باغ گل‌های مشهد کجاست؟ (ساعت بازدید و سایر اطلاعات)

باغ گل ها در مشهد

باغ گل‌های مشهد نمایشگاهی دائمی و مرکز پرورش گل در شهر مشهد می‌باشد. برای افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند بازدید از چنین مکانی سرگرم کننده و فرح بخش است. حتی اگر به پرورش گل و گیاه و نام آن‌ها علاقه‌ای ندارید باز هم از منظره گل‌های رنگارنگ و معطر در باغ گل‌های مشهد حس دلپذیری به شما دست می‌دهد. این باغ دارای بخش‌های مختلفی است که هر بخش با شرایط محیطی متفاوت، برای رشد و حیات گونه خاصی از گیاهان مناسب می‌باشند. چندین متخصص در شهرداری مشهد با هم همکاری می‌کنند تا بتوانند انواع گیاهان را در باغ گل‌ها پرورش داده و در معرض دید عموم قرار بدهند.

 

باغ گلهای مشهد

 

اگر تا به حال به باغ گل‌ها در شهر مشهد نرفته‌اید می‌توانید با مشاهده تصاویر آن برای بازدید در آینده نزدیک تصمیم بگیرید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان مختلف ما هم یک مطلب را به باغ‌ گل‌های مشهد اختصاص دادیم، به این ترتیب می‌توانید اطلاعاتی درباره بخش‌های مختلف این باغ،‌ انواع گیاهان، انواع محیط‌های زیستی و... به دست بیاورید.

 

معرفی باغ گل‌های مشهد

قیمت بلیط باغ گلها مشهد

 

باغ گل‌ها در شهر مشهد و در یک زمین به مساحت ۳ هکتار احداث شده است. در سال‌های ابتدایی که این باغ افتتاح شده بود، انواع گیاهان در آن پرورش داده می‌شدند. متأسفانه بسیاری از گیاهان به دلیل عدم سازگاری با شرایط آب و هوایی مشهد، در زمان بسیار کوتاهی از بین رفتند. برای آگاهی بیشتر درباره دلایل خشک شدن گیاهان در باغ گل‌های مشهد نیاز به نظرات کارشناسانه و تخصصی داریم. با این حال می‌توان کم‌تجربه بودن مهندسان کشاورزی باغ گل‌ها و یا سهل انگاری کارکنان در نگهداری از گیاهان را از جمله علل این اتفاق برشمریم.

به هر حال پس از این اتفاق، برنامه باغ گل‌های مشهد برای پرورش گیاهان مختلف تغییر کرد. در حال حاضر تنها گیاهانی در این باغ پرورش داده می‌شوند که با آب و هوای شهر مشهد هماهنگی داشته باشند. نقشه باغ گل‌های مشهد شبیه به یک گل بنفشه است این طرح از زاویه بالا قابل مشاهده می‌باشد.

 

بخش‌های باغ گل‌های مشهد

شماره تلفن باغ گلها مشهد

 

در قسمت ابتدایی مقاله به این نکته اشاره کردیم که این جاذبه در میان جاهای دیدنی مشهد دارای چندین بخش مختلف می‌باشد. دسته بندی گیاهان در این بخش‌ها باعث شده شرایط نگهداری از آن‌ها مساعد‌تر شود. همچنین زمانی که بازدیدکنندگان به باغ گل‌ها می‌آیند می‌توانند با دقت بیشتری گل‌ها را مشاهده کرده و از زیبایی هر کدام لذت ببرند. برخی از گیاهان در باغ گل‌ها نیاز به محیط گلخانه دارند تا بتوانند بهتر رشد کرده‌اند، برخی دیگر باید در هوای آزاد و در برابر نور مستقیم خورشید باشند.

همچنین لازم به ذکر این نکته است که برخی گیاهان در باغ گل‌های مشهد به طور موقت کاشته شده و اصطلاحا فصلی هستند. همان‌ طور که می‌دانید انواعی از گیاهان مانند گل پامچال تنها یک بار در سال به گل رفته و ممکن است پس از افتادن گل‌، ساقه هم خشک شود. بدیهی است که در باغ گل‌ها، گیاهان فصلی را با گیاهان جدید در فصل تازه جایگزین می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که گیاهان پیازی از این قاعده مستثنی هستند. گیاهان پیازی یک یا دو بار در سال گل می‌دهند و در فصل سرما یا گرما هیچ اثری از آن‌ها در باغ نیست اما در فصل خاص خود دوباره جوانه می‌زنند. گیاهان پیازی در باغ گل‌ها جایگزین نمی‌شوند.

 

بخش‌های مختلف باغ گل‌های مشهد عبارتند از:

باغ گل ها در مشهد

گل‌های رز

بخش گل‌های رز در باغ گل‌ها با کمک یک تابلوی راهنما نشان داده شده است. شاید بدانید که گل‌های رز برای رشد و ادامه زندگی نیاز به نور مستقیم آفتاب دارند و به همین دلیل است که بخش گل‌های رز مسقف نیست. در این قسمت از باغ می‌توانید انواع گل‌های رز صد برگ (گل محمدی)، رز‌های مینیاتوری، رز‌ رونده، رز‌ هلندی، رز کاغذی و... را مشاهده کنید. بوته رز در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و مهر به گل می‌رود. بنابراین اگر در ماه‌های دیگر از باغ گل‌های مشهد بازدید کردید و جای گل رز خالی بود، تعجب نکنید.

 

باغ صخره‌ای

باغ صخره‌ای در باغ گل‌های مشهد نام یکی از بخش‌ها می‌باشد که با صخره‌ها تزیین شده است. این صخره ها از دل طبیعت به این باغ آورده شده‌اند و با ایجاد یک آب نما بر روی آن‌ها منظره زیبایی به وجود آمده است. در اطراف صخره‌ها انواع مختلفی از گیاهان پرورش داده شده که با فصل های مختلف در شهر مشهد سازگاری دارند. غالبا طراحی صخره‌ای را با نام آبشار استوایی می‌شناسند و به همین دلیل می‌توانید درختان برگ پهن شبیه به درخت نارگیل و آناناس را در این بخش ببینید.

 

باغ گل در مشهد

 

گیاهان دارویی و معطر

اگر به طب سنتی علاقه دارید، بخش گیاهان دارویی و معطر در باغ گل‌های مشهد برای شما جذاب‌ترین قسمت خواهد بود. با توچه به شرایط آب و هوایی هر فصل، گیاهان دارویی و معطر مختلفی در باغ گل‌ها پرورش داده می‌شوند. از جمله این گیاهان می‌توان به زعفران، گزنه، نعنا، ریحان، اسطوخودوس، حنا و... اشاره کرد.

 

گیاهان پیازی

همان‌ طور که گفتیم گیاهان پیازی یا پیازدار، یک یا دو بار در سال به گل می‌روند سپس ساقه آن‌ها خشک شده و از پیاز جدا می‌گردد. پیاز در فصل گرما و سرما به خواب می‌رود تا دوباره در فصل بهار یا اوایل پاییز که هوا مساعد است گل بدهد. از جمله گیاهان پیاز دار که در باغ گل‌های مشهد پرورش داده می‌شوند، می‌توانیم به سنبل ایرانی، نرگس شیراز، لاله و آماریلیس اشاره کنیم. فراموش نکنید که این گیاهان در هفته‌های اول فروردین ماه و مهر ماه به گل می‌روند. بنابراین برای دیدن این گل‌ها باید زمان مناسبی را برای بازدید از باغ انتخاب نمایید.

 

آمفی تئاتر روباز

یکی دیگر از بخش‌های باغ گل‌های مشهد، آمفی تئاتر روباز آن است. این آمفی تئاتر برای سخنرانی، اجرای مراسم، برنامه‌های خاص نمایشگاه‌های فصلی، برنامه‌های آموزشی و... ساخته شده است.

 

برکه

یک برکه کوچک در باغ گل‌های مشهد وجود دارد که به نیلوفرهای آبی اختصاص داده شده است. نیلوفرهای آبی فقط در آبی رشد می‌کنند که ولرم باشد برای همین می‌توان این گل‌های رویایی را در ماه اردیبهشت در باغ گل‌های مشهد مشاهده کرد.

 

فصل بازدید از باغ گل‌های مشهد

فصل بازدید از باغ گل مشهد

آب و هوای کشورمان شرایطی دارد که اغلب در ماه اردیبهشت شاهد گل دادن بوته‌ها هستیم. توصیه می‌کنیم برای بازدید از باغ گل‌های مشهد یا دیگر شهرها، اولین هفته اردیبهشت ماه را انتخاب کنید تا بیشترین تعداد گل را مشاهده نمایید.

 

ساعات بازدید از باغ گل‌های مشهد

همه روزه، از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب

 

آدرس باغ گل‌های مشهد

مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳

 

برای رزر تور به مقاصد داخلی و خارجی و همچنین تور مشهد با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

باغ گل‌های مشهد نمایشگاهی دائمی و مرکز پرورش گل در شهر مشهد می‌باشد. برای افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند بازدید از چنین مکانی سرگرم کننده و فرح بخش است. حتی اگر به پرورش گل و گیاه و نام آن‌ها علاقه‌ای ندارید باز هم از منظره گل‌های رنگارنگ و معطر در باغ گل‌های مشهد حس دلپذیری به شما دست می‌دهد. این باغ دارای بخش‌های مختلفی است که هر بخش با شرایط محیطی متفاوت، برای رشد و حیات گونه خاصی از گیاهان مناسب می‌باشند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
باغ گلهای مشهد
  • باغ گلهای مشهد
  • شماره تلفن باغ گلها مشهد
  • باغ گل در مشهد
  • قیمت بلیط باغ گلها مشهد
  • باغ گل ها در مشهد
  • فصل بازدید از باغ گل مشهد
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
منا
این باغ خیلی جمع و جور و با صفاست، واسه عکاسی دو نفره م کلی لوکیشن داره بخصوص قسمت گل های رز و طاقچه های گل
خدنگیعفیفه خدنگی
دقیقا همینه که می گید. باغ فضایی رمانتیک و با صفا داره