جاهای دیدنی کاشان (همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

جاهای دیدنی کاشان

کاشان مهد تمدن و فرهنگ ایران است . این شهر دارای قدمت شهر نشینی 7.500 ساله است که از تپه سیلک سرچشمه گرفته است . هیچ شهری در کره زمین قدمتش به کاشان نمیرسد. شهر کاشان به دلیل جاذبه های متنوع گردشگری برای بخش وسیعی از گردشگران ایرانی و خارجی می تواند بسیار جذاب باشد.

 

جاهای دیدنی کاشان

 

با تورکاشان تورگردان سفری لذت بخش به این شهر داشته باشید و از بازدید این شهر لذت ببرید بخشی از دیدنی ها این شهر :

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان

 

این باغ زیبا یکی از مکان های دوست داشتنی و دیدنی شهر کاشان است که دارای اهمیت تاریخی نیز هست.

 

حمام فین کاشان

حمام فین کاشان

 

دو حمام در قسمت جنوبی باغ فین وجود دارد که به حمام بزرگ و کوچک معروف است . حمام کوچک از قدمت بیشتری برخوردار است و واقع مرگ امیرکبیر نیز در آن رخ داده است.

 

بازار سنتی کاشان

بازار سنتی کاشان

 

این میراث ارزشمند تاریخی که در دوره صفویه بنا شده است دارای اهمیت بسیار بالای تجاری در دوران های گذشته بود است . این بازار دارای بخش های مختلفی مانند کاروان سرا نیز بوده است و معماری آن نیز بسیار زیبا و منحصربه فرد است .

 

قمصرکاشان

قمصر کاشان

 

از زیباترین مکان های کشور در فصل بهار است که به واسته باغ های پوشیده از گل محمدی و گلاب گیری آن بسیار معروف است .

 

آتشکده نیاسر کاشان 

آتشکده نیاسر کاشان 

 

این آتشکده باستانی که یادگار دوران ساسانیان است که به شکل خوبی سالم مانده است نام دیگر این بنا چهار قاپو نیز هست این بنای چهارطاقی یکی از قدیمی ترین و سالمترین نمونه های خودش است .

 

تپه های سیلک کاشان

تپه های سیلک کاشان

 

تپه باستانی سیلک (Tepe sialk) در واقع محل نوعی آیین مذهبی و گورستان بوده است که قدمت بقایای انسان های دفن شده به 3500 سال پیش نیز میرسد . ماده اولیه ساخت این بنا خارک رس و سفال بوده است.

 

غارنیاسر 

غار نیاسر کاشان

 

این غار به در 2000سال پیش تماما با دست بشر حفر شده است و روایت های متعددی وجود دارد از کاربرد آن که مهتمل ترین نظر این است که برای نوعی مراسم مذهبی این غار حفاری شده است

.

شهر زیرزمینی نوش آباد 

شهر زیرزمینی نوش آباد

 

در نزدیکی شهر کاشان شهری زیرزمینی وجود دارد که در سه طبقه واقع شده و از 4 تا 18 متر عمق دارد . کانال های متعدد و راهروهای زیاد به هم مرتبط است . این مجموعه تاریخی با نام اویی هم شناخته می شود . قدمت این مکان به قبل از اسلام میرسد و کاربردهای مختلفی مخصوصا کاربرد دفاعی داشته است.

 

کاشان، شهر زیبایی‌ها، مهد شعر و ادب، میزبان خانه‌های تاریخی و سرزمینی آمیخته با عطر گل‌های محمدی، مملو از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های جالب و هیجان‌انگیز بسیاری است که معرفی تمامی‌ آن‌ها در یک مقاله امکان‌پذیر نخواهد بود. از دیگر مکان‌های دیدنی شهر کاشان می‌توان به خانه‌ی طباطبایی‌ها، آرامگاه شاعر محبوب سهراب سپهری، بقعه‌ی خواجه تاج‌الدین، موزه‌ی ملی کاشان، آبشار نیاسر، عمارت عباسیان، منزل عامری‌ها، حمام سلطان امیر احمد، کاروانسرای مرنجاب، مسجد میرعماد کاشان، پل گبرآباد کاشان، روستای کمال‌الملک (کله)، آتشکده‌ی خرم‌دشت، روستای ون، روستای آذران برزک، سید ضیاالدین و قدمگاه حضرت علی (ع)، کاروانسرای سن‌سن کاشان، مدرسه‌ی سلطانیه، مناره‌ی زین‌الدین، قلعه‌ی جلالی، خانه‌ی حشمت‌اله خان، خانه‌ی رزاقیان و ... اشاره کرد.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی کاشان به دلیل تنوع گردشگری برای بخش وسیعی از گردشگران ایرانی و خارجی جذابیت دارد.کاشان مهد تمدن و فرهنگ ایران است. این شهر دارای قدمت شهر نشینی 7.500 ساله است که از تپه سیلک سرچشمه گرفته است . هیچ شهری در کره زمین قدمتش به کاشان نمیرسد .

انتشار :  18 بهمن 1397 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   سعید مقربی
تصاویر مرتبط
غار نیاسر کاشان
  • غار نیاسر کاشان
  • قمصر کاشان
  • حمام فین کاشان
  • جاهای دیدنی کاشان
  • شهر زیرزمینی نوش آباد
  • باغ فین کاشان
  • تپه های سیلک کاشان
  • آتشکده نیاسر کاشان
  • بازار سنتی کاشان
  • n82965360-72426975
  • d2c8f6fb-fab9-4024-8128-ab94df465a5c
  • acab8b92-7b42-4126-add1-91459ef28c19
  • 2fbbfcf8-e933-4353-aaa3-d541d05b7e17
  • 1057-3325
  • mardomsialk1395-11-18-0-18-10
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد