بهترین مقاصد ایران برای سفرهای نوروزی

مقاصد نوروزی ایران

عید نزدیک است و بیشتر افراد به فکر افتاده اند که برای گذراندن تعطیلات نوروزی به یکی از شهرهای پرگردشگر کشورعزیزمان ایران بروند. عده ای در این ایام به دلیل آب و هوای مطبوع به دنبال طبیعت و به خصوص دریا کشیده می شوند.  بعضی به شمال می روند و برخی دریای جنوب و شهرهای کیش و قشم و چابهار را انتخاب می کنند. در ایام عید شهرهای مشهد و شیراز و اصفهان نیز مثل همیشه پر شلوغ و به میزبانی گردشگران مشغول هستند. علت انتخاب این شهرها و مزایای سفر به شهرهای داخلی در نوروز چیست؟ با تورگردان همراه باشید تا گردشی نوروزی در مقاصد داخلی کشور را به صورت مجازی با هم تجربه کنیم.

 

تور کیش

 

آن هایی که دریای جنوب را به دریای شمال ترجیح می دهند، دلایل قانع کننده ای دارند. سواحل خلیج فارس از سواحل دریای خزر تا حدودی تمیزتر است. مهمترین علت آن است که شنا کردن در آن ها معمول نیست. به علت شور بودن آب دریای جنوب، کمتر گردشگری حاضر است وارد آن شود و همه ترجیح می دهند در حاشیه ساحل به تفریحاتی همچون دوچرخه سواری و والیبال ساحلی و غیره مشغول شوند.

تور کیش نوروز1401 مثل همیشه با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه می شود، چرا که این شهر بسیار لوکس و لاکچری است و همه جنبه های گردشی آن از هتل ها گرفته تا تفریحات شیک و خاص است. تفریحات آبی کیش در کل کشور بی رقیب است و از سوی دیگر تفریحات شبانه و انواع کنسرت ها و جنگ ها تنها در کیش پیدا می شود. آب و هوای کیش در فصل بهار دلنواز می شود و مراکز خرید با جشنواره های مختلف به استقبال گردشگران می آیند.

 

هتل ترنج کیش

 

تور قشم

 

جزیره قشم هم مانند کیش در دل خلیج فارس قرار گرفته است. مساحت قشم از کیش بزرگتر بوده و از هر نظر بومی تر است. زندگی مردم بومی هنوز در آن جریان دارد و قیمت محصولات مراکز خرید ارزان تر است. قشم جزیره آرام، خلوت و وسیع است. در کنار بازارها و تفریحات آبی جاذبه های طبیعی و اکوسیستم قشم است که آن را در بین طبیعت گردان محبوب کرده است. نخستین ژئوتوریسم کشور در این جزیره و جزیره های پیرامونی اش قرار گرفته است. تور قشم نوروز 1401 مثل همیشه پر طرفدار است.

 

قشم

 

تور چابهار

 

چند سالی است که تور چابهار نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. شهرستان چابهار در حاشیه دریای عمان و در جنوب شرقی کشور قرار گرفته است. در واقع باید گفت که چابهار تنها شهر در ایران است که ساحل عمان را از آن خود کرده است و از این طریق با اقیانوس هند و کشورهای دیگر ارتباط پیدا کرده و موقعیت استراتژیک یافته است. چابهار به شهر همیشه بهار معروف است و این نامگذاری به علت آب و هوای مطبوع آن است.

 چابهار نیز همچون قشم و کیش منطقه آزاد است و بسیاری از اقلام و محصولات را می توان در مراکز خرید آن با قیمت های استثنایی خریداری نمود. از این گذشته طبیعت سحرانگیز آن است که باعث شده پیشنهاد کنیم به هیچ وجه تور چابهار نوروز 1401 را از دست ندهید. کوه های مریخی، سواحل مرجانی، صخره ای، سواحل کویری و غیره جزو بکرترین مناطق طبیعی ایران به شمار می روند.

 

درک چابهار

 

تور مشهد

 

شهر زیارتی مشهد همه ساله آن هم نه فقط در تعطیلات نوروز مملو از گردشگرانی است که به نیت زیرات به این شهر می آیند. تعطیلات نوروز مشهد از همیشه شلوغ تر می شود. بسیاری از زائران تمایل دارند لحظه تحویل سال را در حرم مطهر امام رضا حضور داشته باشند و در کنار دیگر عاشقان ولایت سالشان را آغاز کنند. تور مشهد نوروز 1401 علاوه بر جنبه های زیارتی به دلیل دیگر جاذبه های مشهد پیشنهاد می شود. مشهد پر از اماکن تفریحی برای بازی یا گشت و گذار است.

از مهمترین جاذبه های تفریحی مشهد می توان به شهربازی ها متعدد، مجموعه های گردشگری موجود در مراکز خرید یا در ییلاقات مثل برج آرمیتاژ و الماس شرق یا مجموعه چالیدره در طرقبه؛ جاذبه های تاریخی مثل آرامگاه فردوسی، خانه تاریخی داروغه، خانه ملک، مدرسه عباسقلیخان و غیره؛ مناطق طبیع مثل پارک جنگلی وکیل آباد، پارک ملت مشهد، پارک چهل بازه ، کمپ غدیر و غیره است.

 

خانه داروغه مشهد

 

تور شیراز

 

شهر شیراز به دلیل اینکه در گذشته ای نه چندان بود پایتخت شاهان ایرانی بوده مشتمل بر جاذبه های تاریخی و فاتخار آمیز زیادی است. تقریبا همه ایرانیان ترجیح می دهند یک بار هم که شده در طول عمرشان تخت جمشید و بنای پاسارگاد را ببینند. استان فارس علاوه بر جاذبه های تاریخی همچون مسجد نصیرالملک و دیگر بناهای تاریخی پر از کوشک-باغ های زیبایی است که از دوره قاجار یا دیگر دوره های تاریخی ایران باقی مانده است. این باغ های مصفا همیشه مقصد گردشگرانی است که تور شیراز را خریداری نموده اند. فصل بهار که هنگام شکوفه زدن گل ها و گیاهان است، شهر شیراز نیز حال و هوای دیگری پیدا می کند.  تور شیراز نوروز 1401 برای گردشگرانی مناسب است که عاشق طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی شهر شاعران هستند.

 

مسجد نصیرالملک شیراز

 

تور شمال

 

بیشتر گردشگرانی که می خواهند با وسیله شخصی سفر کنند، به شمال کشور می روند ولی با اوضاع قیمت بنزین دیگر این اقدام چندان به صرفه و اقتصادی نیست. درست است که هدف اصلی از سفر شمال، اب تنی کردن در دریا و گشت و گذار در جنگل های زیباست ولی بهتر است به جای مقاصد تکراری از طریق تور شمال به مقاصد خاص تری برویم که علاوه بر جاذبه های طبیعی، بناهای تاریخی زیادی برای بازدید دارد. برای نمونه شهرهایی مثل رامسر، ساری و چابکسر به تنهایی می توانند یک هفته از وقت گردشگران را به خود اختصاص دهند. برای نمونه بازدید از کاخ سلطنتی رامسر و خانه کلبادی ساری دست کمی از رفتن به جنگل و دریا ندارد.

 

 

برای رزرو انواع تورهای نوروزی به سایت تورگردان مراجعه کنید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

عید نزدیک است و بیشتر افراد به فکر افتاده اند که برای گذراندن تعطیلات نوروزی به یکی از شهرهای پر گردشگر کشور عزیزمان ایران بروند. عده ای در این ایام به دلیل آب و هوای مطبوع به دنبال طبیعت و به خصوص دریا کشیده می شوند. بعضی به شمال می روند و دیگران دریای جنوب و شهرهای کیش و قشم و چابهار را انتخاب می کنند.

انتشار :  14 بهمن 1400 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
قشم
  • قشم
  • خانه داروغه مشهد
  • هتل ترنج کیش
  • درک چابهار
  • مسجد نصیرالملک شیراز
  • مقاصد نوروزی ایران
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد