اقامت در شمالی ترین هتل جهان | تور یک میلیاردی قطب شمال

هتل-قطب-شمال-گران-ترین-هتل-های-جهان

آیا تا به حال آرزو داشته اید یک شب را در قطب شمال بخوابید؟ خبرِ خوش اینکه یک ماه فرصت دارید تا این آرزو را برآورده کنید. این را هم بدانید که تجربه اقامت در قطب شمال تجربه ارزانی نیست؛ برای تور هتل لوکس قطب شمال باید 100 هزار دلار یعنی بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه کنید. در ماه آوریل 2020 اقامتگاه موقت، تنها برای یک بار به مدت یک ماه، در شمالی ترین نقطه جهان افتتاح خواهد شد تا ماجراجویان و کاشفان قطب شمال بتوانند به آرزوی شان برسند. کاشفانی که قرار است پیام آوران تغییرات اقلیمی باشند.

ادامه مطلب را در تورگردان از دست ندهید.

 

هتل قطب شمال

 

 

این را نیز می پسندید: چگونه استانبول را یک روزه ببینیم

 

 

هتل ایگلوس(igloos) در قطب شمال از ده آلاچیق گرم تشکیل می شود که میهمانان می توانند در آن بخوابند و ستارگان مرکز منجمد قطب شمال را تماشا کنند.

Janne Honkanen، بنیانگذار این هتل لوکس که صاحب یک شرکت مسافرتی است، اقدام بلند پروازانه اش را اینگونه توضیح داده است: «قطب شمال از محبوب ترین مقاصد توریستی در جهان است ولی متاسفانه هیچگونه امکانات اقامتی بری رفاه حال گردشگران در آن فراهم نشده است. من می خواهم شرایط اقامتی راحتی را با بهترین امکانات در قطب شمال فراهم سازم و آرزوی این گردشگران را بر آورده کنم».

اقامت در قطب شمال در بیشتر ایام سال غیر ممکن است ولی در ماه آوریل و همچنین در ماه های ژوئن و ژوئیه از طریق کشتی امکان پذیر می شود. در کل سال تنها 300 نفر موفق می شوند این سفر را تجربه کنند و آن ها هم باید در چادرها کمپ بزنند و تجهیزات امنیتی برای مقابله با شرایط سخت و یخبندان به همراه داشته باشند. شرایط سوئیت های هتل ایگلوس به هیچ وجه اینگونه سخت نیست. هوا در آن ها گرم است و لیدر، آشپز و تیم امنیتی برای خدمت رسانی در آن آماده به کار هستند».

 

هتل قطب شمال

 

هتل قطب شمال کجاست؟

 

مدیر هتل لوکس ایگلوس در قطب شمال می افزاید: « ما همه تجهیزات را فراهم می کنیم ولی با این حال، این تجربه تنها به درد دانشمندان و کاشفان قطب شمال می خورد». طبیعتا چنین ماجراجویی منحصر به فردی به هیچ وجه ارزان نیست. برای رزرو کل پکیج و تور قطب شمال در هتل لوکس قطب شمال باید 95 هزار یورو برابر با 105 هزار دلار یعنی بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه کنید. این پکیج شامل پرواز، تجهیزات مورد نیاز و اقامت در هتل با غذا و لیدر قطب شمال می شود.

هتل لوکس ایگلوس در قطب شمال در اسوالبارد، آخرین شهر مرزی بین نروژ و قطب شمال در نقطه ای ثابت در یکی از یخچال های قطبی احداث می شود. اگر شرایط آب و هوای تغییر کند این یخچال ها به مکان هایی امن منتقل خواهند شد. میهمانان دو شب را اسوالبارد می مانند و بعد از آن سوار هلیکوپتر می شوند و بعد از پروازی 2 ساعته به یخچال مورد نظر و هتل ایگلوس در قطب شمال می رسند. میهمانان خودشان می توانند تعداد شب های اقامتشان در هتل قطبی را تعیین کنند.

 

 

این را نیز می پسندید: معرفی انواع ویزا

 

 

هتل قطب شمال

 

هدف از تور قطب شمال در هتل ایگنوس چیست؟

 

هدف از پروژه این است که گردشگران قطب شمال را به شیوه ای جدید و منحصر به فرد تجربه کنند و پیام آوران تغییرات اقلیمی در منطقه باشند.  

بحران آب و هوایی و تغییرات اقلیمی بر فرهنگ محلی، غذای بومی و حیوانات قطب شمال تاثیرات مخربی می گذارد. در دهه گذشته مهمترین تغییر اقلیمی، گرم شدن کره زمین بوده که بیش از همه بر قطب شمال تاثیرات مخرب داشته است. به گفته بنیانگذار هتل قطبی، وی با مردم محلی در اسوالبارد ارتباط برقرار کرده و این تاثیرات اولیه را به روشنی دریافته است. خوشبختانه هتل قطبی ایگلوس هیچ تهدیدی برای محیط قطب شمال محسوب نمی شود و تجربه یک اقامت پایدار را رقم می زند. همه چیز در یخچال قطبی جمع آوری شده و در پایانِ ماه به اسوالبارد بازگردانده می شود.

شرکت Luxury  در سال 2009 تاسیس شد و تمرکز خود را بر ایجاد تجربه های لوکس و لاکچری در سفر، به خصوص در مناطقی از قطب شمال و شمال اروپا گذاشت. آخرین پروژه بزرگ این شرکت ار دسامبر گذشته آغاز شد ولی به قول بانی پروژه این ایده از ابتدا در ذهنش بوده است.

اگر علاقمند به این موضوع شدید باید تور قطب شمال در هتل ایگنو را رزرو کنی و با خرید بلیط هواپیما شروع کنید.

 

سایر هتل های قطب شمال

 

برای آن هایی که به قطب شمال علاقه دارند پیش از این هتلی یخی در 200 کیلومتری شمال سوئد نیز افتتاح شده است که با 2100 متر مربع مساحت و 20 سوئیت به صورت دائمی فعالیت می کند. برای ساخت هتل یخی قطب شمال  بالغ بر 30 هزار لیتر آب از رودخانه های اطراف جمع آوری شده و به طور همزمان بیش از 50 هزار نفر می توانند در آن اقامت کنند. این در حالی است که آلاچیق های هتل ایگنوس در میان شفق های قطبی و در دل آسمان قرار می گیرد و شرایطی فراهم می سازد که یک گردشگر قطبی بتواند بدون لباس فراوان و تجهیزات سنگین در اتاق خودش به راحتی دراز بکشد و آسمان قطب شمال، ستاره ها و شفق های قطبی را مشاهده کند.

 

منبع: CnnTravel

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

آیا تا به حال آرزو داشته اید یک شب را در قطب شمال بخوابید؟ خبرِ خوش برای شما این است که آلاچیق های هتل ایگنوس در میان شفق های قطبی و در دل آسمان قرار می گیرد و شرایطی فراهم می سازد که یک گردشگر قطبی بتواند بدون لباس فراوان و تجهیزات سنگین در اتاق خودش به راحتی دراز بکشد و آسمان قطب شمال، ستاره ها و شفق های قطبی را مشاهده کند.

انتشار :  4 مهر 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
هتل قطب شمال
  • هتل قطب شمال
  • هتل قطب شمال
  • هتل قطب شمال
  • هتل-قطب-شمال-گران-ترین-هتل-های-جهان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد