رستوران های شیراز (همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید)

رستوران های شیراز

رستوران های شیراز نه تنها برای اهالی شیراز که برای گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند نیز قابل توجه است. رفتن به رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و… همیشه یکی از بخش‌های مهم هر مسافرت محسوب می‌شود. به خصوص در شهرهایی که هر‌ساله مسافران زیادی به آنها وارد می‌شوند رقابت زیادی بین رستوران‌ها و غذاخوری‌های مختلف بوجود می‌آید که باعث می‌شود شاهد این باشیم که رستوران‌های متنوعی در یک شهر قرار دارند. 

 

سالاد شیرازی رستوران های شیراز

 

شیراز علاوه بر داشتن جاهای دیدنی مختلف و جاذبه‌های تاریخی مختلف، رستوران‌های متنوعی را درون خود جای داده است. همین باعث میشود که مسافران در زمان سفر به این شهر، در زمینه انتخاب رستوران‌های شیراز سردرگم شوند. در ادامه این مطلب از سایت تورگردان قصد داریم برخی از مهمترین رستوران‌های شیراز از نظر مشتریان را معرفی کرده و کمی در مورد آنها صحبت کنیم. قطعا مطالعه این مطلب کمک میکند قبل از مسافرت به شیراز، رستوران مورد نظرتان را انتخاب کرده باشید.

 

رستوران هفت خوان شیراز مناسب استراحت پس از بازدید جاهای دیدنی شیراز

به عقیده افرادی که جاهای دیدنی شیراز را دیده اند، مسافرت به این شهر بدون رفتن به رستوران هفت خوان شیراز ناتمام خواهد ماند. این رستوران بزرگ دارای 7 بخش است که شامل 5 رستوران و 2 کافی شاپ می‌باشد. وجود این مجموعه‌ها در کنار هم اجازه می‌دهد به راحتی بتوانید غذای مورد علاقه خود را پیدا کنید. طرفداران غذاهای سنتی، غذاهای دریایی، غذاهای خارجی، فست فود و گیاهخواران در این رستوران به راحتی خوراکی مورد علاقه خود را پیدا خواهند کرد. از نظر کاربران قیمت غذا نسبت به کیفتی که دارد گران است.

 

رستوران هفت خوان شیراز

 

آدرس رستوران هفت خوان 

بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم.
شماره تماس: 07132270000
ساعات کاری: 12 تا 16:30 و 19 تا 24
 

رستوران صوفی شیراز

اگر به دنبال یک رستوران سنتی که فضاسازی قدیمی دارد و در محله‌ای پر از آثار باستانی قرار دارد می‌گردید، قطعا رستوران صوفی گزینه بسیاری خوبی برای شما خواهد بود. معماری جالب این رستوران و استفاده از طاقدیس‌ها و آجر چینی سنتی باعث شده فضای زیبایی داشته باشد. همچنین معمولا در این رستوران موسیقی زنده نیز اجرا می‌شود که میتوانید از آن لذت ببرید. مرغ سوخاری، فیله استیک، شیشلیک و کباب ماستی لاری از خوراکی‌های معروف این رستوران هستند.

 

رستوران صوفی شیراز

 

آدرس رستوران صوفی

خیابان عفیف آباد، کنار بانک ملت
شماره تماس:07136490000
ساعات کاری: 12 تا 22

 

رستوران شرزه شیراز

یکی از رستوران‌های شیراز که قدمت بالایی دارد، رستوران شرزه است. اجرای موسیقی زنده قدیمی در این رستوران باعث بوجود آمدن حس و حالی نوستالژیک در مشتریان می‌شود و از همین رو رفتن به این رستوران یکی از کارهایی است که نباید در زمان سفر به شیراز از دست دهید. از سوی دیگر نزدیکی رستوران شرزه به بازار وکیل، هتل زندیه، حمام وکیل و… یکی دیگر از مزایای آن محسوب می‌شود. ماهی کباب، باقالی پلو با ماهیچه و کباب لاری غذایی هستند که در این رستوران مورد پسند مشتریان قرار گرفته است.

 

رستوران های شیراز

 

آدرس رستوران شرزه

خیابان زند، خیابان مسجد وکیل
شماره تماس: 07132241963
ساعات کاری: 11 تا 23:50

 

رستوران برنتین شیراز

یکی از زیباترین رستوران‌های شیراز، رستوران برنتین است که وقتی روبروی ساختمان بزرگ با نمای سفید رنگ زیبا این رستوران قرار می‌گیرید، جذب آن خواهید شد. رستوران برنتین همواره مورد توجه مسافران قرار گرفته و رفتن به آنجا قطعاً خاطره خوشی در ذهن شما ثبت خواهد کرد. غذاهای معروف این رستوران عبارتند از: «ته چین، میگو پلوی تند و آلبالو پلو.» البته قبل از رفتن بهتر است بدانید که قیمت غذاهای رستوران نسبتاً بالاست.

 

پیش غذای رستوران شیراز

 

آدرس رستوران برنتین

بلوار ستارخان، روبروی ۲۰ متری نمازی، ابتدای کوچه ۱۲
شماره تماس: 07136282007
ساعات کاری: 12:30 تا 15:30 و 19 تا 24

 

رستوران خانه پرهامی

یکی از رستوران‌های شیراز که قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، رستوران خانه پرهامی میباشد. با وارد شدن به خانه پرهامی حیاطی بسیار زیبا و حوض فیروزه‌ای رنگ را می‌بینید که در اطراف آن تخت، میز و صندلی‌های چوبی گذاشته‌اند. یکی از ویژگی‌های جالب این مکان، دوری از زرق و برق‌های رستوران‌های معمول است که حال و هوایی جالب به آن می‌دهد. کلم پلو شیرازی یکی از خوشمزه‌ترین غذاها در این رستوران می‌باشد که البته می‌توانید در کنار آن پیش غذا و دسر سنتی شیرازی را نیز امتحان کنید.

 

رستوران خانه پرهامی شیراز

 

آدرس رستوران خانه پرهامی شیراز

خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان، روبروی مسجد نصیرالملک، کوی نان بربری، ۱۲۰ متر داخل کوچه سمت چپ
شماره تماس:07132232015
ساعات کاری: 12 تا 24

 

پیتزا ناپل

اگر به دنبال غذاهای ایتالیایی خوشمزه می‌گردید، پیتزا ناپل یکی از رستوران‌های شیراز است که می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. بیشتر مشتریان این رستوران از کیفیت و طعم غذاها راضی بوده‌اند. پیتزا فیلو، سالاد سزار، پپرونی، پیتزا استیک و پاستا از غذاهای معروف پیتزا ناپل هستند که می‌توانید آنها را در محیط دلنشین و زیبای آن میل کنید. 

 

پیتزا ناپل شیراز

 

آدرس پیتزا ناپل شیراز

خیابان نارون، بین چهارراه خاکشناسی و چنچنه
شماره تماس: 07136540921
ساعات کاری: 19 تا 1 بامداد

 

رستوران رودکی شیراز

یکی از رستوران‌های شیراز که به‌گفته مشتریان غذاهای با کیفیتی دارد، رستوران رودکی می‌باشد. زمانی که ظهر جمعه به این رستوران می‌روید، با صف طولانی مشتریان مواجه خواهید شد که میخواهند غذاهای خوش طعم این رستوران را نوش جان کنند. به عقیده بسیاری باقالی پلو با مرغ و کباب رستوران رودکی رقیب ندارد و نمی توان از آن گذشت. البته قبل از رفتن در نظر داشته باشید که محیط این رستوران کمی قدیمی است و شاید زیاد تمیز و شیک به نظر نرسد.

 

رستوران رودکی شیراز

 

آدرس رستوران رودکی شیراز

شیراز، اول خیابان رودکی از طرف خیابان زند
شماره تماس: 07132247291
ساعات کاری: 10 تا 21

 

فست فود گابریک

اگر میان رستوران‌های شیراز به دنبال یک فست فود خوب می‌گردید، فست فود گابریک برای شما گزینه بسیار خوبی خواهد بود. به محض ورود به این رستوران محو تماشای دکوراسیون زیبا و خلاقانه آن می‌شوید. همچنین می‌توانید برای سرو غذا فضای بسته یا باز فست فود گابریک را انتخاب کنید. وضعیت کلی خدمات، بهداشت و منصفانه بودن قیمت‌ها از نظر مشتریان این رستوران خوب بوده است. 

 

فست فود گابریک شیراز

 

آدرس فست فود گابریک شیراز

بلوار دکتر حسابی، نبش کوچه ۳۴، روبروی پمپ بنزین دیرین
شماره تماس: 07136248016
ساعات کاری: 12:30 تا 23:45

 

رستوران‌های باغ راز

یکی از رستوران‌های شیراز که درون باغ بسیار زیبایی قرار دارد، رستوران‌ باغ راز است. ورودی این رستوران بسیار سرسبز و زیباست و علاوه بر فضای باز این باغ که برای پذیرایی مشتریان رستوران از آن استفاده می‌شود، یک کافی شاپ هم بر روی پشت بام آن قرار دارد که می‌توانید از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های آن استفاده کنید. کیفیت غذاهای کبابی و پیتزا در این رستوران مورد توجه مشتریان قرار گرفته و از سوی دیگر سرو غذا در محیط مناسب آن می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد.

 

غذاهای رستورانی شیراز

 

آدرس رستوران باغ راز شیراز

شیراز، قصرالدشت، بلوار شاهد
شماره تماس: 07136234000
ساعات کاری: 8 تا 23

 

کافه و رستوران گرتا

کافه و رستوران گرتا در یکی از محله‌های شیک و گرانقیمت شیراز قرار دارد و محیط بسیار گرم و صمیمی برای دوستان و خانواده شما فراهم کرده که می‌توانید در آن غذای مورد علاقه خود را صرف کنید. از نظر مشتریان برخورد پرسنل رستوران مناسب بوده و همچنین کیفیت غذاهایی مانند پیتزا پاستا و پاستا آلفردو خوب ارزیابی شده است. با اینکه قیمت‌های این کافه رستوران نسبتاً بالاست اما به عقیده بسیاری ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

 

رستوران گرتا شیراز


آدرس کافه رستوران گرتا

شیراز، بلوار معالی آباد، خیابان دوستان 
شماره تماس: 07136344434
ساعات کاری: 8 تا 24

 

رستوران سنتی کته ماس

یکی از رستوران‌های شیراز که علاوه بر داشتن منوی متنوع و غذاهای با کیفیت، محل مناسبی را برای جمع‌های دوستانه یا خانوادگی فراهم کرده؛ رستوران سنتی کته ماس می‌باشد. فضاسازی سنتی و ایجاد حال و هوایی قدیمی با استفاده از لباسهای سنتی توسط پرسنل بسیار جالب است. همچنین با ورود به رستوران سنتی کته ماس غذاهای ایرانی به مشام شما می‌رسد حس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد.

 

کته ماس


آدرس کته ماس شیراز

سه راه نمازی، به سمت خیابان طالقانی، طبقه زیرین مهمانسرای هتل سعید
شماره تماس: 07132231919
ساعات کاری: 8 تا 23

 

رستوران شاندیز منوچهری

یکی از باغ رستوران‌های معروف شیراز، رستوران شاندیز منوچهری میباشد که فضای زیبا و خاص آن قطعاً به دل شما خواهد نشست. کیفیت قضایی این رستوران از نظر مشتریان مناسب بوده و منو متنوع آن اجازه می‌دهد تا از بین غذاهای سنتی، غذاهای فرنگی و خوراک‌های مختلف، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. به گفته بسیاری از کاربران این رستوران ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.


آدرس رستوران شاندیز منوچهری

یک کیلومتر بعد از پلیس راه شیراز سپیدان، روبروی پمپ بنزین برادران شریفی
شماره تماس: 07132274947
ساعات کاری: 12 تا 17:30 و 20 تا 1:15 بامداد

 

رستوران آفریقایی آکاسیا

یکی از رستوران‌های مهم شیراز که در هتل بین المللی پارس قرار گرفته، رستوران آفریقایی آکاسیا است. آکاسیا به عنوان اولین رستوران آفریقایی ایران شناخته می‌شود که دکور بسیار زیبا و جذابی دارد که هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد. غذاهای سرو شده در رستوران آکاسیا کاملا متفاوت هستند و همین باعث می‌شود که با رفتن به این رستوران تجربه جدید و جالبی داشته باشید. سرو غذا در ظروف مسی و وجود گروه موسیقی زنده جالب‌تری به این رستوران زیبا می‌دهد.

 

رستوران آفریقایی آکاسیا

 

آدرس رستوران آفریقایی آکاسیا

شیراز، خیابان زند، روبروی خیابان فلسطین

 

رستوران هندی تاج محل

اگر در میان رستوران‌های شیراز به دنبال یک غذای هندی خوشمزه می‌گردید، پس به هیچ عنوان نباید رستوران هندی تاج محل را از دست بدهید. فضای داخلی و دکوراسیون این رستوران توسط کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای طراحی شده تا حال و هوای دلنشین و به یاد ماندنی به شما بدهند. همچنین غذاهای با کیفیت و پر ادویه و تند هندی که در این رستوران سرو می‌شود، برای افراد علاقمند قطعاً خوشایند خواهد بود.

 

رستوران هندی تاج محل

 

آدرس رستوران هندی تاج محل شیراز

معالی آباد، انتهای فرعی دوستان
شماره تماس: 07136344040
ساعات کاری: 12 تا 16 و 19 تا 24

 

رستوران چینی اژدها

شاید با شنیدن اسم غذاهای چینی همگی خوراکی‌های عجیب و غریبی را تصور کنیم که با ذائقه ایرانی سازگاری ندارد. اما رستوران چینی اژدها در شیراز یک منوی عالی از غذاهای چینی و خوراکی‌های دریایی مختلفی که برای سلیقه ایرانیان نیز مناسب می‌باشد فراهم کرده است. کیفیت غذاهای این رستوران مناسب می‌باشد ولی نباید فراموش کرد که قیمت آنها نسبت به سایر رستوران‌های شیراز بالاتر است.

 

رستوران چینی اژدها

 

آدرس رستوران چینی اژدها

خیابان سمیه، خیابان شهید حدادی، کنار هتل آپارتمان خانه سبز
شماره تماس: 07132286074
ساعات کاری: 12 تا 24

 

رستوران تین

اگر در میانه رستورانهای شیراز به دنبال مکانی با فضای شیک و مدرن و موسیقی کلاسیک هستید، پس نباید رستوران تین را از دست بدهید. منوی متنوع این رستوران انواع غذاهای بین المللی، غذاهای دریایی و سنتی را درون خود جای داده است و این حق انتخاب گسترده‌ای به شما می‌دهد. در ضمن کنار غذای اصلی میتوانید انواع پیش غذا، نوشیدنی و دسر را نیز سفارش دهید. همچنین مشتریان از ارائه خدمات و کیفیت غذاهای رستوران تین رضایت داشته‌اند. 


آدرس رستوران تین شیراز

شیراز، میدان دانشجو، ابتدای خیابان ساحل غربی
شماره تماس: 07132270529
ساعات کاری: 12 تا 15 و 20 تا 23

 

رستوران شاندیز شیراز

رستوران شاندیز شیراز، یکی از شعبه‌های رستوران شاندیز مشهد می‌باشد که در وعده‌های غذایی ناهار و شام پذیرای مسافران و میهمانان خواهد بود. ظرفیت رستوران شاندیز شیراز ۵۰۰ نفر است و با رفتن به این مکان می‌توانید در فضای بسته یا باز آن همراه با گوش دادن به موسیقی سنتی زنده، غذای خود را میل کنید. کباب برگ و شیشلیک از خوراکی‌های معروف این رستوران هستند که با ماست، ریحون و نان تازه سرو می‌شود. از نظر مشتریان کیفیت غذاها، رفتار کارکنان و خدمات رستوران شاندیز مناسب است.

 

رستوران شاندیز شیراز

 

آدرس رستوران شاندیز مشهد در شیراز

ابتدای شیراز از سمت اصفهان، دروازه قرآن، لونا پارک
شماره تماس: 07132274947
ساعات کاری: 12 تا 17:30 و 20 تا 1:15 بامداد

 

رستوران خوشا شیراز

یکی از رستوران‌های شیراز که محیط دنج و دوست داشتنی به همراه موسیقی دلنشین در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، رستوران خوشا شیراز می‌باشد. کیفیت سرویس دهی و غذای رستوران خوشا شیراز از نظر مشتریان مناسب بوده و در منو آن می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و سنتی را پیدا کنید. یکی از نکات مهم در خصوص این رستوران استفاده از مواد اولیه با کیفیت و تازه می‌باشد. 

 

رستوران خوشا شیراز

 

آدرس رستوران خوشا در شیراز

بلوار صنایع، روبروی گلدشت حافظ
شماره تماس: 07136504324
ساعات کاری: 11 تا 24

 

چایخانه و دیزی سرای حمام وکیل

یکی از رستورانهای تور شیراز که به مشتریان خود اجازه می‌دهند در یک مجموعه تاریخی غذای خود را میل کنند، چایخانه و دیزی سرای حمام وکیل است. این مجموعه که در بخشی از حمام تاریخی وکیل قرار گرفته دو بخش رستوران و کافه دارد که خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلفی را سرو میکند. برای رزرو میز در این رستوران باید از چند روز قبل اقدام کنید. همچنین اجرای موسیقی زنده حال و هوای دوست داشتنی به این مکان داده که می‌تواند برای شما بسیار دلنشین باشد. 


آدرس چایخانه و دیزی سرای حمام وکیل شیراز

خیابان طالقانی، مجموعه زندیه، حمام وکیل
شماره تماس: 09177062863
ساعات کاری: 11:30 تا 16

 

رستوران حاجی بابا

رستوران حاجی بابا در میان رستوران‌های شیراز طرفداران زیادی دارد. در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی مانند خورشت، کباب و انواع غذاهای دریایی را پیدا خواهید کرد. کیفیت غذاهای رستوران حاجی بابا از نظر مشتریان مناسب بوده و می‌توانید با خیال راحت به این رستوران بروید. این رستوران دو طبقه دارای سه بخش مخصوص آقایان، مخصوص بانوان و لژ خانوادگی است. 

 

حاجی بابا

 

آدرس رستوران حاجی بابا شیراز

 بلوار کریم خان زند
شماره تماس:07132332563
ساعات کاری: 11 تا 23

 

رستوران سنتی سرای مهر

یکی از بهترین رستوران‌ های شیراز که در راهروهای زیبا و دالان‌های قدیمی بازار سنتی وکیل قرار دارد، رستوران سنتی سرای مهر شیراز است. این رستوران دارای دو بخش رستوران سنتی و چایخانه می‌باشد که فضای بسیار دنج و آرامی دارند. گلیم‌ها، فرش‌ها، نقاشی‌های سنتی و فضاسازی قدیمی آن حس و حال دوست داشتنی به شما القا خواهد کرد. همچنین به عقیده مشتریان دیزی، جوجه مخصوص و جوجه کباب سرو شده در این رستوران کیفیت بالایی دارند.


آدرس رستوران سنتی سرای مهر

شیراز، بازار وکیل
شماره تماس: 07132229572
ساعات کاری: 10 تا 22

 

رستوران باغ عمارت شاپوری

اگر دوست دارید درمیان انتخاب بهترین رستوران های شیراز سراغ مکانی بروید که به سبک معماری زمان قاجار طراحی و ساخته شده، رستوران باغ عمارت شاپوری گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این رستوران در سال ۱۳۱۴ ساخته شده و به عنوان یکی از ساختمان‌های ثبت شده در بناهای ملی ایران شناخته می‌شود. در منوی این رستوران غذاهای سنتی مختلفی به چشم می‌خورد که در میان آنها کلم پلو و سایر غذاهای اصیل شیرازی کیفیت مناسبی دارند. 


آدرس رستوران باغ عمارت شاپوری

بلوار کریم‌خان، خیابان انوری، باغ و عمارت شاپوری
شماره تماس: 07132347491
ساعات کاری: 9 تا 24
 

اگر شما هم تجربه رفتن به هر یک از بهترین رستوران های شیراز در تور شیراز را دارید، می توانید تجربه خود را از طریق درج کامنت با ما به اشتراک بگذارید. در صورتی که می خواهید تور شیراز از تهران ، تور شیراز از اصفهان ، تور شیراز از مشهد و یا تور شیراز از شهر خود را رزرو نمایید، همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

رفتن به رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و… همیشه یکی از بخش‌های مهم هر مسافرت محسوب می‌شود. به خصوص در شهرهایی که هر‌ساله مسافران زیادی به آنها وارد می‌شوند رقابت زیادی بین رستوران‌ها و غذاخوری‌های مختلف بوجود می‌آید که باعث می‌شود شاهد این باشیم که رستوران‌های متنوعی در یک شهر قرار دارند. شیراز علاوه بر داشتن جاهای دیدنی مختلف و جاذبه‌های تاریخی مختلف، رستوران‌های متنوعی را درون خود جای داده است.

انتشار :  5 بهمن 1400 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   بابک بیاتی
تصاویر مرتبط
سالاد شیرازی رستوران های شیراز
  • سالاد شیرازی رستوران های شیراز
  • رستوران رودکی شیراز
  • رستوران های شیراز
  • رستوران خانه پرهامی شیراز
  • غذاهای رستورانی شیراز
  • پیتزا ناپل شیراز
  • پیش غذای رستوران شیراز
  • رستوران هفت خوان شیراز
  • رستوران صوفی شیراز
  • فست فود گابریک شیراز
  • رستوران چینی اژدها
  • رستوران خوشا شیراز
  • حاجی بابا
  • رستوران آفریقایی آکاسیا
  • رستوران گرتا شیراز
  • رستوران شاندیز شیراز
  • کته ماس
  • رستوران هندی تاج محل
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد
مقالات مرتبط