باغ وحش وکیل آباد مشهد، بزرگ‌ترین باغ وحش ایران (پیش از بازدید بخوانید)

باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد بهترین باغ وحش مشهد و یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی مشهد است که در جنوب غربی مشهد واقع شده است. این مجموعه در نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد قرار داشته و به عنوان بزرگترین باغ وحش ایران شناخته می‌شود. گونه‌های مختلفی از حیوانات، پرندگان، خزندگان و آبزیان در باغ وحش وکیل آباد مشهد زندگی می‌کنند که تماشای آن‌ها برای کودکان بسیار جذاب است. همچنین بخشی از مجموعه به نمایشگاه تاکسیدرمی جانوران مختلف اختصاص دارد. امکانات تفریحی و رفاهی در باغ وحش وکیل آباد فراهم شده تا بازدیدکنندگان از اوقات فراغت خود لذت بیشتری ببرند.

 

مسافرانی که با تور مشهد به این شهر سفر می‌کنند می‌توانند از صدها جاذبه گردشگری در شهر و اطراف آن دیدن کنند. در راستای معرفی جاذبه های مشهد، مطلبی را به باغ وحش وکیل آباد اختصاص داده‌ایم. قصد داریم ویژگی‌های این مجموعه را به همراه انواع گونه‌های جانوری که در آن نگهداری می‌شوند نام ببریم. لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

عکس باغ وحش وکیل آباد

 

باغ وحش وکیل آباد مشهد

 

باغ وحش مشهد در جنوب غربی شهر و در نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد. زمین‌های مجموعه وکیل آباد جزو موقوفات مرحوم حاج حسین ملک است. ایشان زمین‌های این منطقه را وقف کردند تا در جهت امور عام المنفعه استفاده شوند. باغ وحش وکیل آباد  که در زمین‌های وقف شده وکیل آباد  قرار دارد، در مالکیت شهرداری مشهد هستند. زمینی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع در نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد به احداث باغ وحش مشهد اختصاص پیدا کرد.

 

باغ وحش وکیل آباد

 

باغ وحش مشهد چه حیواناتی دارد؟

 

گونه‌های مختلفی از جانوران در باغ وحش وکیل آباد نگهداری می‌شوند. به طور کلی۱۲۵ گونه جانوری در این مجموعه زندگی می‌کنند که شامل ۶۱ گونه پستاندار، ۴۹ گونه پرنده، ۱۰ گونه آبزی و ۵ گونه خزنده می‌باشند.

در بازدید از باغ وحش وکیل آباد مشهد می‌توانید حیواناتی مانند شیر، ببر، خوک، تمساح، شامپازه، گراز، مار، لاما، گوزن، سیاهگوش، قوچ و... را از نزدیک مشاهده کنید و در کنار قفس آن‌ها عکس‌های یادگاری بگیرید. علاوه بر جانورانی که نام بردیم حیواناتی مانند ببشیر (پیوند ببر وشیر)، ببر بنگال، ببر اندونزی، تیز شاخ سفید، قوچ و میش آئوراد، کروکودیل، پلنگ آفریقایی و سیاه گوش نیز در باغ وحش وکیل آباد نگهداری می‌شوند.

 

موزه باغ وحش وکیل آباد

 

در باغ وحش وکیل آباد مشهد بخش جذابی به نام سالن موزه تاکسیدرمی وجود دارد. در این موزه گونه‌های مختلفی از جانوران تاکسیدرمی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. سالن تاکسیدرمی برای کودکان جذاب است و حتی می‌تواند آموزنده باشد. حیوانات تاکسیدرمی معمولا از همان گونه‌هایی هستند که در باغ وحش مشهد زندگی می‌کنند. این حیوانات پس از مرگ به روش‌های تخصصی تاکسیدرمی شده و در محفظه‌های شیشه‌ای قرار گرفته‌اند. برای بازدید از باغ وحش وکیل آباد و صدها جای دیدنی دیگر با تور مشهد به این شهر سفر کنید.

 

باغ وحش مشهد

 

فعالیت‌های باغ وحش وکیل آباد

 

علاوه بر بخش نگهداری جانوران و سالن تاکسیدرمی بخش دیگری به تکثیر حیوانات اختصاص دارد. در این بخش مطالعات و تحقیقات مختلفی بر روی جانوران انجام می‌گیرد. به این ترتیب روش‌های کارآمدتر و تخصصی‌تری برای نگهداری از آن‌ها اجرا می‌شود. همچنین گونه‌های جانوری رو به انقراضی که در باغ وحش وکیل آباد زندگی می‌کنند، در بخش تحقیقاتی مجموعه تکثیر می‌گردند. با این حال باغ وحش مشهد از جمله مکان های دیدنی است که برای کودکان جذابیت فراوانی دارد. همچنین بازدید از سالن موزه این مجموعه خالی از لطف نیست.

 

باغ وحش وکیل اباد مشهد

 

آیا بازدید از باغ وحش توصیه می‌شود؟

 

شاید این جمله را شنیده‌اید که باغ وحش خوب، باغ وحش تعطیل است. در سراسر جهان هزاران باغ وحش وجود دارند که جانوران از گونه‌های مختلف در آن‌ها نگهداری می‌شوند. حتی اگر باغ وحش بر اساس استاندارد‌های روز ساخته شده باشد، همانند زندانی برای حیوانات است. اگر به وضعیت و حالات جانوران در باغ وحش دقت کنید متوجه می‌شوید که افسرده هستند و یا دچار اضطراب شده‌اند. حتی حیواناتی که در اسارت به دنیا می‌آیند شاداب نبوده و عمر کوتاهی خواهند داشت. هر گونه جانوری نیاز به آزادی دارد و در اسارت آزار می‌بیند. توصیه می‌کنیم از باغ وحش‌ها در هیچ کجای دنیا بازدید نکنید تا پس از مدتی بالاخره تعطیل شوند. متأسفانه انسان‌ها با خودخواهی، گونه‌های مختلف جانوران را از محل طبیعی زندگی آن‌ها ربوده و به اسارت در می‌آورند. باغ وحش وکیل اباد نیز با اینکه حیوانات متنوعی را در خود جای داده است، گردشگران به علت اینکه حیوانات را دوست دارند اغلب بازدید از باغ وحش را در اولویت برنامه های سفر خود قرار می دهند. 

شاید خانواده‌ها در کنار کودکان از تماشای حیوانات در باغ وحش لذت ببرند و به وجد بیایند اما واقعیت تغییر نخواهد کرد. اگر قصد دارید کودکان را به گردش‌های علمی ببرید می‌توانید موزه‌های طبیعی و یا تاکسیدرمی را جایگزین باغ وحش نمایید. بنابراین طرفداران حقوق حیوانات با تحریم باغ وحش‌ها در آینده می‌توانند این تجارت ظالمانه را حذف کنند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در سفر به مشهد از جاذبه‌های گردشگری و علمی دیگر نیز بازدید نموده و به این ترتیب خاطره خوبی برای فرزندان خود رقم بزنید. برای اطلاع از انواع تور داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید.

 

عکس های باغ وحش وکیل آباد مشهد

 

جاهای دیدنی نزدیک باغ وحش وکیل آباد مشهد

 

باغ وحش وکیل اباد جاهای دیدنی بسیاری را در نزدیکی خود دارد و همه آن ها را به گردشگران مشهد هدیه می دهد. اگر شما هم تور مشهد را رزرو کردید و به باغ وحش وکیل آباد مشهد آمدید، از جاذبه های نزدیک آن بازدید کنید. نزدیک‌ترین جاذبه گردشگری مشهد که به باغ وحش وکیل آباد نزدیک است می توان به پارک جنگلی وکیل آباد اشاره نمود. این پارک زیبا دارای درختان انبوه، فضای سبز، فضای بازی کودکان، دریاچه و گلکاری‌های متنوع بوده و برای تفریح‌های خانوادگی پیشنهاد می‌گردد. علاوه بر آن می‌توانید از پارک آبی موج‌های خروشان، ییلاقات طرقبه و شاندیز، پیست سوارکاری و کارتینگ ارشاد، بند گلستان، مجموعه تفریحی چالیدره، امامزاده یاسر و ناصر، ویلاژ توریست، پاراموتور شاندیز، پدیده شاندیز و... نیز دیدن کنید و به یاد ماندنی‌ترین اوقات را برای خود و خانواده رقم بزنید.

 

باغ وکیل آباد از جاهای دیدنی اطراف باغ وحش مشهد

 

ساعات کار باغ وحش وکیل آباد مشهد

 

اگر شما هم تور مشهد را رزرو کرده‌اید و قصد دارید از باغ وحش مشهد بازدید کنید، بهتر است در ساعات اولیه صبح که حیوانات سر و حال هستند و هوا هم خنک‌تر است به این باغ وحش بروید. باغ وحش وکیل آباد مشهد همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 4 بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

 

قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد 

 

برای خرید بلیط باغ وحش وکیل آباد می‌توانید به صورت حضوری هنگام ورود به باغ اقدام نمایید و یا با مراجعه به سایت‌های مختلف بلیط را به صورت آنلاین تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به دلیل شلوغی و محدودیت ظرفیت پذیرش باغ وحش مشهد، خرید بلیط خود را به صورت اینترنتی انجام دهید تا از اتلاف وقت هم جلوگیری شود. قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد مشهد برای هر نفر حدود 40 هزار تومن است و بازدید از این مجموعه برای گردشگران خارجی رایگان است.

 

قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد

 

آدرس باغ وحش وکیل آباد مشهد 

 

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب باغ وکیل آباد

توجه داشته باشید که مسیر دسترسی به باغ وحش وکیل آباد مشهد بسیار راحت است. در نزدیکی این باغ وحش، پایانه اتوبوس وکیل آباد و ایستگاه پایانی مترو مشهد قرار گرفته است. در نتیجه شما می‌توانید از هر نقطه شهر با اتوبوس یا مترو خود را به این محل برسانید. همچنین تاکسی‌های فعال در سطح شهر یا تاکسی‌های اینترنتی گزینه دیگری است که می‌توانید با آن‌ها به این باغ وحش بیایید.

اگر شما هم تجربه بازدید از باغ وحش مشهد را دارید، در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید. اگر می خواهید تور مشهد را رزرو کنید، کافی است همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

عکس های بیشتر از باغ وحش مشهد

 

عکس باغ وحش مشهد

 

عکس های باغ وحش وکیل آباد

 

خرید بلیط باغ وحش وکیل آباد

 

ساعت کاری باغ وحش وکیل آباد مشهد

 

باغ وحش مشهد

 

قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

باغ وحش وکیل آباد بهترین باغ وحش مشهد است.اگر می خواهید در تور مشهد از باغ وحش وکیل آباد بازدید کنید حتما این مقاله را بخوانید. این مجموعه در نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد قرار داشته و به عنوان بزرگترین باغ وحش ایران شناخته می‌شود. گونه‌های مختلفی از حیوانات، پرندگان، خزندگان و آبزیان در باغ وحش وکیل آباد زندگی می‌کنند که تماشای آن‌ها برای کودکان بسیار جذاب است. همچنین بخشی از مجموعه به نمایشگاه تاکسیدرمی جانوران مختلف اختصاص دارد.

انتشار :  21 اسفند 1400 به روزرسانی :  11 بهمن 1402 نویسنده :   سحر علیزاده
تصاویر مرتبط
باغ وحش وکیل آباد
  • باغ وحش وکیل آباد
  • باغ وحش مشهد
  • باغ وحش وکیل اباد مشهد
  • عکس باغ وحش وکیل آباد
  • باغ وکیل آباد از جاهای دیدنی اطراف باغ وحش مشهد
  • قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد
  • عکس باغ وحش مشهد
  • ساعت کاری باغ وحش وکیل آباد مشهد
  • خرید بلیط باغ وحش وکیل آباد
  • عکس های باغ وحش وکیل آباد
  • باغ وحش مشهد
  • عکس های باغ وحش وکیل آباد مشهد
  • قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
3 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
علی
هنگام صبح که ما رفتیم باغ وحش همه حیوانات خواب بودند و در واقع اصلا شرایط خوبی هم نداشتند .مسئول باغ وحش میگفت حیوانات ۵ عصر به بعد بیدار و سرحال هستند .پس چرا صبح باغ وحش را باز میکنید؟؟؟
زهرا بادفرسا

سلام بر شما

بله متاسفانه رسیدگی به باغ وحش و حیوانات کم شده و و به طبع کاهش رضایت گردشگران رو به همراه داشته که بسیار غم انگیزه این موضوع. ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. ?

محمد

باغ وحش وکیل آباد از نظر رسیدگی به حیوانات افتضاح بود پول که از مردم می‌گیرند واقعن حرومه