قطارهای مشهد | از قطارهای فدک تا قطارهای اقتصادی

3

قطارهای مشهد | ارزان، امن و راحت 

 

قطار وسیله ای امن برای حمل و نقل است. با خیال راحت بر روی صندلی در کوپه می نشینید و بدون دغدغه و استرسِ جاده یا خطر سقوط هواپیما، چشمانتان را روی هم می گذارید تا قطار حرکت کند. نه اسم و مشخصات لوکوموتیوران برایتان مهم است و نه نگران تاخیر و دیر و زود شدن بر اثر ترافیک یا افتادن در مسیر اشتباه می شوید. در سفر با قطار خیالتان راحت است. تور مشهد با قطار ارزان قیمت نیز می باشد. در عین راحتی می توان با قیمتی بسیار مناسب تر از هواپیما به مشهد سفر کرد و از شر گرما و سرمای جاده هم راحت شد.

اگر قرار بود با ماشین خودتان راهی شهر مشهد مقدس شوید، باید ابتدا ماشین را به تعمیرکار نشان می دادید تا سرویس شود، باکش را پر کنید و تازه بین راه هم مدام دنبال پمپ بنزین و پمپ گاز بگردید. سفر جاده ای با وسیله نقلیه شخصی عموما دردسرهایی دارد و به احتمال زیاد خسارت های مالی نیز به بار می آورد. همه هزینه ها به کنار، اگر کمی بیشتر گاز بدهید باید پول جریمه های احتمالی را هم به آن اضافه کنید.

 

تور مشهد با قطار

 

قطارهای مشهد از مبدا تهران

 

بسیاری از شهروندان تهرانی، اصفهانی و شیرازی تور مشهد با قطار را انتخاب می کنند. قطارهای خوب و متعددی در این خطوط ریلی راه اندازی شده است که در طول هفته مکررا این مسیرها را پوشش می دهند.

در طول مدت سفراز تهران به مشهد با قطار، می توان شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب و نیشابور را دید و حتی در آن ها توقف کرد. قطار در این ایستگاه ها توقف دارد و عده ای در این مسیرها به قطار وارد و از آن خارج می شوند. همه ی این ایستگاه ها امکانات مناسبی مثل فضای سبز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، سیستم صوتی و تصویری، پاسگاه نیروی انتظامی، پزشک ایستگاه، خودپرداز، بوفه، تلفن همگانی، اینترنت پر سرعت، ایستگاه تاکسی، کتابخانه و... دارند.

مهم ترین مزیت تور مشهد با قطار، تماشای منظره کویر از پنجره کوپه است. اگر تمایلی به استفاده از سیستم های صوتی و تصویری کوپه ها ندارید و گپ زدن با همسفران هم حوصله تان را سر می برد می توانید در حاشیه مسیر، مناظر و مکان های طبیعی سمنان تا مشهد را به تماشا بنشینید. تماشای مناطق کویری و پوشش گیاهی و جانوری در این اقلیم های کویری بی تردید تنها اختصاص به مسیر خراسان دارد و نباید تجربه آن را از دست داد.

 

تور مشهد با قطار

 

قیمت بلیت قطارهای مشهد

 

هزینه سفر به مشهد از تهران با قطار در حال حاضر حدودا بین 60 هزار تومان تا 220 هزار تومان است. ارزان ترین قطارهای این مسیر 3 ستاره 6 تخته میلاد با 56 هزار تومان، 3 ستاره 6 تخته پارسی با 59 هزار تومان، سه ستاره 6 تخته مهدیس با 67 هزار تومن، چهار تخته اتوبوسی صبا با 61 هزار تومن و سه ستاره چهار تخته طوس با 69 هزار تومن می باشد. گران ترین قطار در مسیر مشهد از تهران پنج ستاره ویژه نور با 180 هزار تومان، پنج ستاره زندگی با شام به قیمت 205 هزار تومن، پنج ستاره زندگی با شام ویژه به قیمت 233 هزار تومان است. سایر قطارهای لوکس با قیمت مناسب تر قطار پنج ستاره نور اکونومی، قطار چهار ستاره سروش و غیره است. قیمت قطارهای فدک نیز جزو گران ترین قطارهای مسیر مشهد تهران محسوب می شوند.

قیمت قطارهای فدک جزو گران ترین قطارهای مسیر مشهد تهران محسوب می شوند. این نوع قطار در مسیر مشهد تهران تا 500 هزار تومان نیز از یک طرف وجود دارد.

 

قطار فدک در مسیر مشهد

 

بیشتر قطارهای خطوط ریلی کشور در مسیر تور مشهد از تهران، مشهد به تهران و سایر مسیرها مسافر جابجا می کنند. در این زمینه قطارهای فدک طرفداران زیادی پیدا کرده است و با اینکه چند سالی بیشتر نیست که شروع به کار کرده است به دلیل امکانات خوبی که دارد با استقبال زیادی مواجه شده است. قطارهای فدک با سرعت 200 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و سه کلاس متفاوت دارند. سرویس های پذیرایی، مهمان داران آموزش دیده، امکان انتخاب و نمایش انواع فیلم ها و موسیقی ها، امکان استفاده از وای فای و جی پی اس، طراحی داخلی زیبای واگن ها و... مطابق با استاندارد قطارهای 5 ستاره و بین المللی است.

از آنجایی که مسیر مشهد مسیری پرتردد است و همه روزه در این مسیر ریلی، رفت و آمد صورت می گیرد انواع قطارها با خدمات مختلف در آن دایر می باشند ولی قطار فدک معمولا مشتری های پروپا قرصی دارد چرا که عموم مسافران تور مشهد با قطار، ترجیح می دهند سفری راحت و امن را تجربه کنند و بعد از ورود به شهر بدون خستگی بلافاصله تفریح و زیارت خود را شروع کنند.

 

قطارهای اتوبوسی و سالنی مشهد از تهران چگونه است؟

قطارهای سالنی مثل اتوبوس یا به عبارتی مترو است. در واگن های ان کوپه ای وجود ندارد و صندلی ها به شکل سینمایی و دو به دو کنار هم قرار گرفته است. قطارهای سالنی نیز رده بندی مختلفی دارد. قطارهای پردیس جزو سالنی های لوکس محسوب می شود. این قطار سریع السیر است و مسیر تهران مشهد را طی 8 ساعت می پیماید. قطارهای اتوبوسی صبا همین مسیر را در مدت 10 ساعت می پیماید و قیمت ان نسبت به قطار سالنی پردیس مناسب تر است. قطارهای اتوبوسی طرفداران خاص خودش را دارد و به دلیل نداشتن تخت برای استراحت از سوی گردشگران عادی استقبال نمی شود.

 

چگونه بلیت قطار مشهد از تهران را استرداد کنیم؟

 

بهترین زمان برای کنسل کردن بلیت قطار تا یک روز قبل و تا ساعت 12 ظهر است. در این شرایط تنها 10 درصد از نرخ بلیت از ان کاسته می شود ولی اگر بعد از ساعت 12 قطار همان روز قطار را کنسل کنید، 50 درصد از نرخ بلیت به شما برگردانده نمی شود. بدترین زمان 2 ساعت مانده به حرمت قطار اشت چون در ان زمان دیگر هیچ پولی با استرداد بلیت به شما برگردانده نمی شود.

بلیط قطارهای تهران مشهد درتمامی مراکز فروش اینترنتی بلیط (در ساعت های کاری) با ارائه کارت شناسایی معتبر طبق مقررات زیر، مسترد می شود.

 

خسارت های تاخیر در زمان رسیدن به مقصد

 

نکته مهم دیگر در زمان تاخیر قطار است. تاخیر حرکت قطار از مبدا درز صورتیکه مسافران از باجه کنترل بلیت عبور و در سکو یا داخل قطار منتظر شده باشند جزو تاخیر نهایی در مقصد محاسبه نمی شود.

تاخیر بیش ‌از حد قطار اکسپرس یا سریع السیر دررسیدن به مقصد در صورتیکه ناشی از حوادث طبیعی نباشد، بعد از گذشت وعده غذایی روزانه یک وعده پذیرایی رایگان بر اساس ساعت ورود قطار به همراه دارد. زمان پذیرایی صبحانه پس از ساعت 8 صبح، نهار پس از ساعت 1 ظهر و شام بعد از ساعت 8 شب است. زمان موردمحاسبه برای تاخیر قطار در مسیرهای مختلف تفاوت دارد.

تاخیر قطار در صورتی که منجر به ‌جا ماندن مسافر از قطار بعدی شود، اگر بیش از زمان معین باشد و منجر به ‌جاماندن مسافر از قطار بعدی شود و فاصله بین ورود قطار قبلی و حرکت قطار بعدی بیشتر از 3 ساعت باشد و همچنین هر دو بلیت به نام مسافر باشد، وجه کامل بلیت قطار بعدی پرداخت یا مسافر با قطارهای بعدی اعزام می گردد. در صورتیکه این تاخیر باعث شود اقامت به شب بکشد؛ هزینه اقامت و غذا به عهده راه ‌آهن است. در صورت اعزام با قطاری با کلاس پایین تر تنفاوت قیمت بلیط به مسافر پرداخت می‌ گردد و در صورت اعزام با قطار لوکس تر، تفاوت قیمت از مسافر اخذ می شود.

تاخیر قطار و جا ماندن مسافر از سایر وسایل حمل و نقل مثل  کشتی، هواپیما و اتوبوس چنانچه بیشتر از 3 ساعت باشد و ناشی از حوادث طبیعی نباشد و طبق برنامه فاصله میان رسیدن قطار و حرکت وسیله بعدی، بیشتر از 4 ساعت باشد و هر بلیط به نام مسافر باشد، با ارائه مدرک  به شرکت راه آهن، اقدام لازم برای پرداخت مبلغ استرداد بلیط و دیگر وسایل مسافرتی انجام می شود.

 

اگر عازم سفر مشهد هستید می توانید تور مشهد با قطار را از سایت تورگردان تهیه کنید. تورگردان اقامت در بهترین هتل ها با انواع قطارها را در دسترس شما قرار می دهد. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

قطارهای مشهد روزی نیست که مسافر نداشته باشند. مسافران مشهد در همه ایام سال از راه های زمینی و هوایی، خود را به این شهر زیارتی می رسانند. زائران گزینه های مختلفی پیش رو دارند اما بیشتر افراد سفر با قطار را انتخاب می کنند. علت چیست؟ تور مشهد با قطار ارزان قیمت و در عین حال راحت است. اگر طالب تور زمینی مشهد هستید ادامه مطلب را در تورگردان از دست ندهید.

انتشار :  26 دی 1399 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
تور مشهد با قطار
  • تور مشهد با قطار
  • تور مشهد با قطار
  • mashhad-tour-train-tourgardan1
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد