خاص ترین تفریحات و جاذبه های گردشگری بالی

جاذبه-های-بالی

 

جاذبه های گردشگری بالی ، جزیره ای بسیار زیبا و سحرانگیز در کشور اندونزی چنان حیرت انگیز است که توجه همه طبیعت گردان لاکچری را جلب کرده است. این جزیره که بزرگترین مجمع الجزایر جهان به شمار می رود و جزایر زیادی را در خود جای داده است، به دلیل برخورداری از مناطق سرسبز جنگلی، سواحل دو اقیانوس آرام و هند و فرهنگی منحصر به فرد توجه گردشگران را از سرتاسر جهان جلب کرده است. شکوه و زیبایی جاذبه های بالی و امکانات بسیار لوکس و لاکچری آن همچون تجهیز رویایی ترین و زیباترین هتل های جهان باعث شده این جزیره به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شود. بالی مملو از تفریحات و سرگرمی و مناسب برای استراحتی متفاوت و لوکس است.  

 

هتل های لوکس بالی

 

در ادامه به بعضی از جاذبه های گردشگری بالی اشاره می کنیم:

 

سواحل بالی

 

سواحل بالی

 

ساحل اولواتو ؛ ساحلی رویایی و افسانه ای در جزیره بوکیت بالی

 

همانطور که گفتیم بالی مشتمل بر سواحل بسیاری است که هر یک برای گردشگران جاذبه هایی دارد. شبه جزیره بوکیت محبوب دو دسته از گردشگران است. دسته اول آن هایی که عاشق موج سواری و تفریحات هیجان انگیز آبی اند و دسته دوم افرادی که به دنبال ساحلی ارام و ساکت برای تماشای منظره غروب آفتاب می باشند. بوکیت برای علاقمندان به هیجان چیزهای دیگری نیز دارد: غارهای ساحلی ؛ معبدی بر بلندی صخره ها از قرن 11 که به اعتقاد محلی ها بالی را از ارواح خبیث در امان نگه می دارد؛ مراسم کِکَک که در آن بومی ها دور آتش می چرخند و پایکوبی می کنند. این مراسم برای گردشگران بسیار جذاب است. رستوران های شبه جزیره بوکیت نیز بسیار متنوع و جذاب و هوس برانگیز است.

 

اولواتو بالی

 

ساحل کوتا از بزرگترین تفریحگاه های بالی

 

منطقه کوتا در جنوب مرکزی مجمع الجزایر بالی قرار گرفته است. این ساحل 20 کیلومتری جاذبه ها و سازه های سنگی منحصر به فردی نیز در کنار خود دارد که به نمادهای شاخص بالی تبدیل شده اند. این ساحل عمومی است. می توان در آن به موج سواری ، شنا، آفتاب گرفتن و... مشغول شد. در این ساحل هم خانم های با حجاب مالزی هم توریست هایی که با لباس های باز آفتاب می گیرند دیده می شوند.

 

ساحل کوتا بالی

 

ساحل جیمباران بالی

 

جیمباران به بورلی هیلز بالی معروف است؛ چرا که بسیاری از ثروتمندان جهان تعطیلاتشان را در آنجا می گذرانند. ساحل جیمباران که در خلیجی به همین نام قرار دارد از مهمترین جاذبه های اندونزی محسوب می شود. این ساحل در سواحل جنوب غربی از طریق یک باریکه به شبه جزیره بوکت که در بالا به آن اشاره شد، وصل می شود. فضایی آرامبخش و غروبی بسیار زیبا تور بالی را برای گردشگران دلپذیر می کند. این ساحل در جنوب شهر کوتا و نزدیک به فرودگاه این شهر قرار دارد. ماهیگیری منطقه در گذشته بسیار اهمیت داشت ولی حالا صنعت گردشگری جای آن را گرفته است.

 

بهترین هتل های بالی

 

هتلی های بالی نیز جزو جاذبه های آن به شمار می رود. این هتل ها چنان لوکس و در عین حال طبیعی ان که انگار در خود طبیعت به سبکی کاملا لوکس اقامت کرده اید. امکانات این هتل ها از هتل های معمول پنج ستاره و لوکس جهان هم فراتر است. بد نیست به یکی دو نمونه از آن ها اشاره کنیم.

 

هتلهای بالی

 

هتل ویستروی بالی اندونزی

 

هتل ویستروی بخش زیادی از ساحل جیجر را از آن خود کرده و در جنوب شبه جزیره ناسا قرار گرفته است. سوئیت ها، ویلاها، رستوران ها ، استخرها، سالن های رقص و دیگر بخش های آن جزو برترین های جهان است. بسیاری از تاجران و سرمایه داران جهان برای استراح و در عین حال طرح کردن بحث های کاری به آنجا می روند. فضای رمانتیک آنباعث شده زوج های جوان و ثروتمند نیز از آن استقبال زیادی بکنند. استخر آب گرم هتل جزو جذاب ترین بخش های آن است که به زیبایی با اقیانوس پیوند خورده است.

 

هتل ویستروی بالی

 

هتل بوگاری ریزورت بالی

 

هتل بولگاری از لوکس ترین هتل های پنج ستاره بالی و جهان است. این هتل در منطقه جالا قرار گرفته و منطقه ای دنج و ارام و بسیار زیبا را به خود اختصاص داده است. هتل بوگاری تا فرودگاه 40 دقیقه فاصله دارد. در این منطقه آثار تاریخی، معبد دریا، تماشای غروب آفتاب ، کافه ها و رستوران های لاکچری طرفدار زیادی دارد.

 

هتل بوگاری ریزورت بالی

 

معابد و جاذبه های آیینی بالی

 

معابد بالی

 

کوه آگونگ ؛ مرتفع ترین و مقدس ترین قله در بالی

 

کوه آگونگ (Mt. Agung) نزد مردم بالی بسیار محترم است. در آن منطقه فضایی روحانی و افرادی معنویت گرا فراوان به چشم می خورند. علاوه بر جاذبه های معنوی کوه تماشای چشم انداز مجمع الجزایر بالی و جزیره هایی همچون نوسا پنیدا از آن بالا، خیره کننده است. رفتن به کوه آگونگ کار یک گردشگر عادی نیست. ساعت ها پیاده روی از دل جنگل های تو در تو و بعد هم بالا رفتن از کوه در طاقت هر کسی نیست ولی یک طبیعت گرد حرفه ای هیچ وقت چنین تجربه ای را از دست نمی دهد. اهالی بومی سختی های این راه را با انگیزه های معنوی به جان می خرند و طبیعت گردان به عشق لذت بردن از مناظر بکر و بدیع اش قدم در آن می گذارند.

 

مقدس ترین کوه بالی

 

این را نیز می پسندید : بهترین رستوران های استانبول

 

معبد مادر بساکی در بالی

 

معبد مادر بساکی بزرگترین معبد در میان کل مجمع الجزایر است که در میان مردم نیز از قداست بسیاری بر خوردار است. این معبد در بالای کوه آگونگ که در بالا ذکر شد قرار دارد. 1000 متر باید بالا بروید تا این معبد را در میان 23 معبد دیگر بیابید. در میان بومیان باورهای عمیقی نسبت به معبد مادر بساکی وجود دارد. تا جایی که در سال 1960 که در اثر فوران آتشفشان بسیاری از مناطق این منطقه زیر گدازه رفت، این معبد محفوظ ماند و آتش از کنار ان عبورکرد ولی به معبد دست نیافت. مردم این اتفاق را از قدرت خدایان می دانند.

 

معبد مادر بساکی بالی

 

شگفتی های طبیعی بالی

 

جزیره بالی

 

تراس های برنج تگالالنگ در بالی

 

تگالالنگ منطقه ای تفریحی به شمار نمی رود ولی شالیزارهای طبقاتی آن چنان منظره زیبایی را به وجود آورده اند که بیشتر گردشگران دوست دارند برای تماشای این رنگارنگی سبز و برای آرامش بصری به آنجا بروند. در ضمن عکس های بسیار خوبی از آنجا می توان ثبت کرد؛ به خصوص زمانی که محلی های کشاورز با لباس های رنگی در لابلای این پس زمینه سبز دیده می شوند. طبقات این زمین ها شباهت زیادی به باداب سورت در ایران خودمان دارد با این تفاوت که در اینجا به جای رنگ های نارنجی و صورتی و غیره سطوح مختلفی از رنگ سبز با آبگیرها به چشم می آید.

 

تراس های برنج تگالالنگ در بالی

 

جاذبه غار فیل ها در شهر یوبود

 

شهر یوبود یا اوبود(Ubud) جاذبه ای تاریخی و فرهنگی هنری محسوب می شود. مهمترین جاذبه این شهر که قلب جزیره به شمار می رود، غار فیل ها می باشد. در این غار به جای فیل های واقعی معبدی از فیل های سنگی انتظارتان را می کشد. این مکان که نزد هندوها مقدس است، معبدی عجیب و غریب در دل جنگل است. با رفتن به آن هم طبیعت گردی می کنید هم سری به تاریخ و آیین های منطقه می زنید.

جنگل میمون ها از دیگر جاذبه های خاص یوبود است. در این پارک حفاظت شده میمون های بومی منطقه که به راحتی در میان درختان انبوه جنگلی و طبیعت استوایی زیست می کنند به مهمترین جاذبه گردشگی تبدیل شده اند. این میمون ها شباهت زیادی به انسان دارند و نزد بومیان محترم و مقدس اند.

در این شهر فستیوال های متعدد در فصل های مختلف برپا می شود. در این مناسبت ها رقص های سنتی، نمایش های گامالان و جنبه های مختلفی از آداب و رسوم بالی جلوه گری می کند. این برنامه های برای توریست ها جذابیت زیادی دارد. در حاشیه این مراسم می توان صنایع دستی و غذاهای بومی بالی را نیز تهیه کرد. آبگرم ها، سالن های اسپا و مجموعه های رفاهی یوبود نیز در اقامتگاه های بومگردی و کلبه های منطقه یافت می شود.

 

 شهر یوبود بالی

 

تفریحات آبی در بالی

 

تفریحات آبی بالی

 

رفتینگ در رودخانه تلگا واجا

 

رفتینگ یا قایق سواری در رودخانه های خروشان و مواج در بالی حال و هوای دیگری دارد. این نوع تفریحات آبی به بهترین شکل در بالی تجربه می شود. در این جزایر هم می توان رفتینگی بسیار هیجان انگیز و خاطره انگیز را تجربه کرد و همزمان از مناظر بسیار دینی لذت برد. رودخانه تلگا واجا از این نظر شهرت جهانی دارد. این رود که از طولانی ترین رودخانه های بالی است از سواحل شرقی جزیره کشیده می شود و تا جنوب کوه آبانگ ادامه پیدا می کند. بخش هایی از رودخانه در محاصره درخت های جنگلی سر به فلک کشیده است و باید با سرعت زیاد از میان رودخانه از دل چنین طبیعتی عبور کنی. کوه های سرسبز، آبشارهای طبیعی و زیباترین روستاهای بالی در این مسیر انتظارتان را می کشند.

 

کایت سواری در شهر سانور ( جنوب بالی)

 

علاقمندان به موج سواری یک پاتوق دیگر نیدر بالی دارند. شهر سانور سواحلی منحصر به فرد و مواج و مدارسی مختص کایت سواری دارد. مدرسه موج سواری ریپ کرل تنها مدرسه در بالی است که زیر نظر سازمان جهانی موج سواری اداره می شود. تمام سطوح موج سواری از حرکت بر روی آب تا موج سواری حرفه ای در این دریاچه صورت می گیرد.

 

شکم گردی در بالی

 

غذاهای بومی بالی

 

غذاهای بومی بالی

 

بالی منطقه ای استوایی با طعم های متفاوت است. رستوران هاس لوکس و لاکچری بالی و حتی غذاهای خیابانی اش، همه برای ما ایرانی ها خاص و منحصر به فرد است. دیزاین غذاها که معمولا در برگ های سبز پیچیده می شود هوس برانگیز است. از ادویه های اصلی غذاهای بالی می توان به از نارگیل، بادام زمینی ، گشنیز و علف لیمو اشاره کرد. بهترین غذاهای جزیره بالی که نباید هرگز آن ها را از دست بدهید چون با ذائقه ما ایرانی ها نیز سازگار است، گدو گدو (gado gado) ؛ سیت لیلیت (گوشت خورد شده با طعم علف لیمو)؛ ستای آیوم (satay ayum) ، آیان بتوتو(مرغ پخته شده در میان برگ موز) و ناسی گورنگ (nasi goreng) است. از بهترین دسرهای جزیره بوبوه (bubuh injin)است که شبیه به شیربرنج است ولی با برنج سیاه درست می شود.

 

رستوران بالی

 

کوبوی ؛ معروف ترین و زیباترین رستوران بالی

 

رستوران کوبوی از لوکس ترین رستوران های بالی و کل جهان محسوب می شود. با کیفیت ترین غذاهای منطق هرد فضایی بسیار خاص و دلنشین عرضه می شود. طراحی این رستوران ترکیبی از سبک های بومی و سنتی با امکانات مدرن است. هر کسی می تواند فضای خصوصی خودش را در رستوران کوبوی داشته باشد. تریپ ادوایزر نیز آنجا را به عنوان بهترین رستوران بالی معرف کرده. کوبوی رویایی ترین  فضای رستورانی در بالی است که نمونه آن در جهان بسیار کم است.

 

 

برای رزرو تورهای داخلی و خارجی و تورهای لحظه آخری با تورگردان همراه باشید.

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بالی جزیره ای بسیار زیبا و سحرانگیز در کشور اندونزی است. این جزیره که بزرگترین مجمع الجزایر جهان به شمار می رود و جزایر زیادی را در خود جای داده است، به دلیل برخورداری از مناطق سرسبز جنگلی، سواحل دو اقیانوس آرام و هند و فرهنگی منحصر به فرد توجه گردشگران را از سرتاسر جهان جلب کرده است.

انتشار :  24 آذر 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
تفریحات آبی بالی
  • تفریحات آبی بالی
  • غذاهای بومی بالی
  • رستوران بالی
  • ساحل کوتا بالی
  • معبد مادر بساکی بالی
  • مقدس ترین کوه بالی
  • هتل های لوکس بالی
  • سواحل بالی
  • معابد بالی
  • جزیره بالی
  • هتلهای بالی
  • تراس های برنج تگالالنگ در بالی
  •  شهر یوبود بالی
  • هتل ویستروی بالی
  • اولواتو بالی
  • هتل بوگاری ریزورت بالی
  • جاذبه-های-بالی
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد