جاهای دیدنی بجنورد

بجنورد

در شمال شرق کشوری در میان کوهای کپه داغ شهری قدیمی واقع است که نام آن در لهجه مردم بُژنُرد می باشد . این شهر در روزگاران باستان با نام بیژن گرد شناخته می شده است .
بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و یکی از مهمترین شهرهای شمال شرق کشور می باشد . این شهر نیز مانند هر گوشه از ایران دارای جاذبه های خاص گردشگری می باشد کهشما می توانید با تور بجنورد تورگردان از آنها دیدن کنید.

 

جاذبه های بجنورد، بش قارداش


بخش های از جاذبه های این شهرستان بدین شرح می باشد :

بابا امان بجنورد


این پارک جنگلی یکی از قدیمی ترین پارک ها در نوع خود در کشور می باشد . این پارک وسعتی بالغ بر 25 هکتار دارد که گذر رودخانه اترک ، آبشار و چشمه  های طبیعی در آن زیبای این پارک را دوچندان کرده است . در پارک درختان متنوعی حضور دارند که سن بعضی از آنها به بیش از 400 سال می رسد .

 

 

  تور مشهد از تهران با ارزان ترین قیمت    

 

 

جاذبه های بجنورد، بابا امان

 

بش قارداش بجنورد


گردشگاه بش قاردش یکی دیگر از جاذبه ای طبیعی این شهرستان می باشد که فاصله 7 کیلومتری با شهر بجنورد دارد . افسانه های زیادی درباره این مکان ذکر شده است و نام این مکان نیز از یکی از همین افسانه ها سرچمشه  میگیرد بش قادرش به معنی 5 برادر می باشد . این مکان در زمان اشکانیان و ساسانیان به منظور عبادتگاه مورد استفاده قرار می گرفته است . این گردشگاه تفریحی در سال 1380 جزو میراث ملی ثبت شده است .

 

جاذبه های بجنورد، بش قارداش

 

 

  مقایسه قیمت تور مشهد به مسیرهای مختلف  

عمارت مفخم بجنورد


این عمارت که امروز موزه باستان شناسی و مردم شناسای شهرستان بجنورد می باشد در گذشته خانه و محل سکونت یار محمد خان شادلو (سردار مفخم ) بوده است . از ویژگی های این بنا می توان به معماری خاص آن ( معماری قاجاری )  اشاره کرد . این عمارت 34 اتاق و دو تالار بزرگ آینه کاری شده و کاشی کاری شده دارد . که امروز یکی از مهمترین مکان های گردشگری این استان می باشد .

 

جاذبه های بجنورد، عمارت مفخم

 

آتشکده اسپاخو بجنورد


این بنا یکی از قدیمی ترین بنا های استان خراسان شمالی می باشد . این بنا که یادگار دوران ساسانیان می باشد و نشان از اهمیت این منطق در آن دروان دارد . این محل توسط مردم محلی به کلیسا شهرت دارد اما معماری آن و محراب آن نشان از این دارد که محل آتشکده زرتشتی بوده است .

 

جاذبه های بجنورد، آتشکده اسپاخو

 

حسینیه جاجرمی‌های بجنورد


این حسینیه که در اواخر دوران قاجار بنا شده است به دست دو معماری ایران که در فرانسه به تحصیل رشته معماری رفته بوده اند طراحی شده است که سبگ گوتیگ و معماری ایرانی را در ساخت این بنا تلفیق نمودند . نام این دو معمار برادر محمد امین و مهدی رضایی بوده است .

 

جاذبه های بجنورد، حسینیه جاجرمی ها

 

روستاهای این شهرستان نیز هرکدام مجموعه ای از جاذبه های طبیعی این منطقه می باشد که می تواند چشم هر ببینده را به خود خیر کنند از جمله این روستا می توان به روستاهای اسفیدان ، بدرانلو ، مهنان ، باغ دره ، صوفیان و رشوانلو اشاره کرد.

 

جاذبه های بجنورد، بابا امان

 

این شهر زیبا و آرام همیشه محل مناسبی برای استراحت ، تن آسای و اقامت در سفرهای زمینی در نیمه شمالی کشور و مسیر ها منتهی به مشهد و شمال کشور باشد .

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بجنورد یکی از شهر های خوش آب و هوای ایران است که در شمال شرقی کشور واقع است این شهر مرکز استان خراسان شمالی نیز هست با ما همراه شوید تا بیشتر با این شهرستان زیبا آشنا شوید

انتشار :  13 اسفند 1397 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   سعید مقربی
تصاویر مرتبط
جاذبه های بجنورد، بش قارداش
  • جاذبه های بجنورد، بش قارداش
  • جاذبه های بجنورد، بش قارداش
  • جاذبه های بجنورد، بابا امان
  • جاذبه های بجنورد، حسینیه جاجرمی ها
  • جاذبه های بجنورد، آتشکده اسپاخو
  • جاذبه های بجنورد، عمارت مفخم
  • جاذبه های بجنورد، بابا امان
  • بجنورد
  • بابا-امان
  • آتشکده-اسپاخو5
  • آتشکده-اسپاخو3
  • عمارت-سردار-مفخم
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد