بهترین زمان سفر به کیش؛ چه زمانی برای سفر کیش مناسب است؟

بهترین زمان سفر به کیش

مطمئنا انتخاب بهترین زمان سفر به کیش می‌تواند کیفیت سفرتان را از این رو به آن‌ رو کند. «چه زمانی برای سفر به کیش مناسب است؟» سوالی است که هر مسافری قبل از برنامه‌ریزی سفر به کیش از خودش می‌پرسد و به‌محض پیدا کردن جواب، چمدانش را آماده می‌کند. براساس آب‌وهوای جزیره می‌توان یک دستورالعمل کلی برای مناسب‌ترین وقت سفر به کیش تعیین کرد. در عین حال باید این را هم دانست که به قصد و نیت هر مسافر بستگی دارد که ایده‌آل‌ترین و طلایی‌ترین فصل سفر به جزیره کیش کی است. 

آب‌وهوا، بازارگردی، جشنواره‌ها و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌ها از جمله مواردی هستند که در تعیین بهترین فصل و ماه مسافرت به کیش تاثیر به‌خصوص خودشان را می‌گذارند. در ادامه این مطلب، بهترین بازه سفر را براساس فاکتورهای متعدد بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب

از نظر آب‌وهوا چه زمانی برای سفر کیش مناسب است؟

 

چه زمانی برای سفر کیش مناسب است؟

از نظر موقعیت مکانی، جزیره کیش در بخش‌های جنوبی کشورمان قرار دارد و اقلیمی گرم دارد. در این اقلیم گرم، دمای هوا مانند دمای بالای روزهای تابستانی است و جان می‌دهد که با تفریحات آبی و مهیج سرگرم شوید. برای مثال، وقتی که در زمستان به کیش سفر می‌کنید، خبری از سرمای زمستانی شهر خودتان یا بارش برف نیست، اما به‌جای آن‌ها بارش باران، شهر را پرآب می‌کند. در حقیقت، زمستان‌ها در جزیره کیش با فصل پاییز و بهار شهر خودتان برابری می‌کند.

البته فاکتور مرطوب بودن هوا را هم باید به تمامی فصل‌های جزیره کیش به‌جز روزهای ابتدایی بهار و عید نوروز اضافه کنید؛ چرا که کیش با آب‌های آزاد احاطه شده و رطوبت، محیط جزیره را دربرمی‌گیرد. در دو فصل تابستان و پاییز میزان رطوبت آب‌های آزاد در جزیره کیش روندی صعودی دارد و شاید برای عده‌ای اذیت‌کننده باشد. با همه این‌ها، بسیاری از مسافرها ترجیح می‌دهند که کمترین هزینه سفر به کیش را بپردازند و در فصل پاییز، مهمان این جزیره و اقامتگاه‌های خوبش باشند. 
 

سفر به کیش در بهار با کمترین رطوبت

 

بهار، بهترین فصل سفر به کیش

تعطیلات نوروز، بی‌شک بهترین زمان مسافرت به کیش برای همه است. در این بازه، جزیره به‌لحاظ ورود مسافرهای جدید، مملو از حضور افراد جدید می‌شود و به همین خاطر، شلوغ و پرازدحام است. کسانی که در نوروز به کیش سفر می‌کنند، شاهد افزایش قیمت‌ بلیط پرواز و اقامتگاه‌ها هستند. اگر حاضر هستید آب‌وهوای دلپذیر کیش در فصل بهار را تجربه کنید و با گران بودن هزینه پکیج سفرهای نوروزی مشکلی ندارید، فصل بهار، بهترین زمان مسافرت به جزیره است.

اگر فاکتور ازدحام و سخت پیدا کردن اقامتگاه خوب را کنار بگذاریم، به حداقل رسیدن رطوبت و پایین آمدن میانگین دما در جزیره، واقعا ارزش سفر به کیش را چندبرابر بیشتر می‌کند.


سفر به کیش با تور بهتر است یا شخصی؟ [+ بررسی مزایا و معایب]


مسافرت به کیش در فصل تابستان آفتابی

 

فصل تابستان آفتابی، بهترین زمان سفر به کیش

آفتابی‌تر از روزهای تابستانی کیش را در جایی دیگر از کشور ایران تجربه نخواهید کرد. در کنار حرارت بالا و تابش مستقیم نور خورشید، شور تفریحات آبی بیشتر از تابش آفتاب خواهد بود. تفریحات آبی کیش جزیره یکی‌از کارهای وسوسه‌کننده‌ای است که در اینجا می‌توانید بی‌وقفه از آن‌ها لذت ببرید. در کنار تفریحات آبی، سرگرمی‌های کلاسیکی مانند آفتاب گرفتن در کنار ساحل و شنا هم در تابستان، بسیار رایج‌اند.  

از نظر قیمت بسته‌های سفر به کیش، فصل تابستان، هزینه‌های بیشتری نسبت‌به سفر در پاییز و زمستان دارد. اگر حاضر هستید تجربه‌های متعددی مانند دید و بازدید جاهای دیدنی کیش در تابستان داشته باشید و هزینه‌ای معمول بپردازید، تابستان بهترین زمان برای مسافرت است.


در تابستان امسال تجربه کنید: لوکس‌ترین هتل کیش


مسافرت در کیش در فصل خنک پاییز

 

پاییز، بهترین زمان مسافرت به جزیره کیش است

پاییز، بهترین زمان مسافرت به جزیره کیش است، اگر تخفیف‌های واقعی سفر را به ‌هیچ‌وجه نمی‌خواهید از دست بدهید. در واقع، لقب ارزانترین فصل سفر به کیش به فصل پاییز تعلق دارد. 

از نظر آب‌وهوا، وضعیت بارش باران در پاییز پیش‌بینی نشده، تا حدودی شبیه‌به تابستان بوده و باران ممکن است در میانه یک روز آفتابی ببارد. با سفر رفتن به کیش در پاییز، تا حد زیادی هزینه‌ها قابل کنترل هستند، از هزینه‌های خرید پوشاک از بازارها گرفته تا قیمت اجاره اتاق در هتل‌ها. 

در یک روز خاص از پاییز حتما می‌توانید تخفیف 50 درصدی برای سفرتان بگیرید. تاریخ 20 آبان را که به روز کیش معروف است در نظر داشته باشید. در این روز بخصوص، تمامی هزینه‌ها تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند و با قیمت حداقلی می‌توانید کیش‌گردی را تجربه کنید و به همه جاهای دیدنی کیش سر بزنید.

در میان سه ماه پاییز، آذرماه بیشترین بارش را دارد و پربارش بودنش می‌تواند حال و هوای بهشتی را برای اهلش داشته باشد. 


این مطلب برای شماست: جاهای دیدنی کیش در پاییز


سفر به کیش در زمستان پربارش

 

زمستان، ارزانترین فصل سفر به کیش

ترکیب تعادل و بارش را طوری که انتظار می‌رود جزیره کیش داشته باشد، در روزهای زمستانی می‌توانید پیدا کنید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که در کنار لوازم سفرتان، حتما چتر به‌همراه داشته باشید. با این وضع، واقعا نمی‌توان روی تفریحات ساحلی حساب باز کرد و انتظار داشت که مسئولان تفریحات از ارائه خدمات در این وضعیت استقبال کنند. عوضش می‌‎توانید به جاهای دیدنی کیش در زمستان سر بزنید و جاذبه گردی را بیشتر تجربه کنید.

دمای جزیره کیش در زمستان از 8 تا 24 درجه متغیر است و آنچنان سرمای استخوان سوزی نیست که بخواهید لباس‌های بافتنی بردارید. شاید در آخر شب‌ها نیاز داشته باشید که لباس گرم به تن کنید، اگر می‌خواهید در کنار ساحل وقت بگذرانید. 

بارش متداوم باران در فصل زمستان موجب می‌شود که بسیاری از مسافرها، این فصل را برای سفر ترجیح ندهند و قیمت‌ بسته‌های سفر به حداقل برسد. براساس تجربه، ارزانترین تور کیش را می‌توانید در زمستان امسال هم بگیرید.

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید و بازارگردی

 

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید و بازارگردی

بهترین بازارگردی در مراکز خرید جزیره کیش را می‌توانید در فصل پاییز تجربه کنید. براساس واقعیت و همچنین خاطرات مسافران قبلی، بهترین زمان مسافرت به کیش برای خرید، سه ماه مهر، آبان و پاییز است. حراج‌های به‌یادماندنی، ارزانی واقعی پوشاک و اجناس و از همه مهم‌تر، پایین‌ترین نرخ بلیط هواپیمای کیش و ارزان‌تر بودن اتاق برای اقامت، شرایط را برای مسافران جزیره، مساعدتر می‌کند. 


هتل‌های ارزان کیش که امکانات خوبی دارند، کدامند؟


ارزانترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟

 

ارزانترین زمان سفر به کیش

دو فصل از سال است که می‌توانید روی ارزانترین زمان سفر به جزیره کیش حساب باز کنید. در دو فصل تابستان و پاییز، هزینه‌های سفر به کیش ارزانتر از هر زمان دیگری است. این ارزانی دلیل خودش را دارد. گرمای طاقت‌فرسا در تابستان و کاهش تعداد سفرها با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در پاییز، ارزانترین موقعیت سفر را برای علاقه‌مندان سفر به جنوب کشور رقم می‌زند. 

همچنین در فصل پاییز که به جزیره کیش سفر کنید، برای خرید تا 50 درصد تخفیف می‌توانید بگیرید و دور از واقعیت نیست. 

اگر در تابستان و پاییز شرایط سفر به کیش را به هر دلیلی ندارید، بلافاصله بعد از تعطیلات عید نوروز که همه مسافرها به شهر خودشان برمی‌گردند، برآورد هزینه سفر به کیش ارزان است. در این زمان ویژه که مدتش خیلی کوتاه است، هم فرصت استفاده از تفریحات را دارید، هم هزینه کمتری را می‌پردازید و روی همه جنبه‌های سفرتان می‌توانید حساب باز کنید.

بهترین فصل سفر به کیش برای رویدادهای فرهنگی

 

بهترین فصل سفر به کیش برای رویدادهای فرهنگی

کنسرت، جُنگ‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری، یکی از دلایلی است که مسافرها پا به جزیره کیش می‌گذارند و برای چندمین‌بار مهمان این جزیره دوست‌داشتنی می‌شوند. جُنگ‌ها و کنسرت‌های کیش که در اکثر روزهای سال برگزار می‌شوند به‌جز آن موقع‌هایی که در ایام محرم و صفر هستیم. 

طلایی‌ترین بازه برگزاری جشنواره‌های پرطرفدار جزیره در تابستان از 15 تیر تا 15 شهریور است و آنچه که جریان دارد، شور و هیجان برای دیدن متفاوت‌ترین رویداد جنوب کشورمان است. جشنواره‌هایی مانند آبنبات‌چوبی، خرید، سلامت و مسابقه‌های رالی، نشان‌دهنده تنوع رویدادهای فرهنگی است که در مسافرت تابستانی‌تان به جزیره می‌توانید تجربه کنید و لذتش را جرعه جرعه بچشید. 

خلوت‌ترین فصل سفر به کیش کی است؟

 

خلوت‌ترین فصل سفر به کیش کی است؟

اگر بخواهید فصلی را برای مسافرت به کیش انتخاب کنید که فقط خود کیشوندی‌ها در جزیره باشند، دو ماه خرداد و مرداد در تابستان، شرایطی ایده‌آل را برای سفر دارند و همانقدر که فکرش را می‌کنید، جزیره خلوت است. 

فصل پاییز و زمستان هم خلوت‌ترین مسافرت به جزیره کیش به‌شمار می‌آیند؛ چرا که در این دو فصل، بارندگی بسیار زیاد است و کمتر کسی دوست دارد که در ایام بارانی و چتربه‌دست به جزیره سفر کند. این را هم باید در نظر داشت که فرصت‌های استفاده از تفریحات دریایی را در دو فصل پاییز و زمستان ندارید. بارگشایی و ادامه به کار مجموعه‌های آموزشی کشور هم دلیلی مهم برای کم شدن تعداد مسافران این جزیره است.

برای تفریحات ساحلی چه زمانی برای سفر به کیش مناسب است؟

 

برای تفریحات ساحلی چه زمانی برای سفر به کیش مناسب است؟

بهترین زمان سفر به کیش برای لذت بردن از غواصی و تفریحات آبی، تابستان است، البته اگر آب‌وهوای گرم و شرجی را می‌توانید تحمل کنید. اگر با آب و هوای گرم رابطه خوبی ندارید، سه ماه فصل بهار برای لذت بردن از تفریحات ساحلی و آبی، مناسب‌ترین زمان است. 

چنانچه در یکی از این دو بازه به جزیره کیش سفر می‌کنید و نوبت‌به غواصی یا آب‌تنی در میان آب‌های سواحل می‌رسد، مراقب باشید که زمان درستی را انتخاب کنید. به‌طور معمول، ابتدای صبح‌ها یا ظهرها برای لذت بردن از شنا کردن، غواصی و هر تفریح آبی دیگر، بهترین لحظه است؛ چون که با نزدیک شدن به انتهای روز، شرایط خوبی برای تفریحات ممکن نیست.
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

چه زمانی برای سفر کیش مناسب است؟ حقیقتش زمان و بازه مشخصی وجود ندارد که بتوان به همه پیشنهاد داد که به جزیره سفر کنند و تضمین داد که مناسب‌ترین فصل برای مسافرت است. براساس سلیقه، بودجه، آب‌وهوا، بازارگردی و خلوتی، چندین بازه متعدد را برای بهترین فصل سفر به جزیره کیش می‌توان معرفی کرد و این فصل را بهترین زمان دانست. برای ارزانی، فصل پاییز و زمستان، بهترین زمان مسافرت به حساب می‌آیند. در صورتی که آب‌وهوا را معیارتان قرار دادید، فصل بهار و خصوصا تعطیلات ابتدای سال، ایده‌آل‌ترین شرایط را برایتان دارند. برای خلوتی جزیره کیش هم می‌توانید خرداد، مردادماه و حتی بعد از تعطیلات عید روی آرامبخش بودن سفرتان حساب باز کنید. بعضی از مسافرها هم معتقدند هر زمان که بودجه کافی برای سفر باشد، بهترین و مناسب‌ترین زمان سفر همان فصل است.

انتشار :  16 خرداد 1403 به روزرسانی :  18 تیر 1403 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
زمستان، ارزانترین فصل سفر به کیش
  • زمستان، ارزانترین فصل سفر به کیش
  • بهترین زمان سفر به کیش برای خرید و بازارگردی
  • خلوت‌ترین فصل سفر به کیش کی است؟
  • پاییز، بهترین زمان مسافرت به جزیره کیش است
  • بهترین فصل سفر به کیش برای رویدادهای فرهنگی
  • فصل تابستان آفتابی، بهترین زمان سفر به کیش
  • برای تفریحات ساحلی چه زمانی برای سفر به کیش مناسب است؟
  • بهار، بهترین فصل سفر به کیش
  • ارزانترین زمان سفر به کیش
  • چه زمانی برای سفر کیش مناسب است؟
پرسش و پاسخ
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد
تورهای مشابه