برج العرب دبی (معرفی جاذبه ها و امکانات آن)

برج العرب

برج العرب هتلی در دبی است که در ساحل جمیرا قرار دارد. این ساختمان یکی از مرتفع ترین هتل های جهان است که برای مدتی طولانی نماد شهر  دبی بود.  البته باید بگویم امروزه هم برج العرب یکی از بهترین هتل‌های جهان در شهر دبی است که از تمام اتاق‌های آن می‌توانید منظره ابدی از خلیج‌ فارس تماشا کنید. از آنجایی که هتل برج العرب بسیار گران قیمت است، امکان رزرو اتاق برای همگان  وجود ندارد. با این حال  می‌توانید در ساحل جمیرا از نمای بیرونی ساختمان برج العرب دیدن کنید و تصاویر خاطره انگیز از  سفر به دبی ثبت نمایید.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره یکی از زیباترین هتل‌های جهان یعنی برج العرب به دست بیاورید، لطفا با ما همراه شوید...

 

تصویر برج العرب دبی

 

معرفی برج العرب

 

برج العرب ساختمانی با ارتفاع ۳۲۱ متر بوده  و در یک جزیره مصنوعی ساخته شده است. برای ساخت این جزیره مصنوعی ۲۸۰ متر در آب‌های خلیج‌فارس به دور از ساحل پیشروی کردند ، سپس با ریختن سنگ‌های عظیم و بتن در کف دریا جزیره‌ای ایجاد نمودند که بتواند ساختمانی به بزرگی برج العرب را تحمل کند. این جزیره مصنوعی با یک پل منحنی به ساحل متصل می گردد. لازم به ذکر است که ساختمان برج العرب ظاهری شبیه به بادبان کشتی های عربی دارد. با اینکه نمای بیرونی ساختمان کاملا مدرن است،  برای دکوراسیون داخلی از سبک شرقی و معماری عربی الهام گرفته‌اند تا فضایی بسیار منحصر به فرد ایجاد کنند. برج العرب ۲۰۵ اتاق دارد که در طبقه‌های دوگانه قرار می گیرند. به عبارتی برج العرب شامل دو ستون اتاق است که در دو طرف این ساختمان قرار دارند. همچنین یک بخش از برج العرب و طبقه‌های زیرین آن، زیر آب بوده که اطراف آن را آکواریوم دریایی پوشانده است.

 

نمای هوایی برج العرب دبی

 

معماری برج العرب را شخصی به نام تام رایت از شرکت بین‌المللی اتکینز انجام داد. پیش از این گفتیم که  این برج ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و جزو بلند ترین هتل های دنیا محسوب می گردد. در بالاترین قسمت برج العرب یک فرودگاه مخصوص هلیکوپتر ساخته شده و طراحی آن بسیار منحصر به فرد است، به طوری که در قسمت پایین یک مخروط مشاهده می‌کنید که فضای فرود دایره‌ای شکل روی آن قرار دارد. لازم به ذکر است که این فرودگاه نرده یا حصار ندارد و برای فرود هلیکوپتر مناسب می‌باشد. علاوه بر فرود هلیکوپتر، رویدادهای جالبی در این قسمت از برج العرب اتفاق افتاده که در ادامه به آنها می پردازیم.

 لابی برج العرب بلندترین سقف را در بین لابی های هتل‌های دنیا دارد. معماری داخلی برج العرب ترکیبی از معماری سبک شرقی و غربی می‌باشد که با لوکس ترین متریال ساخته شده است. در لابی نیم طبقه، یک فواره سه بعدی ساخته شده که شبیه به ستاره‌ای اسلامی است. تمام اتاق‌های این هتل از نوع سوییت هستند، اگر اتاق‌ها مساحت‌ کمتری داشتند،  تعداد آن‌ها بیشتر بود اما طراحان تصمیم گرفتند از تجمل این هتل چیزی را کم نکنند. به این ترتیب تمام سوییت‌ها گرانقیمت هستند و منظره پانوراما یا ۳۶۰ درجه از دریا و شهر دبی دارند. تمام حمام های برج العرب به سبک معماری عربی ساخته شده‌اند و شبیه اسپا می‌باشند. برج العرب بلندتر از برج ایفل در پاریس می‌باشد و تنها ۶۰ متر کوتاه‌تر از ساختمان امپایر استیت امریکا است. این برج برای مدتی نماد دبی بود که بعد از ساخت برج خلیفه، برج خلیفه را به عنوان نماد دبی انتخاب کردند. همچنان می‌توانیم بر روی پلاک های قدیمی خودروها در دبی تصویری از برج العرب مشاهده کنید.

 

برج العرب دبی

 

رستوران‌های برج العرب

 همان طور که گفتیم تمام بخش‌های برج العرب بسیار گرانقیمت هستند و در نهایت زیبایی و موارد لاکچری ساخته شده‌اند. یکی از رستوران‌های برج العرب المنتها می‌باشد که در ارتفاع ۲۰۰ متری بنا شده است. لازم به ذکر است که هزینه تمام شده برای هر وعده غذا در المنتها برای هر نفر به ۱۰۰۰ درهم یا بیشتر می‌رسد. این رستوران منظره بسیار زیبایی از جاهای دیدنی دبی در برابر چشمان شما قرار می دهد. برای رسیدن به رستوران باید از آسانسور شیشه‌ای در برج استفاده کنید.

یکی دیگر از رستوران های مشهور برج العرب، رستوران المهارا می‌باشد.  المهارا به معنی صدف است که این نام با ظاهر رستوران ارتباط دارد. رستوران المهارا در طبقه‌های زیرین ساخته شده و دیوارهای شیشه‌ای دارد. در اطراف این دیوارهای شیشه‌ای یک آکواریوم دریایی می بینید که با بیش از یک میلیون لیتر آب پر شده است. درون آکواریوم انواع ماهی ها و موجودات دریایی زندگی می‌کنند. برای دسترسی به رستوران المهارا باید سوار  یک شبه زیر دریایی شوید. رستوران المهارا جزو ده رستوران برتر و گران قیمت جهان است.

با اینکه در این بخش رستوران‌های مشهور برج العرب را معرفی کردیم، باید بدانید که رستوران‌ها و فودکورت‌های دیگری نیز در این برج وجود دارند که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

رستوران برج العرب دبی

 

قیمت اتا‌ق‌ها در برج العرب

کوچک‌ترین اتاق این برج ۱۶۹ متر مربع و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. رزرو کوچک‌ترین اتاق هتل برج العرب هزینه‌ای برابر با ۶ هزار درهم لازم دارد. استفاده از امکانات لوکس مانند غذاخوری سلطنتی الایوان، استخرهای روباز و...  نیاز به هزینه جداگانه خواهند داشت.

 

امکانات برج العرب

تعدادی از امکانات هتل برج العرب را نام بردیم که شامل سوییت‌های سلطنتی با منظره ۳۶۰ درجه بودند. همچنین دو رستوران المهارا و المنتها نیز اشاره شد که جزو برترین رستورانهای جهان می‌باشند. هتل برج العرب علاوه بر این امکانات امکانات دیگری مانند سوئیت‌های باشگاهی، سوئیت های دوگانه، سالن غذاخوری سلطنتی، رستوران آسیایی، رستوران و غذاخوری مجلس ، غذاخوری صحن الدار، سالن رقص الفلک، آمفی تئاتر، کتابخانه دیوانیا، استخر اختصاصی و...  را نیز در خود جای داده است.

استخر روباز برج العرب در طبقه همکف قرار دارد و در هنگام استفاده از آن و محوطه اطراف می توانید خلیج فارس را هم تماشا نمایید. برج العرب تحت نظارت گروه جمیرا از شرکت دبی هولدینگ اداره می شود. این گروه در زمینه هتلداری یکی از بزرگترین و با سابقه ترین‌ها در جهان می‌باشد.

 

رویدادها در برج العرب

در بخش های قبلی گفتیم که در فرودگاه برج العرب، رویداد‌های جالبی برگزار شده‌اند.  برای مثال گلف باز مشهور تایگر وود، چندین توپ گلف از این فرودگاه به سمت خلیج‌ فارس پرتاب کرده است. همچنین در سال ۲۰۰۵ یک مسابقه دوستانه بین آندره آغاسی و راجر فدرر در فرودگاه هلیکوپتر انجام شد. این دو ورزشکار جزو برترین تنیس بازان دنیا می‌باشند.


آدرس برج العرب

امارات متحده عربی، دبی، ساحل جمیرا

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی و همچنین رزرو تور دبی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

برج العرب هتلی در دبی است که در ساحل جمیرا قرار دارد. این ساختمان یکی از مرتفع ترین هتل های جهان است که برای مدتی طولانی نماد شهر دبی بود. البته باید بگویم امروزه هم برج العرب یکی از بهترین هتل‌های جهان در شهر دبی است که از تمام اتاق‌های آن می‌توانید منظره ابدی از خلیج‌ فارس تماشا کنید. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره یکی از زیباترین هتل‌های جهان یعنی برج العرب به دست بیاورید، لطفا با ما همراه شوید...

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
تصویر برج العرب دبی
  • تصویر برج العرب دبی
  • رستوران برج العرب دبی
  • برج العرب دبی
  • نمای هوایی برج العرب دبی
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد