شیشه ای برای جلب نظر مشتریان قرار گرفته است. غذای اصلی رستوران همانطور که از نامش پیداست کباب است ولی منوی آن از تنوع زیادی برخوردار است و غذاهای متنوع دیگری نیز می توان در آنجا سفارش داد. مخاطبین تریپ ادوایزر به رستوران ارتاکلار امتیاز 4.5 داده اند. 


آدرس رستوران آرتاکلار استانبول

استانبول. ناحیه فاتح. محله بین بیر دیرک. خیابان پیکانه. شماره 27.

 

رستوران‌ آرتاکلار استانبول

 
8. رستوران ضیا بابا

رستوران ضیا بابا رستورانی نزدیک به مسجد ایاصوفیه‌ی کوچک است. گردشگران بعد از بازدید از مسجد تاریخی و پر طرفدار ایاصوفیه می توانند به رستوران ضیا بابا رفته و غذایی دلچشب نوش جان کنند. منوی رستوران ضیا بابا چندان متنوع و بلند بالا نیست ولی اگر شما جزو گیاهخواران هستید باید خوش خبری بدهیم که غذاهای گیاهی و منوی وگانیسم هم در آن گنجانده شده است. از دیگر امتیازات ضیا بابا برخورداری از پرسنلی کارآزموده و محترم و ساعت کاری آن اشاره کرد. ضیا بابا از صبحِ اول وقت (8 و نیم) تا 11 و نیم شب باز است. این رستوران از گوگل و تریپ ادوایزر امتیاز 4.5 گرفته است. 


آدرس رستوران ضیا بابا

استانبول. منطقه فاتح. محله کوچوک ایاصوفیه. خیابان کدیرگا لیمانا. شماره 136.


رستوران‌ ضیا بابا استانبول


9. رستوران تاریهی جسمه

از جمله رستوران های ارزان‌قیمت و پرطرفدار استانبول در منطقه ایاصوفیه‌ی کوچک می توان رستوران تاریهی جسمه را بر شمرد. رستوران تاریهی بخش هایی باز و بسته  دارد. هر دو بخش، فضایی خوب و دلنشین دارد به همراه غذاهایی بی نظیر دارند. مخصوص ترین غذای رستوران تاریهی جسمه، مرغِ طبخ شده با ادویه کاری است که همیشه تحسین بیشتر مشتریان و گردشگران را برمی انگیزد. در این رستوران بعضی مواقع پیش از صرف غذا با یک چای سیب و یک تکه نان پیتا از شما پذیرایی می کنند. برای کسی که انتظار چنین سرویسی را ندارد معمولا این پذیرایی خاطره انگیز خواهد بود. ساعت کاری رستوران تاریهی از 12 ظهر تا 11 و نیم شب است. رتبه رستوران در تریپ ادوایزر 4.5 است. 


آدرس رستوران تاریهی جسمه

استانبول. منطقه فاتح. ایاصوفیه‌ کوچک. خیابان مسجد ایاصوفیه کوچک. شماره 1.


اگر تا به حال به این رستوران ها رفته اید، و یا رستوران های بهتری سراغ دارید لطفا نظرتان را درباره آن ها با ما در میان بگذارید و نقاط مثبت و منفی آن را بگویید. 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

در این مطلب به معرفی بهترین رستوران‌های ارزان استانبول پرداخته ایم و منوی غذایی، آدرس، امتیاز رستوران ها در گوگل و سایت تریپ ادوایزر و... را مطرح کرده ایم. رستوران های لیست امروز علاوه بر کیفیت عالی، موقعیت مکانی خوب و غذاهای دلچسب، از قیمت هایی مقرون به صرفه برخوردارند. با تورگردان همراه باشید.

انتشار :  22 تیر 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
رستوران باربیکیو استانبول
  • رستوران باربیکیو استانبول
  • رستوران‌های ارزان استانبول
  • رستوران‌ ولوت استانبول
  • رستوران‌ ضیا بابا استانبول
  • رستوران بالکان استانبول
  • رستوران‌ برج گالاتا استانبول
  • رستوران‌ آرتاکلار استانبول
  • رستوران خان زاده استانبول
  • istanbul-restaurant-tourgardan-com (12)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد