هتل یلو کاشان ؛ هتلی در آران و بیدگل و روستای کویری یزدان

هتل-یلو-آران-بیدگل-کاشان-تورگردان

 

امیدوارم اسم هتل را یِلو به معنی زرد رنگ (در زبان انگلیسی) نخوانده باشید چون نام این هتل یَلوووو(Yaloo) است که معنای آن را در مقاله آورده ایم. این هتل شبیه اقامتگاه های بومگردی است و تمامی طراحی اتاق ها، رستوران و خدمات دهی آن به سبک بومگردی صورت می گیرد ولی اتاق ها بر خلاف اقامتگاه های معمولی سرویس تختخواب دارد و انواع امکانات هتل ها در آن به کار گرفته شده است. هتل یلو در روستای یزدان، شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل کاشان قرار گرفته و منطقه ای کاملا کویری در استان اصفهان به شمار می رود. اگر عاشق کویر گردی هستید ولی به دنبال اقامتی متفاوت و لوکس از نوع سنتی و بومی می گردید، هتل یلو کاشان را رزرو کنید. برای آشنایی بیشتر با هتل یلو آران و بیدگل کاشان با وبلاگ سایت تورگردان همراه باشید.

 

هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

معرفی هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

هتل یلو از سال 1397 در منطقه ای کویری آغاز به کار کرده است و به خصوص در فصول خنک سال که کویرگردی اوج می گیرد با استقبال زیادی مواجه می شود. هتل یلو در 3 طبقه با معماری برگرفته از اقلیم ، 28 باب واحد اقامتی بسیار زیبا با اُرُسی های رنگارنگ را در بر گفته است. خیلی از افراد هنگامی که در تور کاشان ، تور شیراز یا سایر مناطق با این پنجره های رنگی روبرو می شوند آنقدر به وجد می آیند که تا می توانند عکس های زیبا به یادگار می گیرند. حال تصور کنید در اتاقی اقامت داشته باشید که از لابلای این اُرُسی های رنگی نور به آن بتابد و صبح با رقص نور شما را از خواب بیدار می کند.

تمامی سرویس های بهداشتی از قبیل حمام و سینک های دستشویی با کاشیکاری ایرانی تزئین شده اند و زیبایی خاصی دارند. هتل به سبک معماری ایرانی از حیاط داخلی برخوردار است  در میان این حیاط حوض آبی مدور با چهار باغچه در اطرافش به سبک باغ سازی ایرانی و چهار باغ احداث شده است. طاق ها و ایوان ها نیز در ورودی هتل جذابیت خاصی به بنا داده است. نمای اصلی ساختمان که سه طبقه اتاق را تشکیل می دهد به زیبایی با کاهگل تزئین شده است و سه پلکان سنگی از میان آن ها عبور می کند. دو بادگیر به یادگار معماری کویر در دو سوی عمارت به چشم می خورد.

هتل در فضایی گود و دره مانند احداث شده است و اطراف آن را رمل ها و کوه های ماسه ای فرا گرفته است. این موضوع کمک شایانی به خنک سازی فضا کرده وبا بهره گیری از سبک ساختمان سازی بومی بنایی مدرن و امروزی را با کمک دانسته های دیروز بر پا کرده است. طاقچه های درون اتاق ها فضایی کاملا نوستالوژیک به آن ها داده است.

 

هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

معنای یلو چیست؟

یلو در زبان مردمان روستای یزدان که به گویش بیذوی صحبت می کنند به معنی یل ها و پهلوانان است و باید آن را با فتحه (-َ) و او تلفظ کرد(Yalloo).

 

روستای یزدان (یزدان دل ) کاشان

روستای یزدان در دهستان سفید دشت در بخش کویرات از توابع شهرستان آران و بیدگل قرار گرفته است. این منطقه کویری تا شهر ابوزیدآباد 6 کیلومتر و تا شهر کاشان 30 کیلومتر فاصله دارد. هتل یلو در جنوب شرقی کاشان قرار دارد. در منطقه کویری روستای یزدان حدود 400 نفر جمعیت وجود دارد و صنعت گردشگری و اقامتگاه هایی مثل هتل یلو توانسته برای این افراد بومی شغل و درآمدزایی کسب کند. تقریبا تمامی پرسنل هتل یلو از بخش پذیرش تا رستوران و سایر بخش های خدماتی بومیان منطقه هستند که با لباس های محلی و لهجه شیرین کاشی در خدمت میهمانان کویر قرار گرفته اند.

 

هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

موقعیت مکانی و جاذبه های نزدیک به هتل یلو

 

هتل یلو آران و بیدگل کاشان تا شهر کاشان تنها 30 کیلومتر فاصله دارد و به راحتی می توان از آنجا برای بازدید از خانه های تاریخی کاشان مثل خانه بروجردی ها، خانه طباطبائی ها، مسجد آقا بزرگ و حتی بازدید از شهر نائین برنامه ریزی کرد. از این گذشته در نزدیکی هتل جاذبه های دیگری باری کویر گردی و رصد آسمان شب وجود دارد که می تواند یکی دو روز اول سر میهمانان هتل را گرم کند.

کویر سیازگه:

میهمانان هتل می توانند بخشی از برنامه سفرشان را به سافاری در کویر و رفتن به بیابان اختصاص دهند. کویر سیازگه از مناطق نزدیک به هتل است که به دلیل برخورداری از ریگزارها و رمل های ماسه ای توجه گردشگران را جلب کرده است. در منطقه سیازگه کمپینی به کمک مدیریت هتل و شهرداری ابوزیدآباد راه اندازی شده و چادرهایی برای اقامت تجهیز شده و علاقمندان به کویر می توانند از سکوت و آرامش آنجا لذت ببرند. تپه های شنی، رمل های داغ و روان و چشم اندازهای وسیعی که پیش روی گردشگران قرار گرفته بیش از پیش از گردشگران دلبری می کند.

به دلیل نبود آلودگی نوری در مناطق روستایی، می توان به راحتی و بدون چشم مصلح و ابزار های خاص نجومی شب ها آسمان کویر را به تماشا نشست. اگر در میان جاده چراغ های ماشینتان را خاموش کنید و به آسمان بالای سرتان نگاهی بیندازید، شاید بتوانید تمامی ستارگان را در طول زمان ها به یک چشم ببینید.

 

لیستی از جاهای دیدنی مشهد که باورتان نمی شود

 

هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

رستوران هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

رستوران هتل یلو آران و بیدگل نیز همچون خود هتل از معماری بومی بهره برده و با پرسنلی با لباس های بومی و البته غذاهای محلی از میهمانان پذیرایی می کند. مصالح اصلی ساخت رستوران نیز مثل هتل از کاه گل است. کاه گل از مصالح بومی مناطق کویری است و بیشترین تداوم و مقاومت را در اینگونه مناطق از خود نشان داده است و سابقه استفاده از آن به ایران باستان بر می گردد. لابلای سازه های کاهگلی تزئیناتی با کاشی های فیروزه ای و دکوراسیونی از گلیم ها و میز و صندلی های سنتی انتظار میهمانان را می کشد.

تمامی غذاها از مواد اولیه و ارگانیکی که از دل روستا تهیه می شود طبخ می شود و میهمانان می توانند لذت خوردن غذای کاملا ارگانیک و لذیذ را تجربه کنند. میهمانان هتل یلو آران و بیدگل کاشان می توانند صبحشان را با عسل و کره و پنیر و ماست و سرشیر محلی و نان هایی که به دست مردمان زحمت کش کویر آماده شده آغاز کنند.

از غذاهای سنتی که در رستوران هتل یلو سرو می شود می توان به غذاهای معمول مثل انواع کباب و خورشت با مواد اولیه ارگانیک و غذاهای گیاهی مخصوص گیاهخواران و پیش غذاهایی مثل آش شولی و کاچی اشاره کرد. آب میوه ها همگی طبیعی است و شربت هایی مثل آب گلاب تهیه شده از گلاب ناب منطقه، چای و انواع دمنوش های آماده شده از گیاهان منطقه و شربت هایی دلپذیر برای نوش جان کردن میهمانان فراهم است. در این رستوران می توانید یک شکم گردی متفاوت را تجربه کنید.

 

هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

اتاق های هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

هتل یلو آران و بیدگل همچون سایر هتل ها در هر اتاق مجهز به سرویس بهداشتی و حمام، کولر و تهویه مناسب و همچنین تختخواب هایی با خوش خواب های راحت است. اتاق های هتل تنوع زیادی دارد و گردشگران تور کاشان می توانند با توجه به تعداد نفرات و سلیقه ونیازشان اتاق مورد علاقه خود را رزرو نمایند. اتاق های دو تخته، سه تخته، چهار تخته، اتاق پنج تخته، اتاق شش تخته و اتاق هفت تخته به همه نیازها پاسخ گفته است. باید در نظر داشته باشید که اتاق های هتل به هیچ وجه ارزان قیمت نیستند و تنها اقامتی یک شبه در اتاق های دو تخته بیش از 600 هزار تومان برایتان آب می خورد ولی ارزشش را دارد.  

 

هتل یلو آران و بیدگل کاشان

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اگر عاشق کویر گردی هستید ولی به دنبال اقامتی متفاوت و لوکس از نوع سنتی و بومی می گردید، هتل یلو کاشان را رزرو کنید. این هتل شبیه اقامتگاه های بومگردی است و تمامی طراحی اتاق ها، رستوران و خدمات دهی آن به سبک بومگردی صورت می گیرد ولی اتاق ها بر خلاف اقامتگاه های معمولی سرویس تختخواب دارد و انواع امکانات هتل ها در آن به کار گرفته شده است.

انتشار :  8 آبان 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
هتل یلو آران و بیدگل کاشان
  • هتل یلو آران و بیدگل کاشان
  • هتل یلو آران و بیدگل کاشان
  • هتل یلو آران و بیدگل کاشان
  • هتل یلو آران و بیدگل کاشان
  • هتل یلو آران و بیدگل کاشان
  • هتل یلو آران و بیدگل کاشان
  • هتل-یلو-آران-بیدگل-کاشان-تورگردان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد