درگهان قشم | معرفی مراکز خرید، اصناف و دیگر جاذبه های درگهان

درگهان

درگهان را همه می شناسند؛ منطقه ای در قشم که به داشتن بازارهای عمده فروشی به خصوص در زمینه پوشاک و لوازم آرایشی معروف است. مراکز خرید درگهان چسبیده به همدیگر است و در عرض چند ساعت می توان همه آن ها را زیر پا گذاشت ولی اگر قصد خرید داشته باشید، روزهای متمادی چرخ زدن در آنجا هم برایتان کم است. در شهر درگهان می توانید کالاهایی با قیمت مناسب تهیه کنید. در راهنمای سفر قشم نیز پیشنهاد کردیم که در جزیره به بازدید از پدید‌ه‌های طبیعی بپردازید و یک روز را هم به مراکز خرید درگهان اختصاص دهید. در نزدیکی بازار کافی شاپ و رستوران هم وجود دارد که می‌توانید کمی خستگی در کنید و غذا‌های دریایی و محلی میل نمایید.

در ادامه این مطلب از سایت تورگردان تعدادی از پاساژ‌ها و بازار‌های معروف درگهان را نام خواهیم برد.

 

پاساژ نخل درگهان

 

قبل از خرید از درگهان تور قشم از مشهد را رزرو کنید!  

 

درگهان کجاست؟

 

درگهان یکی از شهر‌های استان هرمزگان است. این شهر در غرب شهر قشم قرار گرفته و با آن ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. از آنجایی که درگهان دارای مراکز خرید مختلفی می‌باشد گردشگران بسیاری به این شهر سفر می‌کنند. بسیاری از فروشندگان از شهر‌های مختلف ایران برای خرید عمده‌ای کالا به شهر درگهان قشم می‌روند. درگهان تا پیش از سال ۱۳۸۵ یک روستا بود اما با احداث پاساژ‌های مختلف، روز به روز به جمعیت این نقطه اضافه شد. نهایتاً در سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر درگهان به حدود ۱۴۵۰۰ نفر رسید.

 

ساحل درگهان قشم

 

 

درگهان بازار نخل

 

یکی از زیباترین و جدیدترین بازار‌های درگهان بازار نخل است. این بازار با معماری منحصر به فرد جزیره ساخته شده است. در این مرکز خرید می‌توانید اجناسی مانند لوازم آرایش، پوشاک و پوشاک سنتی جنوب را بخرید. در ایام نوروز و مواقعی که گردشگران زیادی به جزیره قشم سفر می‌کنند.

 

ساعت کار بازار نخل: بازار نخل از صبح تا ساعاتی از نیمه شب به صورت یک‌سره دایر است.

 

 

برای آشنایی با بازارهای مشهد کلیک کنید.

 

درگهان بازار زمرد

درگهان بازار بزرگ دریا

 

یکی از بازار‌های قدیمی درگهان بازار بزرگ دریا می‌باشد. این بازار در دو طبقه و با ۱۵۳۰ واحد به مشتریان خدمات می‌رساند. در بازار بزرگ دریا می‌توانید انواع کالا مانند پوشاک خردسالان، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایش، لوازم خانگی و … را تهیه کنید. تمام این کالا‌ها به صورت تکی یا عمده به فروش می رسند. برای اطمینان پیشنهاد می‌کنیم وسایل برقی را پیش از خرید امتحان نمایید. در طبقه دوم این بازار یک رستوران غذا‌های ایرانی و دریایی هم وجود دارد که بسیاری از مسافران از کیفیت غذای آن رضایت داشته‌اند.

همچنین در طبقه دوم بازار بزرگ دریا یک هتل سه ستاره به نام هتل سینگو با ۶۵ اتاق آماده ارائه خدمات به مسافران می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های بازار بزرگ دریا وجود پله برقی و تهویه مطبوع می‌باشد.

 

ساعت کار بازار بزرگ دریا: این بازار همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب دایر است.

 

 

بازارهای درگهان

درگهان بازار قدیم قشم

 

همان‌ طور که از نام این بازار مشخص است می‌خواهیم یکی دیگر از بازار‌های قدیمی درگهان را معرفی کنیم. بازار قدیم قشم با ساختمان قدیمی و نوستالژی خود محل عمده فروشی انواع لباس و لوازم آرایش می‌باشد. بسیاری از فروشندگان این اقلام از سراسر ایران برای خرید عمده به درگهان و بازار قدیم قشم می‌آیند. درست است که بازار قدیم مخصوص عمده فروشی است اما در ایام نوروز که مسافران زیادی به جزیره می‌آیند ممکن است جنس‌ها به صورت تکی هم فروخته شوند.

 

ساعت کار بازار قدیم قشم: در روز‌های عادی ساعات کاری بازار قدیم قشم از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. در ایام نوروز ساعات کاری از ۸ صبح تا ۱۲ شب می‌باشد.

 

 

 

 

برای رزرو و استعلام قیمت تور قشم از ساری کلیک کنید! 

 

 

درگهان پاساژ دو دلفین

 

یکی از جدید‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید درگهان، مجتمع تجاری دو دلفین می‌باشد. این مجتمع فاصله کوتاهی با بازار قدیم قشم دارد. بنابراین اگر بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر به بازار قدیم رسیدید و در‌ها بسته بودند کافی است در همان راستا به پیاده روی ادامه دهید تا مجتمع تجاری دو دلفین را ببینید. در این مرکز خرید انواع پوشاک، لوازم آرایش و لوازم خانگی با برند‌های اصل عرضه می‌شوند. همچنین در مجتمع تجاری دو دلفین رستوران و کافی شاپ وجود دارند که وقتی حسابی از خرید کردن خسته شدید می‌توانید سری به آن‌ها بزنید و از غذا‌ها و نوشیدنی‌های لذت ببرید. در مرکز خرید دو دلفین پله برقی، آسانسور نفربر، آسانسور بابری، پارکینگ اختصاصی، تجهیزات سرمایش و گرمایش نیز تعبیه شده‌اند.

 

 

بازار دو دلفین درگهان

درگهان مجتمع تجاری تفریحی نور

 

مجتمع تجاری تفریحی نور با یک دالان هوایی به مجتمع تجاری دو دلفین متصل است. بنابراین لازم نیست برای ورود به این مجموعه از دو دلفین خارج شوید. در مجتمع تجاری نور انواع لوازم خانگی، لوازم آرایشی و وسایل لوکس دیگر عرضه می‌گردند. این مرکز خرید نیز از مراکز خرید جدید درگهان می‌باشد.

 

 

مراکز خرید درگهان

درگهان مرکز خرید مروارید

 

مرکز خرید مروارید یکی دیگر از مراکز خرید قدیمی درگهان قشم است. در این مرکز خرید انواع اقلام مانند پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم خانگی جزئی، لوازم بهداشتی و… به فروش می‌رسند. از آنجایی که قیمت این اجناس بسیار مناسب است می‌توانید به مرکز خرید مروارید بروید و ساعت‌ها از فروشگاه‌های این مجموعه بازدید کنید. تقریبا تمام افرادی که به مرکز خرید مروارید سری می‌زنند دست خالی بر نمی‌گردند. از امکانات مرکز خرید مروارید می‌توانیم به سرویس بهداشتی و چندین شعبه بانک اشاره کنیم.

 

 
 

درگهان مجتمع تجاری ایران زمین

 

اگر به جاهای دیدنی قشم و درگهان رفتید و به دنبال وسایل و پوشاک ورزشی هستید بهترین مکان مجتمع تجاری ایران زمین است. علاوه بر وسایل ورزشی در ایران زمین می‌توانید لوازم آرایشی و پوشاک معمولی هم بخرید. در این مجموعه کافی شاپ و رستوران هم وجود دارند. مجتمع تجاری ایران زمین یکی از جمع و جور‌ترین مراکز خرید درگهان است که همه امکانات را گرد هم آورده است.

 

ساعت کار مجتمع تجاری ایران زمین: مانند بسیاری دیگر از فروشگاه‌های درگهان این مرکز خرید نیز از ساعت ۹ صبح شروع به کار می‌کند.

 

درگهان پاساژ اطلس

 

معمولا در پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری درگهان انواع کالا‌ها برای فروش وجود دارند ولی در پاساژ اطلس درگهان می‌توانید انواع کیف، کفش و چمدان را بخرید. در این مجموعه تنوع قیمت و برند به اندازه‌ای زیاد است که ساعت‌ها وقت لازم دارید تا جنس مورد نظر خود را تهیه کنید. اگر قصد دارید یکی از این اجناس را بخرید پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به پاساژ اطلس درگهان بزنید.

 

 

درگهان مرکز خرید اطلس

درگهان مجتمع تجاری پرشین گلف

 

مجتمع تجاری پرشین گلف نیز از دیگر مراکز خرید درگهان می‌باشد. می‌توانید در این مجتمع انواع پوشاک، لوازم آرایش و عِطر را تهیه کنید. همچنین یک هایپر مارکت بزرگ وجود دارد که شکلات‌ها و سس‌های خارجی که در بازار ایرانی وجود ندارد عرضه می‌شوند. در طبقه دوم مجتمع تجاری پرشین گلف منظره‌ای از آبهای نیلگونه خلیج فارس قابل مشاهده است.

 

 

برای آشنایی با مراکز خرید کیش کلیک کنید.

درگهان بازار زمرد

 

بسیاری از افراد که فروشنده شلوار جین هستند برای خرید عمده این اجناس به جزیره قشم و درگهان سفر می‌روند. برای خرید تخصصی وعمده شلوار جین وقت خود را تلف نکنید و مستقیماً به بازار زمرد بروید. بازار زمرد عرضه کننده عمده و تکی شلوار جین است. این بازار در مرکز بازار چینی‌ها قرار گرفته است.

 

 

درگهان بازار زمرد

چه فصلی به درگهان سفر کنیم؟

 

ار آنجایی که هوای جزیره گرم و مرطوب است بهترین فصل برای سفر پاییز و زمستان می‌باشد. معمولاً افرادی که قصد خرید مناسب و عمده دارند در فصل گرما به قشم سفر می‌کنند تا بتوانند با قیمت کمتری خرید کنند. تمام مراکز خریدی که معرفی کردیم در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و برای همین آدرس ذکر نکردیم.

دسترسی به درگهان

 

دسترسی هوایی: فرودگاه قشم سپس شهر درگهان

دسترسی زمینی: زمینی به بندر عباس، اتوبوس دریایی به شهر قشم سپس به شهر درگهان

دسترسی با خودروی شخصی: زمینی به بندر عباس، بندر خمیر، بندر لافت، انتقال خودرو با لنج، شهر درگهان

 

برای رزرو تور قشم با تورگردان همراه باشید. 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اگر به جزیره قشم سفر کردید می‌توانید در شهر درگهان کالا با قیمت مناسب تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم در جزیره به بازدید از پدید‌ه‌های طبیعی بپردازید و یک روز را هم به مراکز خرید درگهان اختصاص دهید. درگهان مراکز خریدی دارد که از هم فاصله چندانی ندارند. همچنین در نزدیکی بازار کافی شاپ و رستوران هم وجود دارد که می‌توانید کمی خستگی در کنید و غذا‌های دریایی و محلی میل نمایید.

انتشار :  25 اسفند 1400 به روزرسانی :  5 دی 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
درگهان بازار زمرد
  • درگهان بازار زمرد
  • ساحل درگهان قشم
  • درگهان بازار زمرد
  • مراکز خرید درگهان
  • درگهان مرکز خرید اطلس
  • بازار دو دلفین درگهان
  • بازارهای درگهان
  • پاساژ نخل درگهان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
3 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
مسافر قشم
تصاویر با واقعیت فرق داره. درگهان زیباست اما نه به اندازه تصاویر خاک و گرما وحشتناکه اصلا تصور کیش از قشم نداشته باشید قشم زیباست اما به همان اندازه قشم اگر کیش مثل دبی باشد قشم مثل رباط کریم
مهرداد
ازراهنمایی های شماسپاسگزارم
سحر علیزاده

با سلام، خواهش می کنم.