معرفی جزیره های استانبول | جزایر پرنس از دیدنی‌های اطراف استانبول

جزیره های استانبول

جزیره های استانبول از جمله بهترین جاذبه های گردشگری این شهر هستند که دست کم یک هفته زمان لازم دارید تا به چند جزیره سر بزنید و از دیدنی‌های آن‌ها بازدید کنید. استانبول زیباترین و بزرگ‌ترین شهر ترکیه است و مناظر زیبای جزایر استانبول مهم‌ترین عاملی است که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین جزیره های دیدنی در تور استانبول را برایتان معرفی کنیم تا هنگام سفر به این شهر حتما سری به آن‌ها بزنید و از جاذبه‌های آن‌ها دیدن کنید.

 

 

جزیره های استانبول

 

جزیره پرنس استانبول

 

جزایر پرنس استانبول که به اشتباه به عنوان جزیره پرنس در بین مردم شناخته شده است، مجمع الجزایری است که از 9 جزیره تشکیل شده و به جزایر پرنس معروف شده‌اند. حالا به نظرتان دلیل این نامگذاری چیست؟ در زمان گذشته این جزایر تبعیدگاه شاهزادگانی بود که به مشکل برمی‌خوردند یا مرتکب تخلف در دستگاه پادشاهی می‌شدند. امروزه این جزایر یکی از اصلی‌ترین و پر طرفدارترین جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌روند و گردشگران با تور جزیره های استانبول به تماشای جاذبه‌ها و زیبایی‌های این جزایر می‌روند. از میان این 9 جزیره، تنها 4 مورد از آن‌ها توریستی و گردشگری هستند که معروف‌ترین آن‌ها جزیره بیوک آدا می‌باشد. یکی دیگر از آن‌ها خصوصی و چهار جزیره دیگر نیز نظامی هستند که در ادامه هر یک را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

1- جزیره بیوک آدا (Büyükada)

 

جزیره بیوک آدا استانبول بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جزیره این شهر است. بیوک آدا در زبان یونانی به معنی شاهزاده است؛ از این رو به این آن، جزیره پرنس نیز می‌گویند. شاید مهم‌ترین چیزی که گردشگران را به این جزیره می‌کشاند، منظره زیبا و آب و هوای پاک آن باشد. در این جزیره هیچ گونه وسلیه نقلیه موتوری که سبب آلودگی هوا می‌شوند را نخواهید دید. در جزیره بیوک آدا تنها دوچرخه‌ها و ماشین‌های برقی تردد می‌کنند. تا چند سال اخیر مردم با کالسکه رفت و آمد می‌کردند؛ اما به دلیل افزایش مرگ و میر اسب‌ها، استفاده از کالسکه نیز ممنوع شد.

با رفتن به جزیره بیوک آدا و قدم زدن در خیابان‌های این جزیره زیبا شگفت زده می‌شوید. خیابان‌هایی مملو از گل‌های رنگارنگ . پوشیده از از درختان و بوته‌های سرسبز که برخی خانه‌ها را به زیبایی هر چه تمام‌تر احاطه کرده‌اند. خانه‌هایی قدیمی که قدمت آن‌ها به دوران امپراطوری بیزانس و عثمانی بازمی‌گردد و معماری با شکوه آن‌ها نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این تفریحات جزیره بیوک آدا استانبول نظیر دوچرخه سواری، عکاسی، تفریحات دریایی از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود سفری بی نقص و دلچسب را برای خود رقم بزنید.

 

جزیره بیوک آدا استانبول

 

2- جزیره هیبلی آدا (Heybeliada)

 

دومین جزیره بزرگ استانبول، جزیره هیبلی آدا نام دارد. این جزیره در دریای مرمره واقع شده و با مناظر بکر و دست نخورده و آرامشی که دارد دومین مقصد گردشگران در بین جزایر استانبول است. در این جزیره ساختمان‌ها و بناهای تاریخی زیادی نظیر مدرسه علوم دینی، کلیساهای متعدد، آرامگاه سفیر انگلستان و... وجود دارد که بدون شک ارزش یک بار دیدن را دارند. همچنین جزیره هیبلی ادا استانبول، با طبیعت بکر، ساحل زیبا و تفریحات آبی که دارد سبب می‌شود خاطره‌ای به یاد ماندنی از سفر به هیبلی آدا در ذهنتان ثبت شود.

 

هیبلی آدا از بهترین جزیره های استانبول

 

3- جزیره بورگاز آدا (Burgaz Island)

 

اگر می‌خواهید به معنای واقعی از شلوغی و هیاهو دور باشید و آرامش را تجربه کنید، به جزیره بورگاز آدا بروید. این جزیره سومین جزیره بزرگ در مجموعه جزایر پرنس استانبول می‌باشد. دلیلش هم مشخص است؛ زیرا نسبت به سایر جزیره های استانبول کمتر شناخته شده و به همین دلیل گردشگران کمتری به این جزیره می‌روند. جاذبه های گردشگری جزیره بورگاز آدا شامل موزه های تاریخی، تپه باراک و بازمانده‌های قلعه باراک، تفریحات دریایی مانند قایق سواری و کشتی‌های شبانه، جزیره گردی با کالسکه و... می‌شود. همچنین می‌توانید در بهترین رستوران‌ها مانند رستوران کالپازانکایا و کافی‌شاپ‌های بورگاز آدا با منظره شگفت انگیز رو به جزیره، طعم لذیذ غذاهای دریایی و انواع نوشیدنی‌ها را بچشید و اوقات خوشی را سپری کنید.

 

جزیره بورگاز آدا از آرامش بخش ترین جزایر پرنس

 

4- جزیره کینالی آدا (Kınalıada)

 

یکی دیگر از جزایر اطراف استانبول، جزیره کینالی آدا است. این جزیره چهارمین جزیره از مجمع الجزایر پرنس است که ورود به آن برای عموم مردم آزاد بوده و مکان‌های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. علاوه بر این به دلیل اینکه جزیره کینالی آدا تقریبا کوهستانی است و خانه‌های تابستانی زیادی در آن وجود دارد، به جزیره تابستانی نیز شهرت دارد و اغلب گردشگران در بهار و تابستان به این جزیره سفر کرده و از آب و هوای سالم و مطبوع آن لذت می‌برند.

 

کینالی آدا از بهترین جزیره استانبول

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جزیره های استانبول امروزه به یکی از پر طرفدار ترین جاهای دیدنی ترکیه تبدیل شده‌اند و گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند، بخشی از برنامه سفر خود را به گشت و گذار در جزایر استانبول اختصاص می‌دهند. در این مناطق جاذبه‌های گردشگری نظیر مکان های تاریخی، تفریحات آبی، طبیعت بکر و سرسبز و... وجود دارد و با رفتن به این جزایر زیبا، لحظاتی ماندگار را برای خود به ارمغان می‌آورید.

انتشار :  8 شهریور 1401 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
جزیره بیوک آدا استانبول
  • جزیره بیوک آدا استانبول
  • جزیره بورگاز آدا از آرامش بخش ترین جزایر پرنس
  • کینالی آدا از بهترین جزیره استانبول
  • هیبلی آدا از بهترین جزیره های استانبول
  • جزیره های استانبول
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد