آدرس : مشهد، کمربندی جنوبی، محله سرافرازان، بلوار شهید فکوری، خیابان دلاوران، خیابان نخل، کوه پارک مشهد
زمان دسترسی : ۲۴ ساعته

نمایش همه امکانات

هزینه‌های کوه پارک
هزینه ورودی : رایگان هزینه پارکینگ : رایگان
بخش‌های تفریحی و سرگرمی
پیست دوچرخه سواری کایت بازی

کوهپارک مشهد؛ 250 بار وسیع‌تر از یک زمین فوتبال

کوهپارک

تلفیق نماهای طبیعی با نماهای دست ساز یکی از آرزوهای دیرینه بشر بوده است. در همین راستا ذهن ایده پرداز انسان همواره همراه او بوده تا ایده مجموعه ای به نام «کوه پارک مشهد» شکل گرفت. ادغام کوه و پارک منجر به ساخت مجموعه ای تفریحی در بام دلاوران مشهد شد تا تمام اقشار مردم به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای از آن استفاده کنند. اگر شما هم برنامه تور مشهد دارید و دقیقاً نمی دانید از کدام مکان ها بازدید کنید، همراه ما باشید تا بیشتر با کوهپارک مشهد آشنا شوید.

 

مجموعه کوهپارک مشهد

 

مجموعه ای به نام کوه پارک مشهد!

 

کوه پارک مشهد

 

تا قبل از سال 1399 اگر از شخصی می پرسیدید که جاهای دیدنی مشهد را نام ببر، شاید به زور می توانست بعد از گفتن حرم امام رضا (ع) و ییلاقات طرقبه و شاندیز به مکان دیگری اشاره کند. اما از این تاریخ به بعد که پروژه احداث کوهپارک مشهد رقم خورد، مکان های بیشتری برای بازدید و گردش در مشهد احداث شد که می تواند به اندازه طرقبه و شاندیز به یادماندنی باشد.

 

المان کوهپارک در مشهد

 

کوه پارک مشهد یک پارک کوهستانی است که در دامنه ارتفاعات جنوبی مشهد تاسیس شده است. هدف از تاسیس آن علاوه بر ایجاد مکانی تفریحی و گردشگری، از اهداف محیط زیستی نیز پیروی می کرد؛ با ساخت این مجموعه پروژه ایجاد جنگل مصنوعی نیز رقم خورد تا  کیفیت هوای کلان شهر مشهد نیز بهبود یابد. علاوه براین، با ایجاد فضای مناسب برای ورزش و پیاده روی به یکی از کانون های اصلی برای ورزشکاران به خصوص کوهنوردان تبدیل شده است.

آدرس کوهپارک مشهد

 

آدرس کوهپارک

 

کوه پارک بخش مهمی از کوه های در منطقه دلاوران مشهد است. جایی که ارتفاعات جنوبی شهر بستری مناسب برای ساخت مجموعه تفریحی و گردشگری  فراهم کرده است. به دلیل قرارگرفتن این مجموعه در منطقه دلاوران به آن بام دلاوران مشهد نیز می گویند. حال، اگر بخواهیم به آدرس دقیق این منطقه اشاره کنیم باید گفت که برای رسیدن به کوهپارک باید این مسیر را طی کنید:

مشهد، خیابان دلاوران، انتهای خیابان نخل

امکانات بام دلاوران مشهد

 

آلاچیق کوهپارک

 

اگر قصد پیاده روی دارید، پیشنهاد ما به شما کوهپارک است؛ اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید با خانواده در آن ساعت ها خوش بگذرانید و از منابع طبیعی؛ چشم انداز زیبای شهر و خدمات رایگان شهرداری بهره ببرید، بازهم کوه پارک همان چیزی است که به دنبال آن هستید؛ یا اگر به دنبال مکانی برای کوهنوردی هستید، بازهم کوه پارک می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد! به عبارتی، «کوهپارک مشهد» مجموعه ای چند مزیتی است که می تواند پاسخگوی نیاز همه اقشار جامعه باشد. نیاز شما چیست؟

 

طبیعت کوهپارک دلاوران

 

این پارک کوهستانی بزرگ که وسعتی 250 بار بیشتر از یک زمین فوتبال دارد، دارای منابع طبیعی سرشاری از جمله تنوع گیاهی و جانوری است که می تواند نظر هر مخاطبی را به خود جلب کند. علاوه بر این، با داشتن امکانات رفاهی به یک فضای عالی برای گذران اوقاتی خوش با خانواده و دوستان تبدیل شده است. امکانات کوه پارک مشهد به شرح زیر است:

 

جاذبه های طبیعی

 

جاذبه های طبیعی بام دلاوران

 

یکی از اهدافی که در پس ایجاد کوه پارک بوده، آشتی مردم با طبیعت است. مشهد شهری بزرگ است که دارای پتانسیل و جاذبه های گردشگری فراوان است، فقط نیاز است که این مناطق به نحوه صحیحی به مردم معرفی شوند. ارتفاعات طبیعی جنوب مشهد در دل خود دارای مناظر طبیعی زیبا و چشمه های بکری است که اکثر مردم از آنها بی اطلاع بودند. با ایجاد این مجموعه و البته فرهنگ سازی در خصوص استفاده درست از این منابع، فرصت مناسبی برای آشتی مردم با طبیعت و آگاهی از منابع طبیعی به وجود آمد.

خوشبختانه کوهپارک به مجموعه مهم  کوه های مشهد برای کوهنوردی و طبیعت گردی پیوسته و نه تنها به پاتوق هفتگی کوهنوردان حرفه ای تبدیل شده که کوهنوردان آماتور را هم با کوهستان آشتی داده است. علت این ات که این منطقه دارای مسیرهای متعددی برای سطوح مختلف سخت تا آسان کوهنوردی است.  قله زو تاج مجموعه کوهپارک و کوهنوردان از مسیرهای مختلف خود را به آنجا می رسانند. 

 

وسعت زیاد مجموعه تفریحی کوه پارک

 

وسعت کوهپارک

 

وقتی مکانی دارای وسعت زیادی باشد، به این معنا است که دیگر برای پیداکردن مکانی برای نشستن یا پارک کردن ماشین نگرانی ای نخواهید داشت.  طول کوه پارک 5.1 کیلومتر است که خود گویای آن است که نه تنها دیگر مشکل جای پارک و پیداکردن مکانی برای نشستن نخواهید داشت، بلکه فضایی مناسب برای داشتن یک پیاده روی و ورزش است.

 

سینما ماشین و بادبادک بازی

 

بادبادک بازی در بام دلاوران

 

از نوآوری هایی که در کوه پارک مشهد ایجاد شده، ارائه سینما ماشین برای گردشگران این مجموعه است. در قسمت انتهایی این مجموعه فضای بزرگ و مناسبی برای قرارگرفتن پرده سینما و بهره بردن مخاطبین از این فضا از داخل ماشین خود است. البته لازم به ذکر است که این امکان همیشه در دسترس نیست.

یکی دیگر از پتانسیل های کوهپارک که به خوبی از آن استفاده می شود بادبادک بازی است. هر زمان که به کوهپارک بروید و هوا مساعد باشد انواع بادبادک هایی که کوچکترها و آدم بزرگا هوا می کنند خواهید دید. بعضی ها خیلی حرفه ای هستند و با پرنده های غول پیکر و رنگارنگشان آسمان کوهپارک را زیبا می کنند. 

 

رستوران سیار و کار فود

 

چنین مجموعه بزرگی نیاز به رستوران های سیار دارد که افراد به راحتی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. رستوران سیار و کارفود با ارائه غذاهای سنتی و فست فود باهدف برطرف ساختن چنین نیازی ایجاد شده اند. علاوه بر این، اگر به تازگی از این مجموعه بازدید کرده باشید متوجه حضور دکه های بلال فروشی هم خواهید شد. به این ترتیب، افراد با هر نوع سلیقه غذایی می تواند نیاز خود را در این مجموعه برطرف سازد.

چندین کافی شاپ و فروشگاه در بلوار کوهپارک مستقر است و از همه جذاب تر و با صفاتر کافی شاپی است که در بلندی و هنگام رسیدن به قله زو با آن مواجه می شوید. در آنجا خیلی وقت ها آش نیز به فروش می رسد.

 

غروب کوهپارک

 

مزرعه حیوانات

 

یکی از امکاناتی که در کوهپارک مشهد قرار است ارائه شود، مزرعه حیوانات است. البته این طرح ایرادات محیط زیستی داشته است به همین دلیل تاکنون اقدامی برای ارائه و ایجاد آن صورت نگرفته است.

بام دلاوران مشهد یا همان کوه پارک از نوآوری ها و اقدامات خلاقانه شهرداری برای افزایش مناطق گردشگری مشهد و توزیع مناسب گردشگران در تمام نقاط شهر است. به این ترتیب، بار ترافیکی ییلاقات طرقبه و شاندیز نیز در روزهای تعطیل کمتر خواهد شد و افراد به جای آنکه زمان خود را در ترافیک بگذرانند، زمان بیشتر برای وقت گذراندن با خانواده دارند.

از دیگر جاذبه هایی که در امتداد همین رشته کوه‌ها به عنوان مجموعه ای تفریحی و بوستانی زیبا طراحی شده منطقه کوهشار مشهد است. کوهشار را می توان حد فاصل کوهپارک و هفت حوض دانست ولی تمامی این جاذبه ها در رشته کوه هایی که مشهد را احاطه کرده اند کمربندی سبز و تفریحی به شهر هدیه کرده اند.

 

بریم کوهپارک؟

 

ورودی کوهپارک

 

با تمام این توضیحات، اگر آخر هفته به دنبال مکانی هستید که با خانواده یا دوستان اوقات خود را به خوشی بگذرانید، یا برای ورزش کردن به دنبال مکانی بزرگ با امکانات طبیعی فراوان می گردید، یا می خواهید در تنهایی خود برای صرف یک لیوان چای به یک مکان در دل طبیعت بروید، کوهپارک مشهد همان جایی است که می تواند نیاز شما را برآورده سازد.

طبیعت زیبا و مسیرهای مناسب برای پیاده روی و ورزش های گروهی سبب شده تا گروه های ورزشی مختلفی از طرقبه، پارک ملت و کوهسنگی به این مکان نقل مکان کنند. معمولا گروه های کوهنوردی در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از مسیرها و پاکوب های مختلف به قله زو صعود می کنند.

همچنین دسترسی راحت آن باعث شده تا بسیاری از خانواده ها «بام دلاوران مشهد» را به مسیرهای دورتر برای گذراندن اوقات خود انتخاب کنند. خلاصه کلام، کوه پارک مشهد فضایی است با وسعت زیاد که هر نوع نیاز و سلیقه ای را پاسخگو خواهد بود.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

تلفیق نماهای طبیعی با نماهای دست ساز یکی از آرزوهای دیرینه بشر بوده است. در همین راستا ذهن ایده پرداز انسان همواره همراه او بوده تا ایده مجموعه ای به نام «کوه پارک مشهد» شکل گرفت. ادغام کوه و پارک منجر به ساخت مجموعه ای تفریحی در بام دلاوران مشهد شد تا تمام اقشار مردم به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای از آن استفاده کنند. اگر شما هم برنامه تور مشهد دارید و دقیقاً نمی دانید از کدام مکان ها بازدید کنید، همراه ما باشید تا بیشتر با کوهپارک مشهد آشنا شوید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
ورودی کوهپارک
  • ورودی کوهپارک
  • آدرس کوهپارک
  • وسعت کوهپارک
  • کوه پارک مشهد
  • المان کوهپارک در مشهد
  • طبیعت کوهپارک دلاوران
  • آلاچیق کوهپارک
  • بادبادک بازی در بام دلاوران
  • غروب کوهپارک
  • جاذبه های طبیعی بام دلاوران
  • مجموعه کوهپارک مشهد
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد