قلعه هفت برج استانبول (یدیکوله) و همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید

قلعه هفت برج استانبول

قلعه هفت برج استانبول یا یدیکوله یکی از قلعه‌های تاریخی شهر است که هم در زمان امپراطوری روم و هم در دوران حکومت عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بنا بر شواهد تاریخی و داستان‌هایی که درباره یدیکوله استانبول وجود دارد، این مکان به عنوان قلعه‌ای ترسناک شناخته شده است. این قلعه دارای سیاه چال‌ها و برج‌هایی برای اعدام است. افراد مشهور و بلندپایه تا سربازان در این قلعه پس از تحمل حبس، اعدام شده‌اند. اگر به بازدید از یدیکوله استانبول علاقه دارید با این مطلب همراه شوید و اطلاعاتی درباره آن بدست بیاورید.

 

قلعه هفت برج استانبول

 

یدیکوله در استانبول

 

در زبان ترکی یدی به معنای ۷ و کوله به معنای برج می‌باشد. یدیکوله در ساحل دریای مرمره قرار دارد و به عنوان محل استقبال لشکریان فاتح ساخته شده است. قدمت یدیکوله به امپراطوری بیزانس می‌رسد. در آن زمان قلعه دو یا سه برج داشت و در زمان عثمانی چند برج دیگر برای آن ساخته شد و از آن پس مردم نام هفت برج را برای این مکان انتخاب کردند. یدیکوله در زمان حکومت عثمانی به عنوان خزانه دولت، زندان و انبار جنگی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

قلعه هفت برج در استانبول

 

یکی از اتفاقات تاریخی مهمی که در یدیکوله رخ داده است مربوط به اعدام سلطان عثمان دوم می‌باشد. این سلطان در سن بسیار کمی به سلطنت رسید و بعد با دسیسه درباریان زندانی شد و اعدام گشت. محل حبس و اعدام سلطان عثمان دوم یدیکوله بود. افراد بلند پایه دیگری نیز در زندان‌های یدیکوله زندانی شدند و در محوطه باز آن به دستور حکومت عثمانی از دنیا رفتند. علاوه بر تمام کاربرد‌هایی که برای یدیکوله نام بردیم باید بگوییم این قلعه یکی از دروازه‌های ورودی شهر استانبول بود. اگر مسافری از غرب به استانبول وارد می‌شد باید مجوز خود را برای ورود از یدیکوله دریافت می‌کرد.

یک افسانه قدیمی درباره یدیکوله وجود دارد. مردم می‌گویند وقتی محمد فاتح قصد داشت قلعه یدیکوله را تصاحب کند، کنستانتین پنجم توسط یک فرشته به تندیس مرمری تبدیل شد تا در زمان مناسب ظهور کند و امپراطوری خود را پس بگیرد. تمام افسانه‌ها و داستان‌های تاریخی واقعی بر زیبایی و اسرارآمیز بودن یدیکوله افزوده‌اند.

 

داخل قلعه یدیکوله

 

بازدید از قلعه یدکوله استانبول

 

قلعه یدیکوله یا هفت برج در نزدیکی ساحل دریای مرمره است. بر فراز پلکان قلعه یدیکوله می‌توانید منظره زیبایی از دریای مرمره مشاهده کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر این قلعه در درست بازسازی بوده و امکان بازدید از آن وجود ندارد. اگر به جاهای دیدنی استانبول رفته اید و می‌خواهید از یدیکوله بازدید کنید ابتدا از طریق وب سایت‌های گردشگری از دایر بودن آن مطمئن شوید.

قلعه یدیکوله در حاشیه شهر استانبول است. برای دسترسی به این مکان تاریخی بایستی با قطار شهری به محله یدیکوله در منطقه فاتح بروید. در فصل بهار و تابستان اگر شرایط جوی مناسب باشد در این مکان کنسرت‌هایی در فضای باز اجرا می‌شوند.

 

قلعه یدیکوله استانبول

 

قیمت بلیت بازدید از یدیکوله

برای بازدید از یدکوله باید حدود ۱/۵ یورو به عنوان ورودی پرداخت نمایید. اگر تمایل دارید که دوربین عکاسی همراه داشته باشید باید ۶ یورو اضافه‌تر پرداخت کنید.

 

ساعات بازدید از یدیکوله استانبول

همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر

 

آدرس یدیکوله استانبول

استانبول، منطقه فاتح، محله یدیکوله، اتوبان ساحلی (Sahil Yoli)

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی و همچنین تور استانبول با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

قلعه هفت برج استانبول یا یدیکوله یکی از قلعه‌های تاریخی شهر است که هم در زمان امپراطوری روم و هم در دوران حکومت عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بنا بر شواهد تاریخی و داستان‌هایی که درباره یدیکوله استانبول وجود دارد، این مکان به عنوان قلعه‌ای ترسناک شناخته شده است. افراد مشهور و بلندپایه تا سربازان در این قلعه پس از تحمل حبس، اعدام شده‌اند. اگر به بازدید از یدیکوله استانبول علاقه دارید با این مطلب همراه شوید و اطلاعاتی درباره آن بدست بیاورید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
قلعه هفت برج در استانبول
  • قلعه هفت برج در استانبول
  • قلعه یدیکوله استانبول
  • داخل قلعه یدیکوله
  • قلعه هفت برج استانبول
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد