بوستان آب و آتش تهران (معرفی جاذبه‌ها)

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش تهران در اراضی عباس آباد قرار دارد و از جمله محبوب‌ترین پارک‌های پایتخت است. این بوستان امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی داشته و توسط پل طبیعت به پارک طالقانی متصل می‌شود. مناظر زیبا و طراحی کم نظیر بوستان آب و آتش باعث افزایش میزان بازدید شده و این نقطه را به لوکیشن مناسبی برای عکاسی تبدیل کرده است. امکانات و تفریحات پارک آب و آتش در سطح قابل قبولی هستند و می‌توانند برای تمام سنین جذاب باشند.

 

بوستان آب و آتش تهران برای ساکنان پایتخت شناخته شده است. اگر اهل تهران نیستید و یا شناخت کافی از این پارک زیبا ندارید ادامه مطلب را بخوانید. امیدواریم در سفر آینده خود به تهران از پارک آب و آتش بازدید کنید و خاطرات به یاد ماندنی بسازید.

 

پارک آب و آتش تهران

 

بوستان آب و آتش کجاست؟

 

پارک آب و آتش در خیابان آفریقا و نرسیده به چهارراه جهان کودک قرار دارد. در نزدیکی این پارک، بوستان‌های بنادر و نوروز قرار گرفته‌اند. همچنین در پارک آب و آتش با عبور از پل طبیعت به پارک طالقانی می‌رسید. ایستگاه مترو حقانی در نزدیکی بوستان آب و آتش قرار داشته و رفت و آمد را برای بازدید کنندگان آسان‌تر می‌کند. این پارک زیبا در سال ۱۳۸۸ توسط شهردار وقت تهران، آقای قالیباف افتتاح شد.

 

برای آشنایی با کافه های تهران کلیک کنید.

جاذبه‌های بوستان آب و آتش تهران

 

علاوه بر پوشش انبوه درختان، گلکاری‌های زیبا و فضای سبز در پارک آب و آتش، جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارند. تندیس‌هایی که توسط هنرمندان کشورمان خلق شده‌اند زیبایی این بوستان را دو چندان می‌کنند. طراحی‌های منحصر به فرد حوضچه‌ها و فواره‌ها نیز در پارک آب و آتش خلاقانه است. به بیان دیگر در هر بخش از پارک آب و آتش تهران، منظره‌ای جذاب مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل است که بوستان آب و آتش در لیست جاهای دیدنی تهران قرار می‌گیرد و بازدید از آن توصیه می‌شود. اجازه بدهید در این بخش تعدادی از جاذبه‌های پارک آب و آتش را نام ببریم.

 

برج‌های آتش

برج‌های آتش در بوستان آب و آتش جزو آیتم‌های جذاب هستند. چهار برج در ضلع شرقی بوستان قرار داشته که ارتفاع آن‌ها به ۱۰ متر می‌رسد. پس از غروب آفتاب، شعله‌های آتش از برج‌ها روانه آسمان می‌گردند. بلندای شعله‌های آتش از ۱ متر تا ۸ متر متغیر بوده و جلوه زیبایی به منظره شب‌های بوستان بخشیده‌اند.

 

فواره‌های آب

فواره‌های بوستان آب و آتش در محیط دایره‌ای قرار دارند و تعداد آن‌ها ۲۴۰ عدد است. این فواره‌ها تا ارتفاع ۱۰ متر به سمت آسمان پرتاب می‌شوند و به صورت آهنگین بالا و پایین می‌روند.

 

سالن آمفی تئاتر

چادر به وسعت ۷۰۵ متر مربع در بوستان آب و آتش ساخته شده و دارای سکوی سیمانی است. این محوطه را برای انجام مراسم مذهبی و آیینی، جشن‌ها و تئاتر‌های خیابانی ساخته‌اند. چادر آمفی تئاتر دارای سقف متحرک است که متناسب با دمای هوای و تابش خورشید تنظیم می‌گردد.

 

دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی خزر یکی دیگر از جاذبه‌های پارک آب و آتش است. این دریاچه از سه بخش تشکیل شده که در مجموع تصویری از دریای خزر ایجاد می‌کنند. این دریاچه ۱۲ هزار متر مربع بوده و بخشی از بوستان نوروز است. دریاچه مصنوعی خزر به عنوان یک اکو پارک در منطقه شناخته می‌شود. در حاشیه دریاچه، فضای سبز وجود دارد و مسیر دوچرخه سواری نیز ساخته شده است. امکانات دیگری که در اطراف دریاچه مشاهده می‌شوند شامل آلاچیق، بوفه و غرفه‌های اغذیه فروشی هستند.

 

میدان مشاهیر

در انتهای بوستان آب و آتش تهران، میدانی مستطیل شکل ساخته شده که میدان مشاهیر نام دارد. برای میدان مشاهیر دروازه‌ای به سبک معماری ایران طراحی کرده‌اند. با عبور از دروازه می‌توانید سردیس‌های مشاهیر ایرانی را مشاهده نمایید.

 

جاهای دیدنی نزدیکی بوستان آب و آتش

 

در منطقه عباس آباد یعنی جایی که بوستان آب و آتش ساخته شده است، جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد. برای مثال پل طبیعت، بوستان آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می‌کند. پل طبیعت از جمله جاهای دیدنی تهران است که در بین جوانان محبوبیت فراوانی دارد. گنبد مینا (آسمان نما) نیز در بخشی از پارک آب و آتش ساخته شده است. چنانچه تمایل دارید به تهران یا شهرهای دیگر سفر کنید، برای اطلاعات بیشتر درباره انواع تور داخلی و خارجی با تورگردان تماس بگیرید.

 

سایر امکانات بوستان آب و آتش

 

تفریحات و امکانات دیگری برای تمام سنین در پارک آب و آتش فراهم شده‌اند. تعدادی از این امکانات عبارتند از:

 

- پل ابریشم

- لانه کبوتر

- مسیر کالسکه‌رانی

- فانوس دریایی

- آلاچیق

- محوطه دوچرخه سواری

- اسکیت سواری

- محیط سبز

- و...

 

بازدید از بوستان آب و آتش تهران

 

در تمام فصل‌های سال می‌توانید از بوستان آب و آتش بازدید کنید. ماه اردیبهشت را برای بازدید از بوستان آب و آتش پیشنهاد می‌کنیم. زمانی که درختان به شکوفه می‌روند و هوا برای پیاده‌روی مناسب است حتما سری به این بوستان بزنید. بازدید از بوستان رایگان بوده و در تمام ساعات شبانه‌روز ممکن است. توجه داشته باشید برخی امکانات مانند کالسکه‌رانی نیاز به پرداخت هزینه دارند.

 

آدرس بوستان آب و آتش تهران

تهران، خیابان جردن، نرسیده به چهارراه کودک، کوچه ژوبین

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بوستان آب و آتش تهران در اراضی عباس آباد قرار دارد و از جمله محبوب‌ترین پارک‌های پایتخت است. این بوستان امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی داشته و توسط پل طبیعت به پارک طالقانی متصل می‌شود. مناظر زیبا و طراحی کم نظیر بوستان آب و آتش باعث افزایش میزان بازدید شده و این نقطه را به لوکیشن مناسبی برای عکاسی تبدیل کرده است.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  11 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
پارک آب و آتش تهران
  • پارک آب و آتش تهران
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد