شماره تماس : 09146123007
زمان بازدید : هر شب از ساعت 17 تا 24

نمایش همه امکانات

هزینه ورودی
15000 تومان
زمان پیشنهادی بازدید
30 دقیقه تا 1 ساعت

سورتمه تبریز | معرفی، امکانات، تصاویر، آدرس

سورتمه تبریز

معرفی سورتمه تبریز

 

اگر به آذربایجان سفر کرده‌اید و به بازدید از جا‌های دیدنی تبریز علاقه دارید حتماً سری به مجموعه ائل گلی هم بزنید. در این مجموعه تفریحات مهیجی مانند سورتمه تبریز وجود دارند که همه سنین می‌توانند از آن لذت ببرند. برای دسترسی به سورتمه تبریز باید از اتوبان شهید کسایی به سمت تهران حرکت کنید و به سمت خروجی ائل گلی بپیچید. این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۳۰ هکتار ساخته شده است. در این قسمت می‌توانید سورتمه تبریز را ببینید که حدود ۴۵۰ متر مسافت دارد. در اطراف آن گلکاری‌های رنگارنگی ایجاد شده و به همراه آلاچیق های زیبا فضای خانوادگی برای میهمانان فراهم آورده است.

اگر سوار سورتمه شوید می‌توانید منظره‌ای از شهر تبریز و مجموعه ائل گلی مشاهده کنید. همچنین در کنار آن مجموعه هتل ائل گلی پارس قرار دارد که یکی بهترین و مجهز‌ترین هتل‌های شهر تبریز می‌باشد.

 

سورتمه تبریز در سال‌های اخیر برای مدتی تعطیل بوده؛ حتما قبل از مراجعه تماس بگیرید و از فعال بودن آنجا مطمئن شوید.
شماره تماس برای هماهنگی 09146123007

 

فضای سبز سورتمه تبریز

سورتمه تبریز نوعی وسیله نقلیه بدون چرخ است که در مناطق سردسیر بر روی برف توسط سگ یا اسب کشیده می‌شود. اما سورتمه‌های دیگری مانند ترن هوایی وجود دارند که در مجموعه وسایل شهر بازی‌ها قرار می‌گیرند. سورتمه تبریز هم از این نوع است. تفرجگاه ائل باغی در ضلع جنوبی ائل گلی شهر تبریز دارای بزرگترین مجموعه سورتمه استان آذربایجان شرقی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در سایت تورگردان همراه ما باشید.

تمام تجهیزات سورتمه تبریز توسط یک شرکت آلمانی وارد و نصب شده است و کابین‌های این سورتمه تک نفره و دو نفره می‌باشند. سرعت سورتمه توسط سرنشین قابل کنترل است. چنانچه سرعت هر کابین بیش از اندازه مجاز باشد به صورت هوشمند از شتاب آن کاسته می‌شود.

 

تفریح در سورتمه تبریز

 

امکانات سورتمه تبریز

 

امکانات سورتمه تبریز برای میهمانان این مجموعه کامل و قابل توجه است. برای مثال می‌توانید در پارکینگ اختصاصی سورتمه تبریز خودرو‌ها را پارک کنید. همچنین یک مسیر پیاده‌روی وجود دارد که بایستی از پارکینگ تا محل سوار شدن به سورتمه ها بپیمایید. نیمکت‌ها و آلاچیق‌ها‌یی در فضای سبز برای میهمانان قرار داده شده‌اند تا برای استراحت کردن و لذت بردن از مناظر اطراف از آن‌ها استفاده کنند.

در مجموعه سورتمه تبریز آنتن دهی موبایل هیچ مشکلی ندارد. از دیگر امکانات می‌توانیم به سرویس‌های بهداشتی اشاره کنیم. همچنین فروشگاه‌هایی برای خرید خوراکی و تنقلات در اطراف مجموعه وجود دارند. چند کافه و رستوران در مجموعه ائل گلی تبریز قرار گرفته که با منو‌های ایرانی و فرنگی پذیرای میهمانان محترم می‌باشند.

 

شرایط سنی سورتمه تبریز

بازدید از سورتمه تبریز

 

بهترین فصل برای بازدید از تبریز بهار و تابستان می‌باشد. در این فصل‌ها فضای سبز اطراف سورتمه تبریز پر از گل‌های رنگارنگ است. همچنین هوا بسیار خنک بوده و مناظر زیبایی از این مجموعه قابل مشاهده می‌باشد. در بازدید از سورتمه تبریز پول نقد یا کارت بانکی همراه داشته باشید. همچنین برای عکاسی بهتر است یک مونوپاد با خود ببرید. از آنجایی که باید مسیری را با پای پیاده بروید کفش مخصوص پیاده روی بپوشید.

 

ساعات بازدید از سورتمه تبریز

 

همه روزه (در صورت مساعد بودن شرایط جوی) از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

طول مسیر: ۴۵۵ متر

 

ایمنی سورتمه تبریز

 

آدرس سورتمه تبریز: استان آذربایجان شرقی، تبریز، اتوبان کسایی، روبروی ورودی پارک ائل گلی، تفرجگاه ائل باغی

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

سورتمه تبریز نوعی وسیله نقلیه بدون چرخ است که در مناطق سردسیر بر روی برف توسط سگ یا اسب کشیده می‌شود. اما سورتمه‌های دیگری مانند ترن هوایی وجود دارند که در مجموعه وسایل شهر بازی‌ها قرار می‌گیرند. سورتمه تبریز هم از این نوع است. تفرجگاه ائل باغی در ضلع جنوبی ائل گلی شهر تبریز دارای بزرگترین مجموعه سورتمه استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  22 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
ایمنی سورتمه تبریز
  • ایمنی سورتمه تبریز
  • تفریح در سورتمه تبریز
  • شرایط سنی سورتمه تبریز
  • فضای سبز سورتمه تبریز
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
احمد
از شش سال پیش یعنی از سال ۹۶ تعطیل است و تجهیزاتش هم دزدیده شده است و در حال حاضر چیزی به اسم سورتمه در تبریز وجود ندارد
فرشته
🙄🙄بعد وهار سال باز شده و همه تجهیزاتشم جدیدع،میتونی یه سر یزنی شاسگول