آکواریوم کیش: هیجان انگیز ترین جاهای دیدنی کیش با تماشای آبزیان، خزندگان و جانوران تاکسیدرمی شده

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش از هیجان انگیز ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می شود و سالانه بیش از یک میلیون نفر تور کیش را رزرو می کنند تا فرصت بازدید از آن را از دست ندهند. این آکواریوم مصنوعی که مشتمل بر 70 لیتر آب و انواع آبزیان کوچک و بزرگ و گیاهان دریایی از خلیج فارس و سرتاسر جهان بوده، در محل کانون هنر کیش قرار گرفته است. آکواریوم برای همه گروه های سنی جالب توجه است ولی عموما خانواده هایی که دارای فرزند کودک می باشند، استقبال بیشتری از آن می کنند. این مجموعه می تواند از نظر آموزشی و همچنین هیجانی برای کودکان و بزرگسالان جالب توجه باشد.

آکواریوم کیش تفریحی متفاوت و در عین حال متنوع برای گردشگرانی است که به جزیره سفر می کنند. در این مجموعه علاوه بر بخش های آکواریومی و دیرینه شناسی امکانات متعدد اقامتی، امکانات رفاهی همچون بوفه، رستوران، اینترنت و غیره وجود دارد. در ادامه به معرفی بیشتر این مجموعه می پردازیم. با تورگردان همراه باشید.

 

آکواریوم کیش

 

بخش های مختلف آکواریوم کیش

آکواریوم کیش از دو بخش با مخزن آب 50 لیتری و 20 لیتری تشکیل شده است. آکواریوم 20 لیتری گونه های نادر آبزی ایران و جهان، بیش از 70 نوع ماهی تزئینی و کمیاب از آب های شیرین را در بر گرفته است. این فضا جزو زیباترین، رنگارنگ ترین و جذاب ترین بخش های مجموعه است. ماهی های رنگارنگ کوچک و بزرگ که بسیاری از آن ها برای گردشگر عادی عجیب است و تازگی دارد گرد هم آمده اند. داخل آکواریوم بسیار تمیز و نورپردازی شده اند. گردشگران می توانند از پشت شیشه های آکواریومی آبزیان و گیاهان دریایی را که به زیبایی تزئین شده اند تماشا کنند.

آکواریوم بزرگتر که 50 لیتر آب را در بر گرفته است، آبزیان بزرگتری همچون کوسه، ماهی های بزرگ، تمساح، مار و گونه هایی از این دست در گروه انواع خزندگان ایران و جهان را در خود جای داده است. در این بخش 100 نوع خزنده از جمله مار بوآ، مار پرنده تایلند، سوسمار ایگوانا، عقرب سیاه آفریقایی، و... در معرض دید عموم قرار گرفته اند. آکواریوم با مرجان های دریایی رنگارنگ تزئین شده و فضایی حیرت انگیز، پر ابهت و در عین حال جذاب را رقم زده است. آکواریوم کیش یکی از جاهای دیدنی کیش برای افراد علاقه مند به جانوران کف است. اگر شما هم امکان غواصی ندارید می توانید وارد این آکواریوم شوید.

مجموعه آکواریوم در تور کیش محدود به جانوران آبزی نیست. در آنجا می توان از دیگر جانوران نیز بازدید کرد. در بخش دیگری از مجموعه به نام دیرینه شناسی می توان انواع حیوانات تاکسیدرمی شده و همچنین لاک پشت های دو متری را از نزدیک نظاره کرد. از سوی دیگر در این مجموعه می توان گونه های نادر پرنده و انواع پستانداران را نیز مشاهده کرد.  

 

آکواریوم کیش قبل از کرونا

آکواریوم کیش قبل از کرونا

 

مقایسه آکواریوم کیش با غواصی

آن هایی که به کیش سفر کرده باشند عموما در هنگام تجربه غواصی آبزیان زیر دریا را مشاهده می کنند. در واقع بیشتر این افراد تنها به نیت تماشای مرجان ها و انواع ماهی ها سختی های غواصی را به جان می خرند. دراین میان باید خاطر نشان کرد که غواصی بری دسته ای از افراد که دارای ناراحتی های قلبی و تنفسی هستند و همچنین کودکان ممنوع و خطرناک است. این تجربه می تواند در فضایی وسیع تر با تجربه تماشای آبزیانی بیشتر و متنوع تر و در نهایت سلامت و آسایش انجام گیرد.

از مهمترین مزایای آکواریوم کیش این است که برخلاف غواصی تجربه ای انفرادی نیست. می توان با دوستان، اعضای خانواده و هر تعداد همسفر که همراهمان است به آنجا رفت و به صورت گروهی از آبزیان بازدید کرد. این تجربه به هیچ وجه ترسناک نیست و خطری برای گردشگران در بر ندارد. به علاوه قیمت آن در مقایسه با غواصی بسیار به صرفه تر است. نیازی به پوشیدن لباس غواصی و درگیر شدن در آب نیست. می توان از پشت شیشه به راحتی دنیای زیر آب را نظاره کرد.

 

آکواریوم کیش بعد از کرونا

 

جاذبه های نزدیک به آکواریوم کیش

همانطور که اشاره شد آکواریوم کیش در کانون هنر کیش که ساختمان آن شبیه به یک کشتی بزرگ می باشد، واقع شده است. درست کنار این مجموعه پارک آهوان کیش قرار گرفته که آنجا نیز فضایی بسیار دیدنی برای علاقمندان به طبیعت گردی در کیش است. گردشگرن می توانند نصف روز را برای بازدید از این دو مجموعه چسبیده به هم وقت بگذارند. از دیگر جاهای دیدنی کیش که نزدیک به آکواریوم می باشند، می توان به ساحل اشاره کرد که فاصله چندانی ندارد و با چند دقیقه پیاده روی به راحتی در دسترس است. مراکز خرید پانیذ، بازارهای پردیس 1 و 2، هنگام، دوقلوها، پارک آبشار و غیره است.  اما جذاب ترین بخش از جاذبه های نزدیک به آکواریوم کیش، شکم گردی در رستوران های کیش است که می توانید با مراجعه به بهترین رستوران های کیش انواع غذاهای دریایی را امتحان کنید و از سفر به کیش لذت ببرید. یک یدیگر از تفریحات جزیره زیبای کیش، تفریحات برفی است که با وجود پارک برفی کیش فراهم شده است. در مجموعه برفی کیش می توانید به تفریحاتی از قبیل سورتمه سواری، برف بازی، اسکی روی یخ، اسنو بورد، بانجی جامپینگ و غیره بپردازید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه مقاله زیر را بخوانید.

 

برای آشنایی با پارک برفی کیش کلیک کنید.

 

آکواریوم کیش قبل از کرونا

 

آدرس آکواریوم کیش

استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان فردوسی، کنار پارک آهوان، ساختمان کانون هنر

ساعت بازدید آکواریوم کیش

8 صبح تا 8 شب همه روزه به جز روزهای جمعه

ورودی

بلیط ورودی آکواریوم کیش عموما بین 35000 تومان تا 40000 تومان است.

برای رزرو تور کیش همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید و فرصت بازدید از آکواریوم به همراه سایر جاهای دیدنی کیش را از دست ندهید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

آکواریوم کیش از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. آکواریوم کیش سالانه بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. این آکواریوم مصنوعی که مشتمل بر 70 لیتر آب و انواع آبزیان کوچک و بزرگ و گیاهان دریایی از خلیج فارس و سرتاسر جهان بوده، در محل کانون هنر کیش قرار گرفته است. آکواریوم برای همه گروه های سنی جالب توجه است ولی عموما خانواده هایی که دارای فرزند کودک می باشند، استقبال بیشتری از آن می کنند.

انتشار :  14 اسفند 1400 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
آکواریوم کیش قبل از کرونا
  • آکواریوم کیش قبل از کرونا
  • آکواریوم کیش
  • آکواریوم کیش بعد از کرونا
  • آکواریوم کیش قبل از کرونا
  • آکواریوم کیش
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد