زمستان کجا سفر کنیم؟ شهرهای گرمسیری یا تفریحات برفی؟!

زمستان کجا سفر کنیم؟

در زمستان کجا سفر کنیم؟ ایران در تمام فصول جاذبه‌های دیدنی زیادی برای سفر دارد و فصل زمستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این فصل سفر به شهرهای گرمسیری مانند بندرعباس، کیش، قشم، خوزستان، بوشهر و چابهار، پیست اسکی و برف بازی در شهرهای غربی مثل تبریز، توچال و... تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد است. در این مطلب از مجله تورگردان بهترین مقاصد سفر در زمستان را معرفی کرده‌ایم تا به راحتی بتوانید برای یک سفر هیجان‌انگیز برنامه ریزی کنید.

فهرست مطالب

جزیره کیش، بهترین مقصد گردشگری در زمستان

 

بی تردید سفر به کیش در زمستان بهترین انتخابی است که هر فرد می‌تواند داشته باشد. زمستان بهترین فصل سفر برای رزرو تور کیش است و با متعادل‌ترین آب و هوای جزیره مواجه می‌شوید. البته هزینه سفر به کیش در این فصل به دلیل حجم زیاد گردشگر و ایام پیک سفر نسبتا زیاد است ولی ارزشش را دارد. 

پس اگر طاقت سرمای زمستان را ندارید، اولین و بهترین گزینه برای سفر، جزیره کیش است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر لیستی از جاهای دیدنی کیش تهیه کنید تا هم در زمان‌تان صرفه جویی شود و هم بتوانید از بهترین جاذبه‌های گردشگری جزیره در زمان محدود دیدن کنید. از تفریحات آبی کیش نیز غافل نشوید. در زمستان نیز آب و هوا بسیار خوب است و می‌توانید از شنا و آب تنی در آب‌های نیلگون خلیج فارس لذت ببرید و با تفریحات آبی نظیر پاراسل، جت اسکی، فلای بورد، غواصی و... سرگرم شوید.

 

بهترین مقصد برای سفر در زمستان، کیش
جزیره کیش از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در زمستان - منبع گوگل مپ

قشم در فصل زمستان

 

یکی دیگر از شهرهای مناسب برای سفر در زمستان، جزیره قشم در استان هرمزگان است. زیباترین و عجیب‌ترین جاهای دیدنی قشم حیرت شما را برمی‌انگیزد و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند. آب و هوای قشم در زمستان معتدل و بهاری است و از گرمای طاقت فرسای تابستان خبری نیست؛ به همین دلیل بهترین زمان برای رزرو تور قشم به شمار می‌رود. علاوه بر این جزیره قشم به مراکز خرید ارزان و اجناس اورجینالش معروف است و شما می‌توانید با گشت و گذار در بازارهای قشم، خریدی دلچسب را تجربه کنید. برخی از دیدنی‌های قشم در زمستان که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید را در ادامه آورده‌ایم:

  • دره ستارگان
  • تنگه چاهکوه
  • غار نمکدان
  • جزایر ناز
  • جنگل حرا
  • غار خربس
  • قلعه پرتغالی‌ها
  • جزیره هنگام
  • روستای لافت
  • ژئوپارک قشم
  • مراکز خرید درگهان قشم

 

زمستان کجا سفر کنیم؟ قشم
سفر در زمستان به جزیره قشم - منبع گوگل مپ

 


بیشتر بخوانید: چگونه از قشم به کیش برویم؟


زمستان کجا بریم؟ چابهار

 

چابهار نیز یکی از شهرهای جنوبی ایران است که در فصل زمستان جاذبه‌های خاص و شگفت‌انگیزی دارد. این شهر با داشتن سواحل زیبا و آب و هوای معتدل، یک مقصد مناسب برای سفر در فصل سرد سال است. در چابهار می‌توانید از تماشای غروب آفتاب در سواحل خلیج فارس لذت ببرید و در فضای آرام و طبیعی این منطقه استراحت کنید. همچنین، می‌توانید به بازارهای محلی چابهار سر بزنید و از خرید هنرهای محلی و صنایع دستی استفاده کنید.

چابهار نیز مانند قشم، از بهترین شهرها برای خرید است و با داشتن مراکز خرید لوکس یا سنتی، انواع اجناس استوک، تاناکورا و اورجینال با ارزان‌ترین قیمت عرضه می‌شود. از مهم‌ترین جاهای دیدنی چابهار در فصل زمستان که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید، می‌توان به تالاب صورتی لیپار، گل افشان، کوه‌های مریخی، جنگل حرا، روستای شیرگواز، ساحل صخره‌ای، پلاژ ساحلی تیس، سواحل مکران، غارهای بان مسیتی، بندر گواتر، اسکله بریس و... اشاره کرد.

 


جهت مشاهده و رزرو پکیج‌های متنوع تور ارزان چابهار با بهترین پرواز رفت و برگشت و اقامت در هتل‌های 2 تا 5 ستاره روی لینک کلیک کنید


 

چابهار از شهرهای مناسب برای سفر در زمستان
چابهار بهترین شهر برای سفر در زمستان - منبع گوگل مپ

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

در زمستان کجا برویم؟ بهترین مقصد سفر در زمستان کجاست؟ این سوال اغلب کسانی است که می‌خواهند ماجراجویی مهیج و جذابی را در فصل زمستان آغاز کنند. انتخاب بهترین مکان‌های دیدنی برای سفر در زمستان کار چندان دشواری نیست. اگر از سرمای هوا در این فصل فراری هستید، سفر به شهرهای جنوبی مانند خوزستان، کیش، قشم، بندرعباس، چابهار، بوشهر و... بهترین مقاصد سفر در زمستان هستند و اگر عاشق سرما و برف بازی هستید، غرب کشور و دیگر شهرهای کشور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم زمستان کجا سفر کنیم و بهترین شهرها برای سفرهای زمستانی کدامند.

انتشار :  4 مهر 1402 به روزرسانی :  6 مهر 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
چابهار از شهرهای مناسب برای سفر در زمستان
  • چابهار از شهرهای مناسب برای سفر در زمستان
  • بهترین مقصد برای سفر در زمستان، کیش
  • زمستان کجا سفر کنیم؟ قشم
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد