جاهای دیدنی آنتالیا

کمر آنتالیا

آنتالیا یکی از پر بازدیدترین و گردشگرپذیرترین شهرهای ترکیه است و افراد علاقه زیادی برای سفر به آنتالیا از خود نشان می‌دهند. اغلب افراد آنتالیا را با سواحل زیبایش می‌شناسند؛ اما جاذبه های گردشگری آنتالیا تنها به سواحل آنتالیا محدود نمی‌شود. از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا می‌توان به مراکز خرید لوکس، موزه‌ها و اماکن تاریخی آنتالیا، پارک‌ها و شهربازی‌های این شهر نیز اشاره کرد.

در ادامه در یک دسته بندی کامل تمام مکان های دیدنی آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم و به تفصیل توضیح می‌دهیم و با نمایش تصاویر دیدنی آنتالیا، با یک سفر مجازی به ترکیه همراه شما خواهیم بود و امیدواریم استفاده کافی را از راهنمای گردشگری آنتالیا ببرید و کم کم برای رزرو تور آنتالیا ترکیه آماده شوید.

 

جاهای دیدنی آنتالیا، کمر

 

آنتالیا کجاست؟

چگونه به آنتالیا برویم؟

بهترین زمان بازدید از آنتالیا

مکان های تاریخی آنتالیا

اماکن تفریحی آنتالیا (سواحل، پارک ها، پیست اسکی و...)

جاهای طبیعی آنتالیا

بازارهای آنتالیا

موزه های آنتالیا

 

 

آنتالیا کجاست؟

 

جاهای دیدنی انتالیا

 

آنتالیا یک شهر تفریحی است که در ترکیه و در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. اگر به جنوبی ترین نقطه ترکیه بروید، به آنتالیا رسیده اید. این شهر ششمین شهر بزرگ از نظر وسعت و پنجمین شهر بزرگ از نظر جمعیت است.  این شهر به عنوان مروارید مدیترانه خوانده می شود و مناظر زیبا و خیره کننده ای دارد. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای گشت و گذار و تفریح به آنتالیا می روند و در بهترین هتل های آن اقامت می گزینند. رزرو تور آنتالیا از تهران با مجلل ترین هتل های آنتالیا مانند هتل لارا هادریانوس سفری رویایی و فراموش نشدنی را برایتان رقم می زند.

 

فاصله آنتالیا تا شهر های مهم ترکیه

 استانبول 700 کیلومتر و نزدیک به 8 ساعت
 آنکارا 490 کیلومتر یا 6 ساعت
 ازمیر 470 کیلومتر یا حدود 6 ساعت
 قونیه 300 کیلومتر یا حدود 4 ساعت و 30 دقیقه
 آدانا 560 کیلومتر یا حدود 8 ساعت

 

 

برای آشنایی با جاهای دیدنی استانبول کلیک کنید.

 

 

چگونه به آنتالیا برویم؟

 

جاهای دیدنی انتالیا، چگونه به انتالیا برویم

 

ترکیه به دو قاره آسیا و اروپا محدود می شود و با قرار داشتن بین دو مرز دوران باستان و عصر مدرن، مقصدی جذاب برای دوستداران تاریخ و عاشقان ماجراجویی است و آنتالیا یکی از شهر های وسیع و بزرگ در این کشور است. به همین دلیل برای رفتن به آنتالیا، ابتدا باید برنامه ریزی کنید که چه کارهایی انجام دهید و چگونه به جایی که می خواهید برسید. تمامی خطوط هوایی و شرکت های اتوبوسرانی در ترکیه به فرودگاه آنتالیا پرواز دارند. 

از فرودگاه می توانید ماشین کرایه کنید یا سوار شاتل شوید تا به مرکز شهر برسید. اگر می خواهید به شهرهای مختلف آنتالیا بروید و با اتوبوس یا هواپیما آمده اید، توصیه می کنیم به مرکز آنتالیا نروید و فقط یک ماشین کرایه کنید. به این ترتیب، می‌توانید آزادانه‌تر در طبیعت آنتالیا گشت و گذار کنید. برای کسانی که می خواهند به کاس بروند، پرواز به فرودگاه دالامان گزینه بهتری است. خوشبختانه مسیرهای مختلفی برای رسیدن به آنتالیا وجود دارد و با توجه به مبدا شما متفاوت است. به هر حال راه دسترسی به آنتالیا بسیار سهل است. 

 

شهر ازمیر ترکیه را چقدر می شناسید؟ برای آشنایی با ازمیر ترکیه کلیک کنید.

 

 

بهترین زمان بازدید از آنتالیا

 

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین زمان سفر به ترکیه و بازدید از آنتالیا چه زمانی است؟ در پاسخ باید گفت به دلیل اینکه آنتالیا در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد، در طول سال دمایش متفاوت خواهد بود. آب و هوای آنتالیا از اواسط آوریل تا اواخر اکتبر معتدل است. از ژوئن تا اوایل سپتامبر بیشترین گردشگران را به سوی خود می کشاند. در طول تابستان آب و هوای بسیار گرم دارد و با این حال میزبان گردشگران بسیاری خواهد بود. بنابراین سفر به آنتالیا اختصاص به زمان خاصی ندارد و در هر زمان که دلخواه شماست می توانید به ترکیه رفته و از جاهای دیدنی آنتالیا بازدید کنید. 

پیشنهاد ما برای سفر به آنتالیا فصل های بهار و پاییز است. چرا که در این فصل ها آب و هوای آنتالیا معتدل است (27-30 درجه سانتیگراد)، و خیابان ها و سواحل گردشگران کمتری را در خود جای داده است و شاهد تراکم کمتری خواهید بود.

 

جاهای دیدنی آنتالیاف بهترین زمان بازدید از آنتالیا

 

برای مشاهده جاهای دیدنی دبی کلیک کنید.

 

 

مکان‌های تاریخی آنتالیا

 

مکان‌های تاریخی آنتالیا آثار و بناهایی باقیمانده از دوران امپراطوری رومیان، امپراطوری بیزانس، حکومت سلجوقیان و عثمانی‌ها می‌باشند. آنتالیای فعلی همواره در تاریخ نقش موثری در قلمرو پادشاهی سلسله‌های مختلف داشته و این اهمیت را به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود حفظ کرده است. زمانی که ترکیه مدرن سعی کرد در بخش گردشگری تحولات اساسی شکل دهد، آنتالیا به یکی از مهم‌ترین شهر‌های ترکیه تبدیل شد. این شهر زیبا بستر و زیر ساخت لازم برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را داشت. درست است که بسیاری از گردشگران ایرانی و اروپایی آنتالیا را تنها به خاطر سواحل زیبا و مدیترانه‌ای می‌شناسند اما مکان‌های تاریخی آنتالیا در جهان حائز اهمیت هستند.

در ادامه تعدادی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی آنتالیا را نام می‌بریم.

 

۱- دروازه هادریان از مکان های دیدنی آنتالیا

 

دروازه هادریان یکی از ‌جاهای دیدنی آنتالیا می‌باشد که در منطقه تاریخی کاله ایچی قرار گرفته است.  قدمت دروازه هادریان آنتالیا به دوران امپراطوری رومیان و سلطنت هادیانوس می‌رسد. زمانی که این امپراطور در سال ۱۳۰ بعد از میلاد به آنتالیا سفر کرد، دروازه هادریان به افتخار ورود او ساخته شد. این طاق نصرت از معماری یونانیان باستانی تبعیت کرده و با هنر آنان ساخته شده است. دروازه هادریان قرن‌ها پیش بنا شد ولی تا کنون به بهترین شکل باقی‌مانده است. برای بازدید از این بنای تاریخی نیاز به پرداخت بلیط ندارید زیرا دروازه هادریان در یک گذر عمومی قرار دارد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: دروازه هادریان آنتالیا

 

جاهای دیدنی آنتالیا، دروازه هادریان آنتالیا

 

۲- منطقه تاریخی کاله ایچی از مکان های دیدنی آنتالیا

 

منطقه تاریخی کاله ایچی بافت قدیمی آنتالیا می‌باشد. در گذشته دور تا دور این منطقه دیوار و برج‌هایی ساخته شده بود که امروزه تنها بقایای دو دیوار به جا مانده است. کاله ایچی در زبان ترکی به معنی داخل قلعه می‌باشد. در این منطقه چندین بنای تاریخی مهم قرار دارند همچنین فضای کوچه و خیابان کاله ایچی بسیار نوستالژیک و آرام است. اگر به آنتالیا سفر کنید و به بناهای تاریخی علاقه داشته باشید حتما باید سری به منطقه تاریخی کاله ایچی بزنید. از جمله بناهای تاریخی مهمی که در این منطقه قرار گرفته‌اند می‌توانیم به بندر قدیمی، مسجد و مناره ییولی، برج ساعت و … اشاره کنیم.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: منطقه تاریخی کاله ایچی در آنتالیا

 

جاهای دیدنی آنتالیا، کاله ایچی آنتالیا

 

۳- برج ساعت آنتالیا از مکانهای دیدنی آنتالیا

 

برج ساعت آنتالیا یکی از برج‌های هشت گانه شهر می‌باشد. ارتفاع برج ۱۴ متر بوده و کاملا از سنگ ساخته شده است. بر اساس شواهد تاریخی می‌توان گفت قدمت برج ساعت به دوران امپراطوری رومیان می‌رسد. در اطراف این برج، پارک‌های سرسبز و زیبایی وجود دارند که برای گردش‌های خانواده بسیار مناسب هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از برج ساعت در زمانی نزدیک به غروب آفتاب به این مکان بروید تا سوژه‌های جذابی برای عکاسی داشته باشید. در اطراف برج هم کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند که غذاهای باکیفیتی سرو می‌کنند. این مکان‌ها می‌توانند محلی مناسب برای استراحت و یا صرف نوشیدنی باشند.

 

جاهای دیدنی آنتالیا، برج ساعت آنتالیا

 

برای آشنایی با بهترین غذاهای مالزی کلیک کنید.

۴- مسجد محمت پاشا آنتالیا از جاهای دیدنی آنتالیا

 

مسجد محمت پاشا آنتالیا یکی از مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی آنتالیا می‌باشد. این بنا در منطقه کارا کاپیسی قرار دارد. قدمت این مسجد به دوران حکومت عثمانیان و قرن هیجدهم باز می‌گردد. مسجد محمت پاشا دارای یک گنبد اصلی و سه گنبد فرعی می‌باشد که به صورت آبشاری ساخته شده‌اند. زیبایی و شکوه مسجد‌های آنتالیا به پای مسجد‌های استانبول نمی‌رسد با این حال بازدید از مسجد محمت پاشا در آنتالیا خالی از لطف نیست. این مسجد‌ بار‌ها بازسازی شده و در حال حاضر برای بازدید عموم دایر است. کاشیکاری‌ها و تزیینات مسجد مهم‌ترین نقطه قوت بنا می‌باشند.

 

مسجد محمت پاشا در آنتالیا

 

برای مشاهده جاهای دیدنی کیش کلیک کنید.

 

۵- مسجد و مناره ییولی از اماکن دیدنی آنتالیا

 

مسجد و مناره ییولی (Yivli) در منطقه تاریخی کاله ایچی قرار دارد. مسجد به قرن ۱۳ میلادی تعلق داشته و به دستور سلطان علاالدین کیقباد اول ساخته شده است. معماری این بنا از سبک معماری ترکان سلجوقی الهام گرفته و در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد. پایه مناره به شکل مربع و بدنه اصلی مناره یک استوانه هشت ضلعی است. تقریبا در تمام نقاط کاله ایچی می‌توانید مناره ییولی را مشاهده کنید. در اطراف این مکان تاریخی یک پارک زیبا و سرسبز به نام پارک توپخانه قرار دارد. پوشش گیاهی این پارک از درختان مدیترانه‌ای بوده و جای مناسبی برای تفریحات خانوادگی می‌باشد.

 

 مسجد و مناره ییولی از اماکن دیدنی آنتالیا

 

۶- مناره شکسته از نقاط دیدنی آنتالیا

 

مناره شکسته یا Antalya Kesik Minare یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های منطقه است. بر اساس شواهد تاریخی می‌توان گفت این مناره شکسته به یک معبد رومی تعلق داشته و در قرن ۲ میلادی ساخته شده است. در قرن هفتم میلادی و در زمان امپراطوری بیزانس، وقتی که نفوذ مسیحیان بیشتر شد، به جای معبد یک کلیسا به نام کلیسای سنت نیکلاس ساختند. زمانی که مسلمانان قدرت گرفتند و اعراب به‌ این منطقه حمله کردند کلیسا از بین رفت. سرانجام سلجوقیان بر باقیمانده ساختمان کلیسا یک مسجد بنا نهادند. در قرن نوزدهم مسجد در یک آتش سوزی از بین رفت و از آنجایی که مصالح نیمی از مناره از جنس چوب بود، تنها نیمی بعد از آتش سوزی پابر جا ماند. به همین دلیل است که مردم نام مناره شکسته یا Kesik Minare را برای آن انتخاب کرده‌اند. برای بازدید از این بنا باید به بافت تاریخی آنتالیا در خیابان حیساپچی بروید.

 

مناره شکسته از نقاط دیدنی آنتالیا

 

برای آشنایی با انواع غذاهای چینی کلیک کنید.

 

۷- شهر باستانی آسپندوس از مراکز دیدنی آنتالیا

 

شهر باستانی آسپندوس آنتالیا یکی از مکان های تاریخی و جاهای دیدنی آنتالیا است که در دنیا نظیر ندارد. قدمت این شهر تاریخی به چند قرن پیش از میلاد باز می‌گردد. یکی از مهم‌ترین بناهایی که می‌توانید در این شهر باستانی مشاهده کنید، یک آمفی تئاتر بزرگ است. این آمفی تئاتر دارای ۵۹ طاق بوده و پلکانی اطراف آن را گرفته است. مانند تمام آمفی تئاتر‌های دوران امپراطوری روم، قسمتی برای پادشاه و دربار در نظر گرفته، پلکان و طاق را به افراد ثروتمند اختصاص می‌دادند و مردم عادی می‌بایست در پلکان عادی می‌نشستند.

 آسپندوس در ۴۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد و برای بازدید از آن باید با تور‌های مربوطه همراه شوید یا با یک تاکسی به این نقطه برسید. تماشای یک شهر باستانی با تمام اجزای آن قطعا تجربه جذابی خواهد بود. این بنای تاریخی که به دلیل حفظ سطح بی‌نظیرش مورد توجه قرار می گیرد، تقریباً 100 متر قطر دارد و می‌تواند 12000 نفر را در خود جای دهد. این یک مکان خیره کننده و شگفت انگیز برای جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس در سپتامبر هر سال است. در فاصله‌ای نه چندان دور، می‌توانید به قنات‌های روبه‌رویی که زمانی آب‌های شهر را از کوه‌های مجاور تأمین می‌کردند، نگاه کنید. ترکیه کشوری است که تاریخ بسیار غنی دارد و بناهای دیدنی مانند ویرانه‌های آسپندوس بخش غیرقابل چشم پوشی از دیدنی‌های آنتالیا هستند.

 

 شهر باستانی آسپندوس از مراکز دیدنی آنتالیا

 

برای آشنایی با جاهای دیدنی قشم کلیک کنید.

 

۸- شهر پرگه از مناطق دیدنی آنتالیا

 

شهر پرگه آنتالیا قدیمی‌ترین شهر باستانی ترکیه و از مکان های دیدنی آنتالیا می‌باشد که در نزدیکی ساحل اصلی آنتالیا بنا شده است. قدمت این شهر به قرن‌ها پیش از میلاد مسیح می‌رسد و به امپراطوری رومیان تعلق دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده بود تا مانند سدی در برابر تهاجمات دزدان دریایی باشد. در حال حاضر می‌توان در شهر پرگه آنتالیا بناهایی مانند معبد آرتمیس را مشاهده کرد. علاوه بر آن مقبره یک ریاضیدان مشهور رومی به نام آپولونیوس در شهر پرگه قرار گرفته است. با اینکه تنها خرابه‌های سنگی از شهر پرگه باقی‌ مانده است ولی بازدید از آن خالی از لطفاً نیست مخصوصا اگر به آثار باستانی علاقه داشته باشید. تصور کنید که یکی از بهترین کارهایی که در زمان قدیم در شهر پرگه آنتالیا انجام می شده است، تماشای مسابقات ارابه سواری در استادیوم حفاظت شده پرگه بوده که بالغ بر 15 هزار نفر ظرفیت داشته است و امروزه تنها آثاری از آن باقی مانده است.

 

 شهر پرگه از مناطق دیدنی آنتالیا

 

۹- قلعه رومی از جا های دیدنی انتالیا

 

قلعه رومی آنتالیا یا برج هیدریلیک یکی از بناهای تاریخی و قدیمی در آنتالیا است که نماد شهر نیز می‌باشد. ارتفاع برج به ۱۴ متر می‌رسد که در گوشه‌ای از پارک کارالی قرار دارد. اگر به بازدید از برج هیدریلیک بروید می‌توانید منظره‌ای زیبا از دریای مدیترانه و ساحل آنالیا مشاهده کنید. قلعه رومی متعلق به امپراطوری رومیان و قرن ۲ پس از میلاد می‌باشد. شواهد تاریخی نشان می‌دهند که کاربرد این برج به عنوان فانوس دریایی و یا برج دیده‌بانی بوده است. در اطراف این مکان دیدنی آنتالیا چندین کافه و رستوران وجود دارند که غذای باکیفیت با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند.

 

قلعه رومی از جا های دیدنی انتالیا

 

برای آشنایی با انواع غذاهای هندی کلیک کنید.

 

۱۰- ترمسوس از اماکن دیدنی انتالیا ترکیه

 

ترمسوس Termessos یکی دیگر از شهر‌های باستانی آنتالیا است. به طور دقیق‌تر ترمسوس شهری در پیسیدیه بود که در ارتفاعات کوهستان ساخته شد. محل دقیق این شهر در جنوب غربی کوه سولموس و در رشته کوه توروس در ۳۰ کیلومتری شمال غربی آنتالیا است. ترمسوس بر روی یک سکوی طبیعی کوهستانی ساخته شده و حدود ۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. ترمسوس در امپراطوری روم باستان به اندازه‌ای اهمیت داشت که هومر در ایلیاد از آن نام برده است. از آنجایی که شهر ترمسوس در یک منطقه جلگه‌ای قرار دارد پوشش گیاهی انبوهی اطراف آن را فرا گرفته است. بازدید از شهر ترمسوس به عنوان یک شهر باستانی تجربه‌ای جالب می‌باشد.

 

 ترمسوس از اماکن دیدنی انتالیا ترکیه

 

۱۱- المپیوس از اماکن دیدنی انتالیا ترکیه

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا المپیوس است که یک شهر باستانی باقیمانده از یونان باستان است که در ساحل آنتالیا قرار دارد. این شهر قدیمی متعلق به تمدن هلنیستی بوده و بسیاری از ساکنان آن دریانورد بودند. در بازدید از المپیوس می‌توانید مقبره‌ای از یک دریانورد به نام کاپیتان اودموس را مشاهده کنید. بر مقبره این دریانورد نقشی از الهه افرودیت ساخته شده است. به طور کلی می‌توان گفت بقایای شهر المپیوس شامل خانه‌ها و مقبره‌های سنگی بین جنگل بوده و محیط بسیار آرامی دارد. اگر به بازدید از شهر‌های باستانی علاقه دارید المپیوس یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که نظر شما را جلب خواهد کرد.

 

برای آشنایی با روستای تاریخی مزینان کلیک کنید.

 

۱۲- فاسیلیس از اماکن دیدنی انتالیا ترکیه

 

فاسیلیس شهر باستانی دیگری است که در آنتالیا قرار دارد. در جنوب منطقه گردشگری کمر بقایای شهری قدیمی قرار گرفته و معمولاً گردشگران زیادی در اطراف آن دیده نمی‌شوند. همچنین فاسیلیس یک شهر قدیمی ساحلی است. آب دریا در این بخش بسیار کم عمق و تمیز بوده و برای شنا کردن مناسب می‌باشد. متأسفانه کافه یا رستورانی در نزدیکی فاسیلیس وجود ندارد ولی چندین بوفه کوچک هستند که می‌توانید از آن‌ها خوراکی یا نوشیدنی‌های ساده تهیه کنید. فاصله فاسلیس تا کمر حدود ۱۱ کیلومتر است که می‌توانید به راحتی با تاکسی این مسیر را طی کنید.

 

 

۱۳- مسجد مورات پاشا از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه

 

مسجد مورات پاشا آنتالیا از جمله جاهای دیدنی آنتالیا است که در دوران عثمانی ساخته شده است. این مسجد به دستور مورات پاشا صدر اعظم دولت عثمانی بنا شد. قدمت مسجد مورات پاشا آنتالیا به سال ۱۵۷۰ میلادی باز می‌گردد. این مسجد چندین گنبد بزرگ به همراه لوسترهای مجلل دارد که نمونه خوبی از مساجد دوران عثمانی در آنتالیا می‌باشند. تزیینات و کاشیکاری های مسجد مورات پاشا بسیار زیبا هستند. همچنین تزیینات سنگی و کتیبه‌های خوشنویسی این مسجد ارزش تماشا دارند. مسجد مورات پاشا در خیابان کاظم اوزالپ آنتالیا قرار گرفته است.

 

مسجد مورات پاشا از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه

 

۱۴- مسجد ایسکله از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه

 

مسجد ایسکله آنتالیا یک مسجد کوچک در بندر قدیمی و در منطقه تاریخی کاله ایچی می‌باشد. قدمت مسجد به قرن ۱۹ میلادی می‌رسد و برای اقامه نماز دریانوردان ساخته شد. ظاهر مسجد بسیار ساده است و در ساخت آن از مصالحی مانند سنگ استفاده شده تا در برابر رطوبت دائمی ساحل مقاوم باشد. مسجد در کنار یک چشمه آب بنا شده تا وضو گرفتن برای نمازگزاران ممکن شود. اگر به منطقه کاله ایچی رفتید می‌توانید به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا از مسجد ایسکله هم دیدن کنید.

 

مسجد ایسکله از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه

 

برای آشنایی با مسجد شیخ لطف الله اصفهان کلیک کنید.

 

۱۵- مسجد یولیمیناره از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه

 

اگر به این زودی ها عازم ترکیه هستید و از جاهای دیدنی آنتالیا بازدید می کنید، به مسجد یولیمیناره هم سر بزنید. این مسجد زیبا به دستور سلطان سلجوقی آناتولی، کیقوباد اول (1188-1237) ساخته شد اما در قرن چهاردهم ویران شد و در دهه 1370 بر روی پایه‌های کلیسای بیزانسی بازسازی شد.

روی مناره این مسجد رو به  شهر کالیچی، مناره 38 متری است که «مناره فلوت دار» هشت شیار بلند در شفت آجری قرمز دیده می شود. در دوران شکوفایی مسجد، این فلوت ها با کاشی های لعاب آبی پوشانده می شد.

مسجد Yivliminare یک عبادتگاه کاربردی است که در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو ترکیه در سال 2016 قرار گرفته است. برای غیر مسلمانان این یک نشانگر زیبا است که هر از گاهی در بین خانه ها ظاهر می شود، در حالی که شما مسیری را در کوچه های Kaleiçi ترسیم می کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با مسجد جامع اصفهان کلیک کنید.

 

۱۶- پاترا در آنتالیا از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه

 

پاترا یکی دیگر از جاهای دیدنی انتالیا شامل چندین شهر باستانی می‌باشد. در‌ واقع پاترا شهری ساحلی در امپراطوری روم بود و قدمت آن میلاد مسیح می‌رسد. همچنین پاترا محل تولد یکی از قدیسان مسیحی به نام نیکولاس مقدس است. یکی از مهم‌ترین بناها در شهر پاترا، بقایای یک آمفی تئاتر مجلل می‌باشد که نظر هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد. همچنین می‌توانید در میان خرابه‌های شهر باستانی پاترا بیمارستان، بندر، کاخ حاکم، مقبره اشخاص، حمام، انبار غلات و فانوس دریایی را مشاهده نمایید. این شهر باستانی جزو جاهای دیدنی آنتالیا می‌باشد و بیشتر به دلیل آمفی تئاتر منحصر بفردش شهرت دارد. 

 

پاترا در آنتالیا از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه

 

۱۷- لیسیان از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه

 

لیسیان شهری باستانی در آنتالیا است. آنتالیا در زمان امپراطوری روم اهمیت فراوانی داشت و بدیهی است اگر چندین شهر مشهور باستانی در آن وجود دارد. لیسیان در دامنه کوهستان موغلا و در نزدیکی جزایر دالیان قرار گرفته است. برای دسترسی به لیسیان می‌توان از مسیر دریا با قایق یا مسیر کوهستان حرکت کرد. مهم‌ترین آثار شهر لیسیان،‌ مقبره‌های عمودی می‌باشند که در دل کوه ساخته شده‌اند. معماری گوتیک مقبره‌های خانوادگی برای باستان‌شناسان و افراد علاقه‌مند بسیار جذاب می‌باشد. برای تزیین این مقبره‌ها از کتیبه‌هایی استفاده شده که صحنه‌هایی از داستان‌های اساطیری را حکاکی کرده‌اند.

 

برای رزرو تور انتالیا ترکیه از تهران کلیک کنید.

 

۱۸- کلیسای نیکولاس مقدس از مناطق تفریحی آنتالیا

 

کلیسای نیکولاس مقدس در آنتالیا قرار دارد. بسیاری از افراد ادعا می‌کنند نیکولاس مقدس اولین بابا نوئل بود که با لباس مبدل برای کودکان در سال نو هدیه می‌برد. هر چند شواهد دقیق‌تر نشان می‌دهند بابا نوئل یک نماد تجاری برای تبلیغ کالایی به‌ خصوص بود که بعدها به عنوان سمبل جدانشدنی کریسمس معرفی شد. به هر حال یک کلیسای قدیمی و زیبا در شهر دیمره در نزدیکی آنتالیا ساخته شده که قدمت آن به دوران بیزانس می‌رسد. احتمالا این کلیسا توسط کنستانتین چهارم ساخته شد. نقاشی‌ها و طرح‌های معرقی که بر دیواره کلیسای نیکولاس مقدس وجود دارند نظر بینندگان را جلب می‌کنند. کلیسا در ۱۴۵ کیلومتری جنوب غرب آنتالیا است. حتما سری به این مکان دیدنی آنتالیا بزنید!

 

۱۹- حمام رومی از مناطق تفریحی آنتالیا

 

حمام رومی از جمله جاهای دیدنی آنتالیا است. این حمام بزرگ در دوران امپراطوری روم ساخته شده و بخش‌های متعددی دارد. برای مثال می‌توان در حمام رومی اتاق سرد، اتاق گرم، اتاق خنک، گرم‌خانه، سونا، پانسیون، استخر شنا و … را مشاهده کرد. دیوار‌های حمام و کف آن از سنگ مرمر ساخت شده است. برای بازدید از حمام رومی آنتالیا باید به خیابان بالیمان در منطقه سیده بروید. معماری این بنا بسیار با شکوه است و نظر شما را جلب خواهد کرد.

 

۲۱- پامفیلیا

 

پامفیلیا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آنتالیا است که در ۱۸ کیلومتری آن واقع شده و به یکی از جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل شده است. نام پامفیلیا توسط یونانیان مهاجری که از شمال کشور ترکیه به جنوب این کشور آمده بودند انتخاب شد.

در زمان گذشته پامفیلیا یکی از مراکز تجاری مهم به شمار می‌آمد و امروزه یکی از مکان های تاریخی ترکیه و آنتالیا است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

جالب است بدانید که این شهر به شهر آب نیز شهرت داشته است. دلیل این امر وجود حمام‌ها و چشمه‌های فراوان در این شهر بوده است. در سفر به آنتالیا حتما از این شهر باستانی که در یونسکو نیز به عنوان میراث جهانی ثبت شده است، دیدن کنید.

 

 

جاهای طبیعی آنتالیا

 

جاهای طبیعی آنتالیا بسیار کمتر شناخته شده‌اند با این حال نقاط دیدنی بسیاری در این دسته بندی وجود دارند. طبیعت سرسبز آنتالیا به همراه آب و هوای مدیترانه‌ای این منطقه، به تنهایی کافی هستند تا در جای جای آنتالیا نقاط زیبایی بوجود بیاید. در مرکز و اطراف این شهر چندین جاذبه گردشگری که جزو زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا محسوب می‌شوند، وجود دارند. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های طبیعی را معرفی کرده درباره آن‌ها سخن خواهیم گفت.

 

۱- آبشار کورشونلو از جاذبه های دیدنی آنتالیا

 

یکی از جاهای تفریحی آنتالیا که ارزش دیدن را دارد، آبشار کورشونلو در ۲۰ کیلومتری آنتالیا است که اطراف آن را یک پارک جنگلی پهناور فرا گرفته است. آبشار کورشونلو در‌ واقع یک رودخانه دائمی است که از کوهستان توروس سرچشمه می‌گیرد و از صخره‌ها سرازیر می‌گردد. ارتفاع این آبشار به ۱۸ متر می‌رسد که پس از سرازیری از صخره‌ها، ۷ برکه کوچک بوجود می‌آورد. سپس برکه‌ها توسط جویبار‌های کوچک در مسیر‌های مختلف پارک جاری شده و به دریای مدیترانه می‌ریزند. پارک جنگلی پیرامون آبشار هم پارک کورشونلو نام دارد. این پارک زیبا حدود ۲۳ هکتار مساحت داشته و گونه‌های گیاهی و جانوری جالبی در آن زندگی می‌کنند.

در پارک کورشونلو پل‌های چوبی و مسیرهای پیاده روی زیبایی ساخته شده‌اند که نهایتا به آبشار می‌رسند. امکاناتی نظیر کافه و رستوران به همراه سرویس‌های بهداشتی نیز در کورشونلو وجود دارند. می‌توانید از آنتالیا  توسط اتوبوس‌های مسیر آبشار کورشونلو و یا تاکسی‌های دربست به این مکان دسترسی پیدا کنید.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: آبشار کورشونلو در آنتالیا

 

 آبشار کورشونلو از جاذبه های دیدنی آنتالیا

 

برای آشنایی با معروف ترین فواره های جهان کلیک کنید.

 

۲- چشمه کارستی از جاذبه های دیدنی آنتالیا

 

چشمه کارستی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آنتالیا است و به چشمه‌هایی گفته می‌شود که از مخازن بزرگ‌تر سرچشمه گرفته و وارد مخازن کوچکتر آب‌های زیرزمینی می‌گردند. همچنین این چشمه‌ها در مسیر خود رسوبات آهکی شبیه به پلکان‌های سفید رنگی بوجود می‌آورند. چشمه کارستی در حومه‌ آنتالیا یکی از زیباترین انواع این چشمه‌ها در جهان است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. حدود ۱/۵ تا۲ میلیون سال طول کشیده تا این چشمه‌ها پلکان زیبای آهکی را بوجود بیاورند. می‌توانید در لیست جاهای دیدنی آنتالیا چشمه کارستی را نیز قرار دهید و به بازدید از این جاذبه طبیعی بپردازید. در اطراف این چشمه بازار سنتی وجود دارد که برای خرید سوغاتی مناسب است.

 

۳- غار کارایین از جالب ترین جاذبه های دیدنی آنتالیا

 

غارکارایین آنتالیا یکی از جالب ترین جاذبه های دیدنی آنتالیا است. یک غار بسیار قدیمی در اعماق کوه‌ها و صخره‌های اطراف این شهر زیبا است. در این غار بقایای مختلفی از انسان ما قبل تاریخ وجود دارد. برای مثال استخوان‌ها و دندان‌های انسان در موزه کوچکی در ابتدای غار، در معرض دید عموم است. بر اساس شواهد تاریخی و زمین شناسی قدمت غار کارایین حدود ۲۵ هزار سال بوده می‌باشد. برای دسترسی به این غار باید مسیری را به صورت پیاده طی کنید پس کفش و لباس مناسب بپوشید. برای بازدید از غار هدلایت یا چراغ قوه همراه داشته باشید. غار کارایین در ۲۷ کیلومتری آنتالیا و در شرق کوه چان است.

 

غار کارایین

 

۴- غار کوکاین از دیدنی های آنتالیا

 

غار کوکاین cocayn cave یکی دیگر از غار‌های اطراف آنتالیا است که در اعماق کوه‌ها و صخره‌های کارستی قرار دارد. این غار حدود ۶۰۰ متر عمق دارد و برای بازدید از آن به هدلایت و جراغ قوه نیاز خواهید داشت. آثار مختلفی از حضور انسان نخستین در این غار وجود دارد. همچنین یک آب انبار و خزینه نشان می‌دهند که غار کوکاین در زمان امپراطوری بیزانس هم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. طرح‌هایی که به صورت طبیعی بر دیواره‌های غار بوجود آمده‌اند بسیار عجیب و دیدنی هستند. اگر به زمین شناسی علاقه دارید حتماً از غار کوکاین بازدید کنید.

 

غار کوکاین از دیدنی های آنتالیا

 

۵- تنگه گوینوک یکی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا

 

تنگه گوینوک یا Goynuk kanyonu  یک تنگه در شهر کمر آنتالیا می‌باشد. از میان این تنگه یک رودخانه عبور می‌کند و اطراف آن پوشش گیاهی انبوهی وجود دارد. حال و هوایی که در این تنگه بوجود آمده بسیار شبیه به مناطق کوهستان و جنگلی شمال ایران است. امکانات رفاهی مختلفی در این تنگه زیبا وجود دارد که آن را تبدیل به یک دهکده گردشگری کوچک کرده است. امکاناتی مانند کافه‌ها، رستوران‌ها، بوفه‌ها و هتل‌ها در تنگه گوینوک وجود دارند. در این تنگه می‌توانید ورزش‌های هیجان انگیزی مانند رفتینگ یا بانجی جامپینگ انجام دهید.

 

۶- رفتینگ در پارک ملی و دره کوپرو

 

اگر شما هم جزء گردشگرانی هستید که به دنبال هیجان و افزایش آدرنالین خون هستید پیشنهاد می کنیم در بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا سری به پارک ملی و دره کوپرو بزنید.  پارک ملی دره کوپرولو در حدود 90 کیلومتری آنتالیا قرار دارد که به یکی از برترین نقاط رفتینگ ترکیه تبدیل شده است. این پارک که طولانی ترین دره کشور را در خود جای داده است، مکانی باورنکردنی برای رفتینگ و یکی از برترین جاذبه های ماجراجویانه آنتالیا است.

وقتی به قسمت های پایینی رودخانه زیبای کوپرومی رسید، از میان جنگل‌های درختان کاج، سرو و سرو عبور می‌کنید وحتی حتی ممکن است حیواناتی چون روباه، گرگ یا حتی خرس را ببینید که از لا به لای درختان سر به فلک کشیده به بالای دره می روند. اگر قصد دارید بیشتر از یک بعدازظهر را در پارک قایق سواری کنید، می توانید در محوطه های کمپینگ در کنار رودخانه قدم بزنید

 

۷- آبشارهای دودن از دیدنی های آنتالیا

 

آبشار‌های دودن یا Duden Selalesi یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا است که در دسته بندی جاذبه‌های طبیعی قرار می‌گیرند. این آبشار‌ها در ۲۸ کیلومتری جاده قدیم آنتالیا به بوردور هستند. سرچشمه آبشار‌های دودن چشمه‌ای به نام پینار باشی در منطقه کیرک گوزلر می‌باشد. این سرچشمه در ۴۰ کیلومتری محل آبشار‌ها قرار دارد. در‌ واقع چشمه از زمین بیرون می‌آید سپس ۱۴ کیلومتر در زمین فرو رفته و دوباره از زمین بیرون آمده و در یک مسیر ۲ کیلومتری جاری می‌شود. در انتهای مسیر۲ کیلومتری از صخره‌ها سرازیر شده و دو آبشار ۱۵ متری و ۴۰ متری به نام آبشار‌های دودن ایجاد می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از آبشار‌های دودن فصل تابستان و بهار می‌باشد. در اطراف آبشار‌های دودن امکانات مختلفی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها وجود دارند که برای استراحت و صرف غذا و نوشیدنی مناسب هستند.

 

 آبشارهای دودن از دیدنی های آنتالیا

 

۸- آبشار‌های ماناوگات از مناطق دیدنی آنتالیا ترکیه

 

آبشار‌های ماناوگات در ۵ کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارند. این آبشار‌های زیبا یکی از جاهای دیدنی آنتالیا می‌باشند که منظره زیبایی بوجود آورده‌اند. در‌ واقع رودخانه ماناوگات از کوهستان توروس سرچشمه می‌گیرد و پس از طی مسیری طولانی به دریای مدیترانه می‌ریزد. در این مسیر از صخره‌های بلند سرازیر شده و یک آبشار ۴ متری بوجود می‌آورد. در اطراف این آبشار پوشش گیاهی زیبایی وجود دارد که برای پیک نیک‌های خانوادگی مناسب می‌باشند. از آنجایی که آبشار ماناوگات در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد گزینه خوبی برای تفریح گردشگران در آنتالیا است.

 

برای رزور تور آنتالیا ترکیه از مشهد کلیک کنید.

 

۹- کشتی کروز رودخانه ماناوگات

 

رودخانه ماناوگات، یکی از مهمترین رودخانه های منطقه مدیترانه، از وسط شهر می گذرد و سپس به دریای مدیترانه می ریزد.

سفرهای قایق در سراسر رودخانه از مرکز شهر شروع می شود. آنها حدود 3 تا 4 ساعت طول می کشند و همچنین از کنار آبشار چشمگیر عبور می کنند (در مورد آبشار ماناوگات بیشتر بخوانید  )

در اینجا آب از صخره های 5 متری با منظره ای شگفت انگیز فرو می رود. دبی و سرعت بالای رودخانه محیطی ایده آل را برای رفتینگ و ورزش های آبی مشابه فراهم می کند.

این منطقه زیستگاه گونه های زیادی از پرندگان و ماهی ها است. درختان توت، درختان چنار، بید، صنوبر و نارون در حاشیه رودخانه رشد می کنند که باغ های مرکبات و گلخانه ها نیز در آن قرار دارندراهنمای رودخانه ماناوگات ما را بخوانید و تمام فعالیت های موجود در سایت را بیاموزید.

 

کشتی کروز رودخانه ماناوگات

 

۱۰- شهر غرق شده سیمنا

 

یکی دیگر از دیدنیهای انتالیا مربوط به شهر باستانی سیمنا است که امروزه کالکوی نامیده می‌شود. کالکوی آنتالیا یک مکان باستانی با مقبره‌های صخره‌ای و خرابه‌هایی است که امروزه تنها با قایق از Kaş، Demre و Üçağız می‌توان به آنجا رفت.

بخش‌هایی از شهر کوچک ساحلی لیکیا، که از قرن چهارم سکونت داشت، به دلیل یک زلزله زیر آب مدفون شد. در نتیجه شهر تبدیل به جزیره شد. در حال حاضر یک متر زیر سطح آب، بسیاری از خرابه های باستانی و اسکله بندر به وضوح قابل مشاهده است. باسیلیکای معروف غرق شده را می توان با تور قایق کاوش کرد. در شهر، کوچه‌های جذاب با دیوارهای سنگی قدیمی و سنگ‌فرش‌ها شما را به قدم زدن دعوت می‌کنند در حالی که قلعه قرون وسطایی منظره‌ای تماشایی از جزیره ککووا را ارائه می‌دهد .

 

شهر غرق شده سیمنا

 

 

بازار‌های آنتالیا

 

بازار‌های آنتالیا از جمله مهم‌ترین مناطق گردشگری آنتالیا می‌باشند. بسیاری از گردشگران ایرانی که به آنتالیا سفر می‌کنند یک یا دو روز را به خرید اختصاص می‌دهند. اگر شما هم قصد دارید به آنتالیا سفر کنید و می‌خواهید اطلاعاتی درباره مراکز خرید این منطقه داشته باشید، ادامه مطلب را دنبال کنید. بازار‌های آنتالیا شامل مراکز خرید مدرن، بازارچه‌های سنتی، بازار‌های هفتگی، بازار‌های قدیمی و تاریخی می‌باشند.

 

۱- بازار فرش لیدیا سوزانی

 

بازار فرش لیدیا سوزانی یکی از مشهورترین بازار‌های آنتالیا است. بسیاری از گردشگران این بازار را به عنوان جاهای دیدنی آنتالیا انتخاب کرده و در آن به گشت و گذار می‌پردازند. همان‌ طور که می‌دانید هنر قالیبافی بین بسیاری از ملت‌های خاورمیانه رواج دارد. در از مناطق افراد علاقه دارند خانه‌های خود را با انواع فرش تزیین کنند. در بازار فرش لیدیا سوزانی می‌توانید انواع فرش‌های زیبای دستباف، قالیچه‌های سنتی هنر کوچ‌نشینان، فرش‌های ایرانی و عربی را مشاهده کنید. این بازار رنگارنگ مکان مناسبی برای عکاسی است و چشم‌انداز‌های زیبایی در آن وجود دارد. بنابراین حتی اگر قصد خرید ندارید می‌توانید در این بازار سرگرم شوید.

آدرس بازار فرش لیدیا سوزانی: آنتالیا، جاده قدیم لارا

 

بازار فرش لیدیا سوزانی

 

۲- شنبه بازار آنتالیا

 

شنبه بازار آنتالیا یا Cumartesi Pazari یکی از بازار‌های محلی و هفتگی آنتالیا است که طرفداران زیادی دارد. به طور کلی در آنتالیا بازار‌های هفتگی مختلفی وجود دارند که در آن انواع اجناس مخصوصا اقلام مناسب به عنوان سوغاتی پیدا می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکات درباره بازار‌های هفتگی، آشنایی با فرهنگ مردم منطقه است. در شنبه بازار آنتالیا می‌توانید به دنبال خرید اجناس با قیمت مناسب باشید یا اینکه صرفا از تماشای آن‌ها لذت ببرید. در این بازار می‌توانید عینک آفتابی، وسایل تزیینی سنتی، انواع لباس و … را تهیه کنید. این بازار روز‌های شنبه برقرار است.

آدرس شنبه بازار آنتالیا: آنتالیا، جاده قدیم لارا

 

برای آشنایی با بزرگ ترین بازار استانبول ترکیه کلیک کنید.

 

۳- پنجشنبه بازار آنتالیا

 

 پنجشنبه بازار آنتالیا یکی دیگر از بازار‌های هفتگی و محلی این شهر می‌باشد. اجناس و نوع بازار دقیقا مانند شنبه بازار است. این بازار در روزهای پنج‌شنبه فعال است.

آدرس پنجشنبه بازار آنتالیا: آنتالیا، خیابان حامدیه، روبروی هتل فالز، Tarik akiltopu

 

۴- چهارشنبه بازار آنتالیا

 

چهارشنبه بازار آنتالیا یکی دیگر از بازار‌های هفتگی آنتالیا است. این بازار تحت نظارت شهرداری فعالیت می‌کند. در چهارشنبه بازار می‌توانید اجناس مختلفی مانند پوشاک، کیف، چمدان، بدلیجات و … را با قیمت مناسب بخرید. در بازار‌های هفتگی حتماً تخفیف بگیرید زیرا این کار در بازار‌های محلی آنتالیا معمول است و ممکن است نهایتا بتوانید با قیمت مناسبی خرید کنید.

آدرس چهارشنبه بازار آنتالیا: آنتالیا، بین خیابان شارامپول و سکولو، پارکینگ شهرداری

 

۵- سه شنبه بازار آنتالیا

 

سه شنبه بازا آنتالیا مانند دیگر بازار‌های هفتگی شهر می‌باشد با این تفاوت در این بازار می‌توانید علاوه بر اجناس کاملاً نو، اجناس دست دوم یا آنتیک را هم مشاهده کنید. بسیاری از افراد اجناس خود را با یکدیگر معاوضه می‌کنند. این بازار در روزهای سه شنبه فعال است.

آدرس سه شنبه بازار آنتالیا: آنتالیا، بین خیابان لارا و متین

 

۶- بازار گاراژ شرقی از دیدنی های انتالیا

 

بازار گاراژ شرقی یا Dogu Garaji Market یکی از بهترین و متنوع‌ترین بازار‌های آنتالیا است. اگر به این بازار بروید متوجه می‌شوید که بسیاری از گردشگران فقط برای گشت و گذار و نه برای خرید به گاراژ شرقی آمده‌اند. در این بازار می‌توانید اجناس مختلفی مانند لباس، بدلیجات، فرش‌های دستباف ترکی، محصولات چرمی، طلا و جواهر، ظروف مسی، عطر، ادویه‌جات، قهوه ترکی و … را با قیمت‌های مناسبی بخرید. این بازار بسیار شلوغ است و علاوه بر گردشگران، افراد محلی هم در حال خرید می‌باشند. اگر جنسی را پسندید بهتر است آن را بخرید زیرا اجناس سریع فروخته شده و شاید روز بعد نتوانید همان کالا را پیدا کنید. اگر شما هم تور آنتالیا را نسبت به تور استانبول ترجیح می دهید، کافی است به صفحه تورها رفته و تور مد نظرتان را انتخاب نمایید.

آدرس بازار گاراژ شرقی: آنتالیا، سیتی سنتر آنتالیا

 

۷- بازار قدیمی آنتالیا

 

بازار قدیمی آنتالیا  یا Iki Kapili یکی از قدیمی‌ترین و مشهور‌ترین بازار‌های شهر است. این مکان به یکی از جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل شده که علاوه بر خرید می‌توانید در آن سرگرم شوید. اگر به فرهنگ خیابانی علاقه دارید یا دوست داشته باشید با فرهنگ مردم آشنا شوید، بازار قدیمی آنتالیا گزینه بسیار مناسبی است. در این بازار اجناسی مانند فرش، لباس، لباس‌های سنتی، منسوجات دیگر، جواهر، پارچه و … عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که بازار قدیمی بسیار شلوغ است پس باید مراقب کیف و وسایل دیگر خود باشید. همچنین تا جایی که می‌توانید تخفیف بگیرید و اجازه ندهید فروشنده میزان پول همراه شما را بداند زیرا شما را به اصرار برای خرید مجاب می‌کند.

آدرس بازار قدیمی آنتالیا: آنتالیا، خیابان مورات پاشا

 

۸- آنتالیا بازار

 

آنتالیا بازار یکی دیگر بازار‌های قدیمی آنتالیا است که به داشتن اجناس ارزان مشهور می‌باشد. در این بازار می‌توانید انواع لباس، پارچه، ظروف و وسایل تزیینی را بیابید. گشت و گذار در این بازار هم خالی از لطف نیست.  می‌توانید برای خرید سوغات به آنتالیا بازار بروید زیرا قیمت کالا‌ها در آن مقرون بصرفه است و اجناس جالبی در مغازه‌ها وجود دارند.

آدرس آنتالیا بازار: آنتالیا، خیابان مورات پاشا

 

۹- بازار محله کاله ایچی

 

بازار محله کاله ایچی در منطقه تاریخی کاله ایچی قرار دارد. در‌ واقع این بازارچه در یک گذر قدیمی برپا است. چشم انداز‌های بسیار زیبایی در بازار کاله ایچی بوجود آمده‌اند که برای عکاسی سوژه خوبی هستند و به همین به یکی از جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه تبدیل شده است. در بازار کاله ایچی می‌توانید محصولاتی مانند صنایع دستی، فرش، گلیم، پوشاک، ترشی‌ها و مرباهای دست ساز، وسایل دست دوم، اجناس با قیمت پایین و … بیابید. در نزدیکی این بازارچه، تعداد زیادی کافه و رستوران‌های دنج قرار دارند که برای صرف غذا یا نوشیدنی بسیار مناسب بوده و فضای نوستالژیکی دارند.

آدرس بازار کاله ایچی: آنتالیا، منطقه تاریخی، کاله ایچی

 

۱۰- بازار شی مال آنتالیا

 

بازار شی مال آنتالیا یکی از مراکز خرید مدرن و لوکس است. در این بازار بیش از ۷۰ مغازه وجود دارد که بسیاری برند‌های مشهور دنیا را عرضه می‌کند. شی مال جدیدترین بازار در آنتالیا می‌باشد که حدود ۱۰ هزار متر مربع مساحت داشته و امکانات رفاهی بسیاری را در خود جای داده است. در این بازار رستوران، سینما، کافه، زمین بازی کودکان و … وجود دارد که بعد از خرید می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

آدرس بازار شی مال آنتالیا: آنتالیا، خیابان آنالیا

 

۱۱- بازار غذای سر پوشیده آنتالیا

 

بازار غذای سرپوشیده آنتالیا یک بازار ۲۴ ساعته است. در این بازار سرپوشیده ۷۶۰ واحد فروش وجود دارند که فقط به فروش مواد غذایی مشغول هستند. انواع غذاهای آماده و نیمه آماده کارخانه‌ای را می‌توانید در بازار غذای آنتالیا بیابید. علاوه بر غذاهای بسته بندی، میوه و سبزیجات تازه هم در این بازار وجود دارند. برای رفاه بیشتر مشتریان باجه پلیس، دفتر پست و تاکسی سرویس نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند. از آنجایی که این بازار ۲۴ ساعته است برای بسیاری از گردشگران جالب بوده و در هر ساعت از شبانه روز می‌توان مشتریانی را در این بازار دید.

 

برای رزرو تور استانبول کلیک کنید.

 

۱۲- تراسیتی آنتالیا

 

تراسیتی آنتالیا مرکز خریدی مدرن است که در ۶ کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد. مساحت تراسیتی حدود ۵۰ هزار متر مربع بوده و در ۴ طبقه ساخته شده است. این مرکز خرید در یک منطقه مسکونی لوکس به نام Fener در لارا احداث شد. علاوه بر ۱۸۵ واحد فروش،‌ امکانات متعددی در تراسیتی فراهم می‌باشند. برای مثال ۳۰ رستوران و فست فود، سالن سینِما، زمین بازی کودکان، سینِما سه بعدی، پارکینگ و … از جمله امکانات تراسیتی آنتالیا می‌باشند. لازم به ذکر است که در این مرکز خرید، بسیاری از برند‌های معروف و لوکس نمایندگی فروش دارند.

آدرس تراسیتی آنتالیا: آنتالیا، لارا، محله فنر

 

5M Migros -۱۳ 

 

5M Migros جزو اولین و بزرگترین‌ مراکز خرید آنتالیا است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و طرفداران زیادی دارد. بسیاری از اهالی شهرهای اطراف نیز برای خرید به 5M Migros می‌آیند. در این بازار بزرگ ۱۳۰ فروشگاه فعال هستند که نمایندگی فروش برند‌های مشهور جهانی و ترکی می‌باشند.  این مرکز خرید دارای چندین پله برقی و آسانسور بوده و همچنین یک هایپر مارکت بزرگ هم در آن ساخته است. اجناس مختلفی مانند پوشاک، لوازم الترونیکی، لوازم بهداشتی و آرایشی، قهوه و شکلات در 5M Migros به فروش می‌رسند.

آدرس 5M Migros آنتالیا: آنتالیا، منطقه کنیالتی، بلوار آتاتورک

 

۱۴- مارک آنتالیا

 

مارک آنتالیا مرکز خریدی می‌باشد که در شهر آنتالیا احداث شده است. از آنجایی که مارک آنتالیا در مرکز شهر قرار گرفته دسترسی به آن بسیار آسان می‌باشد. در مارک آنتالیا می‌توانید اجناسی مانند پوشاک،‌ لوازم خانگی، وسایل دیجیتالی و … را با قیمتی مناسب خریداری کنید. نمایندگی فروش بسیاری از برند‌های ترکی نیز در مارک آنتالیا فعال هستند. همچنین چندین رستوران و فود کورت در مارک وجود دارند. استفاده از پارکینگ این مجموعه هم رایگان است. یک سالن سینِما در مارک آنتالیا ساخته شده که فیلم‌های روز دنیا را نمایش می‌دهد. به طور کلی در مارک آنتالیا فروشگاه‌ها و سرگرمی‌های زیادی در انتظار شما هستند و می‌توانید به عنوان یکی از جاهای تفریحی آنتالیا از آن بازدید کنید.

آدرس مارک آنتالیا: آنتالیا، خیابان شارامپول

 

۱۵- اوت لت دیپو

 

اوت لت دیپو مانند دیگر اوت لت‌ها در دنیا فرصتی را برای مشتریان بوجود می‌آورد که آنها بتوانند اجناس لوکس و گرانقیمت را با هزینه کمتری تهیه کنند. معمولاً اجناس در اوت لت‌ها به فصل قبلی تعلق دارند و برای همین تخفیف قابل توجهی برای آن‌ها منظور می‌شود. همچنین ممکن است برخی اجناس در اوت دارای ایرادی کوچک باشند و به همین دلیل قیمت آن‌ها پایین‌تر اعلام شود. اوت لت دیپو مشهورترین و بزرگترین اوت لت در آنتالیا است که معماری آن تلفیقی از معماری مدرن و قرون وسطایی می‌باشد. در این مجموعه علاوه بر فروشگاه‌های مختلف می‌توانید سرگرمی‌های زیادی را امتحان کنید. برای مثال ۵ سالن سینما، ۱۵ کافه و رستوران،‌ مجموعه کارتینگ، زمین بازی کودان و … از جمله امکانات تفریحی اوت لت دیپو و جاهای دیدنی آنتالیا می‌باشد.

آدرس اوت لت دیپو: آنتالیا،‌ بزرگراه آلتینوا سینان

 

۱۶- آنتالیا توربان مارینا

 

آنتالیا توربان مارینا در‌ واقع یکی از محله‌های کاله ایچی آنتالیا است. در این گذر فروشگاه‌های کوچک و بزرگی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. اجناسی مانند انواع پوشاک، بدلیجات، وسایل تزیینی، شکلات، قهوه و … به فروش می‌رسند. از آنجایی که آنتالیا توربان مارینا در کاله ایچی و ساحل دریای مدیترانه است می‌توانید پس از خرید از جاهای دیدنی آنتالیا از این منطقه تاریخی هم دیدن کنید. فراموش نکنید که در کاله ایچی کافه‌ها و رستوران زیادی وجود دارند که غذاها و نوشیدنی‌های سنتی ترکی سرو می‌کنند.

آدرس آنتالیا توران مارینا: آنتالیا، کاله ایچی

 

موزه های آنتالیا

 

موزه آنتالیا یا موزه‌های آنتالیا جزو جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی آنتالیا می‌باشند. بسیاری از گردشگران مخصوصا گردشگران ایرانی، آنتالیا را شهری ساحلی می‌دانند و در این شهر تنها به تفریحات آبی و ساحلی می‌پردازند. واقعیت این است که آنتالیا یک منطقه تاریخی و باستانی است و پیشینه‌ای هزاران ساله دارد. بسیاری از تندیس‌ها، اشیاء و کتاب‌ها تاریخی در موزه‌های آنتالیا جمع آوری شده و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. برای معرفی بعد تاریخی آنتالیا تصمیم گرفتیم تعدادی از موزه‌های مشهور آنتالیا را در ادامه به شما معرفی کنیم.

 

۱- موزه باستان شناسی آنتالیا

 

آنتالیا با قرار گرفتن در منطقه باستانی پامفیلیا که از خط ساحلی مدیترانه تا کوه‌های توروس امتداد دارد، دارای میراث باستان‌شناسی فوق العاده جالبی است. اگر شما هم به این موزه قدم بگذارید، بیش از 5000 قطعه مجسمه و آثار تاریخی را در آن خواهید دید که در 13 سالن که هر  کدام مربوط به دوره خاصی است به نمایش گذاشته شده است. این آثار مربوط به دوره ها شامل پیش از تاریخ تا دوران یونان، روم، بیزانس و عثمانی و همچنین زندگی در حومه شهر آنتالیا در اوایل قرن بیستم است.

موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از مشهور‌ترین موزه‌های آنتالیا و ترکیه است. این موزه دارای ۱۳ تالار نمایشگاهی می‌باشد بنابراین برای بازدید از کل موزه نیاز به یک روز کامل دارید. یکی از تالار‌ها به نمایش پوشش سربازان دوره‌های مختلف به همراه سلاح‌های جنگی اختصاص دارد.

موزه باستان شناسی آنتالیا با نام موزه آنتالیا هم شناخته می‌شود. این موزه در سال ۱۹۲۲ افتتاح شد و چندین دهه طول کشید تا تمام اشیای ارزشمند به آن منتقل شوند. از آنجایی که منطقه آنتالیا از زمان‌های بسیار دور، محل مهمی برای امپراطوری‌ها بوده آثار مختلفی از گذشته در آن کشف شده است. در بخشی از موزه آنتالیا یک سایت کاووشگری وجود دارد که برخی آثار آن در فضای باز به نمایش گذاشته شده‌اند. سردر ورودی موزه نیز یک سازه تاریخی است و نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

آدرس موزه باستان شناسی آنتالیا: آنتالیا، ۲ کیلومتری غرب منطقه کاله ایچی

 

۲- موزه مینی سیتی آنتالیا

 

موزه مینی سیتی یکی از موزه‌های آنتالیا می‌باشد که در آن ماکت‌های مینیاتوری از شهر ساخته شده اند. در مینی سیتی مسجد و مناره ییولی را به عنوان مهم‌ترین نماد آنتالیا معرفی می‌کنند. به طور خلاصه هر بنای تاریخی یا مهمی که در آنتالیا دیده‌اید، ابعاد کوچکتر آن را در مینی سیتی مشاهده خواهید کرد. به بازدیدکنندگان هدفون‌های داده می‌شود تا بتوانند به ۴ زبان ترکی، روسی، انگلیسی و آلمانی اطلاعات لازم درباره هر بخش از موزه را بدست بیاورند.

آدرس موزه مینی سیتی آنتالیا: آنتالیا، منطقه کنیالتی

 

۳- موزه و خانه آتاتورک

 

آتاتورک به عنوان رهبر انقلاب و تحولات ترکیه مدرن مورد احترام ملت ترکیه است. از این رو خانه قدیمی او را که در آنتالیا قرار دارد به موزه‌ای تبدیل کرده و در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند. این موزه در سال ۱۹۸۴ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. در این موزه می‌توانید با محیط زندگی آتاتورک آشنا شوید. همچین اشیایی مانند کلکسیون تمبر، متن سخنرانی‌ها، روزنامه‌ها و … که به نوعی به آتاتورک تعلق دارند قابل مشاهده هستند. بازدید از این مکان دیدنی آنتالیا را فراموش نکنید.

آدرس موزه و خانه آتاتورک در آنتالیا: آنتالیا، خیابان ایشیکلر

  

۴- آکواریوم آنتالیا 

 

یکی از بی نظیرترین جاهای دیدنی آنتالیا، آکواریوم آنتالیا است که آن را در بخش موزه‌ها به شما معرفی خواهیم کرد. این آکواریوم بزرگترین آکواریوم تونلی جهان است که ۱۳۱ متر طول و ۳ متر عرض دارد. ۴۰ بخش موضوعی در آکواریوم آنتالیا وجود دارند که بازدید از آن‌ها واقعا جذاب می‌باشد. علاوه بر تماشای آکواریم در مسیر تونل، می‌توانید لباس غواصی بپوشید و از نزدیک با ماهی‌ها شنا کنید. طراحی که در آکواریوم آنتالیا برای فضای پیاده روی به کار رفته بسیار زیبا است و با نورپردازی‌های رنگارنگ، حس و حال خوبی ایجاد می‌کند. برای طراحی داخل آکواریوم نیز از صخره‌های مرجانی، لاشه کشتی غرق شده و … استفاده کرده‌اند تا محیط دریا را به طور دقیق‌تر بازسازی نمایند.

آدرس آکواریوم آنتالیا: آنتالیا، بلوار آتاتورک

 

۵- سند لند آنتالیا

 

سند لند آنتالیا یا سرزمین شنی بخشی از ساحل لار می‌باشد که در آن هنرمندان مختلف، مجسمه‌های شنی می‌سازند. می‌توان گفت سند لند یک موزه از مجسمه‌های شنی است که گاهی ابعاد آن‌ها برای شما شگفت‌آور خواهد بود. سند لند آنتالیا هر ساله جشنواره‌ای برگزار می‌کند تا هنرمندان از سراسر جهان به آنتالیا بیایند و در این مکان بهترین مجسمه‌های شنی را ساخته و به رقابت بپردازند. برای تنوع بیشتر هر ساله موضوع جشنواره متفاوت است. در ساعات شب نیز در سندلند موزیک پخش شده و نورپردازی‌های زیبا وجود دارد.

آدرس سند لند آنتالیا: آنتالیا، ساحل لار

 

۶- موزه اسباب‌بازی آنتالیا

 

یکی دیگر از جاهای تفریحی آنتالیا موزه اسباب بازی است. موزه اسباب‌بازی آنتالیا توسط سونای آکین در منطقه تاریخی کاله و سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. این موزه سومین موزه اسباب‌بازی در ترکیه است که توسط سونای آکین افتتاح می‌شود. دو موزه دیگر اسباب‌بازی در شهرهای استانبول و ازمیر قرار دارند. در این موزه بیش از ۳ هزار اسباب‌بازی مختلف از جمله عروسک‌ها، تندیس‌ها، ابزار، ظروف آشپزخانه، ماکت، شخصیت‌های حیوانات و … وجود دارند که قدمت آن‌ها بین سال ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ می‌باشد. با مشاهده اسباب بازی‌های قدیمی متوجه می‌شوید که در قرن پیش زمان بیشتری برای ساخت اسباب بازی‌ها صرف می‌شده و این نکته را می‌توان از جزییات ساخت آن‌ها برداشت کرد. بیشترین اسباب‌بازی‌های که در این موزه قرار دارند ساخت کشور آلمان می‌باشند. با این حال می‌توان تولیدات کشور‌های دیگر را نیز در موزه شاهده کرد. پس از اینکه موزه را بازدید کردید می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا در کاله ایچی لذت ببرید. این موزه دقیقا کنار دریا و در محله مورات پاشای کاله ایچی واقع شده است.

آدرس موزه اسباب‌بازی آنتالیا: آنتالیا، کاله ایچی، بخش مورات پاشا

 

۷- موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی

 

موزه سونا و اینان کیراچ در منطقه تاریخی کاله ایچی آنتالیا قرار دارد. سونا و اینان دو خانه تاریخی را در کاله ایچی آنتالیا خریداری و تحت حمایت خیریه وحید کوچ آن را به موزه تحقیقاتی تبدیل کردند. موضوع این تحقیقات، تمدن‌های اطراف مدیترانه است. می‌توانید در این موزه اشیای تاریخی را به همراه مجسمه‌های بومی مشاهده کنید که روش زندگی و برخی آداب و رسوم ساکنان قدیمی مدیترانه را نشان می‌دهند.

آدرس موزه سونا و اینان کیراچ: آنتالیا، منطقه کاله ایچی

 

جاهای تفریحی آنتالیا

 

جاهای تفریحی آنتالیا بیش از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه برای توریست‌ها جذاب است. این اماکن تفریحی شامل سواحل زیبا، ورزش‌های آبی، پارک‌های سرسبز، کوهستان‌ها، تله کابین و پیست اسکی می‌باشد. درست است که بهترین زمان برای سفر به آنتالیا فصل تابستان می‌باشد اما جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان هم کم نیستند. به طور کلی آنتالیا با تعدادی زیادی ساحل تمیز و زیبا، آب و هوای مدیترانه‌ای و امکانات مناسب در جهان کم‌نظیر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه، فاصله کم آن با کشور ما می‌باشد. می‌توانید با استفاده از تور‌های مختلف به آنتالیا سفر کنید و خاطرات خوشی برای خود و خانوادتان بسازید.

در ادامه تعدادی از جاهای تفریحی آنتالیا مانند سواحل مشهور، پارک‌ها، پارک‌های آبی، تله کابین‌ها و پیست اسکی را نام می‌بریم و اطلاعاتی درباره آن‌ها ارائه خواهیم داد.

 

۱- تله کابین Tünektepe Teleferik

 

جذابیت غیرقابل انکاری در کوه های توییک تپه وجود دارد که می توان به دامنه های تیز آن در پشت بندر کانتینر دسترسی داشت. در اینجا می‌توانید تله‌کابینی را سوار شوید که تا ارتفاع 1700 متری بر روی صورت سرگیجه‌آور تپه 618 متری Tünek Tepe می‌رود و به چشم‌اندازی با هتل، کلوپ شبانه، کافه، رستوران گردان، زمین بازی و بازار صنایع‌دستی سنتی می‌رسد. مانند بسیاری از چیزهایی که در آنتالیا می بینید، تله کابین نیز یک از جاذبه های مدرن است که در سال 2013 راه اندازی و برای سال2017 آماده شده است. هر بلطی بزرگسال این تله کابین در سال 2020 15 لیر تقریبا 2.40 دلار بوده است. از بالای این تله کابین می توانید تصاویر پانورامای فو قالعاده زیبایی را ثبت کنید. کافی است هنگام سفر به ترکیه دوربین دو چشمی خود را همراه داشته باشید.

 

۲- بندر قدیمی از مکانهای تفریحی آنتالیا

 

از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا، بندر قدیمی آنتالیا در منطقه تاریخی کاله ایچی است. این بندر در یک تورفتگی کوچک مانند یک خلیج بوجود آمده و اطراف آن را صخره‌های سنگی فرا گرفته است. در زمان امپراطوری رومیان و بعد از آن بندر قدیمی یکی از مهم‌ترین بنادر برای پهلو گرفتن کشتی‌ها و قایق‌ها بود. پس از توسعه آنتالیا و بالا رفتن تعداد کشتی‌ها و بزرگ شدن اندازه آن‌ها دیگر بندر قدیمی کارایی گذشته را نداشت. در دهه ۷۰ میلادی یعنی زمانی که آنتالیا به عنوان یکی از قطب‌های توریسیتی ترکیه شروع به پیشرفت کرد، بندر قدیمی هم تغییر کاربری داد. امروزه در بندر قدیمی تعداد زیادی قایق‌های تفریحی و کشتی‌های بادبانی پهلو گرفته‌اند که برای دریانوردی و تفریح آماده هستند. می‌توانید در بندر قدیمی آنتالیا با تور‌های مختلف همراه شوید و از زیبایی‌های دریا لذت ببرید.

 

۳- ساحل کمر از مکانهای تفریحی آنتالیا

 

ساحل کمر (Kemer) یکی از جاهای تفریحی آنتالیا می‌باشد که در غرب این شهر قرار گرفته است. در‌ واقع ساحل کمر بین رشته کوه توروس و خلیج آنتالیا می‌باشد. این منطقه در تمام فصل‌های سال و مخصوصا فصل تابستان مملو از گردشگران است. توریست‌ها به خاطر ساحل تمیز و زیبا به همراه امکانات قابل توجه ساحل کمر را انتخاب می‌کنند. در این ساحل تفریحات دریایی مختلفی مانند جت اسکی، موج سواری، شنا و … قابل انجام است. همچنین در ساحل کمر تعداد زیادی رستوران و کافه وجود دارد که برای استراحت گزینه مناسبی هستند. در نهایت اگر به آرامش علاقه بیشتری دارید می‌توانید در این ساحل آفتاب بگیرید یا از مناظر کوهستان و دریا لذت ببرید. کمر یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که در فصل تابستان بازدیدکنندگان بیشتری دارد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: کمر آنتالیا را بیشتر بشناسید

 

۳- ساحل لارا از بهترین مکانهای تفریحی آنتالیا

 

ساحل لارا یکی دیگر از سواحل تفریحی است که ۱۲ کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. این ساحل تمیز و زیبا حدود ۸ کیلومتر خط ساحلی داشته و یکی از بهترین جاهای تفریحی آنتالیا می‌باشد. چندین هتل ۵ ستاره در ساحل لارا ساخته شده‌اند. همچنین امکانات و امنیت ساحل برای شنا و دیگر تفریحات دریایی بسیار مناسب است. برای مثال پرچم‌هایی در دریا نصب شده‌اند که مناطق مجاز برای شنا کردن را نشان می‌دهند. همچنین چندین نجات غریق در سکو‌های مخصوص نظارت دارند با این همه می‌توان گفت لارا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح در آنتالیا است. علاوه بر تفریحات دریایی می‌توانید در زمین مخصوص به والیبال ساحلی هم مشغول شوید یا به کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی بروید. تماشای غروب آفتاب از این ساحل واقعا زیبا و لذت بخش است که توجه هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند. اگر دوربین چشمی با خود همراه داشته باشید می توانید عکس های بسیار زیبایی از لحظات غروب آفتاب ثبت کنید.

 

۴- ساحل بلک از لاکچری ترین مکانهای تفریحی آنتالیا

 

اگر در آنتالیا بخواهیم یکی از لوکس ترین سواحل را نام ببریم ساحل بلک را انتخاب می‌کنیم. این ساحل فاصله کوتاهی با آنتالیا داشته و در آن هتل‌های لوکسی ساخته شده‌اند. یکی از بزرگترین و بهترین زمین‌های گلف که در ترکیه وجود دارند نیز در ساحل بلک می‌باشد. ساحل زیبای بلک دارای ۱۷ کیلومتر خط بوده که در آن امکانات مختلفی تعبیه شده است. می‌توانید در ساحل بلک به تفریحات دریایی، آفتاب گرفتن و … مشغول شوید. هتل‌هایی که در این ساحل وجود دارند برای میهمانان خود تخت‌ها و چتر مخصوص به ساحل می‌آورند. فاصله ساحل تا پارک جنگلی کورشونلو ۲۰ کیلومتر است.

 

۵- ساحل کنیالتی از مشهورترین مکانهای تفریحی آنتالیا

 

یکی از زیباترین مکان های دیدنی آنتالیا ساحل کنیالتی (Konyaalti) در ۳ کیلومتری آنتالیا است. این ساحل دارای جاذبه‌های تاریخی و تفریحی زیادی می‌باشد و به دلیل ماسه‌های نرم و آب شفاف بسیار محبوب است. در این ساحل می‌توانید تفریحات دریایی زیادی را با قیمت مناسب‌ و مقرون به صرفه‌ای امتحان کنید. در غرب این ساحل هم می‌توانید کوهستان را ببینید. ساحل کنیالتی حدود ۳ کیلومتر خط ساحلی داشته و آکواریوم آنتالیا در نزدیکی آن می‌باشد.

 

ساحل کنیالتی

 

۶- ساحل چیرالی از مکانهای تفریحی آنتالیا

 

ساحل چیرالی cirali  در ۷۰ کیلومتری غرب آنتالیا است. این ساحل در نزدیکی شهر باستانی المپیوس قرار دارد و به دلیل اینکه مسافت آن با آنتالیا کمی زیاد است معمولا گردشگران کمی را جذب می‌کند. با این حال ساحل چیرالی بسیار تمیز و زیبا است. ماسه‌های نرم و آب های شفاف این ساحل برای شنا کردن مناسب هستند. در آرامش ساحل چیرالی می‌توانید آفتاب بگیرید و یا با خانواده خود برنامه پیک نیک برپا کنید. در این ساحل تعداد زیادی هتل، هاستل و خانه‌های درختی با قیمت مناسب وجود دارند. اگر در فصل بهار و تابستان به ساحل چیرالی بروید قطعاً تعداد زیادی جهانگرد جوان را می‌بینید که در هاستل‌‌ها اقامت دارند.

 

 

۷- تونک تپه از مکانهای تفریحی آنتالیا

 

تونک تپه یک تپه با ارتفاع ۶۱۸ متر از سطح دریا می‌باشد. این تپه با وجود امکانات قابل توجهی که دارد به یکی از جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل شده است. در بلندترین قسمت تپه رستوران لوکس و گردانی وجود دارد که با گردش ۳۶۰ درجه منظره زیبایی از کوهستان و دریا برای شما فراهم می‌کند. در این تپه امکانات دیگری برای تفریح وجود دارند برای مثال تله کابین تنک تپه که شما را به دریایی از ابر‌ها می‌برد. قیمت بلیط این تله کابین کمی بالا است ولی مطمئن باشید که ارزش امتحان کردن دارد. اگر می‌خواهید سوار تله کابین شوید حتماً یک دوربین عکاسی همراه داشته باشید زیرا قرار است مناظر بسیار زیبایی ببینید. تونک تپه در منطقه لیمان آنتالیا قرار دارد.

 

۸- پارک کارا علی اوغلو از مکان های دیدنی انتالیا ترکیه

 

یکی دیگر از مناطق تفریحی آنتالیا پارک کارا علی اوغلو است که در جنوب غربی دیوارها و در فاصله کوتاهی از Kaleiçi قرار دارد. پارکی بر فراز صخره‌ها قرار دارد که منظره‌ای از خلیج آنتالیا را به نمایش می گذارد.

در اینجا می توانید پیاده روی آرام داشته باشید، چای ترکی را زیر درختان کاج بنوشید و در تراس اصلی توقف کنید تا دریای مدیترانه و کوه های سایه دار را ببینید.

پارک Karaalioglu دارای تعداد زیادی کافه، و همچنین زمین بازی کودکان، و برخی مکان‌های دیدنی مهم مانند دفتر شهردار، تئاتر شهرداری و برج تاریخی هیدیرلیک است.

این دفاع ساحلی در گوشه شمال غربی دارای یک پایگاه رومی از قرن دوم است که برج استوانه‌ای عثمانی در بالای آن قرار دارد.

تماشای غروب آفتاب از این پارک بسیار لذت بخش و دیدنی است و سعی کنید پس از بازدید از جاهای گشتنی ترکیه هنگام غروب آفتاب خود را به این پارک زیبا برسانید و مشغول تماشای غروب آفتاب شوید.

 

۹- پارک آبی آکوا از مکان های دیدنی انتالیا ترکیه

 

پارک آبی آکوا در نزدیکی ساحل کنیالتی است. این مجموعه آبی از مشهور‌ترین و مجهز‌ترین پارک‌های آبی در آنتالیا می‌باشد که در فصل تابستان فعالیت می‌کند. در پارک آبی آکوا انواع تفریحات آبی مانند سرسره آبی، سرسره U، سقوط آزاد، استخر، استخر رودخانه خروشان و … می‌باشد. همچنین در پارک آبی آکوا یک سکو بلند ۷۰ متری وجود دارد که برای جامپینگ استفاده می‌شود. در این جامپینگ باید خود را به بالای سکو برسانید تا طناب‌هایی به شما بسته شوند. سپس به پایین پرتاب شده و تا حدود یک متر در آب استخر فرو می‌روید و دوباره به سمت بالا کشیده می‌شوید. اگر بلیط مجموعه کامل را تهیه کرده باشید می‌توانید در زمان ناهار از غذاهای رستوران استفاده کنید. قیمت بلیط مجموعه ۵۰ لیر است. پارک آبی آکوا یکی از جاهای دیدنی آنتالیا بوده و در خیابان مورات پاشا قرار دارد.

 

۱۰- پارک موضوعی دیزنی لند آنتالیا Land of Legends 

 

یکی دیگر از جاهای تفریحی آنتالیا پارک دیزنی لند ترکیه است. در نزدیکی ساحل بلک، کمی دورتر از ساحل، یک مرکز سرگرمی بزرگ به نام سرزمین افسانه ها وجود دارد. پس از ورود به استراحتگاه، وارد دنیای افسانه ها می شوید و این مفهوم در کل مرکز ادامه دارد. بی جهت نیست که این اقامتگاه را دیزنی لند آنتالیا می نامند. این پارک آبی بزرگ در مجموع 55 سرسره آبی و یک جاذبه پارک ماجراجویی با تمام سواری های قابل تصور، از جمله تله کابین در کانال، پاپ کورن، پایه های دونات و شخصیت های افسانه ای را به نمایش می گذارد. دیزنی لند با نمایش های شبانه و نورپردازی های زیبا و داشتن بیش از 100 مغازه بهشتی رویایی برای کودکان ایجاد نموده است. این فعالیت‌ها سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند و از زمان افتتاح، اولین انتخاب گردشگران تور آنتالیا ترکیه بوده است.

 

۱۱- پارک آتاتورک از مکان های دیدنی انتالیا ترکیه

 

پارک آتاتورک یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که در منطقه آک دنیز قرار دارد. این پارک حدود ۶۰ هکتار مساحت داشته و طراحی آن بسیار جالب است. در بخش‌هایی از این پارک می‌توانید چشم اندازی جالب از دریا و کوهستان مشاهده کنید. همچنین در پارک آتاتورک انواع رستوران‌های لوکس و سنتی وجود دارند. می‌توانید بسته به ذائقه و بودجه خود یکی از رستوران‌ها را برای صرف وعده‌های صبحانه، ناهار یا شام انتخاب کنید. محیط این پارک برای تفریحات خانوادگی و سرگرمی کودکان مناسب است. یکی از مرزهای محوطه پارک، رودخانه مفتو می‌باشد که هوای پارک را تلطیف می‌کند. از دیگر امکانات پارک آتاتورک می‌توانیم به استخر و سالن اجتماعات اشاره کنیم.

 

۱۲- پارک آبی ریکسوس پریمیوم از جاهای گردشگری انتالیا

 

پارک آبی ریکسوس پریمیوم واقع در هتل ریکسوس پریمیوم می‌باشد. این پارک آبی در نزدیکی ساحل بلک بوده و از جمله جاهای دیدنی آنتالیا برای تفریحات مهیج است. تمام امکانات پارک‌های آبی مانند سرسره آبی، سرسره U، استخر رودخانه خروشان و … در پارک آبی ریکسوس پریمیوم وجود دارد. علاوه بر این‌ها یک برج تروجان نیز در مجموعه ساخته شده که باید از آن بالا بروید و از تونل‌های مار پیچ به استر سر بخورید. در پارک آبی ریکسوس پریمیوم، رستوران وجود دارد که برای وعده ناهار غذا سرو می‌کند.

 

۱۳- تله کابین المپیوس آنتالیا

 

تله کابین المپیوس آنتالیا یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های جهان می‌باشد. این تله کابین در نزدیکی ساحل کمر بوده و بارها به عنوان امن‌ترین تله کابین جهان معرفی شده است. تله کابین المپیوس بیش از ۴۰۰۰ متر طول داشته و شما را به ارتفاعی بالاتر از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا می‌برد. در مسیر این تله کابین می‌توانید دریای ابرها، دریای مدیترانه، کوه تاهیتالی و … را تماشا کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا از منظره‌های زیبا تصویربرداری نمایید. صف دریافت بلیط برای تله کابین المپیوس طولانی است و شاید معطل شوید اما این تجربه حتما ارزشش را دارد.

 

۱۴- پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

 

بدون شک یکی از جاهای تفریحی آنتالیا، پیست اسکی ساکلیکنت در رشته کوه توروس است. فاصله این پیست اسکی با آنتالیا حدود ۴۵ کیلومتر می‌باشد. این نقطه یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان است که طرفداران بسیاری دارد. این پیست حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و میزان برف در آن ۲ تا ۴ متر می‌باشد.  از مجموع 10 کیلومتر شیب در ساکلیکنت، نصف شیب آسان است، از جمله 5 کیلومتر که برای مبتدیان مناسب است. از 5 کیلومتر باقیمانده، حدود 30 درصد به عنوان سختی متوسط ​​و 2 کیلومتر باقی مانده سخت در نظر گرفته می شود. پیست ها مرتب هستند و اسکی خارج از پیست مجاز نیست. دمای هوای به طور متوسط در این منطقه ۵ درجه سانتیگراد است. امکانات مختلفی مانند ۵ مسیر مختلف اسکی برای افراد حرفه‌ای تا کاملاً آماتور، تله سیژ، تله کابین، سورتمه، تیوب سواری و … در این پیست فراهم شده‌اند. کلیه تجهیزات از جمله شلوار اسکی، ژاکت و دستکش و همچنین کلاه ایمنی و عینک اسکی را می توان در محل اجاره کرد.

البته اسکی، چوب اسکی، چکمه و اسنوبرد نیز قابل اجاره است که هزینه ای در حدود 25 یورو برای اجاره آن ها لازم است. بلیط ورودی به پیست ۱۵ لیر است و ورود کودکان زیر ۶ سال ممنوع می‌باشد. 
در ساکلیکنت دو کلبه کوهستانی وجود دارد. یکی در بالای کوه و دیگری در ایستگاه میانی در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار دارد، جایی که بالابرها از آنجا شروع می شوند.در این کلبه ها امکان سرو میان‌وعده‌ها و همچنین قهوه، چای و سالپ، یک نوشیدنی شیر گرم و شیرین با طعم دارچین فراهم است. این کلبه ها به عنوان سالپ معروف هستند ازگیاهان ساخته شده اند.

 

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

 

 ۱۵- جیپ سافاری در کوه های توروس

 

یکی دیگر از هیجان انگیز ترین مراکز تفریحی آنتالیا جیپ سافاری در کوه های توروس است. جیپ سافاری یکی از محبوب ترین تورهای آنتالیا است. 

یک گشت و گذار یک روزه به کوه های توروس یک تغییر خوشایند از تعطیلات ساحلی و حمام آفتاب را ارائه می دهد. در استان آنتالیا، این گشت و گذارها در سراسر منطقه برگزار می شود، هتل شما می تواند به شما کمک کند مطمئناً یکی را پیدا کنید. با یک گروه کوچک با یک جیپ روباز به سمت کوهستان رانندگی خواهید کرد. وسیله نقلیه به آرامی از میان جاده های باریک و غبارآلود از میان جنگل های کاج حرکت می کند، جایی که برخی از روستاها در رشته کوه پنهان شده اند. سافاری شما را به ارتفاع 900 متری از سطح دریا می برد. وقتی از بستر رودخانه رد می شوید، بچه ها به خصوص از «جنگ آبی» بین جیپ ها لذت می برند. ناهار در مزرعه ماهی سرو می شود. بسته به تور، استراحت های کوتاهی نیز برای شنا وجود دارد.

 

۱۶- پاراگلایدر الیمپوس یا آلانیا

  

پرواز یکی از آرزوهای قدیمی بشر بوده است. پرواز با پاراگلایدر بر بلندای کوه های الیمپوس هیجان دیگری دارد. حتی اگر پرواز با پاراگلایدر را بلد نیستید و از دانش قبلی برخوردار نیستید، می توانید با یک خلبان پاراگلایدر را تجربه کنید. تنها در یک جلسه توجیهی 10 دقیقه ای می توانید همه چیز های ضروری پرواز را فرا گیرید و شما فقط بنشینید و از گرفتن تصاویر پانوراما لذت ببرید. در نزدیکی آلانیا، پروازهای پاراگلایدر توسط اپراتورهای مختلف سازماندهی می شود. پروازهای اینجا معمولاً در  ساحل کلئوپاترا به پایان می رسند ، از آنجا، شما را به هتل خود برمی گردانند.

 

پاراگلایدر الیمپوس یا آلانیا

 

۱۷- لاک پشت های   Olympos and Adrasan Beach

 

از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا می‌توان به ساحل لیکیا اشاره کرد. هنوز هم در بین گردشگران افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به حیوانات و طبیعت وحشی دارند. اگر شما هم عازم آنتالیا هستید، می توانید به ساحل لیکیا در نزدیکی المپیوس بروید و دور از دغدغه های روزمره به گشت و گذار و پیاده روی کنار ساحل بپردازید. این ساحل دارای پوشش گیاهی زیبا و خرابه های تاریخی است که فضایی بی نهایت زیبا و آرامش بخش را پدید آورده است. لاک پشت های دریایی از کرتا کرتا به اینجا می آیند و در ساحل لیکیا تخم گذاری می کنند. اگر شما هم خوش شانس باشید می توانید لاک پشت های کوچکی که سر از تخم بیرون می آورند را در تابستان ببینید.

 

لاک پشت‌های لیکیا

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی آنتالیا تنها شامل سواحل زیبا نیست بلکه اماکن تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارند که قدمت آن‌ها به زمان امپراطوری رومیان می‌رسد. همچنین موزه‌های ارزشمندی در آنتالیا دایر هستند که موضوعات جذابی داشته و اشیای بی‌نظیری را به نمایش گذاشته‌اند. علاوه بر بخش تاریخی و فرهنگی آنتالیا، مراکز خرید متعددی در این شهر فعالیت می‌کنند که شامل بازار‌های هفتگی، اجناس دسته دوم، مراکز خرید لوکس و … می‌باشند.

انتشار :  2 خرداد 1401 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   سحر علیزاده
تصاویر مرتبط
 مسجد و مناره ییولی از اماکن دیدنی آنتالیا
  •  مسجد و مناره ییولی از اماکن دیدنی آنتالیا
  •  شهر پرگه از مناطق دیدنی آنتالیا
  •  شهر باستانی آسپندوس از مراکز دیدنی آنتالیا
  • جاهای دیدنی آنتالیا، کمر
  • غار کارایین
  • جاهای دیدنی آنتالیا، کاله ایچی آنتالیا
  •  آبشار کورشونلو از جاذبه های دیدنی آنتالیا
  • جاهای دیدنی آنتالیا، دروازه هادریان آنتالیا
  • جاهای دیدنی آنتالیا، برج ساعت آنتالیا
  • پاترا در آنتالیا از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه
  • مناره شکسته از نقاط دیدنی آنتالیا
  • قلعه رومی از جا های دیدنی انتالیا
  • مسجد محمت پاشا در آنتالیا
  •  ترمسوس از اماکن دیدنی انتالیا ترکیه
  • کشتی کروز رودخانه ماناوگات
  • پاراگلایدر الیمپوس یا آلانیا
  • شهر غرق شده سیمنا
  • غار کوکاین از دیدنی های آنتالیا
  • جاهای دیدنی انتالیا، چگونه به انتالیا برویم
  • جاهای دیدنی آنتالیاف بهترین زمان بازدید از آنتالیا
  • مسجد مورات پاشا از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه
  •  آبشارهای دودن از دیدنی های آنتالیا
  • بازار فرش لیدیا سوزانی
  • لاک پشت‌های لیکیا
  • پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا
  • ساحل کنیالتی
  • مسجد ایسکله از مکان های دیدنی آنتالیا ترکیه
  • جاهای دیدنی انتالیا
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد