باغلار باغی تبریز (همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید)

باغلار باغی تبریز

باغلار باغی یک مجموعه تفریحی و از بزرگترین شهربازی‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی در استان آذربایجان ساخته شد. شهربازی باغلار باغی در سال ۱۳۷۲ خورشیدی در شهر تبریز احداث شده و در کنار ائل گلی و باغ گلستان جزو ۳ پارک مهم این شهر می‌باشد. مجموعه باغلار باغی شامل فضای سبز، شهر بازی، رستوران، باغ وحش و پارک دلفین می‌باشد. در ادامه به صورت کاملتر به معرفی این مجموعه که یکی از جا‌های دیدنی تبریز است می‌پردازیم.

 

باغلار باغی تبریز

 

معرفی باغلار باغی تبریز

مجموعه تفریحی باغلار باغی در سال ۱۳۷۲ در زمینی به مساحت بیست و دو هکتار در کنار بلوار استاد شهریار شهر تبریز ساخته شد. این طرح با حمایت شهرداری تبریز اجرایی گردید. برای احداث این مجموعه ۱۰ میلیارد ریال بودجه هزینه شد.  باغلار باغی شامل بخش‌های مختلفی است که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده و کارایی هر کدام را نام می‌بریم.

 

بازی های باغلار باغی

 

فضای سبز باغلار باغی

پیش از اینکه شهر بازی باغلار باغی در تور تبریز ایجاد شود، در زمین محل احداث، باغ‌های مختلفی وجود داشت. برای ساخت این مجموعه بسیاری از باغ‌ها از بین رفتند. پس از گذشت چند دهه نیز باقیمانده فضای سبز و درختان تخریب شدند و جای آنها را ساختمان‌های مسکونی گرفتند. خوشبختانه همچنان در جوار مجموعه باغلار باغی چند باغ قدیمی و فضای سبز باقی‌مانده است. بسیاری از مردم از فضای سبز برای گذراندن اوقات فراغت به همراه خانواده استفاده می‌کنند.

 

شهر بازی باغلار باغی تبریز

 

شهربازی باغلار باغی

اصلی‌ترین بخش این مجموعه شهربازی آن است. بسیاری از وسایل شهربازی در سال‌های اخیر تجهیز شده یا به تازگی خریداری شده‌اند. وسایلی مانند رنجر، قطار خانواده، مونوریل، یوفو، اکروجت بزرگسال، موج سواری، چرخ و فلک، کشتی صبا، زیپ لاین، ماشین برقی، سورتمه، سرسره آبشار و مجموعه‌های سرگرم کننده‌ای مانند کلبه وحشت، سینِما ۴ بعدی، فضانوردی، گردش فضایی و بسیاری تفریحات دیگر.

 

شهربازی باغلار باغی بزرگترین شهربازی شمال غرب کشور می‌باشد.

 

باغ پرندگان باغلار باغی

باغ پرندگان یا باغ وحش این مجموعه متأسفانه مانند بسیاری از باغ وحش‌های دیگر در جهان محلی برای افسردگی و آزار حیوانات است. قفس حیوانات به نسبت جثه آنها بسیار کوچک است. امیدواریم با اعتراض گروه‌های حامی حیوانات و بازدید نکردن مردم از کلیه باغ وحش‌ها، این کسب و کار از رونق بیفتد. بهترین باغ وحش، باغ وحش تعطیل است. حیوانات باید در حیات وحش و در محیط طبیعی خود زندگی کنند در غیر این صورت دچار بیماری و افسردگی خواهند شد.

 

باغ پرندگان باغلار باغی

 

رستوران باغلار باغی

یک رستوران بزرگ در مجموعه باغلار باغی وجود دارد که در ورودی پارک قرار گرفته است. این رستوران پذیرای شهروندان و گردشگران می‌باشد.

 

دلفیناریوم

در این قسمت از باغلار باغی می‌توانید نمایش دلفین‌ها را مشاهده کنید. دلفیناریوم نیز نوعی باغ وحش برای موجودات دریایی است و عمر آن‌ها را کوتاه می‌کند.

 

دلفینارویم باغلار باغی تبریز

 

بازدید از شهربازی باغلار باغی

بهترین فصل برای بازدید از شهربازی باغلار باغی در تبریز فصل بهار و تابستان است. معمولاً به دلیل برودت هوا در پاییز و تابستان شهربازی باغلار باغی تبریز تعطیل می‌باشد.

ساعات بازدید از شهربازی باغلار باغی

همه روزه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱۲ شب

 

آدرس شهر بازی باغلار باغی

استان آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار استاد شهریار، کوی ولیعصر

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

باغلار باغی یک مجموعه تفریحی و از بزرگترین شهربازی‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی در استان آذربایجان ساخته شد. شهربازی باغلار باغی در سال ۱۳۷۲ خورشیدی در شهر تبریز احداث شده و در کنار ائل گلی و باغ گلستان جزو ۳ پارک مهم این شهر می‌باشد.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
باغ پرندگان باغلار باغی
  • باغ پرندگان باغلار باغی
  • بازی های باغلار باغی
  • باغلار باغی تبریز
  • دلفینارویم باغلار باغی تبریز
  • شهر بازی باغلار باغی تبریز
  • باغلار باغی تبریز
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
5 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
ماناتا
از ساعت 18تا2 نصفه شب بازه
علی
خداوند به هیچ وجه اجازه نداده که حیوانات وحشی را به اینطریق زندانی ابد بکنید، چون آنها هم در این دنیا خلق شده اند که در سطح عظیم و پهناور کرهٔ زمین بطور آزادانه و در جمع دیگر حیوانات، بصورت دلخواه خودشان زندگی کرده و گشت و گزار بکنند، نه اینکه با یک عمر ماندن در زندان تهیه شده بدست انسانها، شکنجه بکشند!!
س
عالیه فقط بلیط رایگان نیس ازکجا میشه تحویل گرفت مث قبلا
شهرزاد
شهربازی باغلار باغی بازه الان؟
خدنگیعفیفه خدنگی
شماره تلفن باغلار باغی تبریز 04133288500