بازار ادویه استانبول ( همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید )

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول دومین بازار سنتی و سرپوشیده استانبول از نظر وسعت می‌باشد. این بازار جالب در منطقه فاتح و محله امنیونو قرار گرفته است. اهالی استانبول بازار ادویه را به نام میصیر چاریشی یا بازار مصری‌ها می‌شناسند. در بازار ادویه استانبول می‌توانید انواع ادویه‌های خوش عِطر و بو را جستجو کنید. البته علاوه بر گردشگران مردم منطقه هم برای خرید چاشنی‌های غذا به این بازار می‌روند. همچنین در این بازار فقط ادویه به فروش نمی‌رسد بلکه انواع چای، قهوه و دارو‌های گیاهی هم در اجناس مغازه‌ها قابل مشاهده است.

 

رنگ ها در بازار ادویه استانبول

 

بازار ادویه استانبول کجاست؟

 

بازار ادویه استانبول در محله امینونو و نزدیکی پل گالاتا قرار دارد. این بازار بزرگ دارای ۸۸ مغازه کوچک و بزرگ است که ادویه‌های مختلفی می‌فروشند. در بازار ادویه استانبول می‌توانید انواع ادویه‌های ترکی، عربی و هندی را پیدا کنید. چنین بازار رنگارنگی برای گردشگران جذابیت زیادی دارد و یکی از جا‌های دیدنی استانبول است. البته غیر از گردشگران سرآشپزان حرفه‌ای که به استانبول سفر می‌کنند حتماً سری به این بازار می‌زنند تا چاشنی‌های با کیفیت و کم‌نظیر را از مغازه‌ها بخرند.

 

بازار ادویه استانبول

 

تاریخچه بازار ادویه استانبول

 

بازار ادویه استانبول یکی از بازار‌های قدیمی و سرپوشیده استانبول است. قدمت این بازار به سال ۱۶۶۰ میلادی می‌رسد. گفتیم که اهالی استانبول این بازار را به نام بازار مصری‌ها یا میصیر چاریشی می شناسند. این بازار در زمان عثمانی‌ها با دریافت مالیات از مصری‌ها ساخته شد. همچنین تاجران مصری بار ادویه خود را از بندر به این بازار می‌آورند و به داد و ستد مشغول می‌شدند. گردشگران با تاریخچه این بازار آشنا نیستند و نام بازار ادویه را برای آن انتخاب کرده‌اند.

 

بازار ادویه در شهر استانبول

 

اجناس بازار ادویه استانبول

 

همان‌ طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم در بازار ادویه علاوه بر ادویه ها می‌توان اقلام دیگری هم تهیه کرد. برای مثال انواع چای، انواع دمنوش‌های گیاهی، دارو‌های گیاهی، پنیر ترکی، شیرنی‌های سنتی ترکیه، خاویار ترکی، موم عسل، قهوه، آجیل و خشکبار هم در میان اجناس ادویه فروشان دیده می شود. اگر به آشپزی علاقه دارید می‌توانید ساعتها در بازار ادویه استانبول گشت بزنید و ادویه‌های دلخواه خود را جستجو کنید.

یکی از امتیاز‌های مثبت بازار ادویه استانبول در این است که نام تمام ادویه‌ها و اجناس دیگر به همراه قیمت به زبان انگلیسی هم نوشته شده، اگر تنها کمی با نام این ادویه‌ها آشنا باشید به راحتی می‌توانید خرید کنید. ادویه‌ها و چای‌ها هم گزینه مناسبی به عنوان سوغاتی هستند. همچنین شیرینی‌های سنتی که در بازار ادویه استانبول به فروش می‌رسند نیز می‌توانند هدیه کوچکی برای دوستان و آشنایان باشند. دست فروشان در بازار ادویه اجناسی مانند بدلیجات، حوله، سبد، جعبه‌های تزیینی و … هم می‌فروشند که می‌توان از آن‌ها هم خرید کنید.

در بازار ادویه استانبول تخفیف گرفتن را فراموش نکنید. البته تخفیف گرفتن درباره قیمت ادویه صحیح نیست چون قیمت این اقلام از قبل مشخص شده ولی شاید بتوانید با دستفروشان چانه بزنید و اجناس را با قیمت مناسبتری بخرید.

 

آدرس بازار ادویه استانبول

استانبول، محله امینونو، خیابان پازاری و خیابان ینی مسجد

 

ساعات کاری بازار ادویه استانبول

دوشنبه تا جمعه، ساعت ۸ صبح تا ۷ شب

یکشنبه، ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر

 

این بازار در تعطیلات رسمی، دایر نیست.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بازار ادویه استانبول دومین بازار سنتی و سرپوشیده استانبول از نظر وسعت می‌باشد. این بازار جالب در منطقه فاتح و محله امنیونو قرار گرفته است. اهالی استانبول بازار ادویه را به نام میصیر چاریشی یا بازار مصری‌ها می‌شناسند. در بازار ادویه استانبول می‌توانید انواع ادویه‌های خوش عِطر و بو را جستجو کنید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
رنگ ها در بازار ادویه استانبول
  • رنگ ها در بازار ادویه استانبول
  • بازار ادویه در شهر استانبول
  • بازار ادویه استانبول
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد