دبی مال ( همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید )

دبی مال

دبی مال یک مرکز خرید بزرگ در شهر دبی است. این مرکز خرید با نام The Dubai Mall در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این مرکز خرید عظیم بخشی از پروژه برج خلیفه بوده است. برج خلیفه که در حال حاضر به مهم‌ترین نماد شهر دبی تبدیل شده، بلندترین سازه بشری می‌باشد. در پروژه ساخت برج هم بزرگترین مرکز خرید و بزرگترین آب نمای جهان ساخته شدند تا رکورد‌های بسیاری در سطح جهانی به نام شهر دبی شکسته شوند. از آنجایی که خرید کردن یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر‌های بزرگ می‌باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب درباره دبی مال صحبت کنیم.

 

دبی مال

 

البته لازم به ذکر این نکته است که حتی اگر به خرید کردن علاقه نداشته باشید، می‌توانید در دبی مال سرگرمی‌های جالب دیگری پیدا کنید. این مرکز خرید امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری را در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها را به مسافران شهر دبی پیشنهاد می‌کنیم. اجازه بدهید در ادامه درباره دبی مال اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

 

معرفی دبی مال

 

گفتیم که دبی مال در نزدیکی برج خلیفه ساخته شده و جزو پروژه ساخت خلیفه می‌باشد. زمانی که پیشنهاد ساخت یک مرکز خرید در دبی ارائه شد، مساحت قابل توجهی را به ساخت این مجموعه اختصاص دادند. مساحت این زمین به اندازه‌ای بزرگ بود که لازم نبود طبقات زیادی ساخته شود. برای معماری داخلی و خارجی دبی مال از تلفیق سبک عربی و مدرن الهام گرفتند. تمام امکانات و تجهیزاتی که از یک مرکز خرید مدرن انتظار داریم در دبی مال گردآوری شده‌اند. البته از آنجایی که قرار است با یکی از برترین مراکز خرید در جهان رو به رو شوید باید بدانید که امکانات این مجموعه بسیار فراتر از سطح انتظار می‌باشند.

دبی مال در زمان افتتاح، حدود ۱۰۰۰ فروشگاه فعال داشت که در سال‌های بعدی این تعداد افزایش پیدا کردند. علاوه بر فروشگاه‌های مختلف می‌توانید از امکانات دیگری مانند پیست اسکی سرپوشیده، زمین یخ، باغ وحش، آکواریوم، رصد خانه، موزه طبیعی، سینما، رستوران،کافی شاپ، فود کورت و... نیز در دبی مال استفاده کنید. تمام مواردی که را نام بردیم در ادامه مطلب به اختصار توضیح می‌دهیم تا آگاهی دقیق‌تری درباره هر کدام به دست آورید. این مجموعه عظیم حدود یک میلیون متر مربع وسعت دارد و در یک روز نمی‌توان از تمام بخش‌های آن دیدن کرد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شهر دبی حداقل ۲ روز را به بازدید از دبی مال و جاذبه‌های گردشگری آن اختصاص دهید. این مرکز خرید یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی می باشد.

 

خرید در دبی مال

 

بخش‌های مختلف دبی مال

 

در قسمت قبلی به این نکته اشاره کردیم که دبی مال یک مرکز خرید عظیم می‌باشد و در کنار فروشگاه های مختلف، بخش‌های دیگری را در خود جای داده است. توضیح درباره هر کدام از این بخش‌ها نیاز به یک مطلب جداگانه دارد با این حال برای ارائه اطلاعات به طور خلاصه می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

ساختمان دبی مال

 

پیست اسکی دبی

یکی از بزرگترین پیست‌های اسکی جهان که به شکل سرپوشیده ساخته شده است، پیست اسکی دبی می‌باشد. این پیست اسکی در مجموعه دبی مال قرار گرفته و طرفداران زیادی دارد. بسیار شگفت انگیز است که می‌توانید در یک شهر کویری مانند دبی، ورزش اسکی روی برف را انجام دهید.

 

پیست اسکی دبی مال

 

خیابان مد در دبی مال

خیابان مد یا Fashion Avenue یک اصطلاح است که برای بخش‌های مخصوص به مد در مراکز خرید به کار می‌رود. خیابان‌های مد در شهر‌های بزرگی مانند پاریس، رم، نیویورک، شانگهای و... وجود دارند. خیابان مد شهر دبی هم در مجموعه دبی مال قرار گرفته است. در این بخش از دبی مال فروشگاه های جواهرات، لباس، اکسسوری، لوازم آرایشی و... از معروف‌ترین برند‌های جهان، در یک راهروی بزرگ می‌باشند. علاوه بر زرق و برق این فروشگاه‌ها می‌توانید در نمایشگر‌های بزرگ تبلیغات برند‌ها و شوی مانکن‌ها را مشاهده کنید. مشهور‌ترین برند‌ها در خیابان مد دبی مال عبارتند از: شنل،‌ کریستین دیور، زارا، لویی ویتان، مارک جیکوبز، ورساچه، باربری، آرمانی و...

 

دبی مال

 

بزرگترین شیرینی فروشی در دبی مال

بزرگترین شیرینی فروشی جهان در دبی مال ساخته شده است. این شیرینی فروشی با وسعت ۹۳۰ متر مربع و با نام کندی لیشز در دبی مال فعال می‌باشد. در این شیرینی فروشی بزرگ می‌توانید انواع شیرینی‌های فرانسوی، ایتالیایی، آسیایی، ترکی، عربی و... را تهیه کنید. اگر با کودکان به تور دبی رفته باشید این فروشگاه و آب نبات های رنگارنگ آن برای آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

 

بازار طلا در دبی مال

بازار طلا و جواهرات دبی مال یکی از زیباترین و مجلل‌ترین بخش‌های این مرکز خرید می‌باشد. دکوراسیون و معماری داخلی این بخش نظر شما را جلب خواهد کرد. ستون‌های این مجموعه شبیه به درختان طلایی هستند و همچنین برای تزیین سقف از آسمان شب الهام گرفته‌اند. در بازار طلا دبی مال انواع طلاهای ساخت امارات متحده، کویت، ایتالیا، ترکیه و برندهای مشهور جواهرات موجود هستند. ۲۰۰ فروشگاه در این بخش فعال می‌باشند.

 

آکواریوم دبی در دبی مال

بزرگترین آکواریوم دبی در مرکز خرید دبی مال ساخته شده است. ۳۳ هزار نوع ماهی، کوسه و آبزیان دیگر در این آکواریوم عظیم زندگی می‌کنند. می‌توانید در دیوار‌های این مجموعه آکواریوم‌های شیشه‌ای را مشاهده کنید. همچنین یک مسیر به شکل تونل در این آکواریوم ساخته شده که با عبور از آن می‌توانید آکواریوم اصلی را ببینید. امکان غواصی هم در این آکواریوم وجود دارد. یک باغ وحش کوچک نیز در کنار این مجموعه است که با تهیه بلیط آکواریوم امکان بازدید از باغ وحش هم وجود دارد.

 

آکواریوم دبی مال

 

سینِما در دبی مال

۲۲ سالن سینِما بسیار مجهز و مدرن در دبی مال وجود دارند. این سینما‌ها، فیلم‌های روز دنیا را اکران می‌کنند. همچنین علاوه بر تجهیزان مدرن می‌توانید برخی فیلم‌ها را به صورت دو بعدی، سه بعدی یا حتی ۴ بعدی تماشا کنید. لازم به ذکر است که برخی از سینما‌ها دارای لژ اختصاصی با پذیرایی هستند که برای ورود به آن‌ها باید بلیط گران‌تری تهیه نمایید.

 

آب نمای دبی در دبی مال

یکی از بزرگترین و زیباترین آب نماهای جهان در پروژه برج خلیفه ساخته شد. این آب نما در مجموعه دبی مال قرار گرفته و با نام The Dubai Fountain شناخته می‌شود. این آب نما موزیکال است و در برخی از فواره ها آب به ارتفاع ۱۵۰ متری پرتاب می‌شود. در بخشی از این آب نما از مجسمه‌های فایبر گلاس شبیه به انسان استفاده کرده‌اند که در حال شیرجه به آب هستند. این آب نما در ساعات شب با نورپردازی خاص، جلوه شگفت انگیزی پیدا می‌کند.

 

داخل دبی مال

 

سرگرمی‌های کودکان در دبی مال

اگر با خانواده و کودکان به دبی سفر کرده باشید می‌دانید که کودکان علاقه‌ای به گردش در مراکز خرید ندارند. در دبی مال برای حل این مساله از چندین زمین بازی مدرن مخصوص کودکان استفاده کرده‌اند. می‌توانید یک شعبه از مجموعه بین‌المللی KidZania را در دبی مال ببینید. در این مجموعه بازی‌های دیجیتال و غیر دیجیتال زیادی وجود دارند که تمام کودکان زیر ۱۳ اجازه ورود به آن‌ها را دارند.

 

زمین یخ در دبی مال

علاوه بر پیست اسکی سرپوشیده در دبی مال، یک زمین یخ بزرگ در دبی مال ساخته شده است. این زمین یخ برای اسکی روی یخ یا پاتیناژ مناسب بوده و به شما تجهیزات لازم را ارائه می‌دهد. اگر تجربه اسکی روی یخ ندارید چندین مربی در این زمین یخی برای آموزش در دسترس می‌باشند. این زمین یخ با نام Dubai Ice Rink شناخته می‌شود.

 

رستوران‌ها و کافه‌های دبی مال

بدیهی است که در یک مجموعه خرید بزرگ مانند دبی مال به فکر شکم گردی هم بوده‌اند. در این مرکز خرید می‌توانید رستوران‌های زنجیره‌ای و مشهور را امتحان کنید. برای مثال رستوران های غذای دریایی رد لابستر، غذای ژاپنی یو سوشی، غذای چینی نودل، رستوران چیز کیک فکتوری (غذای امریکایی)، گریل اند شیکاگو، برگر کینگ، کی اف سی، پیتزا هات و... از این جمله هستند.

 

امکانات در دبی مال

تمام امکانات معمول که در یک مرکز خرید نیاز داریم در دبی مال فراهم شده‌اند. علاوه بر آن تعدادی از خدمات و امکانات مخصوص این مجموعه می‌باشند. تعدادی از امکانات دبی مال عبارتند از:

- مترجم (اگر زبان انگلیسی یا عربی نمی‌دانید یک مترجم هم زبان شما یافت می‌شود.)

- پارکینگ

- ترنسفر به هر نقطه از دبی

- ایستگاه شارژ موتور سیکلت و خودرو برقی

- دستگاه خودپرداز

- نمازخانه

- صندوق پستی

- مرکز پرینت و زیراکس

- تسهیلات ارسال خرید‌ها

- اینترنت رایگان

- ایستگاه شارژ موبایل

- ارائه کالسکه و کریر کودک، صندلی چرخ‌دار و...

- بخش مربوط به کودکان و اشیای گمشده

- نگهبانی

- و...

 

هزینه‌های ورودی در دبی مال

برای مشاهده آب نما و همچنین گردش در فروشگاه‌ها نیاز به پرداخت هزینه ورودی ندارید. برای بخش‌های دیگر باید بلیط تهیه کنید که قیمت بلیط هر بخش در ادامه قید می‌گردد.

بلیط زمین یخ برای هر نفر ۶۰ تا ۱۰۰ درهم

بلیط KidZania برای هر نفر ۱۵۰ درهم

بلیط مجموعه آکواریوم و باغ وحش برای هر نفر ۱۰۰ درهم

بلیط سینِما دو بعدی ۴۵ درهم، سینِما سه بعدی ۶۰ درهم، سینِما چهار بعدی ۹۰ درهم، لژهای VIP ۱۶۰ درهم

 

قوانین ورود به دبی مال

- ورود حیوانات خانگی ممنوع است.

- سیگار کشیدن در کل مجموعه ممنوع می‌باشد.

- برای بازدید از این مجموعه بهتر است لباس‌های ساده و پوشیده را انتخاب کنید.

 

آدرس دبی مال

امارات متحده عربی، دبی، خیابان دوحه، مرکز خرید دبی مال

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

دبی مال یک مرکز خرید بزرگ در شهر دبی است. این مرکز خرید با نام The Dubai Mall در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این مرکز خرید عظیم بخشی از پروژه برج خلیفه بوده است. برج خلیفه که در حال حاضر به مهم‌ترین نماد شهر دبی تبدیل شده، بلندترین سازه بشری می‌باشد. در پروژه ساخت برج هم بزرگترین مرکز خرید و بزرگترین آب نمای جهان ساخته شدند تا رکورد‌های بسیاری در سطح جهانی به نام شهر دبی شکسته شوند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
ساختمان دبی مال
  • ساختمان دبی مال
  • آکواریوم دبی مال
  • داخل دبی مال
  • دبی مال
  • خرید در دبی مال
  • پیست اسکی دبی مال
  • دبی مال
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد