جاهای دیدنی شاهرود (همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

جاهای دیدنی شاهرود

جاهای دیدنی شاهرود یکی از شهرهای استان سمنان که بعد از طبس دومین شهرستان بزرگ ایران از لحاظ مساحت به حساب می آید، از شهرت زیادی برخوردار است. شاهرود شهری است که از غرب به دامغان و از شرق به سبزوار و بردسکن و از شمال به گرگان محدود می شود و در میانه راه بین تهران و مشهد واقع شده است و فاصله آن از مشهد 510 کیلومتر و از تهران 412 کیلومتر می باشد.

آب و هوای این شهر مطبوع و دلنشین بوده و می توان گفت بهترین زمان سفر به این شهرستان زیبا از فروردین تا خرداد خواهد بود. قسمت جنوبی این شهرستان که در مجاورت کویر است دارای آب و هوای گرم وخشک و در نواحی شمالی این شهرستان با آب و هوای معتدل سرد مواجه هستیم.

شهر شاهرود دارای پیشینه تاریخی طولانی از لحاظ قدمت و فرهنگ می باشد و یکی از مناطقی است که می توانید با تورهای موجود در تورگردان به آنجا سفر کنید.

اکثریت مردم این شهرستان به کار دامداری و کشاورزی مشغول بوده و معیشت می گذرانند.

مکان های دیدنی شهرستان شاهرود:

  • آبشار مجن

این آبشار یکی از مناطق پربازدید گردشگری شهرستان شاهرود می باشد که در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شاهرود در تنگه داستان واقع شده است. مجن در میان دره نسبتاً پهناوری میان دو رودخانه پی ‌حصار و پیش ‌ده بنا شده است.

بهترین فصل بازدید از این آبشار در بهار و تابستان می باشد تا وزش نسیم خنک بهاری، جسم شما را نوازش دهد.

ارتفاع این آبشار به 12 متر و طولش به 25 متر می رسد. زمانی که دربرای بازدید از این آبشار می روید، در طی مسیر در دیواره های کناری آبشار، چندین آبنمای زیبا در دل صخره ها خواهید دید و در انتهای مجن دره ای زیبا را مشاهده خواهید کرد که با عطر گل های وحشی و صدای آب انرژی مضاعفی را به شما خواهد بخشید.

تعداد بسیاری از صخره نوردان، صخره های اطراف این آبشار را برای صخره نوردی انتخاب می کنند تا در طی مسیر بتوانند از طبیعت سرسبز و رودخانه های جاری در دل یک کویر لذت ببرند.

  •  دشت گل آفتابگردان 

شاهرود زیبایی های خاص خود را برای طبیعت دوستان نیز دارد.

به محض گرم شدن هوا در ۲۲۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود دشتی از گل های آفتابگردان نمایان خواهد شد که دشت آفتابگردان کالپوش نامیده می شود که در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق آزادشهر قرار گرفته و همین امر جاذبه آن را چندین برابر کرده است.

  •  دشت گل های شقایق

از بیست اردیبهشت ماه تا پایان خرداد، دشت شقایق خود رو، دلربایی کالپوش را دو چندان می کند و رهگذران را به خود جذب کرده و خودنمایی می کنند.

پس از طی 60 کیلومتر از شاهرود به سمت مشهد، به میامی می رسید و حال اگر به سمت شمال تغییر مسیر دهید این دشت زیبا را پیش روی خود خواهید دید. 

  • آرامگاه بایزید بسطامی

این آرامگاه مورد استقبال افرادی است که از بازدید مناطق تاریخی لذت می برند.

  • باغ گردشگری اورس

یکی دیگر از مناطق گردشگری این شهرستان که مکانی است برای تفریحات خانوادگی، باغ گردشگری اورس است که در آن جا تمام امکانات رفاهی و تفریحی برای شما گردآوری شده است.

  • روستای رضا آباد شاهرود

این روستا در 250 کیلومتری شهرستان شاهرود واقع شده و یکی از جاذبه هایی است برای افرادی که علاقمند به صحرا و آرامش آن هستند. یکی از سوغات های خوب شاهرود گلیم های زیبایی است که زنان آن منطقه می بافند.

  •  خانه یغمایی ها

تنها خانه ی دارای بادگیر در شاهرود این خانه زیبای « یغمایی ها» می باشد و که توسط مهدی حیدریان در سال 1304 هجری شمسی بنا شده است.

از جمله این مناطق گردشگری در شهرستان شاهرود زیاد وجود دارد که می توانید با تورهای همراه شوید و از تمام این مکان ها دیدن فرمایید.

 برای دیدن تورهای شاهرود و دیگر مناطق گردشگری به سایت تورگردان مراجعه کنید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی شاهرود یکی از شهرهای استان سمنان که بعد از طبس دومین شهرستان بزرگ ایران از لحاظ مساحت به حساب می آید، از شهرت زیادی برخوردار است. شاهرود شهری است که از غرب به دامغان و از شرق به سبزوار و بردسکن و از شمال به گرگان محدود می شود

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد