آبشار کورشونلو آنتالیا

آنتالیا

آبشار کورشونلو یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا است. اگر به آنتالیا سفر کرده‌اید و علاقه دارید به پارک‌های جنگلی زیبا بروید آبشار کورشونلو گزینه مناسبی برای شما است. این آبشار در‌ واقع یکی از شاخه‌های رودخانه آکسو است که از صخره‌ها سراریز می‌شود و منظره زیبایی بوجود می‌آورد. پارک جنگلی اطراف این آبشار در چند دهه پیش به عنوان مکانی حفاظت شده و توریستی معرفی شد. در فصل‌های تابستان و بهار گردشگران زیادی به بازدید از آبشار کورشونلو می‌پردازند. اجازه بدهید تا درباره این آبشار کمی صحبت کنیم و راه‌های دسترسی به آن را نام ببریم.

آبشار کورشونلو آنتالیا

معرفی آبشار کورشونلو

 

آبشار کورشونلو حدود ۲۰ کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. ارتفاع آبشار به ۱۸ متر می‌رسد و زمانی که از صخره‌ها سراریز می‌شود، ۷ برکه کوچک تشکیل می‌دهد. پارک جنگلی اطراف این پارک ۲۳ هکتار مساحت دارد و پوشش گیاهی آن بسیار متنوع است. از آنجایی که جویبار‌های کوچک و بزرگی از آبشار سرچشمه می‌گیرند و در جنگل جاری هستند، هوای منطقه بسیار معتدل و مطبوع می‌باشد. معمولاً گردشگران در فصل‌های بهار و تابستان به آبشار کوروشونلو می‌روند اما در فصل پاییز هم این پارک جنگلی زیبایی‌های خاص خود را دارد.

یک مسیر پیاده‌روی زیبا در پارک جنگلی کورشونلو وجود دارد که در طی آن می‌توانید درختان و بوته‌های زیبای جنگلی را مشاهده کنید و از هوای پاکی که تولید می‌کنند لذت ببرید. امکان پیک نیک در محوطه جنگلی کورشونلو وجود دارد بنابراین محل مناسبی برای تفریحات خانوادگی است. یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه، حیات وحش آن می‌باشد. در تمام مسیر پیاده روی صدای آواز پرندگان شنیده می‌شود همچنین حیواناتی مانند سنجاب، موش خرما، خرگوش، لاک پشت و قورباغه در جنگل کورشونلو زندگی می‌کنند.

تنوع پوشش گیاهی در جنگل کورشونلو زیاد است. برای مثال درختانی مانند صنوبر، کاج، بلوط، برگ بو، زیتون وحشی، انجیر، بید، راش، بوته رز وحشی، آویشن، بامبو و … در جنگل دیده می‌شوند. در اواسط بهار در برکه‌های جنگل نیلوفرهای آبی نیز رشد می‌کنند.

 

امکانات آبشار کورشونلو

در پارک جنگلی اطراف آبشار، امکانات رفاهی مختلفی وجود دارند. برای مثال در هنگام پیاده روی به سمت آبشار می‌توانید پل‌های چوبی زیبا را مشاهده کنید. در مسیر جویبار‌ها هم آسیاب‌های آبی قدیمی وجود دارند که سوژه مناسبی برای عکاسی می‌باشد. بسیاری از زوج‌های جوان که ماه عسل خود را به آنتالیا می‌آیند، در آبشار کورشونلو، عکاس حرفه‌ای استخدام کرده و تصاویر زیبایی را برای خود به یادگار می‌سازند.

در انتهای مسیر پیاده روی یک کافه به سبک دوران عثمانی وجود دارد که نوشیدنی‌های گرم و سرد سرو می‌کند. در این کافه‌ها می‌توانید منظره زیبایی از جنگل و جویبار ببینید و نوشیدنی خود را میل کنید. سرویس‌های بهداشتی مناسبی در پارک جنگلی وجود دارند که بسیار تمیز هستند و اگر کودکان همسفر شما می‌باشند از لحاظ سرویس بهداشتی هیچ مشکلی نخواهید داشت.

 

دسترسی به آبشار کورشونلو

رفت و برگشت به بیشتر جاهای دیدنی آنتالیا و همچنین آبشار کورشونلو بسیار راحت است. در آنتالیا می‌توانید سوار بر اتوبوس‌های خط ۶۰۰ شوید تا به آبشار کورشونلو برسید. قیمت بلیط این اتوبوس از ۸ تا ۱۰ لیر متغیر است. اگر تمایل داشته باشید که با تاکسی به این نقطه برسید، هزینه شما حدود ۱۴ لیر می‌باشد. برای ورود به پارک جنگلی نیز بایستی هزینه ورودی بپردازید.

نگران بازگشت نباشید زیرا در محوطه پارکینگ، تاکسی‌ها در دسترس می‌باشند.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

آبشار کورشونلو یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا است. اگر به آنتالیا سفر کرده‌اید و علاقه دارید به پارک‌های جنگلی زیبا بروید آبشار کورشونلو گزینه مناسبی برای شما است. این آبشار در‌ واقع یکی از شاخه‌های رودخانه آکسو است که از صخره‌ها سراریز می‌شود و منظره زیبایی بوجود می‌آورد. پارک جنگلی اطراف این آبشار در چند دهه پیش به عنوان مکانی حفاظت شده و توریستی معرفی شد.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
آبشار کورشونلو آنتالیا
  • آبشار کورشونلو آنتالیا
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد