بام قشم | معرفی، آدرس، فصل سفر

بام-قشم

توصیف شما از جزیره قشم چگونه است؟ آیا تا به حال به این جزیره سفر کرده‌اید؟ جزیره قشم یکی از زیبا‌ترین جزیره‌های خلیج فارس می‌باشد و در سال‌های اخیر به مقصد مهمی برای طبیعت‌گردان تبدیل شده است. این جزیره دارای پدیده‌های مختلف زمین شناسی است که در دنیا کم‌نظیر هستند. برای مثال منطقه‌ای که با نام بام قشم شناخته می‌شود. بام قشم یک فلات مرتفع است که در حد فاصل بین روستا‌های سلخ و طبل قرار گرفته و قدمت زمین شناسی زیادی دارد.

 

بام قشم در جزیره قشم

 

معرفی بام قشم

 

بام قشم جزو ژئو پارک قشم است. زمین شناسان قدمت صخره‌های این منطقه را میلیون‌ها سال تخمین می‌زنند. جنس صخره‌های بام معمولا از جنس آهک سست است. وقتی به بام قشم برسید در اولین نگاه صخره‌های مرتفعی را می‌بینید که به کلی با تصویر معمولی که از قشم داریم، متفاوت است. بر اساس جنس صخره‌های این منطقه می‌توان گفت، کوه‌ها حاصل پس رفتن دریا هستند. پایه کوه‌ها از آتشفشان‌های قدیمی بوجود آمده‌اند و با رسوب املاح دریا برای هزاران سال، ارتفاعات آهکی تشکیل شده‌اند.

بام قشم یکی از جاهای دیدنی قشم است که تا حدودی به دره ستارگان شباهت دارد با این حال وسعت آن بیشتر است. پس از یک پیاده روی کوتاه از پارکینگ خودرو‌ها می‌توانید به بام قشم برسید. در این ارتفاعات، سواحل خلیج فارس و قسمت‌هایی از جنگل‌ها حرا به چشم می‌خورند. فضای بام قشم بسیار ساکت است و فرصت مناسبی برای شما فراهم می‌کند تا دور از شلوغی شهر، با طبیعت همراه باشید.

 

بام قشم

 

چرا باید از بام قشم بازدید کنیم؟

 

عکس‌های بام قشم را مشاهده کنید. بام قشم از چند نظر بسیار خاص و قابل توجه است. همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم قدمت صخره‌های بام به میلیون‌ها سال پیش باز می‌گردد. اگر به پدیده‌های زمین شناسی علاقه دارید حتماً باید از منطقه دیدن کنید.

از آنجایی که بام قشم از شهر فاصله دارد و اطراف آن‌ها هیچ نوری نیست مکان مناسبی برای رصد آسمان می‌باشد. اگر در هنگام شب در بام قشم بمانید تجربه شگفت انگیزی از تماشای آسمان خواهید داشت. بسیاری از افراد که در جستجوی مکان و زمان مناسبی برای رصد آسمان می‌باشند به این منطقه سفر می‌کنند. با یک تلسکوپ عادی یا دوربین‌های چشمی می‌توانید از آسمان شب قشم لذت ببرید. اگر به طور حرفه‌ای اطلاعاتی از آسمان شب ندارید باز هم قطعاً تماشای ستاره باران آسمان آرامش بخش است.

 

بام قشم

 

چه فصلی از بام قشم بازدید کنیم؟

 

جزیره قشم هوای گرم و مرطوبی دارد. هوای جزیره در فصل بهار و تابستان شرجی است که تحمل آن برای افراد غیر بومی بسیار مشکل می‌باشد. توصیه می‌کنیم در اواخر پاییز تا اواخر زمستان به قشم سفر کنید تا از هوای مطبوع آن لذت ببرید. منطقه‌ای مانند بام قشم یک فضای باز است و نیاز به چند دقیقه پیاده روی دارد پس در هوای خنک پاییز و زمستان سفر برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

حتماً دوربین عکاسی یا یک گوشی همراه که دارای دوربین مناسب است با خود به بام قشم ببرید. این مکان مناظر زیبایی دارد و برای عکاس مناسب می‌باشد.

 

 

زمان بازدید از بام قشم

در ساعات روز از بام قشم دیدن کنید و برای شب مانی حتماً با یک تور طبیعتگردی همراه باشید.

 

آدرس بام قشم

جزیره قشم، حد فاصل روستای صلخ و طبل.

 

برای رزرو تور قشم با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بام قشم یک فلات مرتفع است که در حد فاصل بین روستا‌های سلخ و طبل قرار گرفته و قدمت زمین شناسی زیادی دارد.بام قشم تا حدودی به دره ستارگان شباهت دارد با این حال وسعت آن بیشتر است. پس از یک پیاده روی کوتاه از پارکینگ خودرو‌ها می‌توانید به بام قشم برسید. در این ارتفاعات، سواحل خلیج فارس و قسمت‌هایی از جنگل‌ها حرا به چشم می‌خورند. فضای بام قشم بسیار ساکت است و فرصت مناسبی برای شما فراهم می‌کند تا دور از شلوغی شهر، با طبیعت همراه باشید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
بام قشم در جزیره قشم
  • بام قشم در جزیره قشم
  • بام قشم
  • بام قشم
  • بام-قشم
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد