آدرس : استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار نماز
ساعت بازدید : 24 ساعت هر روز
پارکینگ : دارد - با هزینه

نمایش همه امکانات

امکانات کوهشار
دو پارکینگ دو سرویس بهداشتی تابلوهای هشدار و راهنما نقشه راهنما صندلی سطل زباله نمازخانه کافه
بهترین زمان بازدید
فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز
هزینه ورودی
ندارد
بخش‌های تفریحی کوهشار
پل‌ها آبراهه‌ها آبشار فضای سبز رودخانه برکه‌ها
فاصله با مراکز اطراف
سینما و مجتمع تجاری اطلس : 5 دقیقه با خودرو پارک کوهسنگی : کم تر از 13 دقیقه با خودرو باغ ملک آباد : فاصله 17 دقیقه با خودرو

کوهشار مشهد؛ جاذبه‌ای در بلوار نماز + آدرس و تلفن

کوهشار

بزرگ ترین آبشار مصنوعی ایران کجاست؟ احتمالا در مواجهه با این سوال فکرتان به سمت شهرهایی مثل تهران و شهرهای شمالی جلب می شود، اما جالب است بدانید این پروژه عظیم و چندجانبه در شهر مشهد با نام کوهشار مشهد رونمایی شده است که از آن به عنوان یکی از مکان های دیدنی برای تور مشهد یاد می شود.

 

کوهشار مشهد

 

آدرس کوهشار مشهد کجاست؟

این مجموعه تفریحی زیبا و تازه تأسیس در شمال شرق ایران و در استان خراسان رضوی شهر مشهد، در یکی از فرعی های بلوار نماز و حدفاصل تقاطع های بلوار شهدا ارتش و تقاطع کوشش قرار دارد. فاصله کوهشار تا پردیس سینمایی اطلس با پای پیاده 10 دقیقه است.  

 

تلفن کوهشار مشهد

به زودی گذاشته می شود. به دنبال شماره تلفن هستیم. ولی باید اشاره کرد که این مجموعه همچون منطقه ای طبیعی 24 ساعته باز است ولی آبشار آن تنها در ایام تفریحی باز می شود.

امکانات کوهشار

 

کافه در کوهشار

 

کوهشار به عنوان یکی از کوه های مشهد با زمینه گردشگری دارای دو ورودی بوده که یکی از آنها از طریق خیابان و با کله قندی های نارنجی مشخص کرده اند. مسیر دیگر سنگ فرشی بوده و مناسب افرادی است که علاقه به پیاده روی داشته و می خواهند ورزش بیشتری کنند. کوهشار مشهد دارای امکانات رفاهی و تفریحی است که در ادامه این مقاله به معرفی آن می پردازیم:

امکانات رفاهی مجموعه کوه شار مشهد شامل پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و بوفه می شود.

 

پارکینگ کوهشار

پارکینگ کوهشار

 

سرویس بهداشتی: برای کوهشار دو سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده که یکی از آنها در نزدیکی درب ورودی و دیگری در کنار نمازخانهٔ این مجموعه می باشد.البته طبق نظر کاربران و بازدیدکنندگان تعداد سرویس های بهداشتی کم است و معتقدند که مسئولین باید تعداد آن را افزایش دهند.

پارکینگ داخل مجموعه در فاصلهٔ 1 دقیقه ای تا پارک قرار داشته و جهت مراجعه به آن کافی است در بلوار نماز قبل از چهارراه شهدای ارتش از اولین فرعی داخل شده و مسیر را تا پارک ادامه دهید.

 

کوهشار و آبشار

 

در ورودی این پارک، نقشه ای جامع بر روی تخته سنگ قرار گرفته که با مراجعه به آن می توان بخش های مختلف مجموعه کوهشار را دید. این نقشه شامل  مسیر پله ها، برکه ها، آبراهه ها و آبشار می شوند.

 

پروژه کوهشار

 

در مسیر پیاده روی به سمت ارتفاعات و منشأ آبشار، صندلی هایی قرار داده شده تا خستگی خود را رفع نمایید. هرچه به سمت بالاتر بروید تعداد پله ها بیشتر و نزدیک تر به یکدیگر می شوند که این خود باعث کاهش خستگی شما می شود، در سرتاسر مسیر صندلی هایی قرار گرفته تا بتوانید رفع خستگی کرده و از دیدن مناظر پایین دست خود لذت ببرید.

 

کوهشار مشهد بلوار نماز

 

همچنین این صندلی ها در بخش برکهٔ حلقه ای و دور درخت ها نیز موجود هستند. این پارک دارای دو برکه بوده که یکی از آن ها بزرگ تر از دیگری است. صندلی های چوبی با تکیه گاه  در اطراف این برکه قرار گرفته تا بتوان بر روی آن نشسته و از فضای اطراف لذت برد. برکه دوم در فاصلهٔ نزدیکی از اولین برکهٔ قرار گرفته است، در حدفاصل دو برکه با سنگ فرش ها به یکدیگر متصل شده اند. یک موتورخانه، پمپ آب و حوضچه سنگی در فاصله دو برکه ساخته شده است.

 

رودخانه بدون آب کوهشار

مسیر رودخانه کوهشار که در زمستان آب ندارد

 

یکی از بهترین مزیت های کوهشار مشهد در بلوار نماز این است که این مجموعه تفریحی جذاب هیچ هزینه ورودی ندارد و به صورت 24 ساعته خدمات رفاهی و تفریحی به بازدیدکنندگان و گردشگران ارائه می دهد. به این ترتیب هر قشری از جامعه به راحتی و بدون هیچ گونه هزینه ای می تواند از منطقه دیدنی استفاده کند.

 

با کوه شار بیشتر آشنا شویم!

 

مجموعه کوهشار

 

کوهشار مشهد بلوار نماز پروژه ای است که نام آن از ترکیب کوه و آبشار گرفته شده است و وسعتی به پهنای 78 هکتار را شامل می شود. این مجموعه تفریحی در قالب بزرگ ترین آبشار مصنوعی ایران طراحی گردیده که ارتفاع آن 190 متر است. هدف از ایجاد آن، فراهم کردن فضایی برای مردم است که با استفاده از طراحی منطبق با توپوگرافی زمین، باعث رعایت مدیریت منابع آب و ایجاد کمترین تغییر در محیط طبیعی آن شود. همچنین برای کمتر هدررفتن آب، مسیرهای آب و مخازن ایزوله شده، در بسترهای سنگی کوه قرار گرفته اند.

 

کوهشار یکی از جاهای دیدنی مشهد است که شما با کمترین هزینه می توانید ساعات زیادی را در آن همراه با خانواده سپری کنید و از پیاده روی همراه با صدای زیبای آب لذت ببرید. جهت رفاه حال افرادی که از این مجموعه استفاده می کنند امکاناتی از قبیل پارکینگ، سرویس بهداشتی، کافه با انواع قهوه و نوشیدنی، برکه های زیبا، پل، آبراهه و آبشار اصلی در این مجموعه تعبیه شده است.

 

کوهشار؛ نتیجه همکاری طبیعت و بشر

 

کوهشار در شب

 

با گسترش شهرها، به تدریج فضاهای طبیعی از بین می روند یا کمتر می شوند؛ اما انسان بنا به ذات خود همواره سعی در حفظ یا ایجاد چنین فضاهایی دارد. پارک و بوستان نتیجه این میل بشر بوده و حالا «کوهشار مشهد» که ترکیبی از چندین نمای طبیعی مانند کوه، آبشار و درخت است را می توان به عنوان بهترین مثال این تمایل دانست. امکانات و دسترسی راحت «کوهشار مشهد بلوار نماز» سبب شده که این مجموعه در کنار کوهپارک مشهد به یکی از محبوب ترین مکان ها برای ساکنین و گردشگران تبدیل شده است.

جاذبه های نزدیک به کوهشار

 

ورودی کوهشار

ورودی کوهشار از بلوار نماز

 

مجموعه تفریحی کوهشار مشهد بلوار نماز در موقعیت مکانی است که به لحاظ دسترسی شرایط مطلوبی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم آورده است. در فاصله اندکی از کوهشار سینما و مجتمع اطلس قرار دارد؛ که این سینما دارای 14 سالن بوده که از این تعداد 3 سالن آن VIP، دو سالن مخصوص نمایش برای کودکان و یک سالن آن را سینما 7 بعدی تشکیل می دهد.

 

چشم انداز کوهشار

 

علاوه برآن پارک کوهسنگی در کمتر از 13 دقیقه ای فاصله با خودرو یکی از مکان های زیبا در نزدیکی کوهشار است، این پارک با مساحت 100 هکتاری خود از بزرگ ترین پارک های مشهد بوده و امکاناتی از قبیل فرهنگسرای کودک و آینده، موزهٔ بزرگ خراسان، سینما 5 بعدی و مغازه های سنتی فروش دیگ های سنتی در این پارک قرار دارد.

هفت حوض مشهد یکی دیگر از مناطق گردشگری و تفریحی مشهد است که در امتداد همین کوه های کوهشار واقع شده و کوهنوردان حرفه ای و خانواده از بخش های مختلف آن بهره مند می شوند. 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بزرگ ترین آبشار مصنوعی ایران کجاست؟ احتمالا در مواجهه با این سوال فکرتان به سمت شهرهایی مثل تهران و شهرهای شمالی جلب می شود، اما جالب است بدانید این پروژه عظیم و چندجانبه در بلوار نماز شهر مشهد با نام کوهشار مشهد رونمایی شده است. در این مطلب معرفی، عکس ها و آدرس کوهشار را آورده ایم.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
کافه در کوهشار
  • کافه در کوهشار
  • مجموعه کوهشار
  • ورودی کوهشار
  • کوهشار مشهد
  • پارکینگ کوهشار
  • رودخانه بدون آب کوهشار
  • چشم انداز کوهشار
  • کوهشار مشهد بلوار نماز
  • کوهشار و آبشار
  • پروژه کوهشار
  • کوهشار در شب
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد