روستای رمین چابهار (معرفی کامل و تصاویر)

روستای-رمین-چابهار

روستای رمین جزو شهرستان چابهار و دهستان کمبل سلیمان محسوب می‌گردد. در‌ واقع این روستا با بندر چابهار تنها ۷ کیلومتر فاصله دارد. روستای رمین در کنار دریای عمان قرار گرفته و آب و هوای این منطقه تحت تأثیر باد‌های موسمی می‌باشد.

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پهناور کشورمان است. این استان با وجود پدیده‌های طبیعی شگفت انگیز و بی‌نظیر مقصد جذابی برای گردشگران می‌باشد. خوشبختانه بسیاری از نقاط این استان بکر و دست نخورده باقی‌ مانده و امیدواریم با درایت سازمان‌های مربوطه از فرسایش و تخریب حفاظت شوند. روستای رمین در سیستان و بلوچستان از جمله مقاصد گردشگری جذاب است که می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم.

 

روستای رمین چابهار

 

روستای رمین جزو شهرستان چابهار و دهستان کمبل سلیمان محسوب می‌گردد. در‌ واقع این روستا با بندر چابهار تنها ۷ کیلومتر فاصله دارد. روستای رمین در کنار دریای عمان قرار گرفته و آب و هوای این منطقه تحت تأثیر باد‌های موسمی می‌باشد. جمعیت این روستا حدود ۳۵۰۰ نفر است که بزرگترین روستای منطقه چابهار بوده و جزو جا‌های دیدنی چابهار به حساب می‌آید. از آنجایی که روستای رمین در کنار دریای عمان است شغل بسیاری از مردان صیادی می‌باشد. عده‌ای دیگر نیز در کارخانه‌های کنسرو ماهی تن مشغول به کار هستند. زنان روستای رمین نیز صنایع دستی مانند سوزن دوزی و مکرمه دوزی به فروش می رسانند.

 

جا‌های دیدنی روستای رمین

 

روستای رمین چابهار جاهای دیدنی زیادی دارد که در نوع خود کم‌نظیر هستند. در ادامه به معرفی جاذبه‌های گردشگری این روستای زیبا می‌پردازیم …

 

درختان مکرزن روستای رمین

در نزدیکی مسجد روستای رمین، درختانی به نام درخت مکرزن وجود دارند. این درختان را در استان هرمزگان با نام درخت انجیر معابد می‌شناسند. درختان مکرزن در مناطق گرمسیری و پر باران می‌رویند و به نظر می‌رسد بومی منطقه هند باشند. در گذشته‌های دور در روستای رمین در پای درختان مکرزن گوسفند قربانی کرده و برای شفای بیماران دعا می‌کردند.

 

اسکله روستای رمین

همان‌ طور که در بخشهای قبلی اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین مشاغل در روستای رمین صیادی است. گردشگران می‌توانند به اسکله روستای رمین بروند و از نزدیک پهلو گرفتن لنج‌های ماهیگیری را تماشا کنند.

 

کوه‌های مینیاتوری روستای رمین

در فاصله‌ای بین چابهار تا گواتر، صخره‌های رسوبی به نام کوه‌های مریخی وجود دارند. این کوه‌ها برای میلیون‌ها سال زیر آب دریا‌ها قرار داشته‌اند و هیچ گیاهی بر آن‌ها نمی‌روید. زمین شناسان بر این باورند که کوه‌های مریخی ادامه رشته کوه‌های زاگرس می‌باشند. این پدیده بر کره زمین بسیار کم‌نظیر و زیبا می‌باشد و تا پاکستان ادامه پیدا می‌کند.

 

تالاب لیپار روستای رمین

یکی از زیباترین جا‌های دیدنی روستای رمین تالاب لیپار است. شاید عکس‌های تالاب لیپار را دیده باشید. آب تالاب لیپار به دلیل وجود نوعی پلانکتون و باکتری به رنگ صورتی روشن دیده می‌شود. دشت اطراف این تالاب محیط مناسبی برای زندگی پرندگان مهاجر و پرندگان بومی است. عقاب دشتی، فلامینگو، حواصیل، لک لک و … در این منطقه زندگی می‌کنند. گردشگران ایرانی و خارجی زیادی برای بازدید از تالاب لیپار به روستای رمین سفر می‌کنند.

 

اقامتگاه روستای رمین

از آنجایی که فاصله روستای رمین تا بندر چابهار بسیار کوتاه است معمولاً گردشگران از هتل‌ها و اقامتگاه‌های چابهار استفاده می‌کنند. در روستای رمین نیز اقامتگاه‌هایی برای میهمانان در نظر گرفته شده است. همچین روستاییان خانه‌های خود را به گردشگران اجاره می‌دهند.

 

آدرس روستای رمین

استان سیستان و بلوچستان، بندر چابهار، ۷ کیلومتر به سمت شرق، روستای رمین

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

روستای رمین جزو شهرستان چابهار و دهستان کمبل سلیمان محسوب می‌گردد. در‌ واقع این روستا با بندر چابهار تنها ۷ کیلومتر فاصله دارد. روستای رمین در کنار دریای عمان قرار گرفته و آب و هوای این منطقه تحت تأثیر باد‌های موسمی می‌باشد.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
detail/751/روستای-رمین
  • روستای-رمین-چابهار
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد
مقالات مرتبط