پارک ماهیگیر کیش (امکانات، تصاویر، آدرس)

پارک ماهیگیر

پارک ماهیگیر کیش در کرانه شرقی جزیره کیش قرار دارد. این پارک به دلیل وجود مجسمه‌ای از یک مرد ماهیگیر به این نام شناخته می‌شود. ساحل شنی، نور پردازی زیبا، آلاچیق‌های حصیری و... از جمله ویژگی‌های جذاب پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش می‌باشند. این ساحل محل مناسبی برای عکاسی است برای همین پیشنهاد می‌کنیم یک دوربین عکاسی حرفه‌ای با خود به همراه داشته باشید و از سوژه‌های مختلفی که در این ساحل موجود هستند تصویر برداری کنید. وجود مجسمه مرد ماهیگیر در پارک ماهیگیر مهم‌ترین جاذبه گردشگری این ساحل می‌باشد که از کیلومتر‌ها دور‌تر قابل مشاهده است. اجازه بدهید در مطلب پیش رو درباره این پارک ساحلی اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بدهیم. برای مثال بدانیم که چه امکاناتی در پارک ماهیگیر کیش قرار دارند، چه تفریحاتی در این پارک می‌توان انجام داد، آدرس پارک کجا است و... لطفا با تورگردان همراه باشید.

 

پارک ساحلی ماهیگیر کیش

 

گفتیم که پارک ساحلی مرد ماهیگیر در ضلع شرقی جزیره کیش قرار دارد و یک مجسمه فیگوراتیو از یک مرد ماهیگیر در آن قرار گرفته است. مساحت پارک به ۴ هزار متر مربع می‌رسد و بیشتر بخش‌ها شامل سواحل شنی می‌باشد. حدود ۵۰۰ متر مربع از مساحت پارک مرد ماهیگیر چمن کاری شده است. همچنین دو آب نما در بخش غربی و شرقی پارک قرار دارند که با یک جوی آب ۱۰۰ متری به یکدیگر متصل می‌گردند. تعداد زیادی درختان تنومند گرمسیری در حاشیه این پارک وجود دارند همچنین انواع گیاهانی که با آب و هوای جزیره سازگار هستند در پارک ماهیگیر رشد کرده‌اند.

مجسمه مرد ماهیگیر در کیش

 

مجسمه مرد ماهیگیر در پارک ماهیگیر کیش مهم‌ترین آیتم این پارک است. این مجسمه فیگوراتیو حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد و بلندترین مجسمه فیگوراتیو در ایران می‌باشد. قامت یک مرد ماهیگیر را مشاهده می‌کنید که یک پای خود را روی سکوی کوتاهی قرار داده است و با دو دست تور ماهیگیری را به سمت آبهای خلیج فارس پرتاب می‌کند. فیگور این مجسمه بسیار طبیعی و دقیق است. همچنین می‌توانید جزییاتی را در چهره و لباس این مرد ماهیگیر مشاهده نمایید. برای ساخت این مجسمه ۴ هنرمند مجسمه ساز به صورت بی وقفه حدود ۳ ماه زحمت کشیده‌اند. متریال به کار رفته برای مجسمه شامل ۱۲ لایه فایبر گلاس، ۳ سانتی‌متر رزین و ۶ تن آهن می‌باشد. مجسمه در شهر مشهد ساخته شد. سپس به صورت ۱۱ قطعه جداگانه به جزیره انتقال پیدا کرد. به کمک ۱۸ تن بتن این قطعات را به یکدیگر پیوند دادند. پایه مجسمه حدود ۳۰ متر مکعب بتن نیاز داشت.

 

نورپردازی پارک ماهیگیر کیش

 

در ساعات شب، به کمک چراغ‌های دکوراتیو، پارک ماهیگیر کیش را نورپردازی می‌کنند که فضای بسیار جذابی دارد. این فضا در هیچ کجای جزیره مانند ندارد برای همین پیشنهاد می‌کنیم در هنگام اقامت در جزیره حتما یک شب را در این پارک زیبا به سر ببرید. اگر در تور کیش به وقت غروب سری به پارک ماهیگیر بزنید می‌توانید تصاویر زیبا و به یاد ماندنی ثبت کنید.

 

برای بازدید از "پارک برفی کیش" کلیک کنید.

مجسمه‌های شنی در پارک ماهیگیر کیش

از آنجایی که پارک ماهیگیر دارای ساحل شنی پهناوری است برای خلق مجسمه‌های شنی بسیار مناسب می‌باشد. افرادی که از این هنر برخوردار می‌باشند آثار زیبایی در این ساحل ایجاد می‌کنند. عکس پارک ماهیگیر کیش را در گوگل جستجو کنید و برخی از آثار شنی هنرمندان ایرانی را مشاهده نمایید.

 

امکانات دیگر در پارک ماهیگیر کیش

علاوه بر امکاناتی که در پارک ماهیگیر از میان جاهای دیدنی کیش نام بردیم می‌توانید در این ساحل زیبا دوچرخه سواری کنید، به قدم زدن بپردازید، در آلاچیق‌های زیبا استراحت کنید و یا از بوفه‌ها غذاهای دریایی و محلی خریداری نمایید. خلاصه در پارک ماهیگیر کیش تفریحات ساده ولی سرگرم کننده‌ای وجود دارند که در کنار خانواده و دوستان اوقات خوشی برای شما به همراه خواهند داشت.

 

آدرس پارک ماهیگیر کیش

کیش، خیابان سنایی، بلوار ساحل، پارک ماهیگیر کیش

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پارک ماهیگیر کیش در کرانه شرقی جزیره کیش قرار دارد. این پارک به دلیل وجود مجسمه‌ای از یک مرد ماهیگیر به این نام شناخته می‌شود. ساحل شنی، نور پردازی زیبا، آلاچیق‌های حصیری و... از جمله ویژگی‌های جذاب پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش می‌باشند. این ساحل محل مناسبی برای عکاسی است برای همین پیشنهاد می‌کنیم یک دوربین عکاسی حرفه‌ای با خود به همراه داشته باشید و از سوژه‌های مختلفی که در این ساحل موجود هستند تصویر برداری کنید.

انتشار :  17 اسفند 1400 به روزرسانی :  2 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
detail/849/پارک-ماهیگیر-کیش
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد