آکواریوم دبی | پیوند با دنیای سحرآمیز و آبی زیر دریا

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان است که در مجموعه دبی مال و در امارات متحده قرار دارد. این آکواریوم جزو پروژه ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه بود که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. از آنجایی که آکواریوم دبی در بسیاری از موارد جزو برترین آکواریوم‌های دنیا می‌باشد، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری امارات متحده شناخته می‌شود. در این آکواریوم موجودات دریایی مختلفی از آبهای شور و شیرین جهان جمع آوری شده‌اند که در محیط شبیه سازی شده مانند محیط طبیعی زندگی می‌کنند.

 

آکواریوم دبی

 

اگر به شهر دبی سفر کردید می‌توانید در دبی مال سری به آکواریوم دبی بزنید. برای بازدید از این آکواریوم به حدود ۲ ساعت وقت نیاز خواهید داشت اما مطمئن باشید تجربه شگفت انگیزی در انتظار شما است. در مجموعه آکواریوم دبی یک باغ وحش زیر آب هم ساخته شده که تعدادی از موجودات دریایی و آبی در آن وجود دارند. این مجموعه را به طور کلی با نام Dubai Aquarium and Under Water Zoo می‌شناسند. لطفا با ما همراه شوید تا درباره این آکواریوم بیشتر صحبت کنیم.

 

آکواریوم دبی کجاست؟

 

آکواریوم دبی در خیابان دو طبقه دوحه و مرکز خرید دبی مال قرار گرفته است. این آکواریوم در طبقه همکف ساختمان می‌باشد. این مجموعه آکواریوم دارای بخش‌های مهیج و مختلفی می‌باشد که در برخی بخش‌ها امکان انجام فعالیت‌های ماجراجویانه نیز وجود دارند. در قسمت‌های بعدی این مطلب به ویژگی‌های آکواریوم دبی، بخش‌های آن و سرگرمی‌هایی که می‌توانید در این مجموعه انجام دهید و... می‌پردازیم.

 

آبزیان آکواریوم دبی

 

ویژگی‌های آکواریوم دبی

مهم‌ترین ویژگی که درباره آکواریوم دبی در نگاه اول متوجه می‌شویم، وسعت آن می‌باشد. برای پر کردن مخزن‌های مختلف در این مجموعه بیش از یک میلیون متر مکعب آب استفاده شده است. بیش از ۳۳ هزار ماهی و موجودات آبزی دیگر در آکواریوم دبی زندگی می‌کنند. سعی شده که این موجودات در محیطی شبیه به محل طبیعی زندگی خود نگهداری شوند. به همین دلیل است که آکواریوم‌ دبی دارای بخش‌های موضوعی و تماتیک مختلف می‌باشد. اجازه بدهید که در ادامه انواع آکواریوم‌ها و انواع موجودات این مجموعه را نام ببریم.

 

انواع موجودات آکواریوم دبی

در آکواریوم دبی ۳۵۰ نوع ماهی وجود دارندکه از ۵ اقیانوس جهان به این آکواریوم منتقل شده‌اند. همچنین تعداد ۴۰۰ کوسه و سفره ماهی از گونه های مختلف نیز در آکواریوم دبی دیده می‌شوند. آبزی‌های دیگری که در آکواریوم دبی زندگی می‌کنند عبارتند از اختاپوس غول پیکر اقیانوسی، انواع عروس‌های دریایی، چند گونه ستاره دریایی، چند گونه اسب دریایی، شیر ماهی و خرچنگ. علاوه بر این موجودات که در دریاها و اقیانوس زندگی می‌کنند تعدادی از موجوداتی که به آب وابسته هستند نیز در باغ وحش آبی گرد آوری شده‌اند.

 

موجودات آکواریوم دبی

 

در باغ وحش آبی در مجموعه آکواریوم دبی، جانورانی مانند سمور آبی، اسب آبی، کروکودیل، لاک پشت، پنگوئن و... نیز نگهداری می‌شوند.

 

بخش‌های مختلف آکواریوم دبی

 

آکواریوم دبی دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام به موضوع و موجودات خاصی اختصاص داده شده است. ما پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از آکواریوم دبی از همه بخش‌ها دیدن کنید. مطمئنا این تجربه برای شما بسیار شگفت انگیز خواهد بود و اگر با کودکان به دبی سفر کرده‌اید، آن‌ها بیش از دیگران از تماشای آکواریوم‌ دبی لذت خواهند برد.

 

عروس دریایی

 

تونل آکواریوم دبی

بدون شک یکی از جذاب‌ترین و بزرگترین بخش‌های آکواریوم دبی،‌ تونل آکواریوم آن می‌باشد. برای ساخت این آکواریوم از حدود ۱۰ میلیون لیتر آب استفاده کرده‌اند. در یک تونل با نمای ۲۷۰ درجه می‌توانید آکواریوم را مشاهده کنید. مسیر تونل ۵۱ متر طول، ۲۰ متر عرض و ۱۱ متر ارتفاع دارد. وقتی به اطراف تونل نگاه کنید انواع ماهی‌های اقیانوسی،‌کوسه‌ها، سفره ماهی‌ها و گاهی اوقات غواصان را می بینید. این غواصان مسئول غذا دادن به موجودات تونل آکواریوم می‌باشند. روشنایی تونل آکواریوم دبی بر اساس میزان روشنایی ساعت شبانه‌روز تغییر می‌کند.

 

آکواریوم‌های دیواری

در آکواریوم‌های دیواری گونه های مختلف ماهی‌ها و موجودات دریایی نگهداری می‌شوند. از آنجایی که این موجودات بسیار کمیاب و خاص هستند به جای آکواریوم اصلی در مخزن‌های مجزا زندگی می‌کنند. تعدادی از این گونه‌ها متعلق به آب‌های شور اقیانوس و تعدادی دیگر متعلق به دریاچه‌ها و رودخانه‌های آب شیرین می‌باشند. اندازه آکواریوم‌های دیواری بین ۵ تا ۱۰ متر مربع می‌باشند.

 

آکواریوم دیواری دبی

 

آکواریوم‌های سیلندری

آکواریوم‌های سیلندری، مخزن‌هایی به شکل استوانه هستند. معمولا این آکواریوم‌ها به صورت تماتیک و موضوعی طراحی شده‌اند و برای نگهداری آبزیانی مانند اسب دریایی، حلزون دریایی و... مناسب می‌باشند. این نوع آکواریوم‌ها را نیز می‌توانید در مجموعه آکواریوم دبی مشاهده کنید.

 

باغ وحش زیر آب

باغ وحش زیر آب یک مجموعه زیبا است که برای ساخت آن از محیط‌های واقعی اطراف دریاچه‌ها و رودخانه ها الهام گرفته‌اند. برای بازدید از باغ وحش آبی نیاز نیست که بلیط جداگانه‌ای تهیه نمایید. در این باغ وحش جانورانی مانند سمور آبی،‌ اسب آبی، کروکودیل، پنگوئن و لاک پشت در مکان‌هایی شبیه به طبیعت زندگی می‌کنند و قابل مشاهده هستند.

 

باغ وحش زیر اب آکواریوم دبی

 

حیوانات شب امارات

تمام موجوداتی که تا این قسمت از مطلب نام بردیم و در آکواریوم دبی زندگی می‌کنند، متعلق به جاهای مختلف دنیا می‌باشند. مجموعه آکواریوم دبی برای اینکه بتواند سهمی در معرفی جانوران بومی امارات متحده داشته باشد، قسمتی را با نام حیوانات شب امارات در این مجموعه قرار داده است. این بخش با نام UAE's Night Creatures شناخته می‌شود. این باغ وحش حدود ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد. در بخش حیوانات شب امارات جانورانی مانند انواع مارمولک‌ها، تمساح های کوچک، وزغ و... زندگی می‌کنند. از آنجایی که در طبیعت کویری امارات متحده، هوا بسیار گرم است، موجوداتی که نام بردیم شب زیست بوده و در ساعات تاریکی برای شکار از شن‌های بیابان بیرون می آیند.

 

سرگرمی‌های آکواریوم دبی

اصلی‌ترین سرگرمی در آکواریوم دبی، قدم زدن در مجموعه و تماشای انواع موجودات آبزی می‌باشد. مجموعه آکواریوم دبی با چندین سرگرمی خلاقانه سعی می‌کند تجربه شگفت انگیز‌تری برای بازدیدکنندگان بسازد. تعدادی از این سرگرمی‌ها را در ادامه نام خواهیم برد. لازم به ذکر است که برای انجام این فعالیت‌ها نیازی به پرداخت بلیط اضافه نیست و با همان بلیط آکواریوم، اجازه این کار‌ها را خواهید داشت.

 

خزندگان آکواریوم دبی

 

ملاقات با کوسه‌ها

اگر دوست دارید در میان جاهای دیدنی دبی تجربه دیدن کوسه‌ها از نزدیک را پشت سر بگذارید، می‌توانید این کار را در آکواریوم دبی انجام دهید. برای این کار کافی است لباس غواصی بپوشید سپس شما را در یک محفظه شبیه به قفس قرار می‌دهند و به اعماق آب‌های آکواریوم می‌فرستند. قفس از شما در برابر کوسه‌ها محافظت می‌کند و با خیال راحت می‌توانید این موجودات شگفت انگیز را از نزدیک مشاهده نمایید.

 

شنا با کوسه‌ها

اگر مشاهده کوسه‌ها در قفس برای شما چندان هیجان انگیز نیست می‌توانید فعالیت دیگری را در تور دبی تجربه کنید. برای شنا با کوسه‌ها شما را به بخشی می‌برند که کوسه های کم خطرتری زندگی می‌کنند. در این بخش باید لباس غواصی بپوشید و به اعماق آب بروید. چندین غواص ماهر که مسئول غذا دادن به کوسه‌ها هستند شما را همراهی کرده و مراقبت می‌کنند. این برنامه در ۳ نوبت در هر روز انجام می‌شود. گنجایش برنامه در هر نوبت ۴ نفر است. برای انجام این فعالیت‌ها باید سلامت جسمی کامل داشته باشید و از محیط زیر آب نترسید.

 

ساعات بازدید از آکواریوم دبی

یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

پنج‌شنبه تا شنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

 

قیمت بلیط آکواریوم دبی

قیمت بلیط برای هر نفر ۱۲۰ درهم است. با این بلیط می‌توانید از تمام بخش‌ها دیدن کنید. برای اطلاعات بیشتر در این باره به وب سایت رسمی آکواریوم دبی www.thedubaiaquarium.com مراجعه نمایید.

 

آدرس آکواریوم دبی

امارات متحده عربی، دبی، خیابان دوحه، مرکز خرید دبی مال

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

آکواریوم دبی یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان است که در مجموعه دبی مال و در امارات متحده قرار دارد. این آکواریوم جزو پروژه ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه بود که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. از آنجایی که آکواریوم دبی در بسیاری از موارد جزو برترین آکواریوم‌های دنیا می‌باشد، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری امارات متحده شناخته می‌شود.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
عروس دریایی
  • عروس دریایی
  • آبزیان آکواریوم دبی
  • باغ وحش زیر اب آکواریوم دبی
  • آکواریوم دبی
  • موجودات آکواریوم دبی
  • آکواریوم دیواری دبی
  • خزندگان آکواریوم دبی
  • no_image
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد